קידום אורגני בפייסבוק (Facebook) – טיפים לניהול עמודי פייסבוק עסקיים ב-2022

קידום אורגני בפייסבוק -קורנגה

תוכן עניינים

אתם יודעים שאתם צריכים ורוצים לעשות קידום אורגני בפייסבוק אבל מה באמת הכוונה ואיך עושים את זה נכון? על כך ועוד, במאמר שלפניכם>

מהו קידום אורגני בפייסבוק?

עם קרוב ל-3.5 מיליארד משתמשים ברחבי העולם, לפלטפורמת הפייסבוק (Facebook) הפופולארית, יכולה להיות השפעה עצומה על הגדלת העסק שלך או על מתן הזדמנות לאחרים אם אתה לא מנצל את הזירה הדיגיטלית הכה חשובה הזאת, בצורה מיטבית. עם זאת, במקרים רבים כאשר עסקים מנסים לייצר רווח מעמודי המדיה החברתית שלהם , הם מוצאים שהם מתקשים להגיע לקהל לקוחות משמעותי ורלוונטי – מבלי לשלם.

קידום אורגני בפייסבוק, מתייחס למעשה לקידום עמוד העסק שלכם ללא תשלום, באמצעות שיתופים של פוסטים בקבוצות ייעודיות/ עפ"י בחירה, מתוך כוונה שיגיעו לכמה שיותר אנשים ולחשיפה גבוהה ככל הניתן. שיווק אורגני בפייסבוק, הוא השיטה המסורתית לקידום תכנים בעמוד העסקי שלכם, אך למרות שהוא נעשה ללא תשלום, ישנם כמה כללי אצבע שחשוב להכיר על מנת להגיע לתוצאות מיטביות, קרי, חשיפה ולידים של לקוחות פוטנציאליים.

 

כללי אצבע לשיווק אורגני בפייסבוק

  • הגדרת קהל היעד:

לכל תחום יש את קהל היעד המתאים לו וכך גם לעסק שלכם. אתם משווקים בגדי תינוקות, או כלי נגינה- לשני אלו ישנו קהל יעד שונה, יש לכם עסק לגינון באזור הערבה- מן הסתם קהל היעד שלכם לא נמצא בחיפה וכן הלאה. חשבו על דיוק קהל היעד טרם הפצת הפוסטים.

  • תמונה שווה….תוכן ויזואלי:

בסופו של יום, תמונה שווה יותר מאלף מילים ויכולה לעשות עבורכם את עבודת השיווק ללא מאמץ, אם רק תבחרו תמונה נכונה. פוסט עם תמונה מושך את העין ויכול לעצור את הגולשים שימשיכו לקרוא את הפוסט שלכם בגלל התמונה שצרפתם (שימו לב לאתרי התמונות השונים ולזכויות היוצרים, ישנם אתרים חינמיים לתמונות, השתמשו בהם).

  • תנו ערך מוסף:

הנחות. קופונים. מבצעים. הגרלות וכדומה. מהותו של קידום אורגני מבוססת על מתנות ללקוחות, כל אלו הם ערך מוסף לגולשים/ לקוחות שלכם. עם כל התחרות ברשת בכלל ובפייסבוק בפרט, אתם בוודאי רוצים למשוך יותר לקוחות פוטנציאליים אליכם ולא למתחרים שלכם. ערך מוסף שכזה יכול בהחלט לעשות עבורכם את העבודה.

  • לא טוב לבד….עדיף בקבוצה:

עבודה בקבוצות משפרת תוצאות וכך גם בפייסבוק. הצטרפו לכמה שיותר קבוצות ייעודיות המתאימות לקהל היעד שלכם (חשוב לשים לב למדיניות ימי הפרסום, מה מותר/ אסור לשתף). הצטרפתם? יופי, קחו בחשבון שההצטרפות אינה פסיבית, אלא מחייבת אתכם להגיב לעשות לייקים לפוסטים אחרים של חברי הקבוצה/ לייקים לעמודים העסקיים.

  • הכובע העסקי שלכם:

אנו מניחים כי אתם רוצים לחשוף ולקדם את העסק שלכם, לכן, כאשר אתם בפוזיציה העסקית, יש להגיב/ לייק לדפים עסקיים אך ורק דרך הדף העסקי שלכם, כך יותר אנשים יראו את שם העסק/ הלוגו שלכם ויכנסו לבדוק מה קורה אצלכם.

  • הזמינו חברים לאהוב את העמוד העסקי:

אל תתביישו- הזמינו את החברים שלכם, הם יפרגנו, יאהבו ויביאו דרכם עוד חברים, מה שיגדיל את כמות העוקבים, ויפיצו את הבשורה. זו מהותו של קידום אורגני.

  • שתפו את הפוסטים גם בפרופיל האישי שלכם:
  • פעולה פשוטה שמביאה איתה מעט תועלת- כמעט ללא מאמץ, היא לקיחת הפוסט העסקי שאתם מעוניינים לקדם ושיתופו בפרופיל האישי שלכם. על מנת לעשות כן, לחצו על שיתוף כמו על כל פוסט אחר ואח"כ ליחצו שוב פעם על כפתור ה"שתף". לאחר מכן ייפתח לכם מסך חדש ובו אתם צריכים לבחור באפשרות: “שתף בציר הזמן שלך” (ברירת המחדל היא שיתוף בדף אחר שלכם).
  • העלאת סרטונים:

פייסבוק מאד אוהבת סרטונים ותתעדף אותם על פני פוסטים כתובים אחרים ותעניק להם חשיפה גבוהה יותר, זהו יתרון מעולה אם מרבית החומרים שלכם הינם בסרטונים.

  • תזמון הוא הכל (באנגלית זה נשמע מוצלח יותר 😊) :

יש שעות עמוסות ושעות עצלות בפייסבוק, בהן עוברים בדף העסקי שלכם יותר או פחות אנשים, לפני שאתם מתחילים להעלות פוסטים/ סרטונים, כדאי לבדוק מהו הזמן המתאים לכך ביותר, בדקו בפאנל ניהול של העמוד שלכם, חפשו את הגרף הכחול וכך תדעו מתי הפרסום שלכם ייראה ע"י יותר גולשים.

  • "גרד לי ואגרד לך":

Like for like ככה פשוט. ככל שתפרגנו לדפים עסקיים אחרים, כך גם יפרגנו לכם בחזרה. תוכלו לשלוח הודעה בפרטי ולספר אודות העסק שלכם, פנו בנימוס והציעו לייק תמורת לייק.

  • קחו את הזמן… קידום אורגני לוקח זמן!

את התוצאות ניתן לראות ולנתח רק לאחר כמה חודשים של עבודה עקבית ורציפה. נתחו את הפוסטים שהעליתם במשך כל התקופה ותנו את הדעת אילו מהם הביאו את התוצאות הטובות ביותר, איזה סוג היה הפוסט הפופולארי ביותר (סרטון/ פוסט רגיל/ תמונה/ אחר) ומהו הפילוח של הגולשים שנתנו הכי הרבה לייקים. ככל שתדעו לנתח את התוצאות של הקידום האורגני- כך תוכלו לדייק אותו בכל פעם יותר ויותר.


ומה עם קידום ממומן בפייסבוק?

בגדול, אם יש לכם מטרה מסוימת כמו קמפיין חד פעמי שיביא לחשיפה גדולה יותר לאתר שלכם, או הזמנה לאירוע/ מבצע/ השקה של מוצר מסוים- זהו הזמן לדבר על קידום ממומן, אך כל עוד אנו עוסקים בשוטף ובשגרה- תנו בראש בקידום האורגני בפייסבוק!

אין לכם זמן? אין לכם חשק לכתוב/ לחפש תמונות/ סרטונים? אל דאגה, תמיד תוכלו לפנות לחברה שעוסקת בניהול רשתות חברתיות שם ישמחו לסייע לכם בכל הדרוש.

קראו עוד בנושא דומה: ניהול מוניטין בפייסבוק

איציק גולדנברג

איציק גולדנברג

מנכ"ל ובעלים בחברת קורנגה. בעל 24 שנות וותק בתחום השיווק

קדמו את העסק שלכם להצלחה>

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

קידום אתרים במרכז - קורנגה

קידום אתרים במרכז 🔝

תוכן עניינים   אזור המרכז (מתל אביב עד נתניה בצפון ועד אשדוד בדרום) הוא לב העסקים של מדינת ישראל, בשל גודל האוכלוסייה שהתיישבה בו ומניעה

קרא עוד »