ניהול מוניטין לעסקים

ניהול מוניטין לעסקים - קורנגה

תוכן עניינים

יש אמרה עתיקה שידועה לרבים מאיתנו, שאומרת ש"עדיף שם טוב משמן טוב", כמשל לחשיבותו הרבה של תדמית ללא רבב. הביטוי הנ"ל מתייחס לכך שעדיף ששמך יהיה נקי וטוב מאשר שיהיה לך עוד קצת חומר (במקרה הזה: "שמן"). ואכן, כפי שרבים ממכם בטוח יודעים, שמו הטוב של אדם ציבורי, עסק או מותג, הוא יקר מפז ועל אחת כמה וכמה בעידן בו אנו חיים- תקופת האינטרנט המהיר והרשתות החברתיות. במציאות זו, הקושי לשמר מוניטין ללא דופי, הוא קשה יותר מאי פעם והאתגר "לתחזק" תדמית מקצועית ונקייה מרפש אישי ועסקי, הופך למורכב במיוחד ולכזה שמחייב את מרבית בעלי העסקים הבינוניים ומעלה, לשכור את שירותיהן של חברות ניהול מוניטין לאורך זמן לא מבוטל.

כיום, שקיימות כל כך הרבה פלטפורמות מקוונות בהן יכול הגולש לבקר אתכם בפומבי (וגם המתחרים העסקיים שלכם, בכוונת זדון), כדוגמת: Google My Business (גוגל לעסקים מקומיים), מגוון רחב של רשתות חברתיות (פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, לינקדאין, פינטרסט ועוד), אתרי חדשות ומקומונים, אינדקסים מקצועיים ומשפטיים ופורומים למיניהם – הקושי בניהול מוניטין מקוון- בשגרה ובעת משבר תדמית מתגלגל, גבר מאוד והפך לכמעט בלתי אפשרי עבור בעל העסק או האישיות הציבורית (וסביבתם הקרובה), שכן נדרשים משאבים משמעותיים, כמו ידע וזמן רב, כדי לשמר שם חיובי ברשת.

וכן. גם המוניטין של המנכ”ל/בעלים משפיע רבות על תדמית החברה ובמידה וקיימים אזכורים שליליים אודותיו, זה עלול בהחלט להכתים את שם החברה. פירוש הדבר הוא, שלעיתים תזדקקו לניהול מוניטין לבכירים, בנפרד מתהליך הניהול מוניטין של החברה, כדי למטב את תהליך האופטימיזציה לתדמית המותג שלכם.

לתשומת ליבכם, במקרים רבים לא ניתן לשלוט על מה שכותבים עליכם ברחבי האינטרנט, אבל מאידך, ברוב המקרים כן אפשר להתמודד עם ההשלכות של מה שנכתב עליכם ולמזער נזקים, במידה והטיפול במקרה מתקיים במהירות מקסימילית, כלומר היה וכבר שכרתם מבעוד מועד את שירותיה של חברת ניהול מוניטין ברשת.  

עוד לא השתכנעתם בנחיצותו של ניהול מוניטין מקצועי עבור העסק שלכם? המשיכו איתנו להמשך המאמר>>

ניהול מוניטין לעסק בשגרה

מי מאיתנו לא מכיר בכוחו של מנוע החיפוש של ענקית המידע, חברת Google האמריקנית?

בישראל בפרט וברוב העולם בכלל (מלבד מדינות כמו סין, רוסיה ועוד מדינות בהן חופש מידע מוחלט, זה דבר מוטל בספק רב ובהן יש מנוע חיפוש מקומי שמוביל בשימוש גולשים), מנוע החיפוש הפופולרי ביותר הוא של גוגל הוותיקה. מסיבה זו, אם מישהו מקליד את שם המותג/עסק שלכם, או ביטוי אחר הנוגע לעיסוקכם ונתקל באזכורים שליליים, סביר מאוד שדעתו עליכם תתחיל ממקום נמוך מאוד ואף תפגע בצורה ניכרת (בהתאמה לכמות האזכורים השליליים, סדר גודל האתר בהם מוזכרים, זהות המחבר שלהם והטקסט שכתוב בהם) בסיכויים שהם יעשו איתכם עסקים או ירכשו ממכם מוצר או שירות כלשהם. מסיבה זו בדיוק, חיוני לשכור את שירותיה של חברת ניהול מוניטין בגוגל. חברה המתמחה ספציפית בדחיקת תוצאות שליליות ממנוע החיפוש הבכיר (וגם מאחרים, כמו גם מרשתות חברתיות) ואשר תוכל לספק לכם מענה בשגרה (מענה מקצועי לביקורות שליליות של לקוחות כנגד העסק שלכם, בכרטיס העסקי שלכם ב"גוגל לעסקים", העלאת כתבות ומאמרים המפנים זרקור חיובי על תדמיתכם) ובעתות משבר מוניטין (עליית מאמר/כתבה/פסק דין באתרים חיצוניים לאתר שלכם, אשר מאונדקסים בתוצאות החיפוש של גוגל ויש צורך בהול לדחוק אותם מעמוד תוצאות ראשון-שני של גוגל, לעמודים האחוריים שאיש כמעט אינו מגיע אליהם).

העבודה במסגרת ניהול מוניטין בגוגל, הינה מורכבת וסיזיפית וכוללת בעיקר: ייצור תוכן חיובי אודות העסק שלכם – באתר האינטרנט שלכם וגם באתרים חיצוניים אחרים כמו אינדקסים מקצועיים העוסקים בתחומכם, מאמרים ממומנים באתרים מובילי דעת קהל כמו "Ynet",Walla", "ישראל היום", מאקו ועוד, ייצור תוכן בעמודי החברה ברשתות הסושיאל השונות, פרסום מאמרי אורח אורגניים באתרים רלוונטים לתחומכם וכו'. בעיתות משבר, שהתפרסמו אזכורים שליליים לגבי שם העסק שלכם, נדרשים ממוחי ניהול המוניטין, לפנות אל מפרסם המאמר/כתבה ולבדוק את היתכנות הסרתה. במקרה ולא מתאפשר, ניתן במקרים קיצוניים של חשד לפגיעה מכוונת ולא מבוססת, לפנות לחברת גוגל עצמה, בבקשה שישקלו את הסרת התוכן המכפיש והשקרי. בנוסף, במקרה של אזכורים מעולם המשפט- קרי פסקי דין כנגדכם, ניתן לפנות לאתרים אלה בבקשה להסיר את התוכן המדובר ובמקרים לא מבוטלים (תמורת תשלום מסוים ולא גבוה מדי), הם אכן יעשו זאת.

בשורה התחתונה, כמו שבטח הבנתם כבר עד לפסקה זו במאמר, בניהול מוניטין לעסקים, כרוכה עבודה רבה שגוזלת זמן רב ונדרש ידע וניסיון בהבנת הזירה הוירטואלית הלא פשוטה הזו.

ניהול מוניטין עסקי - קורנגה שיווק דיגיטלי

ניהול מוניטין לעסק ברשתות החברתיות השונות

לרשתות החברתיות יש כוח לא מבוטל במרחב האינטרנטי ולכן אזכורים המופיעים בזירתן, יקבלו חשיפה בתוצאות החיפוש של גוגל ודומיו. על כן, כפי שציינו כבר קודם לכן, ניהול מוניטין לעסק, כולל במידה רבה את ניהול עמודי המותג שלכם בסושיאל, מבחינת מתן מענה לגולשים/לקוחות שמעבירים עליכם חוות דעת בזירה זו (חיזוק היחסים עם קהל היעד שלכם, בדמות אמירת תודה על פידבקים טובים, מתן תשובה עניינית לביקורות שליליות ואף מחיקה של תגובות הנראות כמגיעות מצד מתחרים או "טרולים" עוינים) ומבחינת יצירת תוכן חיובי בזירה זו, אשר יאיר אתכם באור חיובי.

מספר טיפים עבור ניהול מוניטין לעסקים (במידה והחלטתם מסיבה מסוימת לבצע בעצמכם)

  • ויקיפדיה- כתיבת ערך בויקיפדיה עבור המותג שלכם, היא אמנם משימה איטית, מורכבת ולא קלה כלל, אך התגמול בצידה, הוא עצום עבור העסק שלכם!

לערך כזה יש 2 אפקטים מאוד טובים עבורכם":

1. קבלת חיזוק משמעותי לסמכותו של העסק וקידומו כאוטוריטה בתחומכם.

2. קבלת קישור מויקפדיה לאתר העסק שלכם, עשויה להוביל לגידול משמעותי ביותר של תנועת גולשים/לקוחות פוטנציאליים לנכס הדיגיטלי שלכם ולייצר עבורכם עסקאות רבות יותר.

  • העלאת תוכן באתרים חיצוניים וקישורם לאתרכם- על מנת לבצע תהליך יעיל של ניהול מוניטין עסקי, חיוני להכיר את הזירה הדיגיטלית הרלוונטית לתחום העיסוק שלכם. כלומר, חקרו את האתרים האינפורמטיביים ואת האינדקסים המובילים בענף העיסוק שלכם והתמקדו בהם מבחינת פרסום תכנים חיוביים להאדרת המותג שלכם.
  • מעקב אחר חוות דעת שליליות ו… חיוביות ב"גוגל ביזנס" וברשתות חברתיות- בשום פנים ואופן, אל תזנחו את השיח מול לקוחותיכם (קיימים או פוטנציאליים) בזירות המקוונות המובילות ואל תאפשרו להם לנהל מונולוג של קיטונות כלפיכם. דעו לומר תודה כשהלקוחות שלכם אומרים דברי שבח אודותיכם ודעו להרגיעם ולהשביע רצונם במקרים בהם הם מאוכזבים ממכם. מעקב אדוק ובקרה אחר פעילות לקוחותיכם בזירת עמודי המותג המקוונים שלכם, חשובה מאין כמותה עבור עסקיכם! כלי אוטומציה שונים, הקיימים בשוק השיווק הדיגיטלי, כדוגמת: "Hootsuite", "Zapier" יכולים לסייע לכם רבות במשימת המערב ומענה ללקוחותיכם, אך הם בתשלום.

לסיכום

 בסופו של יום, מומחה ניהול המוניטין (שאמור להיות גם מומחה לשיווק דיגיטלי), במידה ויעשה עבודתו בצורה מקצועית ומושקעת, צפוי לסייע לכם רבות בחיזוק יחסיכם עם קהל לקוחותיכם ומזעור נזקים למול אזכורים שליליים אודותיכם ברשת. ניהול מוניטין לעסק, יתרום לכם הן בזירת ה-B2B (שיווק של עסק לעסק) והן בזירת ה-B2C (שיווק של עסק ללקוח קצה פרטי) וימנע ממכם להפסיד עסקאות פוטנציאליות רבות ואף יגדיל את נתח השוק שלכם אם ייעשה בצורה מיטבית.

לכן, המלצתנו בקורנגה אליכם, היא לשכור את שירותיה של חברת ניהול מוניטין לעסקים- בהקדם האפשרי, לפני שמופיעים אזכורים נוראיים על העסק שלכם, משום שבמצב כזה, מזעור הנזק עלול לקחת הרבה יותר זמן.

למה לנהל את מוניטין העסק באמצעותנו?

נעים מאוד חברת קורנגה. אנו פועלים בזירת השיווק הדיגיטלי כבר משנת 2002 (מוותיקי התחום בארץ). לניהול מוניטין בעת הנוכחית יש כאמור משמעות בעיקר בעולם האונליין ולא במדיה המסורתית (עיתונים, רדיו וטלוויזיה) ושם בזכות הניסיון והידע העצומים שלנו- אנחנו מומחים מהשורה הראשונה בישראל.

אנו ננהל עבור העסק שלכם את כל הפעילות הרלוונטית לשמירה על מוניטין חיובי ומערכת יחסים אופטימלית עם לקוחותיכם, בימי שגרה ובימי משבר תדמיתי. אנו נדחוק את התוצאות השליליות בגוגל ושאר מנועי חיפוש מובילים, על המותג שלכם, תוך הפקת תוכן כמות גדולה של תוכן חיובי אודותיכם. ברזומה של קורנגה, ניהול מוניטין לעסקים ודמויות ציבוריות ממגוון תחומי מסחר ושירותים בארץ ובחו"ל.

למידע נוסף אודות שירות ניהול המוניטין העסקי שלנו ועל שירותים נוספים בעולם השיווק הדיגיטלי, חייגו: 073-2555000

אלעד גושקס

אלעד גושקס

מומחה SEO, קידום אתרים בחברת קורנגה

קדמו את העסק שלכם להצלחה>

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

מסחר באינטרנט - מאמר מאת קורנגה בע"מ

מסחר באינטרנט

תוכן עניינים אחת מאבני הדרך החשובות בהתפתחות האינטרנט והפיכתו לכלי עבודה עבור עסקים ברחבי העולם, היא המסחר ברשת המקוונת. כמו כל טכנולוגיה או פיתוח עובר

קרא עוד »