יועץ שיווק דיגיטלי לחברות ועסקים

יועץ שיווק דיגיטלי - קורנגה

תוכן עניינים

הקדמה:

כמו בכל תחום עסקים הדורש ידע, ניסיון, והבנה רוחבית ועמוקה, כך גם תחום הדיגיטל מחייב התייחסות מקצועית ודינמית. המאפשרת התאמה מהירה של הנכסים הדיגיטליים (אתר, תוכן, קידום, וכיו"ב) לדרישות העכשוויות.

עולם הדיגיטל בעל שכבות רבות, כל אחת מהן באה לתת מענה נקודתי ומקצועי בתחום מסוים, לדוגמא: קידום אורגני אחראי להופעת האתר בתוצאות החיפוש במנועי חיפוש (ובראשם גוגל כמובן), אך אינו קשור לתפעול וניהול עמודי מותג ברשתות חברתיות, להם סל כללים שונה וחוקי התנהלות שונים. לכל אחד מהם נדרש איש מקצוע ספציפי לתחומו. בין השכבות נגלה גם טכנולוגיות מתקדמות (AI,ML,DATA) תפעול אתר, כתיבת תוכן בהתאם לדרישות SEO, תוכן מותאם לגולשים וכמובן כתבות שיווקיות, פרסום ממומן – PPC, תוכניות שותפים ועוד. לכן, עולם השיווק הדיגיטלי הוא תחום מורכב ורב שכבתי, המאתגר עסקים וחברות בכל העולם- בכל קנה מידה, החל מחברה המונה כ-20 עובדים וכלה בתאגידים. גם חברות גדולות, אינן בהכרח מעסיקות עובדים במשרה מלאה לתכנון ויישום האסטרטגיה הדיגיטלית, אלא נעזרות במיקור חוץ, בין אם מדובר בעובד פרילנס או בסוכנות דיגיטל.

כאן בדיוק, חברות ועסקים גדולים נתקלים בחוסר ידע לגבי צרכיהם בתחום הדיגיטל ולעיתים מבצעים פעילויות רבות ומגוונות אשר אינן מניבות את התוצאה הרצויה (ROI) וגורמות לחוסר שביעות רצון ותסכול מצד מנהלי החברה.

ואל לכם לחשוב שזה מצב לא שכיח במיוחד, שכן הוא נובע מאופן ההתקשרות בין חברות ועסקים למשרדי יח"צ / פרסום הזוכים במכרז תקציב השיווק של החברה וכך מקבלים לידיהם גם את הקידום והפרסום של נכסי החברה באינטרנט.

בפועל, השיטה הנ"ל לוקה בחסר ממספר סיבות עיקריות: החל מחוסר ידע מקצועי של סוכנויות הפרסום המסורתיות ומשרדי היח"צ בתחומים דינאמיים ומורכבים הנוגעים לקידום נכסים דיגיטליים ברשת וכלה בגיוס כוח אדם שאינו באמת מבין את הדיגיטל, אלא רואה את השיווק הדיגיטלי מתוך משקפיים צרות של עיסוק ב"מדיה חברתית" וניהול עמודי מותג ברשתות חברתיות ותו לא.

כאשר נדרשת הבנה מקצועית ומעמיקה בשכבות הרבות המהוות את עולם השיווק הדיגיטלי – איזו שכבה/ות מתאימות לאיזה לקוח ספציפי, היכן הסיכוי לבלוט ולהתבדל מול המתחרים ומהן הזירות המרכזיות בהן על החברה לרכז את מאמצי השיווק והפרסום, סוכנויות פרסום ומשרדי יח"צ רבים, אינם מצליחים להתמודד עם הרבדים הללו בשיווק ומחטיאים את המטרה – ליצור חשיפה גדולה יותר לחברה באינטרנט ולהניע גולשים לפעולות מגוונות אשר מניבות הכנסות לעסק.

במיוחד עבורכם, בעלי חברות ועסקים שאינם "סגורים" על מה להתמקד ומה לשאול את הגורם המקצועי שאמור לשווק את העסק שלכם בדיגיטל, אספנו מספר שאלות נפוצות שנתקלנו בהן במהלך פעילות יעוץ דיגיטלי/שיווקי בקרב לקוחות עבר/הווה שלנו וריכזנו כאן כדי לעזור לכם לעשות סדר בראש עם הענף הדי מורכב הזה שיווק דיגיטלי.

יועץ שיווק דיגיטלי - קורנגה

שאלות שכדאי שתשאלו את המועמד/ת לשווק באינטרנט את העסק שלכם

  1. מה ההבדל בין שיווק דיגיטלי לייעוץ דיגיטלי?

שיווק דיגיטלי מתייחס לביצוע / יישום בפועל בפלטפורמות דיגיטליות כדי לקדם עסק או ארגון, לדוגמא: קידום אורגני בגוגל וברשתות חברתיות, קידום ממומן בגוגל (Google ads ו- Google Display), הפקת והעלאת תוכן שיווקי לאתרים חיצוניים, אוטומציות שיווקיות (Marketing automation), הפקת סרטוני תדמית ומכירות ועוד.

ייעוץ דיגיטלי ממפה עבור עסקים/ארגונים את הזירה האינטרנטית המתאימה להם ביותר ובהתאם לכך בונה להם אסטרטגיה המהווה את המעטפת השיווקית, הכוללת את אפיקי המדיה המתאימים ביותר ולאחר מכן ניתן לבנות משפך שיווקי יעיל לעסק.

להלן כמה הבדלים בולטים נוספים בין שיווק דיגיטלי לבין ייעוץ דיגיטלי:

שיווק דיגיטלי מתמקד בהשגת מטרות שיווקיות, כגון הגדלת החשיפה למותג, הגברת המכירות, או גיוס לקוחות חדשים.

ייעוץ דיגיטלי מתמקד במתן ייעוץ מקצועי כדי לעזור לעסקים להשיג את המטרות השיווקיות שלהם.

רמת מומחיותשיווק דיגיטלי יכול להתבצע ע"י עובדים בתוך העסק/הארגון. ייעוץ דיגיטלי נעשה ע"י מומחים בעלי ניסיון רחב בעולם הדיגיטל, לרוב יועצים חיצוניים, להם ידע רחב גם בצד הטכנולוגי וכבלתי תלויים ארגונית מסתכלים במיקרו ובמקרו, על מנת לבחור את האסטרטגיה הנכונה ביותר להשגת המטרה.

  1. האם כל עסק נדרש לתקציב שיווק?

  • כל עסק חייב לפרסם ולשווק. אז נכון, במקרה של עסקים קטנים לרוב לא נקבע תקציב שנתי מראש, אלא ע"פ צורך נקודתי, עונתי, מלאי וכן הלאה, אך יחד עם זאת כל חברה מבוססת חייבת להגדיר תקציב שיווק שנתי הכולל מספר פעילויות בערוצי הדיגיטל השונים. גם אם התקציב נמוך ועומד על כ- 100,000 ₪ בשנה, הרי שחובה למקסם את התקציב ולבחור בקפידה את אפיקי הדיגיטל המתאימים יותר לצרכי העסק שלכם.
  1. מדוע להיעזר ביועץ חיצוני לדיגיטל כאשר יש משרד פרסום מלווה?

  • יועץ חיצוני ובלתי תלוי, ימפה את הזירה השיווקית, כולל אפיקי השיווק בהם החברה משקיעה, יבחן יחסי עלות תועלת (ROI), אחוזי חשיפה והיענות (CTR) ומדדים נוספים.
  • מיקוד ובחירת התמהיל הדיגיטלי – חיסכון משמעותי בעלויות השיווק, תוך השגת יעדי החברה ומעבר לכך.
  • ביצוע שינויים מהירים ודינמיים בתמהיל השיווק, שילוב ידע אנושי ותוכנות ניטור נתונים, מול תוצאות בפועל וכל זאת ב – Real Time (זמן אמת).
  • לעיתים אין ידע דיגיטלי מספק אצל הלקוח ולכן הוא יתקשה לקבל החלטה מושכלות המתאימה לצרכי החברה.
  • יועץ שיווק דיגיטלי לרוב יעביר ידע מעשי לתוך הארגון, יפרה את אנשיו במחלקת השיווק ויציג בפניהם את הטכנולוגיות החדשות והמתקדמות ביותר להשגת מטרות העסק בשיווק.
  • משרדי פרסום /יח"צ יציגו את התמהיל השיווקי הנכון להם, לעיתים יותר מאשר נכון לכם. כלומר, שיקולים זרים שלא לטובת העסק שלכם.
  1. מהו פרק זמן ממוצע לייעוץ דיגיטלי?

  • כל מקרה לגופו. תלוי בסדרי הגודל של החברה, בתקציב העומד לרשותה ובצרכים הנדרשים בפועל מהיועץ. קרי, האם ישנה מחלקת שיווק חדה ומקצועית שתבצע את התוכנית האסטרטגית? במרבית המקרים, הייעוץ הינו לתקופה של 12- 6 חודשים, בהם מנתחים את פעילות העבר, ממליצים על פעילות עכשווית ועתידית ובונים תוכנית פעולה.
  1. כיצד בוחרים יועץ שיווק דיגיטלי וכיצד נדע האם הוא מקצועי?

  • חפשו ברשת מידע אודות היועץ מה הרזומה ופרק הזמן בו הוא מתמחה בדיגיטל. לפקטור הזמן ישנה חשיבות קריטית שכן עקב דינמיות התחום והמשתנים הרבים, חשוב שהיועץ שלכם יכיר גם את העבר האינטרנטי, וידע לחבר ולשלב בין השכבות השונות.
  • חשבו האם היועץ שלפניכם מבין את העסק שלכם ואת מטרותיו יוכל להתאים את האסטרטגיה השיווקית דיגיטלית לצרכים הספציפיים שלכם.
  • חשוב שתרגישו בנוח לעבוד עם היועץ הדיגיטלי שלכם תקשורת אישית טובה, כנות ושקיפות יסייעו למקסם את התהליך.
  • בקשו פרטי לקוחות עבר/הווה של היועץ וצרו עימם קשר לבירור טיב השירות מקצועיות/אמינות. האם ההתקשרות הסתיימה בהצלחה וביחסים טובים?
  • קראו תכנים מקצועיים שפרסם היועץ חשוב להכיר את הלך הרוח והחשיבה, והאם הוא מתאים לכם ברמה הפרסונלית. יועץ הוא למעשה איש אמון של החברה ולכן ישנה חשיבות גבוהה לפרסונה.
  • טרם קבלת ההחלטה כדאי לקבוע פגישת ייעוץ עם כמה יועצים כדי להכיר אותם ולהבין את ההצעות שלהם, כמו גם את תהליך העבודה עם הלקוח.
  1. האם לשכור שירותי יועץ שיווק דיגיטלי לאפיון מכרז שיווקי?

בהחלט מומלץ לעשות כן. יועץ דיגיטל מקצועי יידע לבנות עבורכם את התמהיל הנכון לשיווק, יעריך די במדויק את התקציב הנדרש לכל אפיק ובכך ימקסם את התקציב והתוצאות ולעיתים, אף יחסוך לכם כסף רב שעדיף שיתועל לאפיקים חדשים/שונים.

  1. אנחנו חברה גדולה, עומדים לצאת במכרז להקמת מערך דיגיטלי, האם לבחור יועץ לאפיון המכרז?

ללא כל ספק, התשובה צריכה להיות חיובית במקרה כזה. יועץ שיווקי יאפיין טכנית ושיווקית את הצרכים הדיגיטליים של העסק שלכם – איזה אתר לבנות, באיזה טכנולוגיות לעשות שימוש, מהו שרת האחסון שאתם זקוקים לו לנכסים המקוונים שלכם ויכולות טכניות אחרות הנדרשות להנגשת האתר והמערכות השיווקיות לקהל היעד של העסק / ארגון. יועץ דיגיטלי חייב להבין גם בהיבטים הטכנולוגיים, ולא רק בהיבט השיווקי/פרסומי/אסטרטגי.

  1. מהי מתכונת ההתקשרות הטובה ביותר מול יועץ שיווק דיגיטלי?

אין תשובה מוחלטת לכך. כל חברה והצרכים שלה. לעיתים מדובר בתהליך קצר יחסית ולכן אפשרי לתמחר לפי שעות עבודה ולעיתים תהיה זו התקשרות של ליווי שנתי בשל המורכבות והאתגרים בהקמת מערך הדיגיטל החדש/משודרג. תלוי ברצון הלקוחות להמשך הליווי והבדיקה של הקמת המערך ע"י גורם צד שלישי.

יועץ דיגיטלי - קורנגה

לסיכום – מהם היתרונות של ייעוץ שיווק דיגיטלי?

לייעוץ דיגיטלי יתרונות רבים עבור עסקים קטנים וגדולים כאחד ולהלן כמה מהעיקריים שבהם לנוחיותכם במרוכז:

  • הגדלת הנוכחות הדיגיטלית: ייעוץ דיגיטלי עשוי לעזור לעסקים להגדיל את הנוכחות הדיגיטלית שלהם, באמצעות פיתוח אסטרטגיה יעילה וממוקדת.
  • שיפור תוצאות עסקיות: ייעוץ דיגיטלי מסייע לעסקים לשפר את התוצאות העסקיות באמצעות הגברת המכירות, הגדלת המודעות למותג, הגדרת שווקים פוטנציאליים  חדשים לחדירה, הרחבת קהל היעד למוצרים של החברה ועוד.
  • עסק בכל גודל ותחום שהוא, יכולים להיעזר בייעוץ שיווק דיגיטלי, כדי ללמוד על טרנדים חדשים ומגמות ולהישאר רלוונטיים בעולם דינאמי בצורה בלתי רגילה – עולם השיווק הדיגיטלי.
איציק גולדנברג

איציק גולדנברג

מנכ"ל חברת קורנגה מזה 10 שנים, בעבר שותף במשרדי פרסום וסמנכ"ל דה מרקר אונליין, חבר לשעבר בפורום האינטרנט הישראלי. מומחה לאפיון והקמת מערכי דיגיטל לחברות גדולות ועסקים מבוססים.

קדמו את העסק שלכם להצלחה>

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

קידום עסקים בגוגל - קורנגה

קידום עסקים בגוגל

תוכן עניינים   בעידן הדיגיטלי של היום, קידום העסק בגוגל הפך לכלי חיוני עבור חברות המעוניינות להגביר את הנוכחות ברשת ולמשוך לקוחות נוספים. ולכן, קידום

קרא עוד »