אנקור טקסט (טקסט עוגן)

אנקור טקסט - קורנגה

אנשי מקצוע אשר שגרת יומם עוסקת בקידום אתרי אינטרנט במנועי החיפוש ברשת, מבינים היטב את הפעולות הנחוצות והרבות אותם יש לקיים בכל תקופת הקידום.

חלק מהפעולות תהיינה בעלות משמעות רבה יותר בעיני מנוע החיפוש (כמו למשל גוגל המוכר והידוע) וחלקן פחות. רובנו מבינים כי ככל שהאתר מעובה בתוכן ובעל דפי אינטרנט רבים המכילים מלל מקצועי ורלוונטי לבית העסק – כך יקבל הוא נקודות זכות בגוגל.

אנקור (טקסט עוגן), משמש כטקסט אותו כותבים אנשי הקידום, במאמרים השונים באתר ואשר הופכים אותו (את אותו ביטוי או מילה) לקישור אל עמוד פנימי או חיצוני. לקיומו של אנקור (טקסט עוגן) באתר מקודם ישנה חשיבות רבה בעיני גוגל ועלינו להבין כיצד להטמיע אותו בצורה נכונה.

מהי הדרך הבטוחה להוסיף אנקור (טקסט עוגן) לאתר אשר מקודם בגוגל ?

בעבר הלא רחוק, מקדמי אתרים רבים היו מנצלים ומנסים למצוא פרצות אשר יביאו למניפולציות על האלגוריתם והרובוט אשר סורק כל אתר ואתר ברשת האינטרנט.

חלק מכך היה בא לידי ביטוי בהוספת קישורים בכמות רבה מידי, בכדי לעבות את אותו אתר בתכנים ולינקים פנימיים וחיצוניים, במטרה להראות לגוגל שהנה, מדובר באתר עשיר במידע רלוונטי לגולשים שלו.

אולם, מכיוון שחברת גוגל רואה בחומרה מעשים שכאלו, הדבר התגלה וכיום הוספת קישורים ושימוש בעזרת אנקור (טקסט עוגן), מתבצע באופן שקול ואחראי הרבה יותר.

כדי למצוא את האנקור נוכל בקלות לעשות זאת ע"י איתור מילה או ביטוי הצבועים בצבע שונה (לרוב) משאר הטקסט בפסקה או בכל קבוצת תכנים שאותה נקרא בין דפי האתר בו אנו נמצאים. עמידה על הביטוי הנ"ל תפתח לנו (ברוב המקרים) חלונית עם מלל (ALT) אשר תדגיש שוב את ביטוי המפתח המסוים. בדרך כלל אותם קישורים קשורים כך או כך לביטוי המקודם ובכך נעזרים המקדמים באפשרות פשוטה זו בכדי לאותת לגוגל ולרובוט הסריקה, כי זהו הביטוי אותו היא מכוונת לשם סריקה וקבלת נקודות לחיוב במדרג תוצאות החיפוש העתידיות.

חשוב להדגיש, כי אנקור (טקסט עוגן), הינו רק חלק קטן מבין שלל הדגשים והדרישות של גוגל בעת קידום אתרי האינטרנט בפלטפורמה שלה.

ככל שנבצע ונוסיף קישורים פנימיים וחיצוניים, אך בד בבד נדאג לא להגזים ולשמור על פרופורציות, כך ייטב עמנו בתוצאות הבאות בחיפוש המילים המקודמות ברשת.

אם לא נעשה זאת, נתקשה בוודאי לעמוד בהבטחות וביעדים אותן הצבנו מבעוד מועד

קדמו את העסק שלכם להצלחה>

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

ניהול מוניטין לבכירים - קורנגה בע"מ

ניהול מוניטין לבכירים/ות

תוכן עניינים בעבר הלא רחוק ניהול מוניטין לבכירים היה מונח לפתחו של משרד היח"צ שטיפל בכל הקשור להודעות לעיתונות, פעילות יח"צ, כתבות ותוכן מטעם הלקוח.

קרא עוד »