גוגל מפתחת מנוע חיפוש חדש 📣

מנוע חיפוש חדש לגוגל - פוסט חדשותי מאת קורנגה שיווק דיגיטלי

Google, מנוע החיפוש המוביל בעולם, מקדם את הקמתו של ממשק חיפוש חדש לגמרי? נשמע כמו כותרת דמיונית לגמרי? אז זהו שלא! 😅

דיווחים ממקורות לא רשמיים- בלוגרים ועיתונאים העוקבים 24/7 אחר פעילותה של גוגל ויודעי דבר אחרים מעולם הטכנולוגיה, אינטרנט ושיווק דיגיטלי, מעידים כי בקרוב יגיח לעולם מנוע חיפוש חדש תחת קונצרן החיפוש הותיק והפופולארי בעולם. כלומר, לא רק העיצוב של הפלטפורמה ישתנה, אלא גם הפונקציונליות ואפשרויות השימוש המגוונות. לפחות חלקן, יתבססו על טכנולוגיות ה-AI האחרונות, שכל העולם מדבר עליהן (וגם אנחנו בקורנגה, נתנו משקל רב במאמרינו לנושא זה בחודשים האחרונים) ובפרט על הפיתוח של גוגל- Bard" AI".

הדיווחים הרבים, החלו לצוץ לאחר שהעיתון "New York times" פרסם כתבה בה נטען כי האחרונה מפתחת את הכלים לטובת קהילות רבות ומגוונות- קהל פרטי או עסקי. תוסיפו על זה את הפניקה שגוגל נמצאת בה בימים אלו, כחברה שמאז ומעולם (לא באמת אבל ככה זה מרגיש 😋) שלטה בתחום החיפוש, הכניעה את ענקית התוכנה מיקרוסופט ללא מאמץ גדול והקימה רשת גלובלית של מנועי חיפוש תחת שמה וכיום נמצאת בפיגור טכנולוגי מפתיע ליריבתה הצנועה (יחסית)- "Bing" של Microsoft, אשר זוכה במשתמשים חדשים בימים אלה (על חשבון גוגל), בזכות החיבוק הכספי שהעניקה לחברת Open AI אשר פיתחה את ה-AI הגאוני- "GPT". שינויי מגמה אלה- נטישת גולשים את מנוע החיפוש של גוגל, לטובת "בינג" של המתחרה מיקרוסופט, גורמים לבכירי גוגל לאבד שעות שינה ולהאיץ את הפיתוח במספר אפיקים בו זמנית, תוך השקעות אדירות של משאב אנושי וכספי.

 

בין הפיצ'רים החדשים שהוזכרו כמועמדים למנוע החיפוש החדש של גוגל:

  • Generative copilot – מיועד למפתחים ואנשי קוד, ייתן מענה לתשובות בנושאי פיתוח, יספק חלקי קוד ואופציות נוספות שירגשו מפתחים רבים עד דמעות…
  • חיפוש מוזיקה דרך צ'אט בוט AI
  • Search along- תוסף AI לדפדפן כרום אשר יאפשר לגולש לקבל תוכן נוסף באותו נושא שהגולש קורא.
  • תוסף לייצור תמונות GIFI- באמצעות Google image.
  • תוסף לימוד שפות- למידת שפות באמצעות סיוע מה-AI של גוגל.

תהיו בטוחים כי, פיצ'רים אלו לא פותחו ברגע, אלא נמצאים בפיתוח בשלבים שונים מזה זמן לא מבוטל. ההבדל כנראה הוא בנקודת הזמן הקריטית עבור גוגל, בו מיקרוסופט מנערת אבק ומציגה חדשנות מעוררת קנאה. הרי שגוגל נרדמה בשמירה במובן מסוים ועל כן, הריצה המטורפת כיום להשלמת הפערים הטכנלוגיים-שיווקיים, שלא לדבר על חזרה להובלה ברשת האינטרנט, כפי שגוגל רגילה לעשות כבר המון שנים.

במקביל, כנס המפתחים הגדול Google i/o 2023 אמור להתקיים בחודש מאי (הקרוב) במטה החברה בקליפורניה. מן הסתם פיצ'רים אלו ואחרים יוצגו בגאווה גדולה, לכן הלחץ בשיאו בכל היבט אפשרי מבחינתם. ובל לא נשכח את השמועות לגבי האפשרות שיצרנית האלקטרוניקה "Samsung" שוקלת להחליף את מנוע החיפוש הדיפולטיבי במכשירי הטלפון החכמים שלהם, מגוגל שהייתה מהתחלה הבחירה המועדפת עליהם, למנוע החיפוש Bing בשל טכנולוגיית ה-Chat GPT (שהינה כאמור, ממושקת למנוע חיפוש זה) המאפשרת למשמשים חווית חיפוש חדשנית, מדויקת ומהנה אשר כיום, היא הטרנד החם ביותר בעולם הדיגיטל!

מדובר בלא פחות מאשר היסטוריה בהתהוותה, שכן ההפסד הכספי המיידי של גוגל במקרה כזה, מוערך בסביבות ה-3-4 מיליארד $ ונזק היקפי מתמשך של מיליארדים נוספים. במצב כזה קיימת גם סכנה ש"Apple" תלך בעקבות "Samsung" ותוותר על מנוע החיפוש של גוגל. במקרה כזה ידובר על הפסד של למעלה מ-15 מיליארד $ לערך, כך שבגוגל יש את כל הסיבות הנכונות להיכנס ללחץ שטרם חוו שם מעולם.

כיצד יראה המנוע חיפוש החדש של גוגל

אילו יכולות יציג עם התוספים החדשים

מבטיחים לעדכן בהקדם 🤓

Picture of אלעד גושקס

אלעד גושקס

מומחה לקידום אתרים SEO בחברת קורנגה

קדמו את העסק שלכם להצלחה>

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

קידום מילות מפתח - קורנגה

קידום מילות מפתח באתר 🔐

הצורך בקידום אתרים, נובע ממבנה הרשת הדיגיטלית הצפופה, וגם מהצורך לפעול לפי החוקים של מנוע החיפוש גוגל. חשוב להתמקד בחלוקת הערך לגולשים, לכתוב תוכן רלבנטי

קרא עוד »