אמזון Q – כלי AI לארגונים

Q AI - מאמר של קורנגה שיווק דיגיטלי

אמזון (Amazon), ענקית החנויות אונליין ושירותי הענן AWS הכריזה על כלי חדש בשם Amazon Q שאמור לסייע לארגונים (ככל הנראה, הגדולים מבניהם) לתקשר פנים ארגונית בצורה מיטבית. אמצעי התקשורת החכם הזה, הוא יעיל במיוחד עבור מפתחים, מתכנתים, מעצבים ומחלקות שירות לקוחות אשר יכולים באמצעות ה-Q AI, לאסוף דאטה (DATA HARVEST) על הקונים באתר, לקבל מידע אודות דפוסי ומגמות התנהגות של הצרכנים בשימוש במוצרים שונים שהחברה משווקת והגשת הצעות רלוונטיות ומותאמות אישית לכל צרכן.

מהלך זה אמור לשפר ולייעל תהליכים שעד כה היו ממושכים מאד, כפי שאחד מראשי צוותי הפיתוח של אמזון הטיב להגדיר זאת: "לקח לנו יומיים לשדרג כ-1,000 תוספים מבוססי JAVA 7 ל-JAVA 8. תהליך שללא עזרת Q היה לוקח כחודש! "

אז כאמור, Q AI הוא צ'אט חכם ותכליתי, המיועד במיוחד לארגונים. הוא מספק מגוון רחב של תכונות ויכולות, המאפשרות לארגונים לשפר את היעילות והאפקטיביות שלהם. רישיון התחלתי של הטכנולוגיה החכמה הזו, יימכר בעלות של 20$ לחודש למשתמש, מחיר נמוך יחסית לאלו שגובים Open AI על שימוש ב-chat GPT. ישנם יתרונות נוספים האמורים לספק יתרון, יעילות וחסכון במשאב כח אדם ועלויות.

פיצ'רים ואפשרויות פיתוח ב-Q AI

  1. צ'אט חכם המאפשר לשאול שאלות ולקבל מידע עדכני, לשתף מפתחים נוספים בפרויקט ולתקשר ישירות עם אותם שותפים. כאשר הצ'אט מכיר אותך ואת שיטות עבודה ארגוניות ואישיות, המערכות הטכנולוגיות בהן ה-user (משתמש) עובד ואת מבנה הארגון, הקשר בין המחלקות השונות, מוצרים שהחברה מוכרת, מחירים, לוגיסטיקה ושינוע וכל מידע הקיים למעשה בשרתי החברה ובמחשב האישי הוא יעזור לכם בצורה מאוד יעילה על מנת להקל ולייעל תהליכי עבודה מורכבים בהם מעורבים עשרות ומאות – מפתחים, מעצבים ואנשי מקצוע אחרים.
  2. חיבור מהיר וטבעי לטכנולוגיות כגון: sales force-Amazon S3 storage-Gmail-Jira-Zendesk. קיימות מערכות רבות אליהן Q AI מתממשק בקלות.
  3. ביצוע QA (אבטחת איכות): כלי ה-Q AI מבצע סקירות קוד עמוקות, מאתר "באגים" ומציע דרכים לפתירתם, כולל המלצות לשיפור הטכנולוגיה/מוצר, הצגת הרלוונטיות בביצוע שיווק ומכירה לצרכנים פוטנציאלים ומדדים נוספים המסייעים לקבל החלטה לגבי פיתוח, השקה ומכירת מוצר/שירות/אפליקציה.
  4. למידת צרכן וקהלים מתקדמת: ניטור האתר/אפליקציה והצפת חולשות כגון, נטישת לקוחות בעמוד מסוים, נטישה בסל, שעות קנייה, תדירות קנייה, רכישות עונתיות ורנדומליות המוצגות לו במהלך השימוש באפליקציה/אתר. מצב דרוג האשראי של הצרכן, עלות סל קניות ממוצע, ביקורות/תגובות שכתב, פניות לשירות לקוחות ובאילו נושאים. מידע רב ערך המאפשר לצ'אט להכיר היטב את הפלטפורמה, הן בצד הפיתוח ופנים ארגונית והן בצד הלקוחות קצה. לדוגמא: שיפור חווית הקניה בעמודי מוצר, הצגת טפסים/קבצים בצורה ברורה וידידותית וכן הלאה.
  5. כתיבת מיילים ומענה: הצ'אט חוסך זמן רב בכתיבה ומענה על מיילים, אותם הוא מקשר דרך הנושאים באופן אוטומטי, ולמעשה יודע לחבר את "שרשרת הספקים/אספקה" ביעילות.
  6. פיתוח שירותים נלווים: מאפשר לפתח במהירות יחסית, כלים ופיצ'רים כגון, כלי סקרים, תוכנות לפתיחת קריאות שירות ומענה.
  7. התייעצות חכמה: Q.AI חשוף לכל המידע והניסיון המצטבר של 17 שנות פיתוח בענן של אמזון, למאות אלפי אפליקציות, כלי פיתוח, שפות קוד מגוונות ומידע עשיר ואמין נוסף. לכן, ניתן לקבל תובנות והמלצות לשיפור הפיתוחים אצלנו בחברה ולהיעזר בכלי עבור פיצוח אתגרים בשפות קוד שונות.

אלו הם חלק מתכונות ה- Q AI נכון להיום, אך כמובן שמחר יום חדש ועימו יגיעו פיצ'רים נוספים שיקלו את העבודה ויחסכו משאבי זמן וכח אדם. אולם חשוב לזכור כי, כמו כל צ'אט AI אחר שפותח בעולמנו עד כה, יש לאפשר זמן למידת מכונה (ML) על מנת להפיק את המיטב מטכנולוגיית הבינה המלאכותית. ממש כמו קשר בין קולגות וחברים, צריך להכיר אחד את השני😊

איציק גולדנברג

איציק גולדנברג

מנכ"ל חברת קורנגה מזה 10 שנים, בעבר שותף במשרדי פרסום וסמנכ"ל דה מרקר אונליין, חבר לשעבר בפורום האינטרנט הישראלי. מומחה לאפיון והקמת מערכי דיגיטל לחברות גדולות ועסקים מבוססים.

קדמו את העסק שלכם להצלחה>

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

אחריות מנכ"ל

כמנכ"ל אני מבין היטב את האחריות הגדולה הרובצת לפתחי, למעשה מדובר באחריות כוללת ישירה ועקיפה על כל מהלך שמבוצע בחברה, על כל דבר שכל עובד

קרא עוד »