קידום באינסטגרם – למי הוא מתאים וכיצד מבצעים?

קידום באינסטגרם - קורנגה

תוכן עניינים

ראשית כל לפני שנמשיך, הרשו לנו להצהיר קבל עם ועדה: אם בעידן שלנו כיום, אין לכם אינסטגרם, זה בהכרח מצביע על כך שאתם לא חיות מדיה ורשתות חברתיות (וזה בסדר גמור מצידנו, לא שופטים 😉), או שאתם אנשי פייסבוק ולא אוהבים להתפזר במדיות האחרות (הרשתות החברתיות האחרות) והסיבה השלישית ש(קשה לנו להאמין אבל..) אתם לא יודעים ולא מכירים את אינסטגרם.

לא משנה לאיזו קבוצה אתם שייכים, במאמר זה נכיר לכם את אינסטגרם למי מתאים ומה אפשר לעשות איתה. שנתחיל?

אז מה זה בכלל אינסטגרם (Instagram)?

אינסטגרם היא אפליקציה חינמית שחדרה אל עולמנו אי שם ב- 2010 ובמרוצת הזמן הפכה לרשת חברתית חיה ובועטת, המשמשת רבים מאיתנו להעלאת תמונות, סרטונים, היילייטס וסטוריז', בין אם לשימוש פרטי ובין אם לשימוש עסקי לשיווק פוסטים קידומיים לעסק שלכם. השימוש באפליקציה קל וידידותי ביותר ולכן כמעט כולנו שם. מעבר להיותה אפליקציה מגניבה, ניתן לשדרג אותה באופן כזה שאפשר יהיה לבצע בין היתר, קידום אורגני באינסטגרם או קידום ממומן באינסטגרם לעסק שלכם ובכך להעלות את החשיפה של העסק לגולשים ולקוחות פוטנציאליים שלכם וכמובן לקבל לידים איכותיים וטראפיק לאתר הבית שלכם.

למי מתאים קידום באינסטגרם?

הבה נבהיר לרגע נקודה: כאשר אנו מדברים על "קידום באינסטגרם", אנו מתכוונים למעשה לקידום עסקי באינסטגרם ולא לקידום אדם פרטי. קידום עסקי מתאים לכל מי שיש לו עסק (גדול או קטן)/ מוצר/ חנות אינטרנטית, או כל דבר אחר שהיה מעוניין לשווק ולהפיץ את הבשורה לגביו. מה שיפה באינסטגרם (המוכר גם כ"אינסטוש") הוא שניתן לעשות גם קידום עסקי בתשלום, או קידום אורגני חינמי (ממש כמו שעושים בפייסבוק). האם צריך איש מקצוע לשם כך או שאפשרי לעשות קידום גם באופן עצמאי? אנחנו אומרים – גם וגם, השאלה היא עד כמה אתם זמינים ומעורים בתחום, היה ולא – תמיד ישנו מקדם מומחה קידום עסקי באינסטגרם שיוכל לבצע זאת עבורכם ומן הסתם להביא לכם תוצאות טובות יותר מאשר הייתם עושים זאת לבדכם.

איך עושים קידום באינסטגרם?

למען האמת, זה לא אמור להיות קשה ומורכב מדי (לרוב האנשים שיש להם מעט חוש טכנולוגי בעורקיהם) לעשות קידום באינסטגרם, אך נדגיש כי באם אתם בעלי עסק או כמה עסקים המעוניינים לבצע שימוש ברשת החברתית הזו, עליכם לקחת בחשבון כי זהו ערוץ שיווקי משלים מכלל מערך הפעילות השיווקית שתעשו, הכולל בין היתר קידום אורגני לאתר, או לעסק שלכם ברשת בכלל.

שנדבר תכלס? ובכן, יש לכם עסק, יש לכם אתר, כנראה שיש לכם גם עמוד פייסבוק פעיל… עד כאן מעולה. על מנת לעשות קידום (אורגני או ממומן) יש להכיר את הכלים העומדים לרשותכם, אך לפני הכל יש להקים / לפתוח חשבון אינסטגרם בכמה צעדים פשוטים:

  • הורידו את האפליקציה מחנות האפליקציות (app store או Google play)
  • עם סיום ההורדה לחצו על האייקון של אינסטגרם ופתחו אותה.
  • נרשמים דרך הדוא"ל או מס' טלפון או פשוט להתחבר דרך עמוד הפייסבוק שלכם (כאן תידרשו להזין את שם המשתמש והססמא וזהו למעשה. יש לכם חשבון אינסטגרם שמחובר כעת לעמוד העסקי שלכם בפייסבוק.

פונקציות שצריך להכיר כדי לקדם את העסק באינסטגרם

סטורי (Story)-

סטורי באינסטגרם (או בפייסבוק) הוא בעצם פוסט קצרצר של עד 15 שניות, המוצג כסרטון או תמונה סטטית ונעלם לאחר זמן קצר באוויר- 24 שעות בלבד. הסטוריז זכו בפופולריות לא מעטה, היות וקל מאוד ליצור אותם והם מאפשרים לאושיות רשת ומותגים להציג זווית אחרת, זווית ספונטנית וטרנדית שלהם. הסטוריז מאפשרים לנו ניסוי ותהייה לגבי תכנים שאנו מעלים ולצפות ב"אימפקט" המיידי שלהם, לאורך זמן קצר בו התוכן מפורסם (למשל עבור בחינת כדאיות של העלאת התוכן באופן קבוע בהמשך, בצורת פוסט/מוצר). הסטוריז בעידן התזזיתי ומהיר של ימינו, משאירים את המותג שלכם בתודעתם של גולשים ומשאיר אתכם רלוונטיים בקרב קהלים רבים שאינם נשארים נאמנים למותג/אישיות שאינו מספק עניין בתוכן, בתדירות גבוהה.

פרסום באינסטגרם עם קורנגה בע"מ

Instagram Shop (החנות החדשה של אינסטגרם)-

אפשר לפתוח חנות באינטסגרם (או לייבא אחת קיימת שיש ברשותכם אצל האחות המבוגרת- פייסבוק), להכניס את מוצריכם לשם כקטלוג ואף בחלק מהמקרים למכור שם. קחו לתשומת ליבכם, כי גם אם אתם מוכרים שירות בלבד ולא מוצר, מוטב שתנסו להיכנס לשם, היות וזה מגביר את החשיפה אליכם.

Instagram Shop מציע ממשק נעים ונוח לגולשים- על ידי על לחיצה על מוצר מסוים במהלך תהליך הניווט, הם יכולים לצפות בתמונות נוספות של המוצר, לקבל את המחיר, מידע על מוצרים נוספים מאותה חנות ועוד.

אז אוקיי, העליתם קטלוג מוצרים שלכם לחנות אינסטגרם, מה עכשיו? איך גולשים שאינם מכירים עדיין את המותג שלכם (ועוקבים אחר עמוד העסק שלכם), יוכלו להיחשף למוצריכם?

אז ככה, יש מספר דרכים מומלצות לפרסום חנות האינסטגרם שלכם:

  • השתמשו ב-Hashtags (#) כדי להגדיל חשיפה- השימוש בהאשטגים באינסטגרם, אמור להיות חלק מכל אסטרטגיית שיווק נכונה של עסק במדיום זה. מאז עליית פיצ'ר החנות לאינסטגרם, ההאשטגים קיבלו חשיבות נוספת על שיוך פוסט לקבוצת דיון וכד' עבור מקסום חשיפה לתוכן שלכם בקרב קהלים בממשק, שכן כיום אם קבוצת קונים פוטנציאליים מחליטה לעקוב אחר ההאשטגים שלכם, תזכו לתמורה בדמות ערוץ שיווק חזק וחינמי למוצריכם.
  • צרו שיתופי פעולה עם ידוענים/משפיענים/אושיות רשת– עבודה מול אושיות רשת ואינסטגרם בפרט, מאפשרת לכם ליצור חשיפה למוצריכם בפני קהל גדול-עצום פוטנציאלי, אשר עוקב (ואף מעריץ) את אותה אישיות. במקרים רבים, מומלץ לשכור את שירותיהם של משפיענים הקשורים לתחומכם ואלה יוכלו לתייג את המוצרים שלכם (מה שמאפשר לקהל שלהם לעבור לדף המוצר שלכם בלחיצת כפתור). עוד על פעולת התיוג בחנות אינסטגרם, בסעיף הבא>
  • תייגו מוצרים – לאחר שהעליתם לאוויר את ה-Instagram Shop שלכם, תוכלו לתייג את מוצריכם בכל הפיצ'רים השונים של אינסטגרם –פוסטים בפיד, סרטוני Reels שידורי לייב, סטוריז ועוד. בצורה זו, לעוקבים ומשתמשים שלכם, תהיה גישה מהירה לרכישה ישירות דרך האינסטגרם.
    בניית עמוד אינסטגרם יציב – החנות שלכם נמצאת בתוך פרופיל האינסטגרם של העסק שלכם. שיווק באינסטגרם מתבטא על ידי הגדלת הפרופיל על ידי יצירת תוכן, עיצוב פוסטים באינסטגרם, הגרלות לגולשים, מדריכים בתחום שלכם ועוד, עוזרת לכם לצבור כמות קהל גדולה יותר מה שבסופו של דבר יוביל לטראפיק לדף המוצר באתר ולהגדלת המכירות.
  • צרו מודעות קניות באינסטגרם (ניתן להפעיל גם על בסיס פרסומי עבר קיימים, שהיו קיימים בצורה אורגנית בפרופיל) – משתמשים שלוחצים על מודעות אלו, יועברו לדף תיאור הפריט בעמוד העסק שלכם ויכולים להמשיך הלאה לעבר החנות אונליין שלכם.

IGTV (אינסטגרם טי וי)-

האינסטגרם עד להמצאת פיצ'ר הטלוויזיה הייעודית, איפשר להעלות אך ורק סרטונים קצרים של 15-60 שנ' בלבד. כיום ולאחר פיתוחו של הפיצ'ר IGTV, סרטונים "ארוכים"- של למעלה מדקה מועברים על ידי האלגוריתם של האפליקציה, באופן אוטומטי לשם.

ממשק זה עובד בנפרד מאינסטגרם "הרגיל" אך הם קשורים אחד בשני (בדומה למקרה של פייסבוק ומסנג'ר) והפתיחה של חשבון ב"טי וי", הוא קל ומהיר במיוחד, למי שכבר יש ברשותו חשבון אינסטגרם רגיל. מדובר כאן על ממשק שפותח בידי קבוצת "Meta" של מארק צוקרברג כמעין פלטפורמה מתחרה ל-Youtube הוותיק (והטוב) של קבוצת Google, המאשפרת לנהל ערוץ סרטונים פרטי או עסקי. גם אם אם אתם רוצים להעלות סרטון קצרצר (שאורכו פחות מדקה), תוכלו לפרסם אותו ישירות בפלטפורמת ה-IGTV במקום בזו של האינסטגרם ה"קלאסי" והתקרה שלכם נכון להיום, הינה שעה אחת (במידה ואתם משתמשים בחשבון עסקי מאומת. אם לא כך המקרה, תוכלו ל"פבלש" סרטון שאורכו 15 שנ' עד 10 דק') ו הסרטונים אינם מוסרים מהמשתמש לאחר 24 כאשר הסרטון נשמר בחשבון שלכם ואינו מוסר לאחר 24 שעות בלבד, כפי שקורה עם סרטונים המועלים באמצעות פיצ'ר ה-"story" של האינסטגרם.

במאמר מוסגר (טרם בדקנו את המספרים והסטטיסטיקות מאחורי הפיצ'ר הדי חדש הזה) נראה כי חשיפת גולשים לבמה הזו, היא קצת פחות אופטימלית (שכן המדיום הזה נתפס אצל משתמשים כמשהו לצריכה מהירה מאוד של תכנים). אף על פי האמור, עדיין מומלץ מאוד שלא לפסול את הפיצ'ר הזה מראש, שכן הוא מאפשר לכם להעלות בצורה נוחה ומדליקה, מגוון תכנים ויזואליים ושיווקיים שלא היו עולים לפלטפורמה זו, קודם לפיתוחו.

** אינסטגרם מעדכנים באופן שוטף כלים ופיצ'רים חדשים, המאפשרים לנו לקבל חווית גלישה כיפית יותר ובהיבט העסקי, חווית לקוח איכותית וממוקדת יותר לעסק / האתר / המוצר שלכם ולכן, אם אתם מבצעים בעצמכם קידום עסקי באינסטגרם, חשוב להתעדכן באופן שוטף בחדשות העדכניות של הכלים.

אינסטגרם רילס (Instagram Reels)-

זהו כלי חדש יחסית בפלטפורמת האינסטגרם ("התחיל להתגלגל" משנת 2019) ליצירת סרטונים קצרים העשויים לקדם את המותג/עסק שלכם. הפיצ'ר הזה של "קבוצת מטא", פותח כמענה תחרותי ל-TikTok" ו-Youtube shorts.

פיצ'ר הרילס מופיע כלשונית חדשה בעמוד האינסטגרם, לצד ה-IGTV, אינסטגרם שופ ועוד.

האינסטגרם רילס שונה בהגדרותיו הבסיסיות בין מדינה למדינה ובישראל הוא מאפשר להעלות סרטונים קצרים של עד 90 שניות. באמצעות הפיצ'ר הזה, ניתן לשלב קטעי אודיו מקוריים של זמר/ת ספציפי ואז יופיע קרדיט עם שמו. ניתן להקליט קליפים ישירות או לטעון אותם מספרייה ועל מנת שגולשים יוכלו לזהות שמדובר ברילס, נוסף סמל וידאו ייעודי לתוכן זה.

כיצד להשתמש באינסטגרם רילס לקידום העסק?

עם כל כך הרבה תוכן שנוצר כל הזמן ברשתות החברתיות וגם באינסטגרם עצמה, הזמן שגולשים מוכנים להשקיע בכל סוג תוכן הולך ופוחת. היו קלילים (גם אם אתם מותג מאד "רציני"), הוסיפו מוזיקה רלוונטית למותג, לתוכן ולמוצרים שאתם מפרסמים והגיעו לקהלים עוד יותר גדולים בפלטפורמה זו (ותחזקו את נאמנותו של הקהל הקיים).

קידום אורגני באינסטגרם או קידום ממומן באינסטגרם… מה עדיף?

שאלת השאלות שתמיד עולה – מה עדיף לכם וזו שאלה מצוינת ולכן חשוב לדעת מהם ההבדלים בין זה לבין האחר לפני שאתם מתחילים לזרוק כספים לחינם מבלי לקבל את התמורה שאתם מבקשים.

קידום אורגני הוא דרך. זהו קידום חינמי ומטרתו בגדול היא להביא לחשיפת העסק / המוצר שלכם לכמה שיותר קהלי יעד, תוך העלאת כמות העוקבים בעמוד שלכם (זה הזמן לבקש מהחברים שלכם / לקוחות לעקוב אחריכם). היות וזהו קידום חינמי, עליכם לדאוג וליצר שפה אחידה בין הפלטפורמות השונות בהן אתם נעזרים (האתר שלכם, עמוד פייסבוק עסקי ועמוד אינסטגרם). קידום אורגני הוא מחויבות לטווח ארוך, תשומת לב לפרטים קטנים, לשעות וימים מועדפים בהם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם נמצאים ON LINE תזמון הפוסטים, הפצתם הלאה ועוד. מניסיון – אם ישנה התמדה – ישנה תוצאה.

קידום ממומן באינסטגרם להבדיל מהקידום האורגני, מייצר מיידיות וגם הוא מגדיל את כמות העוקבים שלכם. קידום ממומן באינסטגרם הינו למעשה קידום בתשלום, כאשר אתם אלו שקובעים בכמה ולמשך כמה זמן יהיה הקידום "באוויר". בהנחה ויודעים כיצד למקסם את הקידום הממומן, כך תוכלו לקדם את הפוסטים שלכם לכמה שיותר קהלי יעד וליהנות מכניסת גולשים והמרת לקוחות. קידום ממומן באינסטגרם מתאים לכל עסק בכל תחום ובעיקר לקהלים צעירים יחסית (18-35).

נסכם

אם יש לכם עסק / מוצר ואתם מאלה הרוצים למתג את העמוד שלכם, לקדם את העסק שלכם לטווח ארוך– קידום אורגני הוא הקידום המתאים לכם, אך באם אתם מעוניינים לקדם מוצר ספציפי לשמך זמן מסוים ("זבנג וגמרנו") אזיי קידום ממומן ייתן לכם את המענה המיטבי לצורך זה.

בכל מקרה, הקמה של עמוד עסק באינסטגרם ושימוש בפיצ'ירים המדליקים שלו (כמפורט למעלה, בגוף המאמר) כדוגמת החנות הייעודית והאינסטגרם טי.וי, הם אינם ערובה עבור הצלחת העסק שלכם, להגדיל מכירות ולצמוח במהירות ואם אינכם בעלי זמן או/ו ידע מספיק בנושא שיווק באינסטגרם וברשתות חברתיות בכלל, לא תוכלו לקדם את עמוד המותג שלכם באופן עצמאי!

על מנת לייצר מעורבות קהל בפרופיל האינסטגרם של העסק שלכם, עליכם לבנות קהילה סביב המותג וליצור חשיפה גדולה למוצרים/שירותים שלכם, באמצעות מגוון גדול של צעדים פרקטיים בחשבון (על חלקם פירטנו קודם לכן במאמר זה).

מעוניינים במומחים שיעשו עבורכם את כל תהליך הקידום באינסטגרם, "מ-א' ועד ת", קורנגה פה בשבילכם לשיחת ייעוץ חינם בטלפון: 073-2555000

בהצלחה 🙏🏻

אלעד גושקס

אלעד גושקס

מומחה SEO, קידום אתרים בחברת קורנגה

קדמו את העסק שלכם להצלחה>

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

בניית אתרי קטלוג - קורנגה

בניית אתרי קטלוג

תוכן עניינים פתחתם עסק חדש ו/או מעוניינים להרחיב את הפעילות העסקית ומחזור המכירות? הברירה הטבעית שלכם להתרחבות מסוג זה הינה האינטרנט- הזירה היחידה בה רוב

קרא עוד »