כמה עולה קידום אורגני ומה השיקולים המנחים בתמחור אתר לקידום?

כמה עולה קידום אורגני - מאמר של קורנגה

תוכן עניינים

זוהי אחת השאלות הכי נפוצות העולות בשיחה עם רוב הלקוחות, לעיתים כבר בתחילת השיחה.

אז נכון, המחיר הוא שיקול קריטי בכל עסק ובכל קבלת החלטה עסקית כלשהי – בין אם ברכישת מוצר/ציוד חדש או בחירת ספק לשירותים מסוימים.

הרי ללא שיקול דעת כלכלי נכון, העסק כנראה לא ישרוד זמן רב ובהתאמה גם המצב הכלכלי הפרטי של בעליו. לכן, אין ספק שהמחיר מהווה משקל עצום בהחלטה לבחור בספק זה או אחר ובמקרה המדובר כאן, בשירותי קידום אורגני בגוגל.

הסיבות לכך רבות ומגוונות ואת רובן אציין כאן, ישנן סיבות נוספות אבל הן בגדר "סודות מקצוע" ושיקולים פנימיים של כל חברה וחברה.

על מנת לענות או יותר נכון להסביר את התמחור יותר לעומק החלטנו לעלות את הדברים כאן.

אז מה בעצם משפיע על תמחור קידום אורגני לאתר שלכם? 

אלה הם המשתנים המשמעותיים ביותר שנכון למנות:

1. האם האתר תדמיתי או מסחרי?

שני אתרים אלו שונים במהותם ולמעשה קידום אתר מסחר מחייב עבודה רבה יותר, דינמית הרבה יותר ומכאן גם משאב זמן רב יותר. לכן אתר מסחר הנו יקר יותר לקדם, כפי שהוא עולה גם יותר להקים אותו. גם כאן תלוי כמה מוצרים יש באתר, לאילו קהלים האתר פונה, אזור גאוגרפי ועוד נתונים רבים אותם צריך לקחת בחשבון.

2. מהי שפת התכנות/תשתית האתר?

כיום מרבית שפות התכנות להקמת אתרים מכילות תוספים (plug in)המסייעים להקמת האתר במהירות יחסית, ובכך נחסך זמן תכנות יקר שבעבר היה כורח המציאות ואילו כיום רק לאתרים גדולים מומלץ לבנות בקוד ייעודי (Custom) שכן 80% מהעסקים בעולם הנם קטנים/בינוניים בגודלם (SMB) ואין צורך להשקיע תקציבי עתק להקמת אתר, שכן מעבר לתקציב מדובר בתהליכים ארוכי טווח היכולים לקחת חודשים רבים, שנה ואף יותר.

שפת התכנות המומלצת ביותר למרבית העסקים הינה PHP של WordPress המאפשרת הקמת אתרים מקצועיים ואיכותיים בזמן סביר ובתקציב המתאים כמעט לכל עסק. בטכנולוגיה זו עושים שימוש בכל העלם ולמעשה יחס ההקמה באתרים עומד על 5:1 קרי, כל אתר רביעי נבנה בשפת קוד זו.

היתרונות הבולטים כאמור, הנם תשתית האהובה על גוגל לצורכי קידום, אתר עצמאי המאפשר ניהול מהיר ופשוט ללא ידע מוקדם במערכות טכנולוגיות, עלויות סבירות/נמוכות ואתר יציב טכנולוגית המאפשר לעסק לתפקד באונליין ולמקסם רווחים במקום להשקיע זמן וכסף בתחזוקה תכנותית מדי חודש.

3. בהקמת אתרי מסחר חשוב לדעת כי רוב התכנתים יתמחרו את האתר לפי כמות המוצרים– כאשר בעת הקמת האתר תקבלו הזנה ראשונית "לייט" ואת כל יתר המוצרים תצטרכו להזין בעצמכם, או בתשלום נוסף לתכנת, כנ"ל גם לגבי עמודי תוכן/מאמרים באתרי תדמית. היה וישנם עמודים רבים להזין.

שירות נוסף וקריטי שחייבים להתייחס אליו, הינו פרוטוקול 301 האמור לשמר את הדירוג של אתרכם בגוגל, כך שתעלו את האתר החדש לאוויר במקום הישן, האתר ישמור על מיקומי מילות המפתח בהם קודם אורגנית עד כה. במהלך פרק זמן של מספר שבועות תיתכן ירידה בדרוגים אך הם אמורים לחזור מהר מאד למיקומים בהם היו טרם להעלאת האתר החדש. ה

היה והדבר לא קורה, קרי לא בוצע פרוטוקול 301 באופן תקין, או שלא בוצע כלל, יש לכם פרק זמן של שבועות עד מספר חודשים בהם ניתן להשיב מצב לקדמותו ולאחריו, סביר להניח האתר יאבד את הדירוגים הגבוהים בגוגל וכל ההשקעה שבוצעה בזמן וכסף רב תימחק לבלי שוב.

4. מהן מילות המפתח/תחום העיסוק של הלקוח?

כאן בעצם מתחיל השוני הגדול בין תמחור אחד למשנהו, שכן ישנן מילות מפתח שהביקוש מצד הצרכנים נמוך, כלומר אין הרבה חיפושים וגם מצד התחרות בתחום אין מתחרים משמעותיים.

כלומר, ביקוש נמוך למילות מפתח מוזיל את העלות החודשית של הקידום האורגני ואילו מילים מבוקשות ותחרותיות מזניקות את המחיר החודשי משמעותית. בכל הצעת מחיר שאנו בקורנגה מציעים ללקוח אנו עורכים מחקר מקיף ומקדים, על מנת לברר עד כמה "קשה היא הדרך"… או לא ובהתאם לכך ולמשאב הזמן וניצול התשתיות שלנו- המחיר של תהליך קידומכם ייקבע באופן סופי.

5. האם האתר המיועד לקידום חדש לחלוטין וגם העסק, או שמדובר בעסק מקודם?

מצד אחד אתר שכבר קודם בגוגל מאפשר "זינוק" טוב יותר בגוגל, שכן התשתית מוכרת לגוגל וגם הדומיין, האתר קודם אורגנית לפני  ולכן נושא ערכי קידום חלקיים או מלאים.

מכאן שאתר קיים שכבר קודם מקל במעט על עבודת הקידום שלנו, יחד עם זאת, היה והאתר נבנה בצורה לא טובה הרי שהדבר יקשה על הקידום האורגני ויכול לעכב אותו משמעותית. אנו עורכים בדיקות מקדימות גם לדומיין וגם לאתר על מנת להבין מי עומד מולנו ומה גודל המשימה. מכאן שגם נגזרת המחיר משתנה בהתאם.

6. האם האתר מאפשר ניהול עצמאי ומלא על כל עמודיו, או מדובר במערכת סגורה כלשהי?

שפות התכנות הרבות והמגוונות קיימות שנים רבות, ללקוח קצה/בעל עסק אין כל יכולת להבין האם האת שהציעו לו או הקידום האורגני הנו המיטבי, הן בכסף והן במקצועיות ואיכות השרות. ל

למען האמת, גם אין סיבה שבעל עסק יבין בתחום מקצועי זה. אבל לצורכי קידום אורגני הדבר חשוב מאד. ללא שליטה מלאה על מערכת ניהול האתר והיכולת לעדכן אותו בעת הצורך. יגרום לאי עדכונו ובכך לאבד רלוונטיות בקרב הגולשים ובדרוג האורגני בגוגל, שכן האחרון לא יפנה תנועה לאתר שאינו מתעדכן או מכיל מידע מיושן ולא רלוונטי.

7. תיאום צפיות מול הלקוח, אחד הכללים החשובים ביותר –

 היה והלקוח מצפה לניסים ונפלאות או מסתיר מידע קריטי כגון "האתר תחת עונש של גוגל" (או בהגדרה המקצועית יושב ב-"sand box"), הרי שהקידום לא יצלח כפי שחשבתם וידרוש מכם הוצאות נוספות כגון מאמרים, סרטונים וכו. כל אלו יגזלו זמן רב וכסף שכן נתנו הבטחה ללקוח וכעת יש לעמוד בה. 

לכן, תחקור הלקוח וקבלת המידע הנכון בשילוב מחקר מקצועי מאפשר לנו לתמחר את האתר בהתאם.

יחד עם זאת, אנו עורכים תיאום צפיות מוחלט מול כל לקוח, הן מבחינת פרק הזמן הדרוש להבשלת הקידום והגעת מילות המפתח לעמוד הראשון בתוצאות החיפוש והן מבחינת "עזרים" נוספים הנדרשים לקידום אורגני (SEO) והתמחור החודשי מושפע ישירות מנתונים אלה.

קידום אורגני מחיר - מאמר מאת קורנגה שיווק דיגיטלי

 

פרמטרים נוספים המשפיעים על מחיר קידום אורגני

הנם האזור הגיאוגרפי בו העסק מבקש לקדם את האתר שלו- האם לוקאלי, כלל ארצי או גלובאלי בכלל?

מהו קהל היעד של העסק, האם פרטי (B2C) או עסקי (B2B)? מטרות ויעדים שבעל העסק הגדיר והאם הם ריאליים. אף אחד לא רוצה להיכשל במשימה אבל תמיד יהיו כאלו שימכרו ללקוח כל סיפור ושקר כלשהו על מנת לסגור עסקה.

שיקולים נוספים הינם, שיקולים פנימיים של החברה המקדמת ולכל חברה יש את סל השיקולים שלה-

אנו בקורנגה, לא מאמינים באסטרטגיית מחיר שכן בהמשך זה עולה ביוקר רב! לא סתם המשפט" מה שזול עולה ביותר" מלווה את האנושות משחר ההיסטוריה. לכן אל תתפתו למחיר מוזל אלא חפשו את אנשי המקצוע האמיתיים שיסייעו לאתר שלכם להמריא לגבהים שטרם פגשתם מבחינת מחזור מכירות וחשיפה ברשת.

הסתקרנתם? רוצים לשמוע עוד אודות שירותי הקידום ושיווק דיגיטלי שלנו?

צרו איתנו קשר בטלפון או בהודעת Whatsapp ישירה

איציק גולדנברג

איציק גולדנברג

מנכ"ל חברת קורנגה בע"מ

קדמו את העסק שלכם להצלחה>

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

מסחר באינטרנט - מאמר מאת קורנגה בע"מ

מסחר באינטרנט

תוכן עניינים אחת מאבני הדרך החשובות בהתפתחות האינטרנט והפיכתו לכלי עבודה עבור עסקים ברחבי העולם, היא המסחר ברשת המקוונת. כמו כל טכנולוגיה או פיתוח עובר

קרא עוד »
מה זה שיווק דיגיטלי ? מאמר מאת קורנגה

מה זה שיווק דיגיטלי ?

תוכן עניינים שיווק דיגיטלי הוא שימוש בכלים וטכנולוגיות דיגיטליות, לקידום ושיווק מוצרים ושירותים. עולם זה, כרוך בשימוש בערוצים דיגיטליים כגון: מנועי חיפוש, ערוצי מדיה חברתית,

קרא עוד »
CHAT GPT - מאמר מאת קורנגה קידום אתרים

צ'אט GPT

תוכן עניינים הכוכב הטכנולוגי החדש שעולה בשכונה הגלובלית שלנו, הצ'אט שכולם מדברים עליו בימים אלה: מהללים, מכחישים, ואף ספקנים לגביו, הוא הצאט GPT של חברת

קרא עוד »
ניהול מוניטין בפייסבוק - קורנגה בע"מ

ניהול מוניטין בפייסבוק

תוכן עניינים בעשור האחרון או קצת יותר, אנו חולקים את חיינו ברשתות חברתיות, מעלים תמונות, סיפורי חיים, פוסטים נוקבים עם טענות ומענות, פירגונים לספקי שירות

קרא עוד »