ניהול מוניטין לבכירים/ות

ניהול מוניטין לבכירים - קורנגה בע"מ

תוכן עניינים

בעבר הלא רחוק ניהול מוניטין לבכירים היה מונח לפתחו של משרד היח"צ שטיפל בכל הקשור להודעות לעיתונות, פעילות יח"צ, כתבות ותוכן מטעם הלקוח.

כך' ריכזו משרדי יח"צ כוח עצום שכן הם למעשה היו "שומרי הסף" של הלקוח בכל הקשור לתדמית שלו או של החברה שהוא מנהל. כך לדוגמא, אם עלתה כתבה בעיתון שאינה מחמיאה ללקוח הרי שמשרד היח"צ היה דואג לעלות תוכן נגדי, להגיב מטעם הלקוח ובמקרים מסוימים גם לעיתים היו יכולים למנוע מכתבה לעבור לדפוס בטענות שונות ומשונות.

ימים אלו עברו מהעולם לפני עשור בערך. העיתונים הפסיקו לקבל בקשות לכתבות יזומות/שיווקיות וגם הקשרים האישיים לא הכי יעזרו לאור האווירה הציבורית הבוחנת תחת זכוכית מגדלת את התנהלותם של גופי תקשורת. לכן, העולם של "פעם" זה שעבד היטב בעבר כבר לא רלוונטי כל כך ואילו עולם הדיגיטל תפס את מקומו ולמעשה השתלט על תרבות השיח והכתיבה.

לטוב ולרע, בעולם זה משרדי היח"צ אינם שולטים או מבינים לעומק ויכולים לבצע עבודה "מסורתית" כגון הקמת בלוג אישי/עסקי או רכישת כתבות שיווקיות. פעולות אלו ואחרות אינן מספקות את הסחורה ובטח שלא בפרק הזמן הקצר בו אתה כמנהל בכיר רוצה לנקות את האזכורים השליליים המופיעים בהקשת שמך בגוגל או בכל מנוע חיפוש מוביל אחר.

מדובר בעולם דיגיטלי מורכב וסבוך, שגם מי שעוסק בהקמתם וקידומם של אתרי אינטרנט ותפעול עמודי מותג ברשתות חברתיות, אינו בקיא דיו בתחום של "ניהול מוניטין" ועל אחת כמה וכמה כאשר מדובר בפרסונה בעלת תפקיד בכיר. כאן, כבר נדרש ארגז כלים וסט יכולות נוספות המשלבות ראייה עסקית, הבנה שיווקית, מידענות ויכולות מחקר וניתוח נתונים.

ממש כמו חוקר פרטי הפועל להשגת הוכחות, כך גם אנו בחברת קורנגה, פועלים על מנת למפות את זירת הפעילות הדיגיטלית ולגבש תוכנית פעולה ע"פ מחקר מעמיק ורחב, המבוצע בתוך 12 שעות!(אמרנו כבר שניהול מוניטין לבכירים דורש מענה מהיר).

ניהול מוניטין למנהלים - קורנגה בע

מדוע ניהול מוניטין לבכירים שונה מניהול מוניטין רגיל?

התשובה נעוצה בגוף השאלה, מנהל בכיר נושא משרה שלרוב מוגדרת כקברניט הספינה, קרי, המנכ"ל ולעיתים גם חברי דירקטוריון. בייחוד כאשר מדובר בחברה גדולה ומבוססת המונה מאות ואלפי עובדים, ישנה חשיבות עליונה למוניטין של "הצ'יף" בהיבט רחב מאד העלול להשפיע על הפעילות הכלכלית ולגרור הפסדים במכירות, אובדן משקיעים, פגיעה באמון הצרכנים בחברה ובמוצריה, קושי בגיוס כח אדם, בפרט כח אדם איכותי הנדרש למחלקת הפיתוח, מהנדסים וכו. מעבר לכך, יש את הפן האישי והחיים הפרטיים של אותה "פרסונה בכירה" אשר סובל מחשדנות וחוסר אמון גם בקרב חבריו וקולגות בעקבות פרסומים שליליים באינטרנט.

על כן, על מנת לטהר את שמו מנהל בכיר שהוכתם ברחבי הרשת המקוונת, יש לפעול במהירות ובמספר חזיתות דיגיטליות על מנת לנקות את התוצאות השליליות בגוגל, פלטפורמות חברתיות, כתבות ואזכורים שליליים, פסקי דין המופיעים ברשת ועוד…

כל יום שעובר ובו שמו של המנהל הבכיר עדיין מופיע תחת אזכורים שליליים באינטרנט, הדבר עלול לגרום נזק כלכלי גדול, ולא בטוח שתוכלו לדעת עד כמה המוניטין שלכם ברשת חורץ גורלות.

דיסקרטיות מוחלטת-שקיפות מלאה:

על מנת לתת את המענה הטוב ביותר ללקוח עלינו לדעת את הסיפור האמיתי העומד מאחורי הכפשת שמו. בין אם מדובר בתוכן שלילי בשל מעשיו, מתחרים המנסים לחבל בשמו הטוב או נושאים אישיים שבגינם צפו אזכורים שליליים בגוגל או ברשתות חברתיות ואנחנו מצידנו, מתחייבים לדיסקרטיות מוחלטת ובלתי מתפשרת המאפשרת ללקוח לתת בנו אמון ולשתף באופן מלא את השתלשלות האירועים שהובילו להכתמת שמו ברשת. חשוב להבין, כי חלק מהפעילות מתבצעת באמצעותנו תחת שם הלקוח, קרי, ניהול עמוד הלינקאדין, פייסבוק וכו' ועל כן מכורח הדברים, אנו חשופים לתכנים אישיים ועסקיים רגישים. במקביל, אנו מבצעים מחקר מעמיק המבוסס על 20 שנות ניסיון בשיווק דיגיטלי וכלים טכנולוגיים בעזרתם אנו ממפים את התוכן הרלוונטי ומגבשים תוכנית פעולה המתאימה בדיוק לצורכי הלקוח, כאשר הדגש הוא על מהירות וביצוע ללא רבב!

מקרה בוחן

לפני זמן מה נדרשנו לנקות אזכורים שליליים של איש עסקים בכיר ומוכר במשק הישראלי, הסיבה לכך הייתה כתבה שלילית באתר אמריקאי אשר עלתה בתוצאות החיפוש בגוגל, הלקוח לא היה מודע לקיומה עד שלצערו משקיע פוטנציאלי שביצע בדיקה ברשת מצא את הכתבה, לאור היותה שלילית ביותר ומדובר בנושא כלכלי, המשקיע נסוג.

במחקר מעמיק שביצענו התברר כי אותו אתר העלה 27 כתבות שליליות אודות הלקוח, לא אחת. רק שהן טרם הבשילו בגוגל ולכן לא קודמו מעבר לעמוד 8 בתוצאות החיפוש (מזל שאותו משקיע לא השקיע באמת בחיפוש) לאחר בדיקות כאלו ואחרות איתרנו את הקשר בין אותו אתר למתחרה ישיר של הלקוח. הבאנו לידיעתו את הדברים ואף סיפקנו הוכחות דיגיטליות, בשלב זה הפעיל הלקוח את משרד עורכי הדין עימו הוא עובד, ויחד פעלנו באמצעים משולבים להסרת הכתבות מהאתר. בתוך שבועיים לערך כל הכתבות הוסרו מהאתר- אך לא מתוצאות החיפוש בגוגל. ולכן, פעלנו ישירות מול נציג גוגל (קורנגה מוסמכת גוגל) להסרת האזכורים (תוך צירוף הוכחות כמובן) בבקשה להסיר את האזכור המזיק והלא הוגן.

לסיכום

פעולות אלו ואחרות, הינן חלק מסך כל הפעילות המבוצעת ברשת לצורכי ניקוי מוניטין של מנהלים בכירים או חברות גדולות.

חברת קורנגה בע"מ, קיימת כבר משנת 2002 והיא מהותיקות בעולם השיווק הדיגיטלי בישראל.

אני איציק גולדנברג, מנכ"ל ובעלים בחברה, נושא עימי ניסיון של למעלה מ-25 שנות וותק בתחום הדיגיטל – מתוכם 8 שנים כמנכ"ל בחברת פרסום מסורתי (ומפה בקיא מאוד בתחום היח"צ המסורתי) והצוות שלי בחברה גם הוא נושא איתו הרבה שנות ניסיון ומקצועיות רבה בשיווק דיגיטלי וניהול מוניטין מקוון. אנו מתמחים בניהול מוניטין לאנשי ציבור, לאנשי עסקים פרטיים, ארגונים ועסקים.

כמובן שכל מקרה לגופו ולכן לא ניתן לתארך את פרק הזמן באופן גנרי. אך יחד עם זאת ולאור הניסיון שלנו, ניתן להעריך כי ניהול מוניטין לבכירים, קרי, ניקוי אזכורים שליליים ברשת, יכול לקחת כ-8-10 חודשים.

בוודאי שלא, לעיתים נדרש ניהול מוניטין חיובי, קרי, קידום יוזמה או רעיון כלשהו מטעם אותו מנהל בכיר, אך מטעמים עסקיים או אישיים אינו רוצה לבצע זאת תחת מחלקת השיווק בחברה, או לערב את משרד הפרסום/יח"צ. לא כל ניהול מוניטין נועד לדחיקת תוכן שלילי אלא גם משמש למטרות טובות וקידום אג'נדות עסקיות/כלכליות.

איציק גולדנברג

איציק גולדנברג

מנכ"ל חברת קורנגה מזה 10 שנים, בעבר שותף במשרדי פרסום וסמנכ"ל דה מרקר אונליין, חבר לשעבר בפורום האינטרנט הישראלי. מומחה באפיון והקמת מערכי דיגיטל לחברות גדולות ועסקים מבוססים.

קדמו את העסק שלכם להצלחה>

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

מה זה SEO ? מאמר מאת קורנגה שיווק דיגיטלי

מה זה seo ?

תוכן עניינים המילה SEO הינה ראשי תיבות של Search Engine Optimization ובעברית – אופטימיזציה למנועי החיפוש. המטרה של SEO היא לשפר את מיקומו של האתר

קרא עוד »