בניית אתרים לעסקים גדולים – כל מה שחשוב לדעת!

בניית אתרים לעסקים גדולים - קורנגה

תוכן עניינים

הקמת אתר לעסק גדול או חברת בת כחלק מתאגיד, מצריכה ידע רב והבנה רחבה בעולם השיווק הדיגיטלי.

הצורך בהתאמת המסרים והעיצוב לספר המותג המסורתי, אינה פעולה של מה בכך (copy paste), אלא מחייבת הבנה של המרחב האינטרנטי על כל שכבותיו הרבות.

לעיתים קרובות אני נתקל בגישה המסורתית האומרת להעתיק אחד לאחד, מה הבעיה? ובכן כאן כבר מתחילה הבעיה בהבנה וכתוצאה מכך גם ביישום.

ערוץ השיווק בדיגיטל שונה לחלוטין מכל מדיום אחר ומכיל כאמור שכבות רבות אליהן יש לתת תשומת לב- החל מהצבע, פונט, שטח מסך, נראות וכן הלאה. כל המשתנים הללו, משפיעים ישירות על העיצוב ובניית המשפך השיווקי הנכון, כזה שיתאים לצרכנים/לקוחות וייצג נאמנה את החברה.

מה שנקרא בשפה המקצועית UI-UX תהליך המגדיר למעשה את הנראות/שימושיות/חווית גלישה באתר, ומכוון את הגולשים לתכנים /מוצרים הרלוונטיים בקלות ומהירות. בנוסף להצפת מאמרים/סרטונים רלוונטיים על מנת לעודד את הגולשים לשהות זמן נוסף באתר ולהתחבר לערכי המותג.

בניית אתר לחברות גדולות – מה חשוב לדעת❓

בחברות גדולות מחלקת השיווק היא זו שתוביל את הפרויקט, תבחר את אנשי המקצוע ותגדיר את הצרכים של הארגון כפי שיוצגו באתר.

בניית אתרים לחברות גדולות - קורנגה

 

יחד עם זאת, אנשי שיווק אינם מבינים בטכנולוגיות והאפשרויות הרבות הקיימות. לדוגמא: אפשרויות משלוח מתקדמות המתממשקות למערכות בינלאומיות של שינוע ולוגיסטיקה, התראות מלאי בזמן אמת, תוכנות המנתחות את התנהגות הצרכן ומציעות לו מוצרים או שירותים משלימים. האופציות רבות כחול על שפת הים ולכן חשוב לאפיין את האתר שיווקית וטכנולוגית, כך שיתאים לנפח הפעילות כיום ובשנים הקרובות, שיהיה ניתן לשדרוג טכנולוגי עתידי בקלות ויעילות, אז בואו נתחיל במשתנים שיש לשים עליהם דגש בבניית אתר לעסק גדול.

המאפיינים הרלוונטיים לבניית אתרים לחברות גדולות:

  • איפיון: הגדרת צורכי החברה, שפות, החל מעמודי התוכן וכלה במוצרים. אפיון שיווקי העוטף ותומך בכל הפעילות, הגדרת קהלי היעד, שפה גרפית, צבעים וכלה במערכות האמורות להתממשק לאתר על מנת לייעל את העבודה בכלל מחלקות החברה שכן לכל מחלקה צרכים טכנולוגים ייעודיים.

בשלב זה, מומלץ להתייעץ עם חברה מומחית לבניית אתרים, על מנת לקבל הסבר על התוכנות הקיימות המסייעות להגביר מכירות, לטפח מועדון לקוחות וכן הלאה.

כך, האפיון יכיל את כל הפרמטרים החשובים לחברה ולמחלקות השונות. בוא לא נשכח, שאין מדובר רק בתהליך הקמת אתר, שכן מדובר בשיתוף פעולה בין המחלקות שלעיתים אינו מובן מאליו בשל אג'נדות שונות.

  • תשתית טכנולוגית: חשוב לבחור בטכנולוגיה המאפשרת גמישות מרבית מבחינת ניהול האתר בשוטף וביצוע פעולות רבות ומגוונות, ללא כל סיוע תכנותי. יחד עם זאת צריך לקחת בחשבון את איומי הפריצות ברשת, גניבת מידע והשחתת מידע לשם וונדליזם גרידא. לכן נושא האבטחה חשוב מאד ודורש רכישת תוכנות אבטחה, שרת עצמאי מיתר שרתי החברה.

כך גם במקרה של פריצה, יתר מערכות החברה לא ייפגעו ולא ייגרם נזק נוסף. אנו ממליצים על קוד פתוח (וורדפרס-WP) המועדף על גוגל ועל כל אחת מתוך 5 חברות בעולם הבוחרות בטכנולוגיה זו להקמת אתר הבית.

  • משפך שיווקי: תהליך המגדיר את הגלישה באתר, מיקום כפתורי הפנייה, מבנה העמוד הראשי ותיעדוף תחומי העיסוק המוצגים לגולשים. התהליך מלווה במחקר מקדים של התחום, מחקר מתחרים לוקאליים וגלובליים, ניתוח נתונים ותוצאות חיפוש בגוגל וכן הלאה.

בשורה התחתונה- המטרה לבנות אתר נעים ונוח שיספק חווית גלישה נעימה ומזמינה.

חלק בלתי נפרד כמובן, הינו ההתאמה לצפייה בכל סוג מכשיר, החל ממחשב נייח וכלה במכשיר הטלפון הנייד. העיצוב חייב להיות מותאם לחלוטין לכל שטח מסך וחווית גלישה (Responsive).

  • התממשקות למערכות חיצוניות: אפשרות לריבוי התממשקויות לאפליקציות חיצוניות, כגון: affiliates-crm-newsletter-billing-ads-social networks והרשימה ארוכה ומכובדת- הכל בהתאם לצורכי החברה כיום ובעתיד הנראה לעין.
  • מוצרים: תעדוף הצגת המוצרים לפי נתוני מכירות, הקמת זירת מבצעים או פריטים מוחזרים, צילום איכותי של כל מוצר ואפשרות לשתף ברשתות החברתיות בקליק.
  • תוכן: חייב להיות מקורי, לא מועתק או משוכתב שכן גוגל מגדיר זאת כעבירה על כללי הקידום ועלול להוריד את דירוג האתר. המשמעות הישירה של תוכן משוכפל – נזק כלכלי מתמשך, שכן התוצאה של "עונש" מגוגל על העתקת תכנים גסה, היא האתר לא יופיע בעמוד הראשון בתוצאות החיפוש. דעו כי, השקעה בתוכן הינה עלות זניחה לעומת התמורה המתמשכת והמשמעותית בצידה שבמונחי שיווק ROI גבוה מאד.
  • יצירת קשר: חברות גדולות/תאגידים רבים אינם מספקים שירות לקוחות יעיל, אלא לרוב כזה המלווה בתסכול מצד הלקוח וחוסר שביעות רצון, מכאן הדרך לביקורת שלילית בגוגל קצרה מתמיד. לכן חשוב לקבוע מדיניות סדורה בכל הקשור לשירות לקוחות, להגדיר באילו דרכים ניתן ליצור קשר (טופס-צ'אט-וואטס אפ-טלפון) להגדיר שעות פעילות וניטור פנימי של השירות ע"י מנהל בכיר, על מנת לוודא כי שביעות הרצון גבוהה בקרב הלקוחות. הדבר יעודד את הלקוחות לספק משוב חיובי ברשת, לענות על סקרים בנוגע לשירותיכם ולהרגיש חשוב ורצוי גם כאשר מדובר בהתנהלות מול חברות ענק.
  • רישיונות תוכנה: בטכנולוגיות המתקדמות לא נדרשים רישיונות כמו שהיה נהוג פעם ואף היום בחלק מהארגונים. מאחר והאתר מופרד מסביבת המחשוב של החברה. אין צורך להנפיק עבורו רישיונות תוכנה של מיקרוסופט או כל חברה אחרת. העולם ההוא לא שייך לעולם הזה ולכן תחסכו בעלויות ומשאב זמן יקר.

אתרים לעסקים גדולים- אין טוב ממראה עיניים

ליקטנו מספר דוגמאות לאתרים שבנינו עבור חברות גדולות ותאגידים המייצגים את נושא הכתבה נאמנה. לכל אתר נבנתה זהות דיגיטלית מקורית השומרת על צביון וזהות עם ספר המותג המסורתי.

חברת איזוטופיה- ייצור ושיווק חומרים רדיואקטיביים לצורכי רפואה ומחקר

בניית אתר לאיזוטופיה - קורנגה

 

תאגיד Manpower ישראל- הקמת פורטל סיעודי.

בניית אתר לחברה גדולה (manpower care) - קורגנה

חברת דליה אנרגיה-יצרנית חשמל

דליה אנרגיה

החברה הכלכלית אילת (חכ"א)

בניית אתר החברה הכלכלית אילת - קורנגה

רוצים לראות דוגמאות נוספות ולשמוע אודות פרויקטים נוספים שביצענו עבור חברות גדולות וארגונים?
נשמח לשמוע אתכם ולתת לכם שיחת ייעוץ ללא מחויבות בטלפון 😊

איציק גולדנברג

איציק גולדנברג

מנכ"ל בחברת קורנגה. בעל 24 שנות וותק בתחום השיווק

קדמו את העסק שלכם להצלחה>

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: