ניראוּת הטקסט בדפי קידום אתרים בגוגל

כשמדברים על קידום אתרים בגוגל מתעסקים הרבה מאד בשאלת המשיכה של הגולשים לטקסט והשארתם בדף כמה שיותר – בעיקר באמצעות תוכן איכותי ומקצועי באמת, ולעתים גם בעזרת שילובם של דימויים ויזואליים מושכים, כמו גם עיצוב כולל של הדף והאתר כך שיהיה מזמין ונעים. אך יש דבר אחד שכמעט כולם נופלים בו בהקשר המשיכה של הקוראים הפוטנציאליים באתר, והוא מאפיין כמעט את כולנו גם בחיים שמחוץ לגוגל ולעולם הדיגיטל בכלל – הלא הוא ניראוּת הטקסט ואופן ההגשה שלו מבחינה טקסטואלית בסיסית.

אז אמנם עברנו כבר מזמן את שיעורי ההבעה בתיכון, ובעידן הדיגיטלי איננו צריכים לדאוג עוד לכתב היד הלא-ברור שלנו, אך עדיין חשוב לזכור כי באופן הבסיסי ביותר מבנה הטקסט ישפיע מאד על הישארותו של הקורא הממוצע בדף שלנו, גם אם הוא בכלל לא ישים לב לכך באופן מודע. אז איך עושים זאת נכון? אנשי התוכן המומחים של Koranga ליקטו עבורכם את מיטב העצות.

חלוקה לפסקאות והוספת כותרות

ראשית מבנה הטקסט חייב להיות מורכב מפסקאות אחידות פחות או יותר ונעימות לעין – בסדר גודל שלא יעבור את ה- 100-120 מילים לפסקה. במקרים בהם הטקסט מתארך יתר על המידה ניתן לפצל את הפסקה לשתיים, כמובן במקום הנכון ובהתאם להיגיון התוכני שבה, ורצוי שלא לעבור יותר מ-2 פסקאות ללא כותרת משנה, כדי שהקורא לא "יילך לאיבוד" וירגיש שכל סגמנט בטקסט הוא קצר וקולע.

הוספת בוּלטים (תבליטים)

הרבה פעמים כשמדברים על ניראוּת הטקסט בעת קידום אתרים בגוגל מרבים להגיד את המילה "בוּלטים" כמעין מילת קסם שתפתור את הכל, אך חשוב להבין שזה לא הכל. עם זאת, לבולטים בהחלט יש חשיבות בניראות הטקסט, מפני שהם משדרים לקורא תמציתיות (שהוא לרוב אוהב מאד, ובצדק) ואף מקצועיות. במילים אחרות – הבולטים כמו משדרים לגולש מסר בנוסח "אנחנו לא מורחים אותך, זה המידע המדויק והתמציתי ביורת שאתה מחפש.

הוא מופיע בצורה ישירה, מושכת לעין ומובנת כך שתקבל באופן מיידי ומזמין את מה שרצית". השיטה הזו עובדת הרבה מאד פעמים בצורה של "הפוך על הפוך, מכיוון שהיא משדרת מקצועיות ואמינות רבה, ולכן היא לרוב תעודד את הקורא להישאר עוד ועוד בטקסט, בנסיון להפיק ממנו מידע חיוני נוסף.

מיעוט בסימונים שונים

לבסוף, הימנעו כמה שאפשר מריבוי סימנים כמו סוגריים, ציון מספרים באמצעות ספרות חשבוניות – או חמור מכך שימוש לא אחיד בציון אותו מספר, באותיות ומלים באנגלית שלא לצורך, בסימני שאלה וקריאה, וכמובן סמיילים – מהם יש להימנע תמיד.

קל שלא לשים לב לכך, אך במבט-על חטוף וכולל של הטקסט, לסימנים כאלה יכולה להיות השפעה רבה על הישארות הקורא איתכם, והם עשויים להיות משמעותיים מאד להצלחתו או לאי הצלחתו של טקסט כזה או אחר המנסה להשיג קידום אתרים בגוגל באופן מבקש להיות איכותי ואפקטיבי עד כמה שאפשר במיוחד כאשר האתר עובר תהליך של קידום אורגני.

קדמו את העסק שלכם להצלחה>

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: