שיפור דירוגי אתר בתוצאות החיפוש של גוגל ובינג

האם תם זמנו של קידום אתרים אורגני? מאמר מאת קורנגה

תוכן עניינים

שיפור דירוג האתר של העסק/חברה במנועי חיפוש מובילים כמו גוגל ובינג יכול להיות תהליך מורכב, אבל הוא חיוני אם אתם רוצים למשוך יותר מבקרים לאתר וליצור יותר לידים ומכירות. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להתחיל בתהליך:

שיפור דירוג במנועי חיפוש – טיפים מהמומחים של קורנגה

1.התמקדות בתוכן איכותי: אחד הגורמים החשובים ביותר בשיפור דירוג האתר הוא יצירת תוכן איכותי הרלוונטי לקהל היעד. משמעות הדבר היא, שיש לבצע מחקר ושימוש במילות מפתח רלוונטיות, הפקת תוכן אינפורמטיבי ומרתק והקפדה על ביצוע רענון ועדכון של תוכן האתר, במאמרים, תמונות (כולל תיאור מדויק של מה שמופיע בה, עבור בעלי לקויות ראיה ועבור מנועי החיפוש), קטעי וידאו ומוצרים חדשים. מובן שתוכן איכותי, אינו זולה ועולה לכם גם במשאב זמן לא מבוטל כדי להפיק אותו ולהעלותו לרשת האינטרנט בקמפיינים ממומנים, פוסטים ומאמרים לאתר שלכם ומאמרי אורח באתרים אחרים ועל כן… חשוב לאין שיעור, למקסם כל כניסה של גולש לאתר שלכם.

2.אופטימיזציה במבנה האתר: מבנה האתר צריך להיות קל לניווט ומותאם לקריאה בידי ה"זחלנים" (בוטים חכמים הסורקים את דפי האתר שלכם, מפענחים את מהותם ומסייעים לאלגוריתם של מנוע החיפוש לאמוד על איכותם ולדרגם בתוצאות החיפוש) של מנועי החיפוש. המשמעות של סעיף זה בקידום האורגני היא:

  • שימוש נכון בתפריטים (סרגל עליון- Header, סרגל תחתון- Footer ואף סרגל צד- side bar) כך שיובילו במהירות את הגולש/לקוח פוטנציאלי, לעמודים החשובים באתר
  • שימוש בכתובות URL קצרות כל האפשר בעמודי האתר. כתובות תיאוריות ורלוונטיות לתוכן העמוד.
  • ארגון הטקסטים והמוצרים בקטגוריות נכונות להם.
  • שימוש במפת אתר למנועי חיפוש (Images sitemap XML,Sitemap XML) ולגולשים (Sitemap HTML).
  • שימוש בתגיות לחיבורו המהיר של הגולש לדפי מוצרים – באתרי מסחר מקוונים.

3.שימוש במדיה חברתית: מדיה חברתית יכולה להיות כלי רב עוצמה לשיפור עקיף שך דירוג האתר במנועי החיפוש. על ידי שיתוף התוכן מהאתר לעמודי המותג בפלטפורמות ה"סושיאל" השונות (פייסבוק, לינקדאין, יוטיוב, אינסטגרם וכד') ולקבוצות רלוונטיות במדיה החברתית, תוכלו למשוך יותר קישורים נכנסים וביקורי גולשים לאתרכם, מה שיכול לשפר את הסמכות והרלוונטיות של האתר לתחום עיסוקכם, בעיני מנועי החיפוש. יחד עם זאת יש לזכור כי, ריבוי קישורים אלו, או כל מקור אחר שאינו קבוע עלול לגרום להורדת הדירוג בתוצאות החיפוש, שכן יכול להתפרש כניסיון הונאה על ידי הבוטים המנטרים את האתר מטעם מנועי החיפוש כמו גוגל ובינג. על כן, יש לנהל מדיניות קישורים קפדנית, ולוודא שכל קישור ראוי, נכון ורלוונטי ולגוון במקורות השיתוף בין הרשתות השונות כגון.

4.בניית פרופיל קישורים נכנסים – חזק ומגוון: קישורים נכנסים (backlinks) הם קישורים מאתרים אחרים, המפנים לאתר שלכם (בהמשך וכפי שתיארנו בסעיף 3). מנועי חיפוש משתמשים בקישורים נכנסים כדי להעריך את הסמכות והאמינות של האתר שלכם. כדי לבנות פרופיל קישורים נכנסים, ניתן לפנות לאתרים אחרים בנישה שלכם ולהציע לפרסם מאמר אורח או להשתתף ביצירת תוכן כלשהו ולזכות בקרדיט לפועלכם בגוף התוכן של המאמר. כמו כן, ניתן לרכוש את הזכות לפרסם מאמר אורח או כל שטח פרסומי אחר בתוך אתרי חדשות/פורטלים/בלוגים, שבו תוציאו קישור לנכס הדיגיטלי שלכם. מומלץ לבדוק את כוחו של האתר ממנו מוציאים הפנייה לאתר שלכם, כדי לוודא שאכן המהלך יניב תועלת ראויה (ובמקרים קיצוניים, שאף לא יזיק לדירוגי האתר שלכם).

5.ניטור וניתוח נתונים באמצעות חיבור לתוכנות מעקב ייעודיות: כדי למדוד את התפוקה ויעילות של מאמצי ה-SEO המבוצעים באתרכם, עליכם להשתמש בכלי מעקב וניתוח נתונים כמו Google Analytics, Google Search Console SEMrush,Screaming frog ותוכנות מעקב דירוגים שונות (למשל, "ZEFO" ו-Rank ranger) ועוד. כלים אלה, מסייעים לעקוב אחר התנועה באתר, להראות לנו אילו דפים מניבים ביצועים טובים ולזהות אזורים בהם תוכלו לשפר את אחוזי ההמרה (conversion rate), להקטין את אחוז הגולשים הנוטשים (Bounce rate) ולבנות משפך שיווקי יעיל הממקסם את תנועת המבקרים בנכס הדיגיטלי שלכם.

טיפים לדירוג גבוה יותר במנועי חיפוש - קורנגה

 טעויות ותפיסות שגויות נפוצות בקרב חברות המשתמשות ב-SEO:

  • דחיסת מילות מפתח ("Keyword stuffing): מקדמי אתרים מסוימים, מנסים לשפר את דירוג האתר שלהם על ידי מילוי התוכן שלהם בכמות בלתי פרופרציונלית של מילות/ביטויי מפתח ביחס לכמות המלל הכללית במאמר/פוסט ואף עושים שימוש לא טבעי במילות מפתח אלו, כך שהטקסט שמתקבל הוא אינו ברור ואיכותי דיו. זה באמת יכול לפגוע בדירוג שלכם, היות ומנועי חיפוש מענישים אתרים המשתמשים בטקטיקה הזו המוכרת היטב לבוטים הסורקים את האתר ומדרגים אותו.
  • התעלמות ממדיה חברתית בפעילות הקידום: מקדמים מסוימים אינם רואים בצורה נכונה את הערך שבשימוש במדיה חברתית כדי לשפר את דירוגי האתר שלהם. עם זאת, מדיה חברתית יכולה להיות כלי רב עוצמה לבניית קישורים נכנסים ומשיכת תנועה רבה יותר לאתר, כפי שפירטנו קודם לכן במאמר (סעיף 3).
  • הזנחת המעקב וניתוח של נתוני תנועה והמרה באתר: חברות קידום מסוימות אינן משתמשות נכונה (או בכלל, במקרים קיצוניים של אי- מקצועיות) בכלי מעקב וניתוח דאטה, כדי לעקוב אחר ביצועי האתר בתוך תהליך הקידום אורגני SEO. ללא נתונים אלה, קשה עד בלתי אפשרי לדעת אם מאמצי ה-SEO "מניבים פירות" מספקים, או היכן לבצע שיפורים בתהליך.
  • התמקדות בגוגל בלבד: בעוד שהמנוע חיפוש של גוגל הוא הפופולרי בעולם כבר שנים רבות, הוא לא היחיד שזוכה לשימוש בידי גולשים רבים. לצורך העניין, חברות קידום לא מעטות, מזניחות/מתעלמות מ-Bing ומנועי חיפוש אחרים בתהליך הקידום, מה שעלול להגביל את טווח ההגעה וההשפעה על גולשים אלה אשר בחרו במנועי חיפוש אלטרנטיביים לגוגל. זה רלוונטי במיוחד בייחוד בימים אלו, בהם Chat GPT משנה את כללי המשחק ומייצר עבור בינג הזדמנות מדהימה לחזור להיות מנוע חיפוש חזק ורלוונטי בקרב צרכנים וגולשים בעולם, לאחר התבטלות רבת שנים מול עוצמתה של גוגל בתחום.

על ידי הימנעות מטעויות נפוצות אלה וביצוע העצות המפורטות לעיל, תוכלו לשפר את דירוג האתר של העסק שלכם במנועי חיפוש כמו גוגל ובינג ולמשוך יותר מבקרים/לקוחות פוטנציאליים/לקוחות חוזרים לנכס האינטרנטי שלכם.

Picture of אלעד גושקס

אלעד גושקס

מומחה SEO, קידום אתרים בחברת קורנגה

קדמו את העסק שלכם להצלחה>

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

הקמת אתר תדמית

בניית אתר תדמית אם פעם היה זה התפקיד של חלונות הראווה או של הפרסומות בדפי זהב, ללכוד את תשומת הלב של הקורא או הלקוח הפוטנציאלי,

קרא עוד »