החשיבות של שמירה על קשר עם הלקוחות בשיווק דיגיטלי

החשיבות של שמירה על קשר עם לקוחות בשיווק דיגיטלי - מאמר מאת קורנגה

תוכן עניינים

רשת האינטרנט הינה זירה שיווקית מעולה לפרסום ושיווק עסק וכן לשמירה על קשר עם לקוחות קיימים ומציאת לקוחות חדשים.

בעולם הדיגיטלי התחרותי של שנת 2024, עסקים רבים מתמקדים בגיוס לקוחות חדשים, תוך הזנחת לקוחות קיימים. טעות זו עלולה לעלות להם ביוקר, שכן לקוחות קיימים הם נכס יקר ערך.

קורנגה בע"מ, חברת שיווק דיגיטלי מובילה, מודעת לחשיבות הרבה של שמירה על קשר עם לקוחות. אנו מציעים מגוון שירותים שיעזרו לכם לבנות מערכת יחסים חזקה עם לקוחותיכם ולשמור עליהם לאורך זמן.

חברת קורנגה בע"מ, חברת שיווק דיגיטלי מובילה, מודעת לחשיבות העצומה של שמירה על קשר עם לקוחות. אנו מאמינים כי מערכת יחסים חזקה עם לקוחות היא המפתח להצלחה עסקית לאורך זמן.

להלן מספר סיבות לכך:

1. לקוחות קיימים נוטים יותר לרכוש שוב: מחקרים מראים שעלות רכישת לקוח חדש גבוהה פי 5 מעלות שימור לקוח קיים. לקוחות קיימים כבר מכירים את המוצרים והשירותים שלכם, סומכים עליכם ונוטים יותר לחזור ולרכוש ממכם שוב.

2. לקוחות קיימים נוטים יותר להמליץ על העסק שלך: לקוחות מרוצים יהיו שמחים לספר לחבריהם ובני משפחתם על החוויה החיובית שלהם, מה שיביא לך עוד לקוחות חדשים דרך המלצות.

3. לקוחות קיימים נוטים יותר להיות סלחניים: לקוחות קיימים מכירים אותך וסומכים עליך, ולכן יהיו יותר סלחניים אם ייתקלו בבעיה. הם יבינו שגם עסקים טובים עושים טעויות, ויהיו מוכנים לתת לך הזדמנות נוספת.

אבל ראשית לפני הכל…

מהו שיווק דיגיטלי?

שיווק דיגיטלי או בשמו הנוסף: שיווק באינטרנט, הינה שיטת שיווק אפקטיבית מאד המתבצעת דרך ערוצים דיגיטליים שונים, כגון: אתרי אינטרנט, פלטפורמות של מדיה חברתית (פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, לינדקדאין, טיקטוק, טוויטר ועוד), טלמרקטינג, שליחת הודעות sms לקהל הלקוחות ועוד.
 באמצעות כלים דיגיטליים אלו ועוד, מייצר העסק נראות וחשיפה למוצריו ומשמר את הקשר עם לקוחותיו. מכיוון שלשיווק הדיגיטלי יש ערוצים שונים, מומלץ לחלק את השיווק והפרסום בין מגוון ערוצים אלו.

מדוע חשוב לשמור על קשר עם לקוחותיכם?

כל בעל עסק מבין שלקוחות הם המשאב הכי משמעותי שלו, אולם, לא כולם מבינים עד כמה חשוב להשקיע מאמץ וחשיבה שיווקית בהשארת לקוחות קיימים.  
זו טעות לחשוב שלקוחות קיימים "נמצאים כבר בכיס של העסק" ולא צריך להשקיע בהם כדי לשמרם. הלקוחות ערניים למתרחש בשוק ועלולים בכל עת להחליט שעסק מתחרה יכול לתת להם מוצר או שירות טוב יותר.
מחקרים מצאו, שעלות שימור לקוח הינה קטנה משמעותית מעלות גיוס לקוח חדש. וכן, שלקוח שזכה לקבל שירות מהיר ואיכותי מבית העסק יהפוך ללקוח נאמן של החברה.
רובם של הלקוחות נוטשים עסק ועוברים למתחרים בשל חוסר שמירה של העסק איתם.

לכן, יצירת קשר מתמיד עם לקוחות הינו  מרכיב משמעותי ביותר בשימור לקוחות.

שיווק השומר על קשר קבוע עם הלקוח, מעדכן אותו במוצרים חדשים, הנחות, מבצעי יומולדת וכו' משדר ללקוח אכפתיות ודאגה לצרכיו ומזמין אותו לנקוט בפעולה ולהמשיך לרכוש ממוצרי העסק.

שיטות שונות לשימור לקוחות:

  • הקמת אתר אינטרנט מקצועי ומכובד – שייתן ייצוג הולם לעסק ולמוצריו, יבליט מוצרים חדשים בעזרת תוכן שיווקי ויפרסם מבצעים מיוחדים ללקוחות מועדון העסק.
    חשוב להתאים את אתר האינטרנט לגלישה דרך הטלפון הנייד, מכיוון שרוב הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים גולשים דרך הסלולר.
  • קידום אורגני (SEO) – מתבסס על מילות מפתח השזורות בטקסט המופיע באתר האינטרנט של החברה או בכתבות באתרים חיצוניים.

חשוב שכל עסק יעשה חקר של מילים או שאילתות שונות שבהם משתמשים גולשים כדי לחפש מוצרים שהעסק מוכר. מילות מפתח אלו מהוות אמצעי לקידום אורגני של העסק בגוגל.

  • הודעות sms – דיווח על מבצעים והנחות, שליחת ברכה ליומולדת או לחג, עדכונים שונים וכדו'. בעזרת מערכת שליחת SMS ניתן לטפח את הקשר עם הלקוחות ולהניע אותם לפעולה.
  • מיילים שיווקיים (ניוזלטרים) – הניוזלטר מספק מידע על מכירות, מבצעי הנחות ללקוחות קבועים או על אירועי מכירה מיוחדים שיוזם העסק.  הם יכולים להכיל מידע על "מה חדש בעסק", מבצעים והנחות ולהזמין את הלקוחות  לרכוש מהמוצרים דרך האינטרנט או באופן פיזי.
  • פרסום ברשתות חברתיות- בעולם הדיגיטלי של היום "אם העסק לא מפורסם, הוא לא באמת קיים…" למשל בפייסבוק או באינסטגרם. 

חשוב לעדכן באופן תמידי את העמוד העסקי בפייסבוק, כולל תמונות להמחשה וכן בדף האינסטגרם ולפרסם פוסטים על מוצרים חדשים או הטבות. האינסטגרם הינו פלטפורמה מעולה לפרסום תמונות איכותיות ומפתות לקנייה ובדף הפייסבוק אפשר יותר להרחיב בכתיבה שיווקית.

  • הקמת מועדון לקוחות – המציע הטבות או מבצעים ייחודיים ללקוחות החברים בו, שלקוחות אחרים אינם זכאים להם.

טיפים נוספים לשימור לקוחות בדיגיטל:

  • התאם את אופן התקשורת שלך לקהל היעד שלך: ודא שהמסרים שלך רלוונטיים ומעניינים עבור הלקוחות שלך.
  • השתמש במגוון ערוצי תקשורת: אל תסתפק רק בערוץ אחד, כמו דוא"ל, והשתמש במגוון ערוצי תקשורת כדי להגיע ללקוחות שלך.
  • הקשב ללקוחות שלך: תן ללקוחות שלך הזדמנות להביע את דעתם ולשתף אותך בחוויות שלהם.
  • הצע הטבות ותמריצים: תן ללקוחות שלך סיבות לחזור ולרכוש ממך שוב, כמו הנחות, קופונים ומבצעים מיוחדים.

שמירה על קשר עם לקוחות היא חלק בלתי נפרד מכל אסטרטגיית שיווק דיגיטלית מוצלחת.

צור קשר עם קורנגה עוד היום, ותתחיל לבנות מערכת יחסים חזקה עם לקוחותיך!

קדמו את העסק שלכם להצלחה>

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

קורס שיווק דיגיטלי - מאמר מאת קורנגה בע"מ

הנגשת אתרים ♿

תוכן עניינים אילו אתרים חייבים בהנגשה? האם כל האתרים חייבים לעמוד באותה רמת הנגשה? מהי הנגשת אתרי אינטרנט? במאמר זה נעסוק בעיקרי החוק ומה המשמעות

קרא עוד »
קידום אורגני לתאגידים - קורנגה

קידום אורגני לתאגידים

תוכן עניינים במהלך השנים האחרונות, נתקלנו לא מעט פעמים בתאגידים גדולים ומכובדים אשר הנוכחות האינטרנטית שלהם לוקה בחסר או כמעט אינה קיימת. הסיבות לכך לרוב

קרא עוד »
בניית דפי נחיתה - קורנגה בע"מ

דפי נחיתה

תוכן עניינים דפי נחיתה – בעולם השיווק באינטרנט, מקובל לחשוב כי באם נשכיל להקים אתר אינטרנט לבית העסק שלנו ונספר אודות אופי החברה, בדרך זו

קרא עוד »