קידום ממומן או אורגני ?

קידום ממומן או אורגני? מאמר מאת קורנגה

תוכן עניינים

קידום אורגני וקידום ממומן שונים במהות התכלית האחד מהשני, לכן כל ניסיון להכיל האחד לגבי השני נידון לכישלון בסופו של דבר.

ראשית, חשוב להבין את חלקו של כל אחד בתהליך קידום האתר ומה כל תהליך מביא עימו כערף מוסף שהשני לא יכול לספק אל לחלופין העלות לכך גבוהה מדי ואינה כדאית.

אז נתחיל בדברים הברורים, קידום אורגני הינו תהליך ארוך טווח המבשיל בקצב איטי (חודשים ומעלה) אך ברגע הגיעו לבשלות מניב כניסות רבות לאתר, מכירות, וכו'.

כעת, נרחיב מעט ברשותכם על מהותם של שני ערוצי השיווק דיגיטלי האלה ונחדד את ההבדלים ביניהם. המשיכו איתנו>>

קידום ממומן-

הינו תהליך קצר מועד וביכולת ביצוע מהירה (תוך יום יומיים לעלות בקמפיין) קרי, כותבים מודעות ומפיקים באנרים לפרסום רודף (remarketing) מזינים מילות מפתח ותוך כמה שעות גוגל מאשר את המודעות והקמפיין רץ.

נשמע מעולה? אך רק למי שמבין את השוני בין השיטות ומה היתרון של כל אחת מהן, כאן רבים טועים ונופלים בפח של אנשי מדיה אשר כל רצונם הוא לרכוש מדיה על מנת להגדיל את הכוח שלהם (קופונים מגוגל וכו') לא תמיד השיקול שלך כבעל עסק תואם לרצון של הפרסומאי ולכן חשוב מאד שכל בעל עסק ידע לעשות את ההבחנה בין השיטות הנ"ל.

קידום אורגני-

מאפשר בסופו של דבר לחשוף את האתר לקהל יעד עצום, לא לשלם פר הקלקה או להיות "שבוי" של גוף מדיה או מקדם אשר כל מהותו הנה למשוך את התקציב שלך לקמפיין ממומן. הקידום האורגני מכיל מספר יתרונות נוספים:

יחס ההקלקה בין קידום ממומן לאורגני עומד על כ- 6/1- קרי על כל הקלקה בממומן, 6 מקליקים על תוצאות אורגניות!

קידום אורגני בגוגל לעומת קידום ממומן או… על היתרונות הבולטים של SEO:

  • עלות: במקרה של קידום אורגני, SEO (=קידומו האורגני של אתר במנועי החיפוש) לא קיים שינוי בסכום שתשלמו על השירות- אין תשלום בהתאם למחיר שהמפרסם (גוגל למשל) דורש עבור כל קליק בשטח הפרסום שבתוצאות החיפוש של המנוע שלו ואין תשלום בהתאם לכמות ההקלקות. במקרה של קידום אורגני במנועי חיפוש, בדרך כלל יוגדר תקציב קבוע וידוע מראש-אין הפתעות.

לאחר כשנה קידום כמות ההקלקות עולה משמעותית אך המחיר לא משתנה, בשלב זה בית העסק/חברה כבר משלמים אגורות לכל הקלקה או שקל בודד. לעומת עלויות הקלקה בקידום ממומן מדובר על פער של מאות ואלפי אחוזים.

  • כדאיות: רוב הגולשים מודעים לנושא המודעות בגוגל ולכן לא יקליקו עליהן (עניין של פסיכולוגיית הצריכה המוטבעת באדם, שרואה סביבו בכל מקום מודעות) אלא כצורך מיידי אשר רבים מהפעמים בית העסק לא מספק אותו (לטעמם) ולכן הגולש לא רוכש וההיפך, נותר עם רושם שלילי על בית העסק, זאת במידה והוא זוכר אותו.
  • מיתוג ומותג: הופעה קבועה במקומות הראשונים בגוגל יוצרים תחושת "העצמה" לחברה ולבית העסק, וגורמים לגולשים להיכנס לאתר, גם אם לא הקליקו בפעם הראשונה או השנייה, בסופו של דבר גולש אשר מקליד בגוגל אחר מילת המפתח "מקלחון",כנראה  שוב לחפש את המוצר לאחר כמה שנים על מנת לשדרג/ להחליף וכאן הוא עשוי לפגוש את האתר שלך שוב ולמעשה חשיפה קבועה זו מגדילה את הסיכוי של הלקוח ליצור קשר עם בית העסק.
  • שירות קידום אתרים אורגני יוצר לך אופטימיזציה בנכס הדיגיטלי שלך, כפועל יוצא של התהליך- מתחילת התהליך, מומחה הקידום אמור לבצע מגוון פעולות למיטוב טכני של האתר ושיפור איכות וכמות התוכן בו. פעולות כגון: מחקר מילות מפתח בגוגל, שיפור היררכיית הדפים והתפריטים באתר, שיפור מהירות טעינת עמודיו, עריכה, שכתוב ויצירת תוכן חדש לגמרי באתר- כל אלה ועוד יתרמו לאתר שלכם להיראות ולתפקד הרבה יותר טוב (ויחזקו את שמכם/שם המותג), נוסף על כך שיובילו אתכם לדירוגים משופרים בתוצאות גוגל ויתר מנועי חיפוש וייצרו לכם תנועת גולשים משופרת לנכס הדיגיטלי שלכם. עוד בנושא קידום אתרים אורגני – לחץ כאן.
  • הופעה 24/7: קידום אורגני מאפשר לכם חופש פעולה בעסק. אין צורך בבדיקת החשבון, אין צורך להטעין עוד תקציב, אלא לוודא כי הקידום האורגני מבוצע בהתאם לכללים (מומחה הקידום אתרים שלכם, אמור לספק לכם דוח חודשי של ביצועיו של האתר מהזווית האורגנית, קרי העבודה שביצע עבורכם המקדם והשלכותיה/השגיה של עבודה זו עבור הדירוגים בגוגל/שיפור תנועת הגולשים לאתר). גוגל כבר יעשה את יתר העבודה 🙂

קידום אורגני-אמת בפרסום:

מאחר וקידום אורגני מבוסס על אתר הבית של העסק, רוב הסיכויים שהמידע בו אמיתי ונכון, בניגוד לקמפיין ממומן המבוסס לרוב על עמודי נחיתה (טעות ביסודה) מחוץ לאתר, שם ניתן לרשום טקסט "חופשי יותר".בניגוד לארת בו המידע חייב להיות אמין ונכון, שכן אלו הם פני החברה ולא פרסום הניתן להסרה ברגע.

מחיקת טקסט מאתר הבית אגב, מביאה עימה בדרך כלל ירידה בדרוג גוגל ולעיתים הדרך חזרה ארוכה ומייגעת, משהו כמו לטפס את שביל הנחש במצדה.. אבל כאמור גם את זה עושים מדי יום.

בשורה התחתונה

אנו בקורנגה לא פוסלים אף אחת מערוצי השיווק הדיגיטלי: קידום אורגני במנועי חיפוש (SEO), קידום ממומן במנועי חיפוש (PPC), קידום ברשתות חברתיות (פייסבוק, יוטיוב, לינקדאין וכד'), פרסום מאמרים ממומנים (למשל באמצעות ממשק taboola), אך בדרך כלל מעודדים מאוד את לקוחותינו, לבחור בערוץ השיווק האורגני כערוץ ראשי (למעט מקרים מאוד ספציפיים ודי נדירים) לפעילות הפרסום של העסק ועליו להוסיף, במידת הצורך גם את השיווק דרך ערוצים ממומנים, שכן קידום אורגני לאתרים בגוגל, יניב את האפקט האופטימלי לכל עסק שיש באפשרותו את הזמן והמשאבים לחכות שהתהליך יעבוד (לפחות חצי שנה של קידום ברוב המקרים ותלוי במידת התחרותיות בתחום העיסוק של הלקוח). את התוצאות מהקידום האורגני אתם תראו רק לאחר זמן מה של פעילות מאומצת ואיכותית (Onsite ו-Offsite), להבדיל מבקידום ממומן, אבל הלידים שתזכו להם ותנועת הגולשים שתקבלו מהאתר שלכם, יהיו גדולים ואיכותיים מאין שיעור, ברוב המקרים, כבר לאחר מספר חודשים של תהליך מורכב.

בנוסף, המחיר שתשלמו בעבור תועלת (CPA), הינו גדול בהרבה בערוץ השיווק האורגני מאשר בזה הממומן.

מעוניינים לדעת עוד על סוגיית ה"קידום ממומן או אורגני"? ועל ההתאמה של כל אחד מהם לעסק הספציפי שלכם?

נשמח לשוחח אתכם ללא כל התחייבות.

אלעד גושקס

אלעד גושקס

מומחה SEO, קידום אתרים בחברת קורנגה

קדמו את העסק שלכם להצלחה>

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: