קידום אתרי וורדפרס – האם זה באמת כ”כ פשוט ומתי כדאי לפנות לאיש מקצוע?

קידום אתר וורדפרס - קורנגה בע"מ

קצת רקע על וורדפרס (WordPress)

וורדפרס הוקמה בידי Google בשנת 2003 כמערכת קוד פתוח (מערכת בה הקוד נגיש והיא חופשית לשימוש לכל אדם) לניהול בלוגים, אשר התפתחה תוך זמן די קצר, לפלטפורמה מובילה עבור בניית סוגים שונים של אתרים.

מי מכם אינו מכיר את וורדפרס?

קשה להאמין שמישהו שמבין דבר מה בשיווק, עסקים או בעולם האינטרנט, לא מכיר את הפלטפורמה הידועה והשכיחה בעולם לבניית אתרים ידידותיים למשתמש (ולמפתח האתר).

ובכל זאת, לאלו שאינם מכירים, נאמר כי וורדפרס היא מערכת ניהול תוכן  (Content Management System) הפופולארית והשכיחה בעולם, לבנייה וניהול אתרים לעסקים בסדרי גודל קטנים ובינוניים (אבל לא רק) : אתרי תדמית, אתרי קטלוג, בלוגים, אתרי מסחר קטנים ועוד.

למעשה, הסטטיסטיקות מדברות על כך שכל אתר רביעי בעולם נבנה בטכנולוגיה זו (או בממשק קוד פתוח אחר) , זאת בזכות היותה של מערכת זו חינמית (כלומר באופן עקרוני, אם יש לך ידע לא מאוד מתקדם בשפת תכנות, אתה יכול לבנות אתר בסיסי, ברמה כזו אחרת, אך אתר מקצועי יעלה לכם שעות פיתוח של תכנת מקצועי) , פשוטה יחסית לתפעול, תואמת קידום אורגני (SEO) בצורה אופטימלית (אפשרות התקנת תוספים שונים שעוזרים במידה מסוימת עם ביצוע משימות הקשורות לקידום) והעובדה כי גוגל – מנוע החיפוש הגדול בעולם, אשר כולם רוצים להימצא בו במקומות הראשונים בעמוד התוצאות,  מעודד שימוש בטכנולוגיה זו, ששייכת לו !

נסכם את הפרק הזה במאמר ונאמר, שבמידה ואתם חושבים על בניית אתר לעסק שלכם… וורדפרס היא ללא ספק פתרון שמומלץ מאוד לקחת בחשבון.

תהליך קידום אתר וורדפרס – מבוא

בעלי עסקים רבים, נוטים לחשוב כי קידום אתר וורדפרס באופן עצמאי, כרוך בתהליך קל ומהיר.

אז נכון, זה באמת “לא תורה מסיני” ולא “פיצוח האטום” וגם יכול לחסוך לכם כסף, אך חשוב להבין שקידום אתרים (בכלל, לא רק אתרי וורדפרס), מצריך ידע טכני (On page SEO) , כמו גם הישארות עם ה”יד על הדופק” בנושאים הקשורים לאלגוריתם של מנוע החיפוש של חברת גוגל (הם משנים את הסיגנלים לקידום אתר אורגני, בתדירות גבוהה. 3 פעמים בשנה בד”כ, הם מבצעים “עדכוני ליבה” גדולים, תוך התייחסות לפרמטרים כמו: חווית משתמש, איכות התוכן והרלוונטיות שלו לערך החיפוש, אבטחת האתר, מהירות הטעינה של דפים ועוד), זמן עבודה רב ואפשרות ביצוע משימות באופן מתמשך – כך שאם אין לכם את כל אלה- מומלץ לכם לשקול ברצינות רבה, לשכור את שירותיו של מקדם אתרים מקצועי, קרי מומחה SEO.

מהן הדרכים לבצע קידום אתרי וורדפרס?

כאשר אתם מבצעים שיווק דיגיטלי יעיל לאתר העסק שלכם, אתם צפויים לזכות בחשיפה רבה ותנועת גולשים אשר עשויים להיות הלקוחות הבאים של המוצר/שירות שאתם מציעים. יש מספר ערוצי שיווק דיגיטלי טובים וראויים לקידום אתר וורדפרס, כאשר אם תעשו קמפיין מוצלח ומקצועי בכל אחד מהם בנפרד, תוכלו לייצר הצלחה לעסק שלכם, אך אם תעשו שימוש משולב בכמה מהם יחד, תוכלו לייצר הצלחה מקסימלית לעסק!!

אז מהם הערוצי שיווק דיגיטלי האלה?

  1. פרסום אתר בתשלום –  קידום ממומן או בשם האחר והמוכר שלו: Pay Per Click (PPC), הוא דרך ראויה לקבל יותר תנועה לאתרכם.
    פרסומות בתוצאות החיפוש של גוגל (המופיעות בתחילת העמוד הראשון ובשוליו) ובאתרים חיצוניים – בתצורה של באנרים, עשויות להיות יקרות בשימוש ממושך, אך יתאימו מאוד לכל מיני מצבים בהם אתם רוצים/צריכים לתת לאתר הוורדפרס שלכם, את הדחיפה הנוספת מבחינת חשיפות ותנועת גולשים, לדוגמה עבור שיווק מבצעים עונתיים (חגים, סוף עונה וכו’) / מבצעי חיסול מלאי לזמן מוגבל וכדומה.

2. שיווק באמצעות תוכן-

שיווק באמצעות פרסום מאמרי אורח (למשל בסיוע ממשק ה-Taboola) מציע “ערך” לקוראים, למשל בצורת מאמרים וקטעי וידאו, עבור חיזוק המותג של העסק והשגת לידים איכותיים.

3. קידום במדיה חברתית (ממומן ואורגני) –  ניתן לייצר הגדלה של תנועת הגולשים לאתרכם, באמצעות קמפיינים אורגניים וממומנים בעמודים העסקיים שלכם ברשתות כגון, פייסבוק, יוטיוב, אינסטגרם וכדומה.

4. קידום אורגני במנועי חיפוש (ובראשם גוגל כמובן) – הוורדפרס הוא פלטפורמה טכנולוגית אידיאלית לקידום בגוגל ושאר מנועי חיפוש, שכן הוא מקבל עדכוני ממשק בתדירות גבוהה כבר שנים וגם כולל בתוכו תוספי מערכת (“plugins”) רבים שניתן להתקין ולשפר את נראות וביצועי האתר, עבור שיפור חווית השימוש באתר (אשר מהווים פרמטר איכות של האתר מבחינת גוגל ודומיו). בנוסף, הוורדפרס מאפשר הזנת תוכן פשוטה מאוד ועריכה מגוונת של אלמנטים כמו תפריטים, כותרות, קישורים ועוד, מה שמאפשר ליצור עניין ורלוונטיות עבור קהל הידע שלכם. במילים אחרות, תהליך הקידום האורגני, או בשמו האחר אופטימיזציית אתר, אמור לדרגכם גבוה יותר בתוצאות החיפוש, עבור שלל מילות מפתח / ביטויי חיפוש, באמצעות שיפור התוכן, חווית השימוש והסמכותיות שלו (באמצעות יצירת פרופיל קישורים מאתרים חיצוניים המקשרים לאתרכם). 

עוד על קידום אורגני לאתרי וורדפרס, בהמשך המאמר>>

קידום אתרי וורדפרס בגוגל (קידום אורגני) באופן עצמאי- כל מה שצריך לדעת

היה ולא נבהלתם מהאמור למעלה והחלטתם לבצע את הקידום בעצמכם, הנה מספר טיפים שישמשו אתכם בתחילת הדרך:

  • חיבור לכלי מעקב של גוגל:

גוגל מאפשר למנהלי / בעלי אתרים, להיעזר בכלים שונים שפיתחה עבור מיטוב בריאות האתר והאופן שבו הוא נסרק ומתאנדקס.

כלים כדוגמת: (Google Tag Manager (GTM, ליצירת וניהול תגיות (אירועים ויעדים, כמו גם חיבור כלים נוספים אחרים למעקב ובקרה על האתר) , Google analytics – למעקב אחר התנועה לאתר ופעולות רבות שמבצעים המשתמשים באתר שלנו או Google search console (לשעבר Webmasters tool) שמנטר לנו פרמטרים רבים באתר (תקינותם של קישורים פנימיים וחיצוניים, עמודים שבורים – שגיאה 404, תקינותם של קטעי קוד כמו Rich snippets ו-breadcrumb ועוד) ומאפשר לנו לראות כיצד הזחלן של גוגל סורק ומאנדקס את האתר שלנו ולקבל את התמונה המפורטת לגביו.

  • תוכן באתר:

חשוב  מאוד ליצור מבנה תוכן מסודר בצורה הגיונית (היררכיה נכונה), עם רציפות כרונולוגית, ידידותי למשתמש למשתמש (UX גבוה) , מעניין וייחודי כל הניתן והכי חשוב, בעל רלוונטיות גבוהה לביטויי המפתח המקודמים בגוף המאמר/כתבה ובתגיות המטא.

כך מנועי החיפוש השונים ובראשם גוגל, יוכלו להבין את התוכן בצורה אופטימלית והגולשים בעמוד, לא יברחו ממנו מהר (מה שייצור שיעור נטישה גבוה ויאותת לגוגל חוסר רלוונטיות למשתמשים ויוריד את העמוד במיקומים על ביטויי המפתח המקודמים).

  • תפריטים באתר:

באתר וורדפרס ניתן לשלוט באופן מלא בכל התפריטים ועל מנת לסייע למנועי החיפוש להגיע לכל הפוסטים / עמודים, ניתן להיעזר במנגנון התפריטים ולגרום לאלגוריתם של גוגל  להגיע לכמה שיותר דפים משמעותיים באתר.

  • מפות אתר (XML sitemap ו- Html sitemap):

אתר ללא sitemap מפספס אפשרות נוספת לסייע לזחלני הסריקה של גוגל (או בינג, באידו, יאנדקס וכו’) להבין את מבנה האתר ואת סדר החשיבות שאנו מייחסים לעמודים מסוימים באתר, באמצעות העלאת קובץ די פשוט לשורש הדומיין של האתר  (XML site map) או כעמוד קישורים ייעודי באתר (HTML sitemap). מומלץ בחום שתהיה לאתר שלכם מפת אתר שמתעדכנת באופן אוטומטי וככל שהאתר מורכב יותר וכולל יותר עמודים ותיקיות – כך עולה חשיבות יצירת מפת האתר.

  • תוספים (Plugins): שימוש בתוספים כדוגמת Yoast RankMath ושאר התוספי ליבה לקידום אורגני, הם החיוניים ביותר לתהליך קידומו של אתר מודרני. זה הוא הבסיס לקידום כל אתר וורפרדס שהוא, אך האפשרויות ממש לא קרובות להסתכם בתוספים אלמנטריים אלה.

באמצעות הכלים (החינמיים בחלקם הגדול. כלומר, כמעט תמיד תהיה גרסה חינמית של התוסף המבוקש וגרסת פרימיום לאותו תוסף) , תגלו אפשרויות רבות ומצוינות עבור מקדם האתרים, למשל: הוספה פשוטה של תגיות מטא (תגיות בתחילתו של הקוד באתר – איזור ה- head, שמטרתן להגדיר כותרת לעמוד ולתאר אותו בקצרה), הגדרת עמוד כעמוד מקורי מול זחלני הסריקה של מנוע החיפוש של גוגל עבור מניעת כפילויות תוכן (Canonical tag), יצירת המלצה לגוגל על אי אינדוקסו של עמוד כזה או אחר ((No- index  tag ממגוון סיבות ואינטרסים, עריכה פשוטה של קובץ ה- robots.txt (להמלצה לגוגל על תיקיות או עמודים שאיננו רוצים שיסרוק) ועוד.

  • תוספים אחרים שיכולים לעניין אתכם ולהועיל לקידום של אתר הוורדפרס שלכם, יכללו את:

  • Page builders – ממשקים שפרחו מאוד בעולם בשנים האחרונות, כדוגמת “Elementor”  או “Wipi” הישראליות, אשר מסייעים מאוד, ביצירת עמודים דינאמיים, מעוצבים לעילא ונוחים למשתמש. ממשקים אלה של “בוני עמודים”, כדאי שייכללו באתר כבר בשלב בנייתו הראשונית ולא כתוספת לאתר קיים (אף על פי שזו אפשרות קיימת).
  • תוספים היוצרים כפתורי קישורי תוכן  עבור הרשתות החברתיות המובילות: פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, לינקדאין ועוד.
  • תוספים להטמעת פוסטים ו-feeds מתוך עמודי הרשתות החברתיות כחלונית בתוך עמודי האתר.
  • תוספים להפניות קבועות של עמודי האתר (הפניות  301): עבור תיקון עמודי 404 ואיחוד עמודי תוכן, כמו למשל: כמו: “Redirection” או “301 redirects”
  • תוספים לניקוי וניהול זיכרון מטמון (cache) וגודל קבצי קוד (CSS,HTML ו- JS) באתר: תוספים חשובים מאוד עבור אופטימיזצית האתר – הקטנת כובד משקלם של קבצים על שרת האתר ומניעת הגשתו בצורה איטית למשתמשים – צמצום פגיעה קשה בחווית המשתמש. בין התוספים המובילים שניתן למצוא בקטגוריה זו, ניתן למצוא את:   WP rocket ו-  W3 Total Cache.
  • תוספים לצמצום משקלן של תמונות והמרת הפורמט של התמונות לזה המודרני ביותר (WebP): פלאגינים אלה, מסייעים לכווץ את התמונות למשקלים שאינם פוגעים במהירות הטעינה של העמודים – ללא פגיעה באיכות התמונות. בקטגוריה זו, התוספים המובילים והמומלצים הם: Tiny png, Smush , Imagify.

אלו הן על קצה המזלג, חלק מהפעולות שניתן וכדאי לעשות באופן עצמאי לקידום אתרי וורדפרס בגוגל ועבור קידום אתר בכלל, אך עדיין, נבונים וטובים ככל שתהיו, במידה וחסר לכם הידע המקצועי הנדרש,  יותר מסביר כי התוצאות הרצויות- הגברת התנועה לאתר והשגת הלידים לעסק- לא יגיעו מהר כפי שאתם מצפים, כי הדירוג שלכם בגוגל לא יצליח לטפס ללא קידום מקצועי לנכס המקוון שלכם. במידה והבחנתם לאחר מספר חודשים שחלפו מרגע שהתחלתם בקידום האתר שלכם בכוחות עצמכם, שהתוצאות אינן מיטביות (המיקומים על מילות וביטויי מפתח בגוגל, אינם גבוהים ובהתאמה גם הטראפיק לאתר והלידים, הם הרבה מתחת למה שאתם מבקשים לעצמכם) , זהו הרגע הנכון לדעתנו ליצור קשר עם מומחה לקידום אורגני או חברת קידום אתרים שמרכזת עבורכם את כל שירותי השיווק הדיגיטלי תחת קורת גג אחת.

מומחי ה-SEO , יעברו כבר על האתר שלכם בכל הכלים האמורים, ינתחו את הממצאים, ישפרו מה שצריך בפן הטכני והמבני שלו, יערכו את התוכן באתר על בסיס הסיגנלים של מנועי החיפוש, יוסיפו לו תוכן איכותי במידה ועולה הצורך וכן גם יוסיפו קישורים איכותיים (פנימיים וחיצוניים)  ויחברו את האתר שלכם לפעילות עמודי הרשתות החברתיות שאתם מנהלים עבור העסק.

קידום אתרי וורדפרס באופן מקצועי – למה כדאי לכם?

תפקידו של מקדם אתרים מקצועי, הוא לסייע לכם להפיק את מקסימום הפוטנציאל הטכני מהאתר כמו ולמקסם את הנוכחות שלכם ברשת. במילים אחרות: להביא את אתר העסק שלכם להיות ראשון בגוגל על כמה שיותר מילות מפתח ועל ידי כך להגביר את תנועת הגולשים/לקוחות פוטנציאליים לאתר ואיתם את כמות ההמרות שהינכם מקבלים מהנכס המקוון שלכם (לידים, עסקאות מכר באתר וכו’).

לרוב, כדאי לפנות למקדם אתרים מקצועי כבר בשלב בניית האתר החדש, או במהלך קידום עצמאי שלא צלח ולא הביא לתוצאות הרצויות.

יתרונותיו של קידום אתר וורדפרס באופן מקצועי:

  • אסטרטגיה קידומית / שיווקית – מקדם אתרים מקצועי סורק את כל האתר שלכם ומתוך הממצאים, מכין תכנית אסטרטגית לקידומו, תוך התייחסות ומעקב אחר המתחרים שלכם ואחר ההתפתחויות בגזרת האלגוריתם של גוגל.
  • ניסיון- מקדם אתרים מקצועי מנוסה דיו, מכיר את “הנפשות הפועלות” ברשת. יודע כיצד עובדים מנועי החיפוש השונים (ובראשם המלך גוגל כמובן), “שומר על הדופק” בכל מה שנוגע לשינויי אלגוריתמים (שמתרחשים בקני מידה קטנים (כמה פעמים בחודש) וגדולים (אחת ל-3-4 חודשים)
  • מעקב תוצאות ולמידה בזמן אמת- המקדם צריך לעקוב באופן שוטף אחר כל פעולה המבוצעת באתר ולנטר את התוצאות, תוך למידה רציפה של כלים מתאימים (רצוי חינמיים) אשר יבחנו את האתר לעומק, לחדד ביטויים חזקים ולדייק חולשות.

אופטימיזציה למנועי החיפוש- עלינו לעזור למנועי החיפוש ובראשם גוגל, לעזור לנו וזאת דרך התאמת התוכן שבאתר, ראשית למשתמש ושנית למנוע החיפוש, כך שיוכל לקרוא את האתר ולקדם אותו.

השתכנעתם שקידום אורגני מקצועי, הוא הפתרון הנכון עבור העסק שלכם, צרו איתנו קשר בהקדם ונשיג עבורכם חשיפה מוגדלת במנועי החיפוש ולידים מהאתר.

ישנן סיבות רבות בגינן כדאי לכם לקדם אתר וורדפרס (באופן אורגני וממומן) והעיקריות ביניהן הן:

  • הגדלת החשיפה לאתרכם- ככל שתטפסו במעלה דף התוצאות של גוגל ושאר מנועי החיפוש המובילים, כך החשיפה לנכס הדיגיטלי שלכם- תגדל ותביא עימה כניסות מוגברות לאתר, מה שעשוי להיות שווה הרבה כסף לעסק שלכם (לידים, רכישות מוצר/שירות אונליין באתר וכו’). עסק שאינו מופיע בעמוד התוצאות הראשון של מנועי החיפוש, ככל הנראה יזכה בתנועה מועטה מאוד של גולשים, עד תנועה כמעט אפסית.
  • אתם עושים שימוש בערוצים שיווקיים אחרים, אך אתם רוצים להגדיל את קהל הלקוחות ולהגדיל מכירות- בין אם אתם מפרסמים את נכסכם הדיגיטליים (אתר אינטרנט ועמודי רשתות חברתיות) באופן ממומן (מודעות בתשלום עפ”י מודל של תשלום בעבור כל לחיצת גולש וכדומה) ובין אם מפרסמים ב”ערוצי שיווק מסורתיים” כדוגמת טלוויזיה, רדיו, עיתונות וכדומה, השיווק בערוץ האורגני, הוא מהיעילים ומשתלמים ביותר ביחס לעלות שירות קידום האתר. כלומר, קידומו של אתר הוורדפרס שלכם (או כל אתר במערכת ניהול תוכן אחרת) או של עמודי המותג שלכם ברשתות החברתיות (פייסבוק, יוטיוב, טיקטוק וכו’), הם בדרך כלל מאוד משתלמים ביחס שבין עלות השירות לתמורה בצורת חיזוק המותג במרחב האינטרנטי (הרבה יותר מאשר ערוצי שיווק דיגיטלי אחרים), הגדלת תנועת הגולשים/לקוחות פוטנציאליים לאתר והגברת הלידים/מכירות. בנוסף לכך, קידום אורגני מקצועי לאתר שלכם, אמור גם לשפר את חווית המשתמש באתר (הגיון במבנה התפריטים, מהירות טעינה משופרת ועוד) וגם תוצאותיו של תהליך הקידום ניתנות למדידה ושיפור תוך כדי תנועה. ישנם כלים רבים, ביניהם כאלה רשמיים של גוגל, בינג ושאר מנועי חיפוש ידועים, עבור ניטור כמות התנועה לאתר וכמות הלידים/עסקאות שנוצרים ממנו (“מה שלא קיים בפרסום בערוצים המסורתיים), למשל ה”גוגל אנליטיקס”.
  • קוד פתוח- ניתן לערוך ולבצע מגוון רחב של שינויים באתר, ללא צורך בפנייה למפתח האתר (מתכנת). למשל: הוספת “plugins” שונים המשפרים את ביצועי ונראות האתר,הוספה ועריכה קלה ומהירה של תוכן ותגיות מטא באתר, הוספת פיצ’רים כמו: תיבת מחבר למאמרים, תיבת ציטוט ועוד.
  • מותאם SEO, קידום אתרים אורגני – הוספת ועריכת תגיות שונות- בקלות וללא צורך במתכנת. לדוגמה: עריכת תגית “קנוניקל” למניעת שכפול תוכן באתר, סכמות rich snippets, תגית nofollow ועוד.
  • התאמה אופטימלית ונוחה של אתרי וורדפרס לטלפונים חכמים.
  • הטמעה פשוטה של קודים עבור כלי ניתוח ומעקב אתרים- למשל של כלי המעקב של גוגל: גוגל אנליטיקס, גוגל סרץ’ קונסול, GTM וכד’, העוזרים למקדם האתר ולבעליו של האתר, להבין את סטטוס הפעילות שלו (האופן בו האתר נסרק ומאונדקס במנוע החיפוש, כמות הכניסות לאתר והיחס בין חשיפות גולשים לאתר לבין כניסות אליו בפועל, כמות ההמרות שהתבצעו באתר- רכישות אונליין, הורדת קובץ מסויים, מילוי טופס יצירת קשר ועוד) זמן השהייה באתר ועוד ועוד).

מחירו של שירות קידום אתר וורדפרס, בדומה לכל פלטפורמת ניהול תוכן אתר אחרת (למשל, WIX, דרופל וכדומה), משתנה בהתאם למספר משתנים המשפיעים על כמות העבודה הנדרשת מהמקדם שלנו לבצע בנכסכם הדיגיטלי: גודל האתר (כמה עמודי תוכן צריך לקדם בו), סוג האתר (אתר תדמית “פשוט” או אתר חנות גדול שיש בו מאות עמודי מוצרים), נקודת הפתיחה שלו מבחינה קידומית (כלומר, האם הוא היה מקודם בעבר ומדורג כבר על מגוון ביטויי מפתח או שאנחנו מתחילים קידום מנקודת 0) וכדומה. נגיד רק, שאם מציעים לכם קידום אתר וורדפרס בפחות מ-1500 ש”ח לחודש, כדאי מאוד שתעשו מחקר קטן על חברת הקידום שמציעה לכם את השירות בעלות נמוכה זו, למשל באמצעות בקשה להתרשם מפרויקט עבר שלהם ו/או לקבל שם של לקוח ממליץ.

אלעד גושקס

אלעד גושקס

מומחה SEO, קידום אתרים בחברת קורנגה

כתבו לנו

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

ניהול מוניטין לבכירים - קורנגה בע"מ

ניהול מוניטין לבכירים/ות

בעבר הלא רחוק ניהול מוניטין לבכירים היה מונח לפתחו של משרד היח”צ שטיפל בכל הקשור להודעות לעיתונות, פעילות יח”צ, כתבות ותוכן מטעם הלקוח. כך’ ריכזו

קרא עוד »