להיות ראשון בגוגל – למה כדאי לעסק שלכם לשאוף לשם?

להיות מקום ראשון בגוגל - קורנגה קידום אתרים

תוכן עניינים

החלום הרטוב של כל בעל עסק!

להופיע במקום הראשון בתוצאות החיפוש בגוגל מבטיח לעסק תנועת לקוחות גדולה, פניות איכותיות של צרכנים פוטנציאלים והגדלת מחזור המכירות בעשרות ומאות אחוזים.

לצורך הבנה מהירה של חשיבות ההופעה במקום הראשון בגוגל על מילת מפתח כלשהי (לא דשדוש במקומות אחרים בתוצאות), קחו נתון ש"ישעה שכל" עם חשיבות תפיסת הבכורה על ערכי חיפוש שנוגעים לתחום עיסוקכם: תוצאה ראשונה בלבד, זוכה ל- 37% מנתח כניסות הגולשים וכל שאר הדירוגים בעמוד התוצאות, מתחלק בשאר ה"עוגה".

על כן, אין ברור מכך- במידה ותופיעו על מספר מילות מפתח תחרותיות (שיש עליהן מאות-אלפי חיפושים בחודש בישראל או עשרות-מאות אלפי חיפושים בחודש, בארה"ב לדוגמה), תוכלו ליהנות ממצב אידיאלי, בו האתר שלכם מניב לכם המון עבודה ומה שנשאר לכם לעשות, זה לעסוק בשירות לקוחות והגדלת המכירות עוד יותר .

זה לא מדע בדיוני ולא בדיות, אלא מציאות נהדרת של כל בעל עסק/חברה הממוקמת גבוה בגוגל. למעשה מדובר באיש המכירות הטוב ביותר שאי פעם עבד אצלכם- קידום אורגני SEO.

הקידום האורגני (בלעז: Search Engine Optimzation) הופך את האתר שלכם לאיש המכירות הכי טוב שידעתם אי פעם ובמאמר שלפניכם, ניגע בכל הסיבות שאנו מכירים לכך שאתם מוכרחים לשכור שירותי קידום אתרים אורגני לאתר הנכס שלכם (מחברה מנוסה ומקצועית, כמובן!) בהקדם האפשרי!

הסתקרנתם? בצדק‼️ בואו נצא לדרך >>

מדוע כדאי לעסק שלכם להיות ראשון בגוגל?

  • קידום אורגני (ובשמו הלועזי: SEO) עובד עבורכם 24/7/365- גם כאשר העסק סגור פיזית ואתם ישנים את שנת הלילה שלכם. אז במאמר זה לא ניגע לעומק במהו קידום אורגני, שעל זה כתבנו כבר לא מעט תוכן בבלוג המקצועי שלנו ואתם מוזמנים לקרוא על כך כמובן, אך ברשותכם בואו ניגע בנקודות שבשמן כדאי לכם מאוד לתת עדיפות עליונה לערוץ השיווק הכה חשוב ואיכותי הזה (גם במחיר של הימנעות משיווק בערוצים דיגיטליים אחרים, במידה ואתם נאלצים לבחור ביניהם בשל אילוצי תקציב פרסום). אילו הן הסיבות העיקריות לכך שמומלץ לכם לתת הרבה קרדיט לקידום האורגני:
  • לא צריך רכב, תנאי שכר מופלגים, תשלום עמלות על עסקאות- הרווח שלכם הופך לנטו מוחלט!
  • אין העלאות שכר, אין ימי מחלה, או היעדרויות ארוכות מהעסק.
  • קידום אורגני שומר על המוניטין ומסייע להצפת תוכן חיובי אודות החברה- משמע תוכן שלילי אודות עסקכם, יתקשה להתברג גבוה בגוגל ("נקרא בעגה המקצועית של מנהלי מוניטין ברשת: "דחיקת אזכורים שליליים בגוגל").
  • שימוש נכון בקידום אורגני יאפשר לכם לשמור על בסיס כלכלי איתן והתפתחות כלכלית נאותה מחודש לחודש.
  • עלויות- מדובר בשיטת הפרסום/שיווק בעלויות הנמוכות ביותר מכל אפיק אחר. עד כדי אג' בודדות לכניסה(באפיקי פרסום אחרים תשלמו שקלים שלמים ועד עשרות ומאות לכניסה).
  • יוקרה לעסק- אם העסק שלכם שולט על המקום הראשון בדפי התוצאות, עבור הרבה שלל ביטויים הקשורים לתחום עיסוקכם, הדבר עשוי להיראות מצוין עבור גורם שמסתכל עליכם מהצד ובוחן אתכם, למשל אנשי רכש מחברות אחרות שעשויות לגלות עניין בשירות/מוצר שלכם. מיצוב העסק שלכם בגוגל, כאוטוריטה בתחומכם, אינו יכול להיות רע לעסקים 🙂

שכן ביחסי עלות תועלת והחזר השקעה ROI אין שיטה טובה יותר מאשר קידום אורגני SEO. הסיבות לכך רבות ולא נדון בהן בשלב זה, יחד עם זאת אספנו נתונים על מנת להמחיש את הפערים והעלויות.

קמפיין ממומן PPC)- תשלום פר כל קליק של גולש) בתקציב של 2500 ₪ יניב בממוצע 300 כניסות, בעוד שסכום זה בקידום אורגני יכול להניב כ-5000 כניסות!!

תלוי כמובן בנושא הפרסום, למשל: פרסום הלבשה תחתונה/רכבים/לייפ סטייל יניבו כמות הקלקות גדולה יותר ואף כפולה. אך בבחינה לעומק של כדאיות, תגלו מהר מאד כי רוב הכניסות היו בשל המסר הפרובוקטיבי או הבטחה פרסומית גרנדיוזית כלשהי ולאו דווקא בשל התעניינות במוצר או השירות. המסר השיווקי/פרסומי יצר "מצג שווא" שנועד לגרום לגולשים להקליק אך ללא קשר ישיר למוצר עצמו. כלומר, המון כניסות לאתר אך מעט מאד רכישות בפועל.

ברשתות החברתיות ניתן להגיע לממוצעים גבוהים יותר בקידום ממומן, אך עקב האכילס של פרסום זה הינו ריבוי הפניות הלא איכותיות שתקבלו- והרבה מהן.

שכן רבים מאוד מהגולשים ברשתות חברתיות, אינם נכנסים על מנת לבצע חיפוש על מוצר או שירות, אלא באים לצפות בתמונות, סרטונים ותכנים אחרים של חבריהם.

על כן, הפרסום שקופץ להם תוך כדי הגלילה האין סופית ברשתות כדוגמת פייסבוק ודומיו, אינו באמת תופס את תשומת ליבם של מרבית הגולשים,  כך שגם אם הם הקליקו הרי שלא תמיד הם זוכרים על מה ולמה..

לעומת זה, גולש שביצע חיפוש בגוגל יודע בדיוק מה הוא מחפש לרכוש ועושה זאת בזמן אמת. כלומר, כל כניסה לאתרכם כתוצאה מפעילות קידום אורגני, הינה בהכרח איכותית יותר ומדובר בצרכן פוטנציאלי מובהק. זאתאומרת שאם מישהו חיפש אחר ביטוי מפתח / שאילתה מסוימת במנוע החיפוש של גוגל – למשל: "ציוד רפואי" והוא מוצא את הכתובת שלכם לרלוונטית עבור ערך החיפוש שלו, נקודת הפתיחה שלכם למכירת שירות או מוצר לאותו גולש, הינה גבוהה במיוחד!

מעבר כאמור להשגת לקוח פוטנציאלי, הרי שמוניטין העסק דורש גם הוא תחזוקה ראויה. בעידן בו אנו חיים, הגולשים ממהרים לטנף על עסקים, או לכל הפחות להביע מורת רוח מהשירות או המוצר. ולעיתים קרובות רושמים ביקורת רעה על העסק. מה שמשפיע על צרכנים אחרים הנחשפים לביקורת ולכן לא פונים לעסק. כלומר, מוניטין ברשת אינו דבר של מה בכך אלא אבן דרך חשובה בהנעת הצרכנים לפעולה. האם אתם הייתם קונים מבית עסק שיש לו ביקורות גרועות וציון נמוך – למשל בגוגל או באינדקסים מקצועיים?!

קידום אורגני, כפועל יוצא, יחזק עבורכם את המוניטין המקוון שלכם, בשל כך שהוא יעלה את שם העסק שלכם והעומדים בראשו (מנהלים/מנכ"לים/ בעלי מניות וכדומה) בהקשרים חיוביים של התוכן אותו מומחה הקידום אתרים שלכם, יעלה בנכסיכם הדיגיטליים (אתר אינטרנט, עמודי מותג ברשתות החברתיות, עמודי נחיתה של העסק וכו'). במילים אחרות, הקידום האורגני יציף עבור העסק שלכם, תכנים חיוביים ברשת ועשוי לדחוק את התכניים השליליים אודותיכם (במידה וחלילה אלה אכן קיימים) לעמודים האחוריים של גוגל ושאר מנועי חיפוש מובילים (Bing, Yandex ועוד) ושם כבר כמעט אף גולש/לקוח פוטנציאלי, כבר לא ייחשף אליהם.

איך להיות ראשון בגוגל - מאמר מאת קורנגה

איך להיות ראשון בגוגל ומהר בעזרת קידום אורגני יעיל?

אז בחרתם כבר את מומחה הקידום שאתם מעוניינים שידחוף את הנכס האינטרנטי של עסקכם במעלה הדירוגים של תוצאות גוגל? מצוין, אנחנו מקווים שבחרתם חברת קידום אתרים מנוסה ומקצועית!

אך אתם בטח שואלים את עצמכם כעת, כיצד תוכלו לדעת שהחברה/אדם שבחרתם למשימה, אכן עושה את מלאכתו נאמנה ולא "מוכר לכם סיפורים" בזמן שהוא אינו עושה למענכם המון?

אז ככה, ישנו תהליך מסודר שכל מקדם אתרים מקצועי אמור לבצע במסגרת תהליך הקידום האורגני ואלה הם הצעדים בחלוקה ל-""Onsite SEO ו-Offsite SEO"".

Onsite:

  • בחירת מילות/ביטויי מפתח רלוונטים לתהליך הקידום – איש המקצוע שמולכם, מוכרח לבצע ראיון/תחקיר מול נציג מהעסק שלכם, אודות תחומי עיסוקכם/קטגוריות השירות והמכר של העסק שלכם. כלומר, מומחה הקידום צריך לגבש רשימת ביטויים רלוונטים לקידום בגוגל (או כל מנוע חיפוש אחר שבו אתם רוצים להופיע במקומות הראשונים ורלוונטי לשוק שלכם ולקהל היעד שאתם פונים אליו – למשל בארה"ב גם קידום במנוע "בינג" הוא חשוב למדי ולא רק גוגל היא משמעותית בשוק זה) – יחד איתכם. סביר להניח כי לא תוכלו להיות ראשונים במנועי חיפוש, על כל רשימת מילות המפתח שחשובות שלכם, כיוון שעומדים מולכם מתחרים מתחומכם (שרבים מהם גם עושים קידום אורגני לאתר העסק), אך מוטב כי תתנו תעדוף למקדם האתר שלכם, על אילו מילים הכי חשוב לכם להופיע במקום הראשון בגוגל והם והוא ייצטרך לעשות את שיקוליו המקצועיים ולתת משקל גדול על קידום עמוד התוכן שמקדם את המילים המועדפות עליכם. בהמשך לנושא התוכן, נעבור איתכם לסעיף הבא בתהליך הקידום האורגני.
  • הפקת תוכן לאתר העסק ולאתרים חיצוניים המקשרים אליכם (מאמרי אורח) – מקדם אתרים מקצועי בתקופתנו (אשר לא קפא על השמרים בתחום זה בשנים האחרונות והמשיך ללמוד את התחום), יודע שאחד המרכיבים החיוניים ביותר לקידום אורגני SEO, הוא ללא ספק תוכן איכותי ורלוונטי במיוחד לביטויי המפתח אותם רוצים לקדם באתר. תוכן דליל מדי/לא רלוונטי מספיק לביטויי המפתח המקודמים, ללא סימוכין (בעיקר באתרים העוסקים בתחומים הנוגעים לרפואה, מדע, פיננסיים וביטוחים), לא יצליח להתברג במקומות גבוהים בגוגל – עבור תחומים שאינם מאוד נישתיים. כלומר במילים פשוטות, אם אתם מחפשים להיות ראשונים בגוגל על ביטויים עם תחרות עזה (הקשורים לתחומים עם תחרות גדולה, בשל היצע עסקים רבים המציעים את שירותיהם בתחום, למשל עורכי דין), אין כמעט סיכוי שתשיגו את המקומות הראשונים ללא מקדם אתרים שיעבוד עבורכם/מולכם להפקת תוכן עשיר, רלוונטי ואמין, שם כולל בתוכו את כל העקרונות המנחים של קידום אורגני טוב (כתיבה נכונה עבור תגיות המטא של עמוד התוכן, שימוש נכון בכותרות ה-H של עמוד התוכן (כולל הטמעת מילות המפתח לקידום), הטמעת מושכלת של מילות המפתח בגוף פסקאות התוכן ובתגיות התיאור של התמונות – alt description. בנוסף לתוכן לאתר האם של העסק שלכם, מקדם אתרים אמור גם לספק לכם (תלוי בחוזה ההתקשרות שלכם מולו) קישורים לאתר שלכם, ממאמרים באתרים חיצוניים (העוסקים בתחומים צמודים/חופפים לתחומכם). קישורים ממאמרי אורח הם חלק חשוב בתהליך בריא של קידום אתר (אקוטי במיוחד לתחומים בהם ישנה תחרות גדולה על המיקומים בגוגל), אך אינם תמיד בחינם – בעיקר אם  הם מגיעים ממקורות איכותיים במיוחד, לדוגמה אתרי חדשות ופורטלים מקצועיים מובילים (ynet"", "ישראל היום", "מידרג", כלכליסט וכן הלאה). מנגד, מומחה קידום אתרים, אמור לדעת להשיג לכם מספר קישורים ממאמרי אורח (גם אם זה אומר מאתרים קטנים-בינוניים), במסגרת שיתופי פעולה עם בעלי אתרים/מקדמים אחרים. עוד על השגת קישורים לנכס הדיגיטלי שלכם, בסעיף הבא…
  • אופטמיזציה טכנית לאתר העסק המקודם – אתר אינטרנט שיהיה מבולגן מדי: ללא תפריטים ברורים, ללא היררכיה ברורה בין הקטגוריות המרכזיות בנכס, ללא קישורים פנימיים רלוונטיים, שהגעתו של הגולש לקטגוריות העיקריות בו (למשל קטגוריות המכר) – אורכת יותר מ-3 הקלקות לתוך האתר ואתר שיפעל בצורה איטית מדי (טעינה+שימוש שוטף), גורלו ייחרץ גם על ידי הגולשים/לקוחות פוטנציאליים וגם על ידי מנועי החיפוש ובראשם גוגל. האלגוריתם במנוע החיפוש של גוגל, יודע להתחקות אחר תנועות הגולשים ולדמות בעצמו את "מסע הגולש" בנכס המקוון שלכם, כך שבמידה והאתר מעניק חווית גלישה רעה בגלל הסיבות שציינו למעלה, אתם בהכרח תיפגעו בדירוגכם ובהמרותיכם (השגת לידים וסגירת עסקאות אונליין). מומחה קידום אתרים מקצועי, מוכרח להיות בעל ראייה טובה לכל הנוגע לחווית משתמש באתר (UX) ולמה זה אתר ראוי במובן של חווית שימוש אופטימלית ומבנה אתר ש"עושה שכל" למשתמש בו.

Offsite:

השגת קישורים ממקורות חיצוניים לאתר העסק שלכם – משמעותם של קישורים ממקורות חיצוניים ("backlinks") עבור קידום יעיל לנכס המקוון שלכם, היא גדולה ומשמעותית בעיקר בתחומים בעלי תחרות גדולה על כל מילת מפתחף מול עסקים אחרים. יצירת "פרופיל קישורים" איכותי לאתר העסק שלכם בידי המקדם, הינה חשובה עד אקוטית ולכן, במידה ולא תעודכנו על ידו של המקדם, בדבר קישורים ממאמרי אורח שהוא השיג עבורכם, תדעו כי כנראה משהו לוקה בחסר בתהליך קידום האתר שהוא עושה עבורכם. איננו טוענים שהוא אמור לספק לכם קישור חינימי בכל חודש בחודשו, אך מקדם אתר שאינו מספק לכם לפחות קישור 1 בכל חצי שנה של פעילות, בהחלט יכול להיות שאינו לוקח את התהליך ברצינות הנדרשת והתוצאות בדירוגי גוגל, עלולות להיות בהתאם!

איך להיות מקום ראשון בגוגל – סיכום

להיות ראשון בגוגל זאת משימה ממש לא פשוטה (ברוב המקרים והתחומים) וככל שהתחום שבו החברה/מותג שלכם עוסק בו , הינו תחרותי יותר, כך תהליך הקידום להבאתו של אתרכם לדירוגים המובילים בגוגל על ביטויי מפתח קשורים, יהיה ארוך וסבוך יותר!

אבל זכרו, להיות ראשון בגוגל על כל מילות המפתח הקשורות לעיסוקכם, אינה ריאלית במקרים רבים, אך לא כדאי לגלות אובססיה לדבר ובמקרים רבים, כשמדובר במילות מפתח תחרותיות במיוחד (הזוכות למאות ואף אלפי חיפושים בממוצע לחודש בישראל), גם אם תתברגו בעמוד התוצאות הראשון, תוכלו לזכות בהמון עבודה, בדמות לידים ועסקאות אונליין שתזכו להם בזכות הנכס האינטרנטי שלכם.

בנוסף לכך, למען סיבור אוזניכם, למעלה מ-15% מהחיפושים המבוצעים בגוגל בכל יום, הם חיפושים חדשים לגמרי ומעולם לא בוצעו קודם לכן. כלומר במילים אחרות, הפוטנציאל של הקידום האורגני בגוגל, הוא כמעט אינסופי ותמיד תוכלו לתפוס נתח מפעילות הרשת שנעשית בתחומכם, בזכות קידום מילות מפתח נכונות (ע"ע מחקר מילות מפתח בקידום אורגני, שדיברנו עליו קודם לכם במאמר זה).

הצלחנו לעניין אתכם בקידום אורגני מקצועי? יופי 🤗 אתם יכולים רק להרוויח! צרו איתנו קשר בטלפון או בוואטסאפ לשיחת ייעוץ חינמית.

אלעד גושקס

אלעד גושקס

מומחה לקידום אתרים SEO בחברת קורנגה

קדמו את העסק שלכם להצלחה>

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

דף שגיאה 404

דף שגיאה 404 אחד המקומות הנפוצים לשם חיפוש ואיתור מידע הינו זירת האינטרנט. אתרים שונים המייצגים אינספור עסקים קטנים, בינוניים ועד תאגידי ענק מוקמים ומתוחזקים כל

קרא עוד »

אחריות מנכ"ל

כמנכ"ל אני מבין היטב את האחריות הגדולה הרובצת לפתחי, למעשה מדובר באחריות כוללת ישירה ועקיפה על כל מהלך שמבוצע בחברה, על כל דבר שכל עובד

קרא עוד »