קידום אתרי וורדפרס – האם זה באמת כ”כ פשוט ומתי כדאי לפנות לאיש מקצוע?

קידום אתר וורדפרס - קורנגה בע"מ
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

קצת רקע על וורדפרס (WordPress)

וורדפרס הוקמה בידי Google בשנת 2003 כמערכת קוד פתוח (מערכת בה הקוד נגיש והיא חופשית לשימוש לכל אדם) לניהול בלוגים, אשר התפתחה תוך זמן די קצר, לפלטפורמה מובילה עבור בניית סוגים שונים של אתרים.

מי ממכם אינו מכיר את וורדפרס?

קשה להאמין שמישהו שמבין דבר מה בשיווק, עסקים או בעולם האינטרנט, לא מכיר את הפלטפורמה הידועה והשכיחה בעולם לבניית אתרים ידידותיים למשתמש (ולמפתח האתר).

ובכל זאת, לאלו שאינם מכירים, נאמר כי וורדפרס היא מערכת ניהול תוכן  (Content Management System) הפופולארית והשכיחה בעולם, לבנייה וניהול אתרים לעסקים בסדרי גודל קטנים ובינוניים (אבל לא רק) : אתרי תדמית, אתרי קטלוג, בלוגים, אתרי מסחר קטנים ועוד.

למעשה, הסטטיסטיקות מדברות על כך שכל אתר רביעי בעולם נבנה בטכנולוגיה זו (או בממשק קוד פתוח אחר) , זאת בזכות היותה של מערכת זו חינמית (כלומר באופן עקרוני, אם יש לך ידע לא מאוד מתקדם בשפת תכנות, אתה יכול לבנות אתר בסיסי, ברמה כזו אחרת, אך אתר מקצועי יעלה לכם שעות פיתוח של תכנת מקצועי) , פשוטה יחסית לתפעול, תואמת קידום אורגני (SEO) בצורה אופטימלית (אפשרות התקנת תוספים שונים שעוזרים במידה מסוימת עם ביצוע משימות הקשורות לקידום) והעובדה כי גוגל – מנוע החיפוש הגדול בעולם, אשר כולם רוצים להימצא בו במקומות הראשונים בעמוד התוצאות,  מעודד שימוש בטכנולוגיה זו, ששייכת לו !

נסכם ונאמר: שבמידה והינכם חושבים על בניית אתר לעסק שלכם… וורדפרס היא ללא ספק פתרון שמומלץ מאוד לקחת בחשבון.

תהליך קידום אתר וורדפרס – מבוא

בעלי עסקים רבים, נוטים לחשוב כי קידום אתר וורדפרס באופן עצמאי, כרוך בתהליך קל ומהיר.

אז נכון, זה באמת “לא תורה מסיני” ולא “פיצוח האטום” וגם יכול לחסוך לכם כסף, אך חשוב להבין שקידום אתרים (בכלל, לא רק אתרי וורדפרס), מצריך ידע טכני (On page SEO) , כמו גם הישארות עם ה”יד על הדופק” בנושאים הקשורים לאלגוריתם של מנוע החיפוש של חברת גוגל (הם משנים את הסיגנלים לקידום אתר אורגני, בתדירות גבוהה. 3 פעמים בשנה בד”כ, הם מבצעים “עדכוני ליבה” גדולים, תוך התייחסות לפרמטרים כמו: חווית משתמש, איכות התוכן והרלוונטיות שלו לערך החיפוש, אבטחת האתר, מהירות הטעינה של דפים ועוד), זמן עבודה רב ואפשרות ביצוע משימות באופן מתמשך – כך שאם אין לכם את כל אלה- מומלץ לכם לשקול ברצינות רבה, לשכור את שירותיו של מקדם אתרים מקצועי, קרי איש SEO.

קידום אתרי וורדפרס בגוגל באופן עצמאי – כל מה שצריך לדעת

היה ולא נבהלתם מהאמור למעלה והחלטתם לבצע את הקידום בעצמכם, הנה מספר טיפים שישמשו אתכם בתחילת הדרך:

  • חיבור לכלי מעקב של גוגל:

גוגל מאפשר למנהלי / בעלי אתרים, להיעזר בכלים שונים שפיתחה עבור מיטוב בריאות האתר והאופן שבו הוא נסרק ומתאנדקס.

כלים כדוגמת: (Google Tag Manager (GTM, ליצירת וניהול תגיות (אירועים ויעדים, כמו גם חיבור כלים נוספים אחרים למעקב ובקרה על האתר) , Google analytics – למעקב אחר התנועה לאתר ופעולות רבות שמבצעים המשתמשים באתר שלנו או Google search console (לשעבר Webmasters tool) שמנטר לנו פרמטרים רבים באתר (תקינותם של קישורים פנימיים וחיצוניים, עמודים שבורים – שגיאה 404, תקינותם של קטעי קוד כמו Rich snippets ו-breadcrumb ועוד) ומאפשר לנו לראות כיצד הזחלן של גוגל סורק ומאנדקס את האתר שלנו ולקבל את התמונה המפורטת לגביו.

  • תוכן באתר:

חשוב  מאוד ליצור מבנה תוכן מסודר בצורה הגיונית (היררכיה נכונה), עם רציפות כרונולוגית, ידידותי למשתמש למשתמש (UX גבוה) , מעניין ויחודי כל הניתן והכי חשוב, בעל רלוונטיות גבוהה לביטויי המפתח המקודמים בגוף המאמר/כתבה ובתגיות המטא.

כך מנועי החיפוש השונים ובראשם גוגל, יוכלו להבין את התוכן בצורה אופטימלית והגולשים בעמוד, לא יברחו ממנו מהר (מה שייצור שיעור נטישה גבוה ויאותת לגוגל חוסר רלוונטיות למשתמשים ויוריד את העמוד במיקומים על ביטויי המפתח המקודמים).

  • תפריטים באתר:

באתר וורדפרס ניתן לשלוט באופן מלא בכל התפריטים ועל מנת לסייע למנועי החיפוש להגיע לכל הפוסטים / עמודים, ניתן להיעזר במנגנון התפריטים ולגרום לאלגוריתם של גוגל  להגיע לכמה שיותר דפים משמעותיים באתר.

  • מפות אתר (XML sitemap ו- Html sitemap):

אתר ללא sitemap מפספס אפשרות נוספת לסייע לזחלני הסריקה של גוגל (או בינג, באידו, יאנדקס וכו’) להבין את מבנה האתר ואת סדר החשיבות שאנו מייחסים לעמודים מסוימים באתר, באמצעות העלאת קובץ די פשוט לשורש הדומיין של האתר  (XML site map) או כעמוד קישורים ייעודי באתר (HTML sitemap) . מומלץ בחום שתהיה לאתר שלכם מפת אתר שמתעדכנת באופן אוטומטי וככל שהאתר מורכב יותר וכולל יותר עמודים ותיקיות – כך עולה חשיבות יצירת מפת האתר.

  • תוספים (Plugins): שימוש בתוספים כדוגמת  “Yoast” או “RankMath” הפלאגאינים החשובים והאקוטיים ביותר לקידום אורגני של אתר, הוא הבסיס לקידום כל אתר וורפרדס שהוא, אך האפשרויות ממש לא קרובות להסתכם בתוספים אלמנטריים אלה.

באמצעות הכלים (החינמיים בחלקם הגדול. כלומר, כמעט תמיד תהיה גרסה חינמית של ההתוסף המבוקש וגרסת פרימיום לאותו תוסף – עם הרחבה לאפשרויות השימוש) , תגלו אפשרויות רבות ואקוטיות עבור מקדם האתרים, למשל: הוספה פשוטה של תגיות מטא (תגיות בתחילתו של הקוד באתר – איזור ה- head, שמטרתן להגדיר כותרת לעמוד ולתאר אותו בקצרה), הגדרת עמוד כעמוד מקורי מול זחלני הסריקה של מנוע החיפוש של גוגל עבור מניעת כפילויות תוכן (Canonical tag), יצירת המלצה לגוגל על אי אינדוקסו של עמוד כזה או אחר ((No- index  tag ממגוון סיבות ואינטרסים, עריכה פשוטה של קובץ ה- robots.txt (להמלצה לגוגל על תיקיות או עמודים שאיננו רוצים שיסרוק) ועוד.

  • תוספים אחרים שיכולים לעניין אתכם ולהועיל לקידום של אתר הוורדפרס שלכם, יכללו את:

  • Page builders – ממשקים שפרחו מאוד בעולם בשנים האחרונות, כדוגמת “Elementor”  או “”Wipi הישראליות, אשר מסייעים מאוד, ביצירת עמודים אינטראקטיביים,מעוצבים יפה ונוחים למשתמש. ממשקים אלה, כדאי שייכללו באתר כבר בשלב בנייתו הראשונית.
  • תוספים היוצרים כפתורי קישורי תוכן  עבור הרשתות החברתיות המובילות (פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, לינקדאין ועוד).
  • תוספים להטמעת פוסטים ו-feeds מתוך עמודי הרשתות החברתיות  כחלון בתוך עמודי האתר.
  • תוספים להפניות קבועות של עמודי האתר (הפניות  301) – עבור תיקון עמודי 404 ואיחוד עמודי תוכן, כמו למשל: כמו: “Redirection” או “301 redirects”
  • תוספים לניקוי וניהול זכרון מטמון (cache) וגודל קבצי קוד (CSS,HTML ו- JS) באתר – תוספים חשובים מאוד עבור אופטימיזצית האתר – הקטנת כובד משקלם של קבצים על שרת האתר ומניעת הגשתו בצורה איטית למשתמשים – צמצום פגיעה קשה בחווית המשתמש. בין התוספים המובילים שניתן למצוא בקטגוריה זו, ניתן למצוא את:   WP rocket ו-  W3 Total Cache.
  • תוספים לצמצום משקלן של תמונות והמרת הפורמט של התמונות לזה המודרני ביותר (WebP) – פלאגינים אלה, מסייעים לכווץ את התמונות למשקלים שאינם פוגעים במהירות הטעינה של העמודים – ללא פגיעה באיכות התמונות. בקטגוריה זו, התוספים המובילים והמומלצים הם: Tiny png, Smush , Imagify.

אלו הן על קצה המזלג, חלק מהפעולות שניתן וכדאי לעשות באופן עצמאי לקידום אתרי וורדפרס בגוגל ועבור קידום אתר בכלל, אך עדיין, נבונים וטובים ככל שתהיו, במידה וחסר לכם הידע המקצועי הנדרש,  יותר מסביר כי התוצאות הרצויות- הגברת התנועה לאתר והשגת הלידים לעסק- לא יגיעו מהר כפי שאתם מצפים, כי הדירוג שלכם בגוגל לא יצליח לטפס ללא קידום מקצועי לנכס המקוון שלכם. במידה והבחנתם לאחר מספר חודשים שחלפו מרגע שהתחלתם בקידום האתר שלכם בכוחות עצמכם, שהתוצאות אינן מיטביות (המיקומים על מילות וביטויי מפתח בגוגל, אינם גבוהים ובהתאמה גם הטראפיק לאתר והלידים, הם הרבה מתחת למה שאתם מבקשים לעצמכם) , זהו הרגע הנכון לדעתנו ליצור קשר עם מומחה לקידום אורגני או חברת קידום אתרים שמרכזת עבורכם את כל שירותי השיווק הדיגיטלי תחת קורת גג אחת.

מקדמי האתרים – מומחי ה-SEO , יעברו כבר על האתר שלכם בכל הכלים האמורים, ינתחו את הממצאים, ישפרו מה שצריך בפן הטכני והמבני שלו, יערכו את התוכן באתר על בסיס הסיגנלים של מנועי החיפוש ויוסיפו לו תוכן איכותי, במידה ועולה הצורך, כמו גם יוסיפו קישורים טובים (פנימיים וחיצוניים) , חיבור לרשתות החברתיות ופרמטרים אחרים, שמנועי החיפוש “מחבבים”.

קידום אתרי וורדפרס באופן מקצועי – למה כדאי לכם?

תפקידו של מקדם אתרים מקצועי, הוא לסייע לכם להפיק את מקסימום הפוטנציאל הטכני מהאתר כמו ולמקסם את הנוכחות שלכם ברשת.

לרוב, כדאי לפנות למקדם אתרים מקצועי כבר בשלב בניית האתר החדש, או במהלך קידום עצמאי שלא צלח ולא הביא לתוצאות הרצויות.

יתרונותיו של קידום אתר וורדפרס באופן מקצועי:

  • אסטרטגיה קידומית / שיווקית – מקדם אתרים מקצועי סורק את כל האתר שלכם ומתוך הממצאים, מכין תכנית אסטרטגית לקידומו, תוך התייחסות ומעקב אחר המתחרים שלכם ואחר ההתפתחויות בגזרת האלגוריתם של גוגל.
  • ניסיון- מקדם אתרים מקצועי מנוסה דיו, מכיר את “הנפשות הפועלות” ברשת. יודע כיצד עובדים מנועי החיפוש השונים (ובראשם המלך גוגל כמובן), “שומר על הדופק” בכל מה שנוגע לשינויי אלגוריתמים (שמתרחשים בקני מידה קטנים (כמה פעמים בחודש) וגדולים (אחת ל-3-4 חודשים)
  • מעקב תוצאות ולמידה בזמן אמת- המקדם צריך לעקוב באופן שוטף אחר כל פעולה המבוצעת באתר ולנטר את התוצאות, תוך למידה רציפה של כלים מתאימים (רצוי חינמיים) אשר יבחנו את האתר לעומק, לחדד ביטויים חזקים ולדייק חולשות.

אופטימיזציה למנועי החיפוש- עלינו לעזור למנועי החיפוש ובראשם גוגל, לעזור לנו וזאת דרך התאמת התוכן שבאתר, ראשית למשתמש ושנית למנוע החיפוש, כך שיוכל לקרוא את האתר ולקדם אותו.

השתכנעתם שקידום אורגני מקצועי, הוא הפתרון הנכון עבור העסק שלכם, צרו איתנו קשר בהקדם ונשיג עבורכם חשיפה מוגדלת במנועי החיפוש ולידים מהאתר

  • קוד פתוח- ניתן לערוך ולבצע מגוון רחב של שינויים באתר, ללא צורך בפנייה למפתח האתר (מתכנת). למשל: הוספת “plugins” שונים המשפרים את ביצועי ונראות האתר,הוספה ועריכה קלה ומהירה של תוכן ותגיות מטא באתר, הוספת פיצ’רים כמו: תיבת מחבר למאמרים, תיבת ציטוט ועוד.
  • מותאם SEO, קידום אתרים אורגני – הוספת ועריכת תגיות שונות- בקלות וללא צורך במתכנת. לדוגמה: עריכת תגית “קנוניקל” למניעת שכפול תוכן באתר, סכמות rich snippets, תגית nofollow ועוד.
  • התאמה אופטימלית ונוחה של אתרי וורדפרס לטלפונים חכמים.
  • הטמעה פשוטה של קודים עבור כלי ניתוח ומעקב אתרים- למשל של כלי המעקב של גוגל: גוגל אנליטיקס, גוגל סרץ’ קונסול, GTM וכד’, העוזרים למקדם האתר ולבעליו של האתר, להבין את סטטוס הפעילות שלו (האופן בו האתר נסרק ומאונדקס במנוע החיפוש, כמות הכניסות לאתר והיחס בין חשיפות גולשים לאתר לבין כניסות אליו בפועל, כמות ההמרות שהתבצעו באתר- רכישות אונליין, הורדת קובץ מסויים, מילוי טופס יצירת קשר ועוד) זמן השהייה באתר ועוד ועוד).
אלעד גושקס

אלעד גושקס

מומחה SEO, קידום אתרים בחברת קורנגה

כתבו לנו

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

רשימת השירותים של חברת קורנגה שיווק דיגיטלי

קידום בגוגל-SEO

קורנגה חברה המתמחה במתן שירות ופתרונות קידום אתרים ובניית אתרים הוקמה בשנת 2002, ונחשבת לאחת מהחברות הוותיקות והמובילות בתחומה בישראל- שיווק באינטרנט ואופטימיזציה למנועי חיפוש-SEO.

קרא עוד »