טיפים לשיפור דירוג SEO לאתרי מסחרי בישראל

טיפים לשיפור דירוג SEO לאתר מסחרי בישראל - מאמר מאת קורנגה שיווק דיגיטלי

תוכן עניינים

מאז ומעולם קידום אורגני במנועי חיפוש (SEO) נחשב בעיני רבים, לסוג של תורה בעולם השיווק דיגיטלי. כמו מקצועות רבים אחרים, גם כאן חשוב לבצע דברים בצורה נכונה,  לפעול לפי הנחיות גוגל כדי לשמר את התוצאות של האתר ולא לספוג עונש היכול לסיים את נוכחות הרשת שלכם תוך זמן קצר. דברים אלו קרו בעבר ויקרו בעתיד וחומרת הפגיעה, נגזרת מחומרת העבירה על חוקי גוגל. על כן, מומחה קידום אתרים מקצועי, לא רק שעושה שימוש בידע המקצועי שצבר, אלא גם עוסק בהבנת וניתוח השוק, עבור קבלת התמונה הרחבה ביותר אודות ה"אקו-סיסטם" בו פועל אתר העסק אותו הוא מקדם, כולל: תנודות השוק, מהלכי המתחרים בתעשייה בה פועל העסק, הטרנדים הנוכחיים והעתידיים בנישה ודברים הנוגעים ל-SEO עצמו, כמו שינויים אחרונים שנעשו באלגוריתם של מנוע החיפוש, תוכנות ועזרים טכנולוגיים נוספים- חדשים שיצאו עבור עולם הקידום אורגני. מדובר כאן גם על טכנולוגיות שאינן קשורות באופן ישיר לקידום עצמו, אלא למעטפת השיווקית הרחבה בראייה של כלל צורכי העסק, גם בהיבט הפיזי- ולא רק בווירטואלי.

מכאן, שההמלצות שלנו אינן באות לקבע סטטוס או מצב מסוים, אלא באות לתת לכן/ם נקודת חשיבה/ראייה עדכנית על מה נדרש כדי לקדם בצורה אידיאלית את אתר המסחר שלכם.

לדוגמא מהזמן האחרון- עם כניסת הצ'אט GPT, ישנם מקדמי אתרים המתעלמים מכך ועדיין ממשיכים לקדם ללא שום שימוש/היעזרות בטכנולוגיה מתקדמת זו בתהליך כתיבת התוכן ותגיות מטא במסגרת הקידום. אותם מקדמים יספקו לכם סיבות רבות מדוע הם לא מטמיעים את התוכנה אצלכם באתר וייתכן כי לחלק מהסיבות יש אכן אחיזה במציאות (בשלב זה) למשל חוסר בשלות שכן מדובר בתוכנה חדשה, באגים העלולים להיווצר וכן הלאה, אך אלו בטלים בשישית לעומת התועלת הרבה אותה ניתן להפיק מאימוץ והטמעת טכנולוגיות חדשות. בייחוד GPT AI.

ללא הקדמה נוספת- מספר טיפים לקידום יעיל של אתרי מסחר בשנת 2023

  1. עריכת מחקר מילות מפתח: חקרו ומצאו את מילות המפתח שבהן קהל היעד שלכם משתמש כדי לחפש את המוצרים/שירותים שלכם/של מתחריכם בענף. השתמשו בכלים כמו: Google Keyword Planner, SEMrush ו-Arefs כדי למצוא מילות מפתח רלוונטיות לתהליך הקידום של החנות האינטרנטית שלכם. ישנם תוכנות/כלים נוספים אותם תוכלו למצוא בחיפוש קל ברשת (לדוגמא, Keyword.io החביב). חלקם חינמיות לחלוטין אך מגבילות את כמות החיפושים ואינן בהכרח מציגות את כלל הנתונים הנדרשים לכם על מנת לקבל החלטה נכונה (למשל, ubersuggest) אבל היי. מי אנחנו  שנמנע מכם שימוש חינמי?!😁
  2. צרו תוכן איכותי הרלוונטי לקהל היעד שלכם: זהו המשתנה החשוב ביותר בשיפור דירוג האתר שלכם‼️ גוגל רוצה להציג למשתמשים את התוצאות הטובות ביותר עבור שאילתות החיפוש שלהם ולכן היא מתגמלת אתרים המספקים תוכן באיכות גבוהה, עם רלוונטיות מקסימלית לנושאים המחופשים.
  3. בצעו אופטימיזציה בסיסית (לפחות) לעמודים חשובים באתר: ביצוע אופטימיזציה על ידי הכללת מילות המפתח הרלוונטיות בתגי הכותרת, בתיאורי המטא, בכותרות ובגוף פסקאות התוכן, בקטגוריות המכר שלכם ובעמודי המאמרים בבלוג (ואם אין לכם כזה, גם אתר מסחר אונליין, פתחו אחד כזה בהקדם) זה הדבר הכי בסיסי כדי להיות מדורגים גבוה בתוצאות גוגל, בינג ושאר מנועי חיפוש מובילים.
  4. התאמה למובייל: ודאו שהאתר ידידותי לגולשים מהנייד, קרי שהוא מותאם לכל גדלי המסכים, היות ורוב הגולשים ברשת כיום, עושים את זה ממכשירים ניידים ולא מדפדפנים של מחשבים ("desktop"). בעל מהירות טעינת דפים גבוהה, גם בטלפונים חכמים וקל לניווט ושימוש שוטף, מכל גודל של טלפון.
  5. בניית פרופיל קישורים נכנסים איכותי ורחב ככל האפשר: קישורים נכנסים מאתרים סמכותיים, צפויים לשפר את סמכות האתר (Autoritry) שלכם, מול האלגוריתם של מנועי החיפוש, אשר אחראי על קביעת איכותו של אתר ודירוגו בתוצאות החיפוש. התמקדו בבניית קישורים נכנסים באיכות גבוהה, באמצעות שת"פים ובקשת פרסום בבלוגים אורחים ואתרים חדשותיים, פרסמו תכנים מעניינים ומניעים לפעולה, בערוצי המדיה החברתית שלכם (עמוד המותג/חברה שלכם בערוצים כמו פייסבוק, יוטיוב, אינסטגרם, לינקדאין, טוויטר, טיקטוק ועוד). ואתרים רלוונטיים אחרים בענף שלכם, ומחוצה לו.
  6. קידום אתרים מבוסס מיקום גאוגרפי: אם יש לכם חנויות/ חנות פיזית בנוסף לזו המקוונת, בצעו אופטימיזציה של האתר לקידום אתרים מקומי על ידי הכללת כתובת העסק, מספר הטלפון ושעות הפתיחה במקומות שונים באתר, כמו סרגל ה-Footer שלכם ועמוד "צור הקשר". כמו כן, רשמו את העסק שלכם ב-Google Business ובספריות מקומיות אחרות (אינדקסים ואתרי מקומונים של אזורים מסוימים/ערים כאלה ואחרות). תדאגו לעדכן את שעות הפתיחה בהתאם למועדים כגון חגים וחופשות בהם העסק יהיה סגור. אל תגרמו ללקוחותיכם להגיע עד לחנות רק כדי לגלות שהיא סגורה, למרות שבגוגל מופיע שהחנות פתוחה כעת.

chatbot לשיפור מיקום מילות מפתח – גם אתם יכולים

  • השתמשו ב-ChatGPT (ובקרוב גם ב"Bard" של גוגל, שזמין בישראל כיום בגרסת הבטא שלו) ליצירת תוכן חדש, בצורה מהירה (ודי טובה) – כולל הטמעת מילות מפתח רלוונטיות. זה יעזור לכם לשפר את דירוג האתר שלכם במנועי החיפוש. רק קחו בחשבון, שעל אף שניתן להפיק תוכן די איכותי, במגוון רחב של נושאים, באמצעות ה-GPT (בעיקר באנגלית. בעברית היהלום הטכנולוגי הזה, עדיין לא מספיק מלוטש, לדעתנו ומתוך ניסיון מעשי- אישי שלנו בכלי), עדיין תצטרכו לעבור על הטקסטים, לשפר הגיה ולבדוק איכות ורלוונטיות לנושא שביקשתם ממנו לכתוב עליו, שכן כמעט תמיד, יהיו מקומות בהם תצטרכו לתקן את התוכן של המכונה (Chat GPT) במידה כזו או אחרת. בנוסף, קחו בחשבון שעבור קבלת תוכן איכותי באמת, מוטב שתיקחו את התוכן שהכלי יפיק עבורכם, כשלד למאמר בלבד ועליו תוסיפו את הידע שלכם מנקודת מבט של העסק שאותו אתם מנהלים/או שבו אתם עובדים ותיתנו לו גם את ה"טאצ'" האישי שלכם. לדוגמא מעולם המסחר ברשת, אם אתם מציעים שלל שירותים/מוצרים שלכם או של מגוון מותגי צריכה (Nike' Apple וכו'), תעלו לאתר סרטונים בהם אתם מסבירים בפירוט על השירותים שאתם מציעים ו/או הסבר ופירוט טכני על מוצר/ים ועל חווית השימוש האישית שלכם בפריט. תחשבו יצירתי מהבחינה הזו ותעלו כמה שיותר תוכן כתוב ומצולם מז'אנר ה"First person testimony" שגולשים יכולים לקבל מהם מידע רב. גם מנועי החיפוש עשויים "לחבק תכנים כאלה" ו"לתגמל אתכם" בדירוגים על שלל מילות וביטויי מפתח הקשורים לפועלכם.
  • השתמשו ב-ChatGPT למחקר מילות מפתח: כל שעליכם לעשות הוא, להזין מילת מפתח ראשונית ו-ChatGPT כבר יפיק עבורכם רשימה של מילות מפתח רלוונטיות, בהן תוכלו להשתמש בשביל התוכן שלכם. חשוב לדעת כי רשימה זו לא תהיה מדויקת ומותאמת לכם במיוחד ועל כן צריך לבחור בקפידה כל מילה אשר תוצע לכם, לבחון כדאיות מול מילים אחרות שאולי יניבו תנועה גדולה יותר של צרכנים לאתר וישיגו אפקט טוב יותר בשיעור ההמרה (conversion rate). שכן כל מטרת הקידום והשימוש במילות מפתח בתוכן של דפי האתר השונים, היא להניב תנועה איכותית לאתר העסק.
  • השתמשו ב-ChatGPT לאופטימיזציה של תוכן קיים באתר: ChatGPT יכול לעזור לכם לבצע אופטימיזציה של התוכן למנועי חיפוש. עליכם להזין את התוכן שכתבתם ולבחון את התוצאות מול הצ'אט GPT וכלי ניתוח נתונים אשר ימקדו עבורכם את הבחירה בצורה טובה יותר ונכונה יותר לסוג תנועת הקונים/צרכנים שאתם מחפשים. למשל, אם אין לכם הרבה זמן/ידע ומשאבים כספיים עבור משימת כתיבת תוכן ייעודי לעמודי המוצרים/שירותים באתרכם, אתם יכולים לבקש מה-GPT, משהו בסגנון הפקודה הזו: "תייצר לי בבקשה מספר שורות תוכן עבור תיאור קטגוריית מוצר של נעלי ריצה לגברים" והוא כבר יידע להפיק עבורכם משהו גנרי שיקלע לעמוד קטגוריית המוצר (ובטח עדיף מבחינה קידומית ומכירתית, מלהשאיר את העמוד ריק).

קידום אתרי מסחר בשנת 2023 - קורנגה

לסיכום 📝

שימוש בטיפים מעולם ה-SEO, אותם הצענו לכם במאמר זה, לצד התמחות בטכנולוגיית ה-AI המתקדמת, שזוכה לתהילת עולם בימים אלה (לצד חששות לא מעטים שעולים בקרב רבים, בנוגע לידע הרב שהיא צוברת ולעוצמותיה שעלולות להיות הרסניות לאנושות בעתיד, במידה ותמשיך להתפתח בצעדי ענק) ומינוף יכולתיהם של כלים כמו ה- ChatGPT ו"Bard, יכולים לעזור במידת מה, לשפר את דירוג ה-SEO של האתר שלך ולהגדיל את הנראות שלך במנועי חיפוש כמו גוגל ובינג, גם אם אינך מחזיק בידע מהתחום. אולם קחו בחשבון, ככל שיותר בעלי אתרים/בעלי עסקים יכירו לעומק את הפוטנציאל הגלום בטכנולוגיית ה-AI Chats (וכנראה שזה רק עניין של זמן), כך התחרות שלכם מולם תגדל ותהיה קשה יותר וכאן חברות וותיקות ומקצועיות לקידום אתרי מסחר, כמו קורנגה, באות לידי ביטוי בידע העצום ובניסיון העשיר שלהם לקדם עסקים כמו שלכם בגוגל, בינג וכד'.

מומחי הקידום שלנו בקורנגה, שולטים בעולם הקידום אורגני לעסקים ולחנויות מסחר בפרט ומכירים את כל הפעולות הנדרשות לביצוע באתר ("Onsite SEO") ומחוצה לו ("Off site SEO)- באתרים חיצוניים, רשתות חברתיות, כרטיס גוגל לעסקים לוקאליים וכד', כדי להביא אתכם לדירוגים הגבוהים ביותר בתוצאות החיפוש- מקומות 1-5, במהירות המירבית (פרק הזמן שהתהליך לוקח, תלוי במידת התחרותיות בתעשייה אליה העסק שלכם משתייך).

רוצים לשמוע עוד/להזמין שירות קידום לאתר החנות שלכם?!

דברו איתנו 👇🏼

קדמו את העסק שלכם להצלחה>

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: