קידום אתרים בגוגל

תפעול וניהול רשתות חברתיות

חדשות לבקרים אנו נתקלים בשאלות לגבי הקמת עמודי מותג ברשתות חברתיות כאלו ואחרות, כמו כל דבר בחיים אין תשובה ברורה ומובהקת היכולה לתת מענה לכל העסקים יחד.

כל מקרה חייב להבחן לגופו מבחינת עלות תועלת וערכים מוספים היה וישנם כאלו, בראשית הדברים חשוב לציין כי לא כל עסק/חברה צריך להקים עמוד מותג שכן עולם הרשתות החברתיות אינו מיועד לכל עסק כמו קידום אתרים.

חשוב לזכור כי עולם הרשתות החברתיות הוקם מתוך מחשבה על הגולשים ולא על עסקים, נכון שבהמשך הדרך פייסבוק ורשתות אחרות תרגמו אותנו”הגולשים”לכסף אך זה ברור ומובן מאליו. מה שלא ברור היא הריצה העיוורת לפתיחת עמודי מותג לכל עסק, גם כאשר הדבר פוגע בעסק ובמוניטין שלו.

אז מה בעצם נתוני הגלישה ברשתות חברתיות?

על מנת לחסוך לכם זמן קריאה אפשר להגיד די בבטחה שפייסבוק שולטת ללא עוררין בתרבות הגלישה שלנו ברשתות חברתיות, למעשה מעל 4 מליון ישראלים חברים בפייסבוק  מתוכם 2.4 מליון נכנסים לעמוד האישי לפחות פעם אחת ביום, כאשר הממוצע כניסות היומי עומד על כ-8 פעמים(מכשירים שונים).

מבחינת מגדר פייסבוק נשלטת על ידי המין הנשי עם 52% מסך הכניסות. הגברים לא הרחק מאחור עם 48% אך מבלים פחות זמן בכל סשן ובכללי קוראים פחות תכנים ומשתפים פחות מנשים.

כלומר, רמת המעורבות של נשים בפייסבוק גבוהה ומעידה באופן ישיר על תרבות “הצריכה” שלנו כגולשים. כאן גם המספרים עושים שכל שכן תחומים רבים אינם מצליחים להניב הכנסה בפייסבוק אך תחומים אחרים הקשורים למין הנשי מצליחים הרבה יותר.

לראיה, תחומי האסתטיקה, מוצרי טיפוח, ביגוד והנעלה, ניתוחים פלסטיים וריהוט מצליחים להניב הכנסות מפעילות שיווקית בפייסבוק דבר המעיד על מעורבות נשית גבוהה.

האם כל עסק חייב להקים עמוד מותג?

לקצרי הרוח בינכם התשובה היא לא אך כמו כל דבר בחיים צריך לבחון כל מקרה לגופו כאשר יש לקחת בחשבון את האסטרטגייה הנכונה המשלבת בין צורכי העסק לחשיבה השיווקית.

ישנם תחומים להם לא נדרש עמוד מותג או לחילופין נדרש אך אין מי שיקים ויתפעל ולכן עדיף כי לא ייפתח עמוד מותג לעסק שאינו מסוגל לתחזק עמוד בצורה נאותה ורציפה.

נניח ועסק בתחום המתכות יקים עמוד מותג בפייסבוק, האם יש סיכוי שיצליח לעורר עניין ולצרף חברים לשורותיו? האם בכלל יש רלוונטיות לעסק מסוג זה בקרב המסה, שכן הרציונל שלנו אינו מאפשר זאת שכן מה התועלת.

יתרה מכך, עסק שפתח עמוד מותג אך לא מנהל אותו באופן שוטף מותיר “במה” מכובדת למתחרים ולמעיזים להפיץ את משנתם בקרב הקהל שלך זאת מבלי שאתה מודע לכך ופועל בנדון.

תלונה המועלת כפוסט בעמוד המותג ואינה מטופלת יכולה לגרום נזק קשה למוניטין העסק ולגרום לתגובת שרשרת שלילית בקרב הגולשים, זכרו כי לגולש הישראלי יש זיכרון חזק בכל הנוגע לאתרים/חוויות שליליות באינטרנט וטורח רבות לספר זאת מעל עמודי המותג שלו ובקרב חברים וקולגות.

לכן בטרם מקימים עמוד מותג חשוב לבדוק האם יהיה מי שינהל אותו באופן קבוע, האם אותו מנהל מבין את המשמעות העמוקה של הדברים ולא יגרום נזק בתגובותיו?

שאלות אלו ורבות אחרות חייבות לעלות על הפרק ולהיבחן לעומק בטרם עסק/חברה תפתח עמוד מותג ברשתות חברתיות.

אתם מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה,

צוות קורנגה

ראו עוד: קידום ממומן

רוצים להופיע בעמוד הראשון בגוגל? השאירו פרטים או התקשרו 073-2555000:

קבלו הצעת מחיר במקום
שינוי גודל גופנים
ניגודיות