מה זה ניהול מוניטין ברשת (online reputation management) ?

ניהול מוניטין ברשת - קורנגה בע"מ

תוכן עניינים

ניהול מוניטין באינטרנט (ORM בקיצור), נחשב כיום לאחד מהתחומים החמים ביותר בעולם הדיגיטל, בטח ובטח כאשר מדובר על ניהול מוניטין בגוגל.

כולנו עושים זאת – "מגגלים" במנוע החיפוש של גוגל אודות אדם/ חברה/ עסק אתו אנו מתעתדים לבצע עסקה/ התקשרות כזו או אחרת – בין אם השכרת דירה, סגירת עסקה ובין אם קבלת עובד פוטנציאלי, או סתם בשביל הריגוש "הצהוב". אך בעולם העסקי, יותר ויותר חברות/ ארגונים/ אנשי עסקים מגלים (לעתים במקרה) כי כאשר מחפשים את שמם/ שם המותג/ החברה בגוגל- עולות תוצאות ואזכורים שליליים אודותיהם, מה שעלול לגרום לביטול עסקה/ ירידה בהכנסה/ נטישת לקוחות ומעבר למתחרים וכדומה.

ניהול מוניטין מקוון הוא למעשה סך הפעולות אותן מבצעת חברה מומחית לניהול מוניטין באינטרנט, על מנת להסיר, או לדחוק את האזכורים השליליים, תוך שיפור המוניטין של הנפגע.


לעסק יש מוניטין שלילי ברשת. מה עושים ?

אמנם כלשון האימרה המפורסמת- "מה שעולה לאינטרנט נשאר לנצח", עדיין ניתן להשפיע על התוצאות במנוע החיפוש, כאשר הפרמטר העיקרי הוא- הזמן, קרי- ככל שהאזכורים השליליים רבים יותר ומפוזרים יותר ברשת (בעיקר באתרים/ עמודים חזקים), כך ייקח זמן רב יותר לדחוק אותם מהעמודים הראשונים בגוגל.

למעשה, ניהול מוניטין ברשת, אם נפשט את המונח, מדבר על " קידום אורגני הפוך " (Reverse SEO) – במקום לקדם אתר אחד עם ביטויי מפתח רבים – אנו מקדמים ביטויי מפתח רבים על אתר אחד, קרי, אנו מקדמים תוצאות מפרגנות/ חיוביות רבות ככל הניתן, שיעלו על חשבון אלו השליליות.


מתי מומלץ לעשות ניהול מוניטין ברשת ?

עצה שלנו- תמיד!

אם החברה / העסק שלכם חשובים לכם, מומלץ לבצע ניהול מוניטין באינטרנט באופן שוטף ולא לחכות לאזכורים השליליים להפתיע ולבטל לכם עסקאות/ מכירות, שכן, ניהול מוניטין איכותי ומעמיק דורש זמן וטכניקות ייעודיות לדחיקת האזכורים השליליים ועד שאלו אכן יידחקו לעמודים המרוחקים בגוגל (בז'רגון המקצועי sandbox google) נדרש זמן מינימום של 6 חודשים לערך עד שמתחילים לראות תוצאות.


האם ניתן לעשות ניהול מוניטין באופן עצמאי?

זו שאלה מצוינת ובכנות נענה עליה- כן, אך עם ציון כוכבית לידה, שכן, כל חברה / עסק/ איש עסקים אשר מעוניינים לקבל לידים איכותיים לביצוע עסקאות, אמורים לבצע ניהול מוניטין באופן שוטף וכפי שציינו קודם, ניהול מוניטין הינו משאב זמן כבד במיוחד, המצריך התמדה וטיפול שוטף, מה שלא תמיד יש לכל אחד, בטח ובטח אם אינכם מתמחים בכך.

אנו מניחים כי אם תשוטטו ברחבי הרשת, תוכלו למצוא כלים יישומיים לניהול מוניטין עצמי ברשת, אך ברגע שיתחיל התהליך, סביר להניח כי תבינו בעצמכם כי תהליך דחיקת האזכורים הרחק "מאור הזרקורים" דורש התערבות ופעולות מקצועיות מעמיקות ונרחבות ולכן ההמלצה היא לצור קשר עם חברה מקצועית לקידום אתרים שמתמחה בניהול מוניטין באינטרנט.

טיפים לניהול מוניטין באינטרנט

ניהול מוניטין ברשת עשוי להיות, לעיתים תכופות, תהליך מורכב וארוך וגם דורש ידע בהבנת הקווים המנחים של מנועי החיפוש כדוגמתו של גוגל ובהבנת עולם השיווק המקוון. אולם במידה והחלטתם (וסיבותכם עימכם), שלא לשכור את שירותיה של חברת ניהול מוניטין ברשת, ישנם מספר דברים שתוכלו אולי לבצע (בתור התחלה) בכוחות עצמכם על מנת לשפר את מוניטין העסק שלכם במידת מה. הנה מספר טיפים מוכחים שעשויים לעזור לכם:

  • השתדלו ליצור כמה שיותר נכסים דיגיטליים – בכל נכס מקוון חדש שאתם מקימים יש לכם את האפשרות החשובה לשלוט בתוכן ולייצר הקשרים חיוביים עבור העסק/מותג שלכם.

תוכלו לעשות זאת באמצעות הקמת אתר בלוג ייעודי (אתר תדמית קטן), המביא לידיעת הגולשים את שלל פועלכם באור חיובי, כתיבת מאמרי אורח וכתבות ממומנות באתרים חיצוניים (עם רלטיביות לתחום העיסוק שלכם/של המותג שאתם מנהלים), כתיבה בפורומים רלוונטיים, הקמת עמודים עסקיים ברשתות החברתיות השונות – לינקדאין, פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב ועוד.

  • הגישו בקשה להסרת אזכורים שליליים על העסק/מותג שלכם ברשת– נפתח ונאמר שגישה זו, לא תעבוד לכם במקרים לא מועטים, אך בהחלט שווה לנסות ולפנות לאתרים המציגים אתכם באור שלילי ולבקש מהם להסיר את האזכור הבעייתי מבחינתכם. אם יש לכם ראיות וסימוכין משפטיים מוצדקים, כמובן שהמשימה תהפוך עבורכם לקלה הרבה יותר. ישנם אינדקסים משפטיים שונים, שישמחו להסיר את אזכור פסק הדין הנושא את שמכם, בתמורה לתשלום מסוים (בד"כ סכומים קבועים וידועים בתעשייה). במידה ופניתם למנהל אתר, בפנייה מבוססת, להסרת אזכור שלילי כנגדכם והוא סירב, תוכלו לפנות עם זה לשירות של מנוע החיפוש כמו גוגל ולבקש שישקלו את הפסקת האינדוקס של התוצאה בעמודי התוצאות שלהם, אך צריכה להיות לכך סיבה משפטית/מוסרית ברורה, שאותה יש לנמק להם בצורה בהירה ומגובה בראיות מוצקות, למה האזכור הזה עושה עימכם עוול/פשע והתהליך אינו פשוט וקל.

*להגשת פנייה לגוגל להסרת מידע שלילי לגביכם, היכנסו כאן

  • צרו ערך באתר Wikipedia עבור המותג/עסק שלכם – אנו מניחים שאתם כבר מכירים את האינציקלפודיה המקוונת העצומה בגודלה ובכוחה, הקיימת מראשית שנת 2001. ויקיפדיה הוא אתר בעל סמכותיות אדירה מבחינת מנועי החיפוש כמו גוגל ועל כן העלאת ערך חיפוש שלכם בפלטפורמה זו, הוא מאוד חשוב ויעיל בתהליך מיתוגכם באור חיובי, כאוטוריטה בתחומכם. אבל (וזה אבל גדול)… אל תמהרו לשמוח, מכיוון שהקמת ערך בויקיפדיה, הוא תהליך די ארוך וקשה. לעיתים די רבות, בקשתכם להעלאת ערך- תידחה, גם לאחר שסיפקתם לעורכים מטעם הויקיפדיה, את כל הנתונים, התיאורים והרפרנסים שהם דרשו לקבל לידיהם. גם לאחר שהשקעתם מאמץ רב וזמן יקר בלספק את כל הפרטים הללו, יכול בהחלט להיות מצב ש"ישלחו אתכם על עקבותיכם". היתרון כאן, בשכירת שירותיהן של חברות ניהול מוניטין ברשת, הוא שהן לרוב מכירות את התהליך בצורה טובה מאוד ואמורות להיות מנוסות בתהליך, כך שסיכויכם להעלות ערך בממשק, עולים בצורה ניכרת.
  • הקימו עמוד יוטיוב – אם אין לכם אחד כזה עדיין ויש לכם מה להציג בצורת וידאו (למשל סרטוני תדמית- מאוד חשוב!), הקימו בהקדם. כאמור, יוטיוב הוא חלק מעולם הרשתות החברתיות המובילות בעולם. זהו מוצר השייך לחברת Google וככזה, סמכו עליו שהוא מקודם בצורה טובה במנוע החיפוש של הענקית האמריקנית.סרטוני יוטיוב עשויים במקרים רבים, להתברג בצורה מצוינת בתוצאות החיפוש ולקדם אתכם מבחינת הוספת תוכן בעל אור חיובי לגבי המותג שלכם, לרשת האינטרנט. הקפידו על שימוש בכותרות, באזכור שם המותג שלכם ובתיאור מילולי של הסרטון, במקומות הרלוונטים בהגדרת הסרטון.

 

קורנגה – חברת קידום אתרים וניהול מוניטין ברשת

ניהול מוניטין באינטרנט אינו משחק ילדים ודורש ניהול מקצועי, איכותי ובלתי מתפשר! אנו בחברת קורנגה נתאים את עצמנו לדרישה שלכם, במידה ואתם מבקשים לבצע ניהול מוניטין שוטף (מומלץ) ובין אם ניהול מוניטין ממוקד להסרת תכנים שליליים או דחיקתם לעמודים האחוריים בגוגל.

חברות/ עסקים/ אנשי עסקים- אם חשובה לכם תדמית נקייה ואמינה, אתם זקוקים לניהול מוניטין אמין במקסימום!

חברת קורנגה, מתמחה מזה קרוב ל- 20 שנה בעולם הדיגיטל, עם הצלחות מוכחות בניקוי מוניטין ברשת וטיפול במוניטין של עסקים ואישים רבים.

אנו מחזיקים בניסיון בזירה הפוליטית/ ציבורית/ פרטית בכל הקשור ליצירת תדמית חיובית באינטרנט ודחיקת אזכורים שליליים.

חברת קורנגה מחזיקה בתג גוגל פרטנר (Google partner) היוקרתי המעיד על איכות ומקצועיות בלתי מתפשרת של החברה לאורך שנים בתחום ה- SEO קידום אורגני, כמו גם בתחומי שיווק דיגיטלי אחרים, תוך עמידה בסטנדרטים קשוחים במיוחד.

נשמח לעמוד לרשותכם בכל עת. צוות קורנגה לניהול מוניטין באינטרנט.

שאלות שכיחות בנושא ניהול מוניטין באינטרנט

כל מותג מצליח – הן אם חברה מסחרית והן אם ארגון, מוכרח לדאוג לעצמו לגורם שיבצע עבורו ניהול מוניטין מקצועי באינטרנט – גם אם שמו אינו מקושר כיום לשום דבר "לא כשר".
עדיף להיות "חמושים" מבעוד מועד בגורם מקצועי שיידע לקדם עבורכם תכנים חיוביים (SEO קידום אתרים אורגני) לצד טיפול באזכורים שליליים העלולים להכתים את שמכם ברשת ("Reverse SEO"), ביום מן הימים. קחו בחשבון שתהליך ניהול המוניטין, על נושא דחיקת האזכורים השליליים שהינו חלק ארי ממנו, לוקח לא מעט זמן ועל כן עדיף שלא לחכות עם הזמנת שירות מחברת ניהול מוניטין עד לרגע בו גורם כזה או אחר יעלה את שמכם ברשת בהקשר שלילי (למשל אינדקסים משפטיים בצורת פסקי דין כנגד המותג שלכם).
בכל מקרה שבו אתם מנהלים עסק ממוסד וטוב ואינכם רוצים שגורם כלשהו- במזיד או לאו, יכתים את שמכם הטוב ברשת, מומלץ שתקדימו תרופה למכה ותחזיקו "כרטיס פתוח" אצל חברת ניהול מוניטין מקצועי. על אחת כמה וכמה שהינכם עומדים בפתחה של עסקה גדולה ואתם חוששים מפני גורם כלשהו שעשוי לסכל לכם אותה באמצעות העלאת אזכורים שליליים לגביכם ברשת.
אלעד גושקס

אלעד גושקס

מומחה SEO, קידום אתרים בחברת קורנגה

קדמו את העסק שלכם להצלחה>

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

קידום אתרים בגוגל - קורנגה

קידום אתרים בגוגל

תוכן עניינים בניתם אתר בית חדש או שדרגתם אתר קיים? תתחדשו 🙂 כעת, על מנת שגולשים יבחינו בנכס הדיגיטלי שלכם והוא לא יעלם במעמקי הדפים

קרא עוד »