פרסום בפייסבוק – מה צריך וכדאי לדעת?

פרסום בפייסבוק - קורנגה

תוכן עניינים

פייסבוק (Facebook במקור). הרשת החברתית הגדולה בעולם, בה נמצאים כמעט כולם, בה כותבים כמעט כולם ובה מפרסמים כמעט כולם. ואתם? היכן אתם ממוקמים? האם אתם מאלו שקופצים מדי פעם "לביקור" בין העמודים, או האם אתם בעלי עסק/ ים הנעזרים בפלטפורמה החברתית לקידום / שיווק העסק שלכם? כך או כך, ישנם כמה דברים שחשוב לכם לדעת על פרסום בפייסבוק ולנו חשוב מאד שתדעו 😇 אז המשיכו איתנו אל תוך המאמר ומבטיחים לכם שתצאו נשכרים>>

האם פרסום בפייסבוק מתאים לעסק שלכם?

נתחיל מהעובדה היבשה – כולם שם. כן, אנחנו ואתם, והן והם, בין אם כמה דקות ביום להצצה חטופה, ובין אם שעות ארוכות ורבות למטרות שונות. וכעת, מנקודת מבטו של בעל עסק, אנו יכולים לומר כי זהו המקום בו נמצאים המוני המונים של לקוחות פוטנציאליים, ותהיה זו החמצה ענקית אם נתעלם מהפוטנציאל העסקי הטמון בזירה הזו, ולראייה, אנו רואים בעלי עסקים רבים מהארץ ומחו"ל מפרסמים את המוצרים / השירותים השונים, בין אם ע"י קידום אורגני ובין אם ממומן. ולכן, השאלה אותה יש לשאול אינה אם פרסום בפייסבוק לעסקים מתאים לכם, אלא איך זה שעדיין לא פרסמתם את העסק בפייסבוק עד היום?!

מתוך הנחה שאתם רוצים לייצר חשיפה אמיתית לעסק שלכם, אתם לא יכולים שלא להיות בפייסבוק, לפתוח עמוד עסקי ולתפעל אותו באופן קבוע ושוטף, נכון, פרסום / שיווק בפייסבוק הינו משאב זמן לא מבוטל ועליכם להקפיד על פרסום איכותי שפונה לקהל היעד שלכם, ואם אתם אינכם יכולים ו/או יודעים כיצד לעשות זאת בעצמכם, ישנם אנשי שיווק מיומנים בפרסום בפייסבוק שאתם יכולים לפנות אליהם ולבחון את הצעות הפרסום הטובות והמתאימות ביותר לכם ולעסק שלכם.

פרסום בפייסבוק לעסקים. איך עושים את זה?

אחד הכללים החשובים ביותר לזכור בעולם הדיגיטלי בכלל וב"פייסלנד" בפרט הוא כי מה שהיה אתמול, כבר לא רלוונטי להיום. קרי, כללים, חוקים ותבניות שנעזרנו בהם בעבר, יצאו ל"גמלאות" ובמקומם הוכנסו / שודרגו פיצ'רים המחייבים אותנו, המפרסמים, להתעדכן כל הזמן על מנת לוודא כי הפרסום שלנו יעבוד, ויגיע לכמה שיותר גולשים (לקוחות פוטנציאליים).

עמוד עסקי (business page)

פייסבוק אינה מאפשרת לנו לנהל עמוד עסקי מתוך עמוד הפרופיל האישי אלא להקים עמוד עסקי / עמוד מותג ייעודי. כאן תוכלו להעלות תמונת פרופיל מקצועית / לוגו של העסק, תמונת ה- COVER וכמובן כמה מילים אודות העסק, כאן תוכלו לציין את כל המידע שחשוב לכם כי הלקוח הפוטנציאלי יקרא ויידע על אופי השירות / המוצרים שלכם, היסטוריה, מידע כללי, פרטים ליצירת קשר ועוד. מכאן עיברו ללשונית ההגדרות לפרמטרים נוספים, חסימות קהלים/ גילאים/ מדינות, הרשאה למי שיוכל להעלות פוסטים בעמוד וכיו"ב.

פרסום ממומן בפייסבוק - קורנגה

פרסום אורגני או פרסום ממומן בפייסבוק?

קידום אורגני בפייסבוק הינו פרסום חינם של המודעה והפצתו בשיתוף קבוצות של קהלי יעד ייעודיים. לעומתו, פרסום ממומן מבוסס על הגדרת פרמטרים מדוייקת הרבה יותר כמו למשל: מגדר, גיל, אזור גיאוגרפי, תחומי עניין ועוד. אתם אלה שקובעים כמה כסף תשקיעו בקמפיין שלכם מתי יתחיל ומתי יסתיים כמו גם מה תרצו שיעשו הגולשים- האם יגיעו ב-Like, האם ייצרו קשר טלפוני/ וואסטאפ, או כל מטרה אחרת שתקבעו. עם סיום תקופת הקמפיין תוכלו לראות את תוצאותיו, רמות החשיפה שהביא וכמובן כמות הגולשים שיצרו קשר (הנעה לפעולה/המרה).

מילים מילים מילים….💬

לאחר שהבנו על קצה המזלג מהו פרסום אורגני מול ממומן, נציין עוד כלי שיווקי חזק לא פחות והוא העוקבים של העמוד. ככל שתצליחו לגרום לעוקבים שלכם להיות מעורבים יותר בעמוד – להגיב, לעשות לייק, או לחיצה על אימוג'י כך גדל הסיכוי לקריאת פוסטים בעמד (קידום אורגני קלאסי!).

איך עושים את זה? עם תוכן איכותי מושך ושימושי, עם קשר / זיקה לעסק הפרטי שלכם, ובעיקר כזה שאפשר לשתף את כולם ו"להפיץ את הבשורה", כמו למשל תמונות / סרטונים מדליקים, טיפים לשימוש יומיומי (לא חסרים כאלו בשפע), אקטואליה, חדשות ועוד נושאים רבים עליהם אפשרי לכתוב פוסטים איכותיים ומושכים.

זכרו, ככל שתצליחו לייצר ערך לגולשים שלכם, כך יעלו הסיכויים להרחבת מעגל הקישורים שלכם וכך גם בהתאמה- בדירוג האתר במנוע החיפוש (גוגל).

ויזואליות היא שם המשחק

בסופו של יום העין היא זו שרואה קודם לפני שאנו שומעים או טועמים ולכן, חשיבות הויזואליות האטרקטיבית בפייסבוק הינה קריטית עבורכם, וכאן חברים, השמים הם הגבול, דאגו לצרף לכל פוסט פרסומי שאתם מעלים, סרטון מדהים, או תמונה בלתי נשכחת, חברו אליה תוכן קצרצר ואתם על הסוס. תוכלו לבחון ברשת אתרי תמונות חינמיות רבים, מהם תוכלו להוריד איזה תמונה או סרטון שתרצו.

קלי קלות 💪🏻✅

  • ומה אם אין לכם זמן? אין בעיה, ניתן לתזמן מראש לכל זמן שרוצים איזה פוסט שרוצים.
  • אין לכם ידע או סבלנות לעשות זאת בעצמכם? תמיד יהיו מי שישמחו לעשות זאת עבורכם בצורה מקצועית ומניבה תוצאות.

אל תאבדו מומנטום ❕

חשבתם על נושא לכתיבה. מצאתם תמונה / סרטון שמתאים. כתבתם. שילבתם אימוג'י מתאים. עברתם שוב ושוב על מה שכתבתם והעליתם לעמוד העסקי שלכם. קיבלתם תגובה? הגיבו בחזרה! זה אחד הטיפים החשובים והבסיסיים ביותר שתוכלו לקבל מאיתנו- אין להתעלם מתגובות הגולשים לפרסומים שלכם ולא רק ב"לייק", אלא ממש במילים, במשפטים ובעיקר באנושיות אותנטית! לעתים היחס האישי והתגובה הישירה היא זו שתעשה את ההבדל בין לקוח פוטנציאלי לבין לקוח שרוצה לעשות אתכם עסקים.

רוצים לשמוע על פרסום בפייסבוק עבור העסק שלכם באופן אישי? מעוניינים לקבל הצעת מחיר?

חייגו אלינו או השאירו הודעה ב-WhatsApp ואנחנו כבר ניצור עימכם קשר בהקדם 🙏🏻

אלעד גושקס

אלעד גושקס

מומחה SEO, קידום אתרים בחברת קורנגה

קדמו את העסק שלכם להצלחה>

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

קידום בגוגל – SEO

קורנגה חברה המתמחה במתן שירות ופתרונות קידום אתרים ובניית אתרים הוקמה בשנת 2002, ונחשבת לאחת מהחברות הוותיקות והמובילות בתחומה בישראל- שיווק באינטרנט ואופטימיזציה למנועי חיפוש-SEO.

קרא עוד »