מה זה שיווק דיגיטלי ?

מה זה שיווק דיגיטלי ? מאמר מאת קורנגה

תוכן עניינים

שיווק דיגיטלי הוא שימוש בכלים וטכנולוגיות דיגיטליות, לקידום ושיווק מוצרים ושירותים. עולם זה, כרוך בשימוש בערוצים דיגיטליים כגון: מנועי חיפוש, ערוצי מדיה חברתית, דואר אלקטרוני ושימוש באתרים אחרים (שאינם האתר האישי שלך) כדי ליצור קשר עם לקוחות קיימים ופוטנציאליים. שיווק דיגיטלי הוא דרך יעילה מאוד להגיע לקהל רחב בצורה מאוד משתלמת לרוב (אם יודעים את העבודה על הצד הטוב). שיווק דיגיטלי מאפשר לעסקים לפנות לקהלים ספציפיים ולמדוד את הצלחת הקמפיינים שלהם (לדוגמא באמצעות כלי ה-Google Analytics). שיווק דיגיטלי גם מספק לעסקים את ההזדמנות לתקשר עם הלקוחות שלהם בזמן אמת, מה שמאפשר אינטראקציות מותאמות אישית.

כיצד שיווק דיגיטלי יכול לעזור לעסק שלך?

שיווק דיגיטלי יכול לעזור לעסק שלכם במגוון דרכים: הוא צפוי לעזור לכם להגיע לקהל גדול יותר, להגביר את המודעות למותג וליצור יותר לידים ומכירות. הוא גם יכול לעזור לכם לבנות קשרים עם לקוחות וליצור חוויה אישית יותר.

אחת הדרכים היעילות ביותר להשתמש בשיווק דיגיטלי היא באמצעות אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO= Search Engine Optimization). SEO או בעברית: קידום אורגני במנועי חיפוש, משמעותו היא אופטימיזציה של התוכן באתר שלך ויצירת פרופיל קישורים איכותיים המפנים לנכס הדיגיטלי שלכם. מכלול פעולות האופטימיזציה האלו, מטרתן היא להקל על מנועי החיפוש (ובראשם Google כמובן), למצוא ולדרג את האתר שלך.

קידום תכנים בערוצי מותג ייעודים ברשתות החברתיות (פייסבוק, לינדקדאין, אינסטגרם, יוטיוב וכו'), היא עוד דרך מצוינת להשתמש בשיווק דיגיטלי. אתם יכולים להשתמש במדיה חברתית כדי ליצור קשר עם לקוחות, לבנות מערכות יחסים ולקדם את המוצרים והשירותים שלכם. אתם יכולים גם להשתמש בשיווק דיגיטלי כדי ליצור תוכן שהרלוונטי לקהל היעד שלכם ולשתף אותו איתו.

אסטרטגיות שיווק דיגיטלי - קורנגה

הבנת הסוגים השונים של אסטרטגיות שיווק דיגיטלי

שיווק דיגיטלי הוא תחום מתפתח שכל הזמן דורש מעסקים (ובדרך כלל ממקצועני השיווק החיצוניים שהם מעסיקים) להישאר מעודכנים במגמות ובאסטרטגיות העדכניות ביותר ולהכיר את ערוצי השיווק השונים שאופציונליים לעסק שלכם ואת הכלים הטכנולוגיים החדישים והיעילים ביותר לקידום וניטור ביצועי קמפיינים. אך ישנה בעיה מסוימת- עם כל כך הרבה סוגים שונים של אסטרטגיות שיווק דיגיטליות זמינות, זה יכול להיות קשה ומורכב, לדעת אילו מהן הכי טובות לעסק שלכם. כדי לעזור לכם לקבל את ההחלטה הנכונה, הנה סקירה כללית של הסוגים השונים של ערוצי ואסטרטגיות שיווק דיגיטלי והדרכים בהן ניתן להשתמש בהן כדי להגיע לקהל היעד שלכם בצורה מיטבית:

1.קידום אורגני במנועי חיפוש (SEO): זהו סוג זה של אסטרטגיית שיווק דיגיטלית הכוללת אופטימיזציה של האתר שלך כך שעמודי התוכן השונים שבו, יתאימו למילות/ביטויי מפתח הקשורים לעסק שלכם, יצירת תוכן הרלוונטי לקהל היעד שלכם ובניית קישורים נכנסים לאתר שלכם (קבלת לינקים ממאמרי אורח באתרים חיצוניים ומאינדקסים מקצועיים המרכזים עסקים ואנשי מקצוע כמוכם).

2. פרסום בתשלום לפי עקרון התשלום עבור קליק (PPC=Pay Per Click): פרסום ב-PPC הוא סוג של אסטרטגיית שיווק דיגיטלית הכוללת תשלום עבור הצגת מודעות בתוצאות של מנועי החיפוש. סוג זה של פרסום הוא דרך מצוינת להגיע לקהל גדול במהירות וניתן להשתמש בו כדי למקד נתונים דמוגרפיים ספציפיים.

3. קידום עמודי מותג בסושיאל: שיווק בערוץ המדיה חברתית הוא סוג של אסטרטגיית שיווק הכוללת יצירת תוכן וקיום מעורבות עם משתמשים/לקוחות בפלטפורמות כמו: פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם, פינטרסט, לינקדאין, טיק-טוק ועוד. סוג זה של אסטרטגיה יכול לשמש לחיזוק המודעות למותג, הגדלת תעבורת המשתמשים באתר החברה ויצירת לידים.

4. שיווק באמצעות תוכן: זה הוא סוג של ערוץ שיווק דיגיטלי שמשמעותי היא, פרסום תוכן בתשלום, באתרים חיצוניים המאפשרים את העלאתם של תכנים ממומנים ובדרך כלל האסטרטגיה הזו קשורה לכלים טכנולוגיים-שיווקים כמו "Taboola" ו- "Outbrain" המאפשרים את יישום הפונקציה הפרסומית. אתרים אלה כוללים אתרי חדשות ובלוגים שונים- חלק לא מבוטל מהם, אתרים פופולריים וחזקים תדמיתית. סוג זה של אסטרטגיה יכול לשמש כדי לבנות אמון עם הקהל שלכם, לחזק את המותג כאוטוריטה, להגדיל את התנועה לאתר ולייצר לידים.

5. שיווק בדוא"ל: סוג של אסטרטגיית שיווק דיגיטלית ותיקה מאוד, אשר עדיין בשימוש של הרבה מאוד עסקים ברחבי העולם, הכוללת שליחת מיילים שיווקים לקהל היעד שלכם. ערוץ שיווקי זה, יכול לשמש לבניית ושיפור מערכות יחסים עם הקהל שלכם, להגדיל את התנועה לאתר וליצור לידים.

מספר טיפים ליצירת תוכנית שיווק דיגיטלית יעילה עבור העסק שלכם

1. הגדירו יעדים ברורים: לפני שאתם מתחילים לייצר את תוכנית השיווק לעסק שלכם, חשוב מאוד להגדיר יעדים ברורים מראש. מה אתם מחפשים להשיג (שיהיה ריאלי כמובן 😉) עם מאמצי השיווק הדיגיטלי שלכם? האם בראש וראשונה אתם מעוניינים לחזק את המודעות למותג, לייצר לידים בעסק חדש ולהתחיל להניע את משפך המכירות שלכם כאן ועכשיו או להגביר מכירות קיימות? הגדרת יעדים ברורים תעזור לכם ליצור תוכנית יעילה ולמדוד את הצלחתכם.

2. זהו את קהל היעד שלכם מראש: לדעת מי קהל היעד שלכם, יעזור לכם ליצור תוכן ש"מתאים לו בול". חקרו את קהל היעד שלכם וצרו מעין מודל המדמה את הפרסונות השונות שמחפשות אחר השירותים/מוצרים שלכם (למשל, אמא קרייריסטית צעירה, המבקשת לתת לילדיה אוכל מזין, מבלי להשקיע זמן שאין לה לעמול על הכנת ארוחה מאפס,כפרסונה של לקוחה פוטנציאלית עבור מותג לארוחות מוכנות וטובות שרק צריך לחמם זמן קצר במיקרוגל וכד') כדי להבין טוב יותר את הצרכים, "נק' הכאב" והאינטרסים שלהם.

3. בחרו את ערוצי השיווק הנכונים: ברגע שאתה יודע מי קהל היעד שלך, אתה יכול לבחור את הערוצים הנכונים כדי להגיע אליהם. שקול באילו ערוצים יש סבירות גבוהה לקהל היעד שלך להשתמש וליצור תוכנית לכל אחד מהם.

4. צרו תוכן מרתק ורלוונטי: תוכן אמור להיות המפתח לכל תוכנית שיווק דיגיטלית מוצלחת. צרו תוכן הרלוונטי במיוחד לקהל היעד שלכם וכזה שישאיר אותו לגלוש באתר שלכם ולרצות לצרוך את שירותכם. לצד הטקסטים, שקלו להשתמש גם בתמונות, סרטונים ותוכן אינטראקטיבי כדי להפוך את עמודי האתר ליותר מושכים.

5. עקבו ומדדו תוצאות: לאחר שיישמתם את תוכנית השיווק הדיגיטלית שלכם, חשוב לנטר ולמדוד את התוצאות.

ניטור הביצועים של מסעות הפרסום השיווקיים שלכם ברשת, הינו חיוני כדי להבין עד כמה המאמצים שלכם יעילים ולקביעה היכן למקד את הפוקוס האנרגטי והמשאבים שלכם. עם מעקב המדדים הנכון, תוכלו לשים אצבע על מגמות עלייה או ירידה בתוצאות הקמפיינים המקוונים שלכם ולבצע התאמות כדי למקסם את ההחזר על ההשקעה שלכם (ROI).

בניית אסטרטגיית שיווק דיגיטלי עם קורנגה

בכל הנוגע לעולם האינטרנט והשיווק, אם אינכם מתמצאים בהם, אתם עלולים ללכת לאיבוד וכך גם תקציב השיווק שלכם יירד לטמיון מבלי שהניב לכם החזר השקעה (ROI). אם "תיפלו" בבחירת ערוצי הפרסום וקידום המתאימים למותג שלכם ולשירותים/מוצרים שאתם מציעים, בבחירת קהל היעד שתפנו אליו את הקמפיינים השיווקיים שלכם ובדברים טכנים הנוגעים להעלאת הקמפיין (לדוגמא, בחירת מילות/ביטויי המפתח הנכונים ביותר לקידום נכסיו הדיגיטליים של העסק), אתם עלולים לבזבז הרבה כסף על תוצאות נמוכות במקרה הטוב ולזרוק את כספכם לריק, במקרה הרע. בניית אסטרטגיית שיווק דיגיטלי בצורה מקצועית ומדויקת, למשל באמצות שכירת שירותיהן של חברות וסוכניות שיווק דיגיטלי, צפויה לדייק אתכם בתהליך החדירה לשווקים המקוונים העצומים- לכוון אתכם לקהל היעד שלכם בצורה האופטימלית, בערוצים השיווקיים בהם תובילו את העסק שלכם ובהיבטים הטכניים הנוגעים למסעות הקידום ופרסום ברשת, למשל בחירת פלטפורמות הקידום ופרסום בהן הכי מומלץ לעסק שלכם לשים את מירב המאמצים והמשאבים (קידום אורגני, קידום ממומן, שיווק באמצעות תוכן, קידום ופרסום ברשתות חברתיות וכו'), בחירת ביטויי המפתח לקידום עמודי האתר השונים (או עמוד הנחיתה הייעודי לקמפיין) במסע פרסום ממומן (לדוגמא ב-Google ads), בחירת סכום ההשקעה הנכון לקמפיין, הנושאים עליהם ייכתב תוכן עבור צורכי קידום ועוד.

בניית אסטרטגיה שיווקית באינטרנט אינה מתאימה למי שאינו מתמצא בעולם זה ואין לו את הזמן והאנרגיה הנדרשת כדי להתעמק וללמוד את החומר. על כן, אם אין לכם ניסיון מקצועי או ידע מתאים והעסק שלכם זקוק להגדלת החשיפה והגברת המכירות, צרו קשר עוד היום עם חברה מקצועית ומנוסה, אשר תוכל לבנות עבורכם את האסטרטגיה השיווקית המתאימה לכם בדיוק.

סוכנות השיווק דיגיטלי- קורנגה היא מהחברות הותיקות בישראל לקידום ופרסום באינטרנט, כאשר עסקה בעולמות בניית וקידום אתרים כבר משנת 2002. הניסיון והתשוקה שלנו לתחום השיווק הדיגיטלי על ערוציו השונים, עומדים לרשותכם 🥇

דברו איתנו בטלפון או בוואטסאפ

אלעד גושקס

אלעד גושקס

מומחה לקידום אתרים SEO בחברת קורנגה

קדמו את העסק שלכם להצלחה>

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: