קידום אתרים בחו"ל

קידום אתרים בחו"ל - קורנגה שיווק דיגיטלי מ-2002

תוכן עניינים

רבים מבעלי העסקים בישראל רוצים למכור את מרכולתם או שירותיהם מעבר לים, בחיפוש אחר הגדלת חוג הלקוחות והרחבת תזרים המזומנים בשורה התחתונה!

בעלי עסקים רבים בישראל של ימינו (גם הקטנים ביניהם) מחזיקים בנכסים דיגיטלים שונים ובראשם אתר אינטרנט. חלק מהאתרים העסקיים, הם אתרי תדמית בלבד (עם טופס יצירת קשר מוטמע) וחלק אחר הם חנויות וירטואלית (חנויות Ecommerce) שמניבות לבעליהן הרבה כסף.

אולם, על מנת לעשות כסף גדול כפי שציינו בפסקה הקודמת, צריך קודם כל להוציא כסף ובמקרה של קידום אתרים בארצות הברית, אירופה, אסיה או כל שוק ענק אחר מעבר לים, לא רק הכסף קובע אלא בעיקר החוקים הרגולטיביים של כל מקום וגם האורינטציה השיווקית והדיאלקט התרבותי המאפיין את אותו מקום. מה שנקרא: "זר לא יבין זאת" 😉

קידום אתרים בחו"ל מצריך ידע רב מאוד וניסיון קודם (עם עדיפות לניסיון בשוק הספציפי אליו העסק שלנו רוצה לחדור עם תוכנית שיווק דיגיטלי). אם עוד בשוק הישראלי, חשבתם שתסתדרו עם קידום הנכסים הדיגיטליים שלכם (ובראשם האתר) לבדכם או באמצעות מקדם אתרים חובב/מתחיל, אזי שכאן במקרה הזה, אנו ממליצים לכם בחום רב, שלא לחשוב פעמיים ולמהר לשכור את שירותיה של חברת קידום אתרים מקצועית ומנוסה. כזו שבעברה ניסיון מספיק עשיר עם קידום אתר לחברות בחול וכדומה.

קחו בחשבון כי, במקומות מסוימים בעולם, הקידום האורגני (SEO, כפי שהוא מוכר בחו"ל) מקבל "תפנית בעלילה" מבחינת זה שעיקר הפעילות תצטרך להתמקד במנועי חיפוש שונים מגוגל, שכן בשווקים אלה הוא אינו מנוע החיפוש המוביל מסיבות שונות. בין המקומות האלה, צריך לציין בעיקר את רוסיה, שם מנוע החיפוש המוביל הוא "Yandex" המקומי (זוכה ל-70% מהשימוש במדינה העצומה, בעיקר בשל סיבות תרבותיות ושפתיות) ואת סין, שם מנוע החיפוש מס' 1 בפער משמעותי מאוד, הוא: "Baidu" הסיני (בעיקר בכלל המעקב ההדוק והצנזורה המאפיינים את השלטון הקומוניסטי-הדוק במעצמה החדשה). קידום אתרים במנועי חיפוש אלה, אינו זהה לזה שקורה בגוגל האמריקנית. כלומר במילים אחרות, לכל מנוע חיפוש יש את האלגוריתם שלו שמקנה לאתרים את הדירוגים שלהם. על אף שיש קווים מנחים משותפים לכל מנועי החיפוש הידועים (או "Signals" בעגה המקצועית של עולם הקידום האורגני, SEO), אשר יוצרים את הדירוג בעמודי התוצאות שלהם, ישנו גם שוני גדול ברמת התעדוף שכל אלגוריתם כזה נותן לכל קו מנחה ולמשקל שכל אחד מהם נותן לרבדים השונים הנוגעים לחווית השימוש באתר (UX), לאיכות התוכן שבו ולמהימנות שהוא מייחס לנכס המקוון של העסק.

אם נפשט את זה, כל מנועי החיפוש בוחנים את 3 מרכיבי האיכות:

  1. חווית משתמש באתר – מבנה היררכי הגיוני וקל לשימוש. מעבר קל בין עמודי נושאים ראלטיביים באתר, באמצעות שימוש מושכל בתפריטים (עליון- header, תחתון- footer וצידי- sidebar), שימוש נכון בקישורים פנימיים היוצאים מתוך גוף התוכן באתר, חלוקה לפי מחברים ועוד. טעינה מהירה של עמודי האתר השונים ושימוש חלק בכל רכיבי הדפים השונים (גלילה מהירה של התוכן, טעינה מהירה של התמונות וקטעי הוידאו וכו') ועוד.
  2. איכות התוכן באתר – ככל שהאתר עוסק בתחום יותר אקוטי לחיים האנושיים, כך התוכן צריך להיות איכותי יותר, מעשיר במידע נכון ומגובה ברפרנסים המחזקים את הנאמר במאמר/כתבה. תחומים אלה משתייכים למה שקרוי בתעשיית ה-SEO, נושאי ה-"YMYL" (Your (Money Your Life – אתרים העוסקים בתחומים הנוגעים בצורה דרסטית לחיי כולנו ביום יום, כיוון שהם נוגעים לכסף שלנו ולבריאות הגוף והנפש. בכל מקרה, גם באתרים שאינם משתייכים לקטגוריה הנ"ל, יש חשיבות גבוהה בקידום האורגני המודרני והינו אחד מה"סיגנלים" הקריטיים ביותר לדירוג בגוגל ושאר מנועי חיפוש.
  3. אמינותו וסמכותו של האתר- אז גם כאן, ככל שהאתר שלכם עוסק בתחומים "רציניים יותר", כלומר אתרים שעשויים להיכלל בשקט בתוך קטגוריית ה-"YMYL", כך גם תמונת האמינות שתצטרכו לייצר עבור מנועי החיפוש, תצטרך להיות שלמה יותר. את מהימנותו של העסק ושל התוכן הקיים באתרכם, תוכלו לחזק באמצעות שימוש מושכל ברפרנסים לתוכן, כמו גם בשמות אנשי המקצוע/אוטוריטות מהעסק שלכם, אשר חיברו את התוכן בכל עמוד ועמוד. גם קבלת קישורים מאתרים חיצוניים הקשורים לתחום עיסוקכם או חופפים לתחום שלכם והינם נחשבים ברי סמכא, תסייע לכם רבות מאוד בתהליך רכישת המוניטין המקוון שלכם (אשר יסייע לכם רבות בהליך הקידום האורגני של אתר העסק). גם בלי קשר לשייכות לקטגוריית אתרי ה-YMYL, על האתר שלכם להיות בעל מדדי "E-A-T expertise) authoritativeness and trustworthiness) גבוהים, ככל שהתחום אליו אתם משתייכים, הוא בעל תחרות חריפה יותר במנועי החיפוש (למשל תחום ה"חשמלאים").

גם בכל הנוגע לקידום אתרים בארה"ב, ישנו אתגר נוסף שאינו קיים ברוב המקומות האחרים בעולם. על אף שענקית החיפוש המקומית – חברת גוגל, מובילה את כמות החיפושים ברשת שם, אך גם מנוע החיפוש Bing (של מייקרוסופט) שאינו פופולארי ברוב העולם, תופס שם נתח מכובד מאוד שמהשימוש, עם 33% מהחיפושים, נכון לסוף שנת 2017. על כן, בבואכם לקדם אתר בארה"ב, כדאי מאוד שלא להתעלם מהקידום במנוע של בינג ולתת לו את המקום שלו באסטרטגיית השיווק הדיגיטלי שלכם ובתוכנית ה-SEO בפרט. 

יש הטוענים כי בשל חילוקי דעות בין נציגי רוסיה סין וגוגל לגבי חופש הדיבור וזכויות הפרט, האחרונות לא הסכימו לאפשר לגוגל להציג תוצאות ללא צנזורה ודרשו לצנזר חלק מהתוצאות. כך שלמעשה גוגל הייתה הופכת לעוד כלי טכנולוגי המשרת את השלטונות ולא את הציבור. לכך גוגל לא הסכימו ולכן התוצאות לפניכם. אבל אלו בהחלט מדינות יוצאות דופן מבחינת ההתנהלות וברוב העולם תוכלו לקדם את האתר שלכם בגוגל בצורה טובה ויעילה, ללא מגבלות כלשהן פרט לעמידה בדרישות גוגל כמובן.

מה ההבדל בין קידום אתרים בחוץ לארץ לבין קידום בישראל?

ההבדל המשמעותי ביותר הוא: סדרי הגודל הגיאוגרפים העצומים והצורך לחלק מדינה לאזורים בשל הבדלי זמן/תרבות/צריכה וכדומה. למשל בארה"ב, הקידום הוא בגוגל כזירה אחת לכל ה-52 מדינות.

יחד עם זאת, ישנו שוני עצום בין מדינה למדינה בתוך ארה"ב ולכן חשוב לכוון את האתר לאזור הגיאוגרפי הרצוי לכם, בו תוכלו להשיג את התוצאות הטובות ביותר ע"ג ציר הזמן. מעבר להבדלים אלה, חשוב לזכור כי מדובר בשוק העסקי הגדול בעולם, כלומר כמות המתחרים שלכם בכל תחום ולא משנה מהו- תהיה עצומה, כאשר רובם הגדול של המתחרים מגיע מאותו אזור גיאוגרפי, כלומר, עסקים מקומיים להם יש יתרון מובהק בקרב האוכלוסייה המקומית וגוגל המעניק להם יתרון ביתי.

למרות זאת, עבודת קידום נכונה תסייע לכם להופיע בעמוד הראשון בתוצאות החיפוש באותה מדינה/אזור, גם אם אתם עסק המבוסס פיזית בישראל ומוכר את מוצריו בניו יורק.

שכן, ישנם פרמטרים רבים בהם האתר צריך לעמוד כדי שגוגל יקדם אותו, וכמובן כל הפרמטרים האלה מרכיבים את תהליך האופטימזציה האורגנית לאתר. אין זה אומר אבל, שאם בחרתם במומחה הקידום הטוב ביותר, זה יפטור אתכם מכל עבודה שיווקית על האתר, שכן עדיין תצטרכו לספק לאתר העסק שלכם, תוכן עשיר ומדויק ככל האפשר וגם מותאם לקהל היעד שלכם (שימו לב באיזו שפה אתם משתמשים, באיזה מינוח. אל תתנשאו על הגולשים שלכם ואל תזלזלו בהם מנגד). תרגומים "עילגים", למשל באמצעות גוגל טרנסלייט, לא ישרת את מטרכם בפנייה לקהל יעד מעבר לים, הדובר שפה שונה- להיפך. כנראה שהצרכנים ישימו לב לתרגום הלא מדויק כלל ותהינה לזה השלכות על חווית השימוש שלהם באתר, מה שעלול לפגוע בכם (בעיקר אם אתם מוכרים שירות או מוצר בתוך האתר עצמו). אם יש לכם חנות מסחר מקוונת, חווית הקניה עלולה להיפגע במקרה כזה, עד כדי אי רכישה והשארת חוות דעת שלילית בגוגל מיי ביזנס או באתרים אחרים כגון: yelp.com או ripoff.com – להם כוח עצום ברשת וכל חוות דעת שלילית הנרשמת בהם עלולה לגרום לנזק במוניטין העסק ובמכירות.

ניתן להקים אתר אחד, המכיל מספר שפות, אך חשוב לדעת להפריד את תתי הדומיין לכל שפה, כך שקידומית ניתן יהיה לבצע עבודה ממוקדת בכל אזור גאוגרפי ושפה. מעבר לכך שאתר ובו מספר שפות מעביר תחושה בינלאומית ומשדר אמינות מאשר אתר בעל שפה אחת. בנוסף הפרדת האתרים לפי שפות, יחייב קידום אורגני נקודתי לכל אחד מהם, מה שמייקר את העלויות שיווק משמעותית ונוגס ברווחים הפוטנציאלים עוד בטרם נמכר מוצר אחד. לכן עבודה נכונה ומקצועית על גבי אתר אחד בריבוי שפות עדיף במקרים רבים על האפשרות השנייה.

קידום אתר בחו"ל- סיכום:

  • התאימו את האתר לכמה שיותר מדרישותיו של גוגל בנוגע לטיב חווית השימוש באתר, איכות התוכן ושידור אמינות. במילים אחרות, התאימו את אתר העסק שלכם לקווים המנחים שגוגל מתווה במדריך המעודכן שלו
  • תוכן איכותי בשפה המקומית לכל שפה ואזור גיאוגרפי.
  • שירות לקוחות מהיר ויעיל ללקוחותיכם.
  • תמחור סביר/הוגן למוצרים.

אך לא רק אתרי מסחר מקודמים בחו"ל, אלא גם אתרי תדמית שאינם מוכרים שירות או מוצר. גם כאן נדרשת עמידה בכללי גוגל. לרוב קידום אתרי תדמית בא לסייע בגיוס משקיעים/יצירת חשיפה חיובית לחברה, ביסוס מוניטין בינלאומי ומינוף הפעילות העסקית של שיתופי פעולה עם מפיצים בינלאומיים. כאמור לא למכור מוצרים באתר אלא כגון חברת היי טק המבקשת לשווק את התוכנות שהיא מפתחת דרך ערוצי השיווק המסורתיים כגון "מפיצים ומשווקים מקומיים". הרי ללא הקידום בגוגל לא ידעו שהעסק/חברה קיימת, לשלוח נציגי מכירות לכל רחבי התבל זה עסק יקר מאד ולא משתלם. בייחוד לאור מגפת הקורונה שלימדה אותנו שאפשר לעשות עסקים גם בפגישות וידיאו למיניהם ולא חייבים להיפגש פרונטלית. כל אלו ועוד הנן מטרות גדולות לכל חברה, גם לאלו המבוססות יותר כלכלית.

כמובן שכל חברה אמורה לעשות את החישוב הכלכלי הנכון לה, האם המוצרים רווחיים מספיק כדי להעמיס עליהם את הוצאות השיווק הנדרשות, האם לחברה יש יכולת שינוע/משלוח היכולה לתת מענה לצרכים החדשים, כל אלו ועוד הנם חישובים הנעשים טרם לתחילת הפעילות ולכן לא נתייחס אליהם כאן.

חשוב לזכור כי, בכל מדינה יש אפשרויות מגוונות לחיזוק הקידום האורגני, בייחוד ברמה הלוקאלית. במדינות רבות בארה"ב ישנם אינדקסים מקומיים/מקצועיים אותם יש לחקור ולהכיר ואף לרשום את האתר של הלקוח בכל אחד מהם. הכל כמובן בהתאמה לעיסוק הלקוח ולא כרישום חופשי ללא קדר לעיסוקו, דבר שיביא לפגיעה בקידום. מה שמביא אותי לנושא הבא והוא מי בעצם יכול לבצע עבור החברה שלכם את הקידום?

לא כל מקדם ישראלי המבצע קידום בישראל יידע כיצד לקדם בארה"ב (לדוגמא) למעשה רוב החברות קידום הישראליות אינן בקיאות כלל בקידום מעבר לים. גם אם המקדם עושה עבודה מצוינת בקידום בישראל אין, הדבר חל באופן אוטומטי על קידום בארה"ב. כיום בישראל, מעט מאד חברות קידום מציעות ללקוחות שלהם, או מבינות בקידום אורגני בחו"ל.

לכן, חברה המעוניינת לבצע פעילות קידום אורגני בחו"ל חייבת לחפש משווק המתמחה בכך,כדוגמתנו בחברת קורנגה.

קידום אתרים בחו"ל עם חברת קורנגה

אנו בקורנגה בין החברות היחידות בישראל להן הניסיון המתאים, הידע והתוצאות המוכיחות הצלחה בתחום, לרבות קשרי עבודה ענפים עם חברות קידום בארה"ב, אוסטרליה, גרמניה.

אנו מצליחים לייצר קידום רחב ומבוסס ללקוחות. קשרים אלו אינם לשם שמיים אלא נועדו להחלפת קישורים רלוונטיים עם חברות מקומיות, החלפת מאמרים הדדית ויצירת חשיפה רחבה, לא רק על ידי קידום אתר הבית אלא יצירת משפך שיווקי יעיל מכוון מטרה.

ליצירת קשר איתנו בנוגע לקידום אתר בחו"ל- חייגו: 0732555000 או שלחו לנו הודעה ב-Whatsapp

איציק גולדנברג

איציק גולדנברג

מנכ"ל חברת קורנגה.

קדמו את העסק שלכם להצלחה>

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

קידום ממומן או אורגני? מאמר מאת קורנגה

קידום ממומן או אורגני ?

תוכן עניינים קידום אורגני וקידום ממומן שונים במהות התכלית האחד מהשני, לכן כל ניסיון להכיל האחד לגבי השני נידון לכישלון בסופו של דבר. ראשית, חשוב

קרא עוד »
קידום אתרים משנת 2002 - קורנגה

קידום אתרים

תוכן עניינים האינטרנט הוא כלי רב עוצמה עבור עסקים בכל הגדלים. הוא מאפשר לעסקים להרחיב את החשיפה שלהם, להגיע ללקוחות חדשים ולצמוח. אחד הצעדים החשובים

קרא עוד »