בניית אתרי וורדפרס (WordPress)

בניית אתרי וורדפרס לעסקים - קורנגה בע"מ

תוכן עניינים

בניית אתר WordPress היא כותרת המכילה בתוכה תורה שלמה ממש כמו ספרי גמרא, שכן לא ניתן או לא נכון לדבר רק על אתרי וורדפרס שלעצמם – מחוץ למסגרת הרחבה של הסיפור, מהו אתר אינטרנט בכלל ומהם הסוגים השונים של האתרים שקיימים ברחבי הרשת.

אז כדי לעשות מעט סדר בבלאגן הקיים בתוך הררי הידע ברחבי האינטרנט, אודות אתרי וורדפרס ומתחריהם, הרשו לנו להתחיל מההתחלה. משחר הולדתה של פלטפורמת ה- WordPress.

אי שם במאי 2003, קבוצת מפתחי  אתרים שמאסו מעצם היותם מעין שבויים למערכות הפיתוח בעלי הקוד הסגור, החליטו לעשות מעשה מרעיש ודרמטי. מתוך יאושם מדברים בעייתים במערכות הקוד הסגור, כמו: ההכרח ברכישת רישיונות יקרים לתוכנות עבודה מסורבלת (שלעיתים על "באג" פשוט בזבזו למתכנת חצי יום עבודה במקום 10 דקות בוורדפרס כיום), חיבור מסורבל או חוסר אפשרות חיבור לממשקים אחרים של תוכנות חיצוניות (API's) אשר משמשות לצורך שיפור פונקציונלי ועיצובי של האתר, כמו גם עבור, ניטור ומעקב אחר נתוני תנועה ושימוש באתר, הביאו אותם לפתח משהו תקדימי: ממשק בקוד פתוח (open source website)
אז הכל התחיל כבלוג פשוט. בעצם פלטפורמה שהאוכלוסייה הכללית, שאינה מבינה בתכנות וניהול תוכן, תוכל לכתוב ולעלות חומרים לרשת בקלות ונוחות יחסית.

האבולוציה של וורדפרס (WordPress)

את השנים הראשונות, בילה הבלוג ככלי זניח שלא נתפס ברצינות בעולם המקצועי, אך בחלוף מספר שנים הוא התפתח רוחבית עד כדי אפשרות להקים באמצעותו אתר שלם וידידותי למנהל האתר ומשתמש הקצה.

אומנם הוורדפרס עוד היה רחוק בתחילתו – מרחק שנות אור מהממשק כפי שהוא כיום (שנת 2022) – לא עשיר מבחינה עיצובית, פונקציונלית וכד', אך בהחלט היה מספיק טוב עבור מיליוני עסקים קטנים ובינוניים שהחלו לפתח אתרים על בסיס ממשק הפיתוח שלו.

כאן, התחיל שלב בו מפתחי תוכנה מכל העולם התחילו לפתח "תוספים" (Plugins בלועזית) המפותחים בידי מתכנתים עצמאיים וחברות מסחריות חיצוניות לחברת ניתנים להטמעה קצרה וקלה ובכך לאפשר להפוך בלוג רגיל לאתר בו יש טופס "צור קשר" (עד לוורדפרס כל טופס צור קשר נדרש בפיתוח של מספר שעות והתאמה אישית לצורכי האתר) או הוספת יומן אירועים, יומן פגישות, גלריית תמונות ועוד אי אלו פיצ'רים שעד אותו זמן עלו אלפי שקלים רבים. 

אם כך, כפי שכבר הבנתם, ניתן לומר בפה מלא שפיתוחה של פלטפורמת ה-WP, היוותה קפיצה עצומה בגידול התנועה ברשת והרחבת האפשרויות לעסקים קטנים להיחשף, מה שלא קרה עד אותו זמן.

עד להשתכללות הוורדפרס, הייתה הרשת מעין מקום השמור לחברות גדולות ותאגידים – להם יש כיסים עמוקים ויכולים להקים אתרים מבוססי קוד סגור בעשרות אלפי שקלים ומעבר לכך.

אנו מזכירים לכם כי, מדובר בתקופה בה רוב האנושות עוד לא הייתה מחוברת לאינטרנט (תחילת שנות ה-2000) ועל אחת כמה וכמה טרם ביצעה קניות אונליין. פרט לשוק האמריקאי בו האינטרנט נולד והשימוש ברשת שם קיים כבר למעלה מ- 20 שנה בתצורת המסחר, כל שאר המדינות, גם המפותחות, החלו לרכוש ישירות מאתרי האינטרנט, רק לפני קצת פחות מעשר לערך.

בישראל המצב שונה לחלוטין שכן רק בעשור האחרון קמו אתרי מסחר בקוד פתוח כגון וורדפרס וכמובן אתרי תדמית מהם התחיל הכל למעשה, שכן בעשור הראשון לקוד הפתוח לא הייתה אפשרות לממשק לאתרים מערכת סליקה. חברות האשראי לא אפשרו התחברות גם אם היה תוסף באתר. כלומר הטכנולוגיה התגברה על חסמים פוליטיים, מסחריים ואי אלו בעיות רגולציה שנבעו מהפוביה של העולם החדש, והחשש לאיבוד השליטה מצד התאגידים הגדולים. כרגיל, עולם כמנהגו נוהג אבל הפעם יד הטכנולוגיה הייתה על העליונה והסכר נפרץ ואף הושמד בידי הקדמה והחדשנות.

היתרונות של וורדפרס על פלטפורמות אחרות ומה חשוב לדעת לפני שבונים אתר?

  1. אתר חייב להיות עצמאי לחלוטין-  ללא תלות במפתח, במערכת ניהול תוכן (CMS) סגורה ומקובעת כלשהי או בחברה כלשהי, אלא בבעלות מלאה ומוחלטת של הלקוח. כנ"ל לגבי האחסון והדומיין. אל תאפשרו לאף אחד לקנות עבורכם דומיין בכרטיס אשראי שלו ותוודאו שרישום הבעלות הנו על שמכם.
  2. בשלב בחירת התבנית לאתר חשוב לוודא כי היא תבנית עדכנית ומוכרת- ישנן תבניות מיושנות שאינן מקבלות עדכון מהמפתח שלהן יותר. לכן, זה חשוב להימנע משימוש בתבניות מיושנות/לא מוכרות. בקשו ממפתח האתר, להבין בדיוק איזו תבנית ומה הגרסה.
  3. לאחר בחירת התבנית ודאו מה כמות התוספים הנדרשים לאתר- מומלץ לא להטמיע מעבר ל-12 תוספים באתר מסחר קטן או לכל היותר 19 תוספים באתר בינוני.
  4. חשוב לדעת לגבי תוספי וורדפרס – רבים מהתוספים המוטמעים באתרים, הינם חינמיים לשנה הראשונה ולאחריה נדרש רישיון בתשלום כלשהו. ללא הרישיון האתר לא יתפקד טוב ואף יכול לגרור עימו "באגים" ברחבי האתר. לכן, מומלץ לוודא מה הם התוספים המוטמעים באתר שנבנה עבורכם והאם הם בתשלום.
  5. עיצוב- לרוב אין צורך לפתח או לשנות מיקומים של העיצוב, דוגמת בנר עליון. אלא לעצב את האתר לפי התבנית שבחרתם, הסיבה לכך היא כאמור תכנות ייעודי שיידרש לכך ובמהלך חיי האתר הסיכוי שדברים ישתבשו גבוה. לכן ובמידה ואין לכם צורך בעיצוב ייעודי ומקורי השתדלו להימנע מכך. 
  6. הקפידו לקבל שליטה מלאה באתר ברמת מנהל (admin) – כך תוכלו להתנהל עצמאית לחלוטין, לעדכן את האתר ככל שתרצו ולנהל למעשה את הנכס הדיגיטלי שלכם.
  7. התממשקויות API – לאתרי וורדפרס ניתן לממשק את מרבית התוכנות הקיימות, החל הנה"ח וכלה במערכות דיוור, תוכניות שותפים, קופונים עוד אין ספור אפליקציות.

חשוב לחבר לאתר רק את מה שחשוב ולא להעמיס שלא לצורך, זכרו כי כל אפליקציה מהווה גם "דלת אחורית" דרכה יכולים האקרים לפרוץ לאתר ולגרום נזק.

תוספים (Plugins) לתפעול אתרי וורדפרס- אין יותר טוב מזה!

מערכת זו מאפשרת הטמעת תוספים מגוונים המבצעים פעולות רבות המאפשרות לאתר שלכם להראות, להרגיש ולמכור מוצרים כמו תאגיד גדול ומכובד, גם אם כרגע אתם בפיג'מה בבית מול המחשב.

התקנת תוספים בדרך כלל הנה פעולה קלה המבוצעת בזמן קצר / סביר ובעלות נמוכה עד כדי גיחוך (לעיתים) תלוי מה סוג התוסף ומה נדרש להתקנתו, לדוגמא: תוסף שפות המציג מספר רב של שפות באתר אחד (WPML) הינו אחד היקרים והמורכבים להטמעה אך גם כאן יידרשו מספר שעות בודדות והאתר שלכם מוצג במספר שפות, ככל שתרצו.

תוסף חשוב נוסף, הינו זה שמגיע מקטגוריית כיווץ התמונות. משקל המדיה (תמונות וסרטונים) באתרים הינו קריטי ברמת מהירות הגלישה וטעינת האתר. אתר שייטען לאט יסבול מאחוז נטישה גבוה של צרכנים (וחוסר "פרגון" מצד אלגוריתם דירוג האתרים של ענקית החיפוש גוגל, שפחות ששה לקדם במנוע החיפוש שלה, אתרים בעלי חווית שימוש לא אופטימלית, כמו למשל אתרים איטיים) שכן הסטנדרטים שלנו לגבי חווית גלישה, השתנו מאוד בשנים האחרונות ואנו יותר ויותר "מפונקים" וחסרי סבלנות להמתין לדפי אתר להיטען.

לכן, חשוב להקפיד על טעינה מהירה של האתר ותוספי כיווץ תמונות מאפשרים לנו לעשות זאת (למשל: Imagify, ShortPixel Image Optimizer ועוד).

עולם התוספים הינו עצום ומכיל אלפים רבים של תוספים.

אך כאמור, צריך לשקול היטב איזה תוסף להטמיע באתר והאם הוא באמת נדרש לחוויית הגלישה, פונקציונליות למשתמש וכו.

האם אתרים כמו WIX וחברות אחרות נחשבים לקוד פתוח?

WIX ועוד מספר פלטפורמות המתיימרות לשווק אתרים מבוססי קוד פתוח, למעשה מפתחים אתרים במערכות המבוססות על קוד פתוח כמו WP אך במקביל, קוד הליבה של אותם אתרים מבוססי HTML, נותר בידי המפתחים עצמם ועל כן אתם, כרוכשי שירות הקמת האתר, אינכם מקבלים את הקוד של האתר לידיכם. למשל, אינכם יכולים להעביר אותו לחברת אחסון אחרת אם בא לכם, או לעשות בו שינויים מעבר לאלו המוגדרים על ידי מפתחי המערכת.

במילים פשוטות,  מערכת כמו Wix אינה מקנה לכם נכס קבוע משלכם אלא מעין נכס להשכרה.

גם ברמת הקידום האורגני (בגוגל, בינג, יאנדקס ושאר מנועי חיפוש מובילים בעולם), ישנו יתרון ענק לממשק הוורדפרס ואנו בהחלט יכולים לראות זאת בתוצאות החיפוש של גוגל, על מגוון ענק של תחומים וביטויי מפתח.

יחד עם זאת, חשוב ששלא תבינו אותנו כאילו שקידום אורגני SEO באתרי וורדפרס, הוא דבר פשוט שקורה מעצמו – קצת טקסט+חיבור לתוספים רלוונטים והוקוס פוקוס, אתם מדורגים גבוה בגוגל, על מגוון ביטויי מפתח.

הקידום האורגני תלוי רבות באיש המקצוע / חברת הקידום המבצעת עבורכם את הפעולות הנכונות ובכל מקרה זה תהליך שלוקח זמן לא מבוטל, קרי לא רואים תוצאות משמעותיות בדמות דירוג במנועי החיפוש (ובעקבות זה עלייה ניכרת בכמות ההמרות באתר) לפני שעוברים לפחות 3 חודשים מרגע תחילת התהליך (תלוי מאוד בתחום המקודם ובכמה תחרות יש בו על כל ביטוי מפתח). 

כלומר, קידום אורגני של אתר וורדפרס (ושל כל אתר בפלטפורמה אחרת), הוא תהליך ארוך ומורכב ויש לבצעו באמצעות מומחים לתחום ולהתאזר בסבלנות עד לקבלת התוצאות הרצויות.

אולם מרגע שתהליך הקידום שלכם תופס תאוצה, אין ספק שהמכירות של השירות / מוצרים שלכם, יעלו בצורה דרמטית וגם הלידים שתקבלו, יהיו איכותיים בד"כ (בהשוואה ללא מעט קמפיינים של מודעות ממומנות בגוגל ובייחוד מול רשתות חברתיות) שכן קידום אורגני נחשב למנוע הצמיחה העיקרי בעולם הדיגיטל בו רוב העסקים משווקים, לכן ביסוס האתר שלכם בעמוד הראשון בתוצאות החיפוש הנו צורך קיומי עסקי מהדרגה הראשונה וחשוב להתחיל בכך עם הקמת האתר או החלפתו בחדש(לכך ישנם כללים נוספים וקריטים בחשיבותם).

מניסיון של למעלה מ-20 שנות קידום בגוגל, אנו יכולים להגיד בוודאות כי קידום אורגני בגוגל הוא "איש המכירות הטוב ביותר שעבד אצלכם אי פעם" שכן העלות הזניחה לעומת התועלת (ROI) הנה במכפלות שאינן מתקיימות בפלטפורמות שיווק אחרות.

לאילו עסקים כדאי להקים אתר זמני?

לעסקים חדשים אשר אין להם תקציב, או אינם מעוניינים להשקיע בהתחלה כסף בבניית אתר איכותי ומתקדם. גם חברות המקימות פעילות המוגדרת כזמנית לפרק זמן מסוים וקצוב עדיף להם להקים אתר לזמן קצר.

אם העסק שלכם חדש אך אתם רואים ובונים את האופק העסקי שלכם לשנים קדימה, ההמלצה שלנו היא לבנות אתר איכותי מהתחלה, להשקיע מעט יותר באתר וורדפרס איכותי, מעוצב בצורה מיטבית – מודרני למראה, עם היררכיה הגיונית וטובה, לא כבד לטעינה ורספונסיבי מלא (מתאים עצמו בצורה אוטומטית לגודל המסך של הטלפון החכם או הטאבלט)

אל תתפשרו על אתרים מבוססי קוד סגור או כאלה המתיימרים לעבוד בקוד פתוח, אך למעשה מגישים לכם נכס להשכרה, שכן גם החלופות לאתרי וורדפרס אינן זולות, אך להבדיל, הן עלולות "לסנדל" אתכם לחברה כזו או אחרת בחוזה של שנים קדימה. 

אתר העסק שלכם הוא הנכס החשוב ביותר שאי פעם תטפחו-מאתר תדמית ועד חנות ענקית, אתרי וורד פרס ישרתו אתכם נאמנה למשך שנים. זכרו שזול עולה ביוקר- גם במקרה הזה.

לבנות אתר וורדפרס עם קורנגה 🥇

קבלו כמה סיבות מצוינות ללמה כדאי לכם לבנות איתנו את אתר הוורדפרס שלכם:

  • מתמחים בפיתוח אתרי WordPress (תדמית, קטלוג מוצרים, חנות מקוונת) כבר למעלה מ-15 שנים!
  • הכנת התשתית לקידום  אורגני ושיווק באינטרנט- על בסיס הידע הנרחב שלנו בתחום ה-SEO. כולל העברת כוחם של העמודים הישנים לאלה החדשים (במידה והיו מקודמים)  עבור שמירה על מיקומי האתר בגוגל, בעגה המקצועית (פרוטוקול 301).
  • בניית אתר וורדפרס גם מאפס (לא על בסיס תבניות קיימות מתוך הקטלוגים הקיימים ברשת ומועתקים מספר רב של פעמים ע"י מפתחי אתרים), אלא בנייה מותאמת אישית לעסק של הלקוח.
  • מענה מהיר מאד לכל בקשת לקוח, החל מעדכון תכנים וכלה בתחזוקה טכנית. אנו אוהבים להעניק שרות יעיל ומקצועי גם מעבר לשעות העבודה המקובלות.
  • מחקר שיווקי ואיפיון האתר ע"י מומחים אשר ידעו לכוון את האתר שלך בדיוק לקהל היעד, בכך לקצר לכם את הדרך להצלחה.

האתר שלכם הוא חלון ראווה שיווקי ועל כן הוא חייב להיות מסודר, מרשים ומותאם לקידום אתר במנועי החיפוש (מתכתב עם שפת גוגל ודרישותיה). חברת קורנגה תדאג שהאתר שלהם יהיה מודרני ונוח למשתמש (מותאם לשימוש בסלולר, נטען מהר, בנוי עם היררכיה הגיונית וכד') – כך שהוא יוביל ליותר תנועת גולשים והמרות (קבלת לידים ומכירות אונליין).

לצפייה בשלל אתרי וורדפרס שבנינו עבור לקוחותינו (במגוון תחומי עיסוק ובמגוון תצורות אתר), דפדפו בקרוסלה למטה או לחצו כאן>>
שאול קנר אדריכל

שאול קנר אדריכל

  • אתרי תדמית
  • בניית אתר
בני ירושלמי משרד עו"ד

בני ירושלמי משרד עו"ד

  • אתרי תדמית
  • בניית אתר

שאלות ששואלים אותנו בנושא

טווח המחירים מאוד דינאמי ותלוי במספר גורמים: איזה סוג אתר אתם מבקשים להקים: אתר תדמית (מספר קטן יחסית של עמוד תוכן וממשק פשוט) או אתר מכירתי – "Ecommerce" (המון עמודי תוכן ומגוון עבודות התאמה שצריך להטמיע במערכת הוורדפרס)? האם האתר ייבנה על תבנית עיצוב קיימת, מתוך אתרים המציעים Templates מוכנים (להם עושים התאמות קלות עבור אתר הלקוח) או על בסיס תבנית חדשה לגמרי – "Custom made" ללקוח.

אתר תדמית "צנוע" יעלה לכם בדרך כלל משהו כמו: בין 4,000-10,000 ₪ בהתאם למשתנים הנ"ל ואילו אתר מכירתי יכול לעלות 10,000-40,000 ₪ ואף יותר מכך במקרים חריגים.

למידע נוסף על הקמת אתרים, היכנסו כאן>

אלעד גושקס

אלעד גושקס

מומחה SEO, קידום אתרים בחברת קורנגה

קדמו את העסק שלכם להצלחה>

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

קידום אתרים עם ai - מאמר מאת קורנגה שיווק דיגיטלי

קידום אורגני בעידן AI

תוכן עניינים בינת מלאכותית (AI) הפכה בשנים האחרונות לחלק בלתי נפרד מחיי היומיום שלנו, וגם תחום קידום האתרים לא נשאר מאחור. AI יכולה לעזור למקדמי

קרא עוד »