האם תם זמנו של קידום אתרים בגוגל?

האם תם זמנו של קידום אתרים אורגני? מאמר מאת קורנגה

אתם כבר יודעים מה כולם אומרים: כמה שחזו רעות לפייסבוק, ועם כל הטלטלות שהרשת החברתית הגדולה בעולם עברה, עדיין נראה כי התחזיות מיהרו להספיד אותה, והיא ממש אינה הולכת לשום מקום. תצרפו לכך את הגל הגואה ועולה של הרשתות החברתיות בהן משתמשים בני נוער, ותוכלו לשמוע לא פעם ולא פעמיים ספקות בנוגע ליעילותו של קידום אתרים בגוגל לעומת מה שהיה בעבר. אז הרשו לנו להפריך כמה מיתוסים בנוגע לכך, ולדבר תכל'ס – בנתונים.

האם תצליחו לנחש כמה חיפושים נעשים בגוגל מדי יום?

אם הגעתם למספר שבו פחות מ- 10 ספרות, טעיתם: מדי יום ביומו מורצות כ- 3 מיליארד שאילתות במנוע החיפוש של גוגל, מה שהופך אותו לגדול ומשמעותי באופן ניכר, ולמעשה ללא תחרות אמיתית, מול שאר המנועים הקיימים ברחבי האינטרנט. רק כדי לסבר את האוזן, אוכלוסיית העולם מונה כיום כ- 7.5 מיליארד בני אדם, ובישראל כמו ברוב המדינות הוא מנוע החיפוש המועדף, ואין כל סיבה שהמצב ישתנה בעתיד הקרוב.

אל תתנו לנתונים לבלבל אתכם

יש מי שיעצרו אותנו כאן, ויגידו: "רגע, אבל איך אתם מגיבים לרשתות החברתיות? הן תופסות נתח שוק אדיר בעולם הפרסום?!" אז נכון, זוהי אבחנה מדויקת וחשובה מאין כמוה, ולכן אנו ממליצים מאד לעשות שימוש גם בה, אך עדיין אין משמעות הדבר שניתן להגיד כי קידום אתרים בגוגל אינו רלוונטי יותר. הרי בסופו של יום, הרשתות החברתיות אינן ממלאות את הפונקציה שגוגל מספק, ולכן כאשר מדברים על שיווק נכון באינטרנט חשוב להתמקד בנתונים המדויקים, ולהסיק מהם את המסקנות הנכונות, מבלי להזניח חלילה את מה שעדיין חיוני וקריטי להצלחת הפרסום.

אז מה בכל זאת השתנה?

קשה לשים את האצבע על מגמה ספציפית שהשתנתה בזכות פייסבוק, וכמו תהליכי עומק רבים אחרים באינטרנט ומחוצה לו, גם כאן התמונה הכוללת מורכבת מכמה משתנים, השערות ותיאוריות מגוונות. אך עלייה אחת משמעותית שבהחלט ניתן לזקוף (לפחות את חלקה) לטובת פייסבוק, היא המיקוד המשמעותי בתוכן איכותי. מי שעסק בתחום קידום אתרים בגוגל בתחילת הדרך, יודע שבעבר היה ניתן לכתוב "גבב" כמעט שרירותי של מילים, ובלבד שיופיעו בו ביטויי המפתח הרלוונטיים, כדי להצליח להתברג למקומות הגבוהים שבראש תוצאות החיפוש. אך היום התמונה השתנתה לבתי היכר, במסגרתה מלבד הפיתוחים באלגוריתם התחדשו שוב ושוב, גם המתחרה הסמויה פייסבוק תרמה תרומה משמעותית לכך שהתוכן יהיה בעל ערך אמיתי, ולא סתמי או "חפיף".

איך יודעים לעשות זאת נכון?

קידום אתרים בגוגל הוא אמנות של ממש, והוא דורש התייחסות להרבה מאד אספקטים של עבודה – החל מעבודות תכנות דרך חשיבה יצירתית ופיתוח מתמיד, לצד מעקב צמוד אחר המשנה והמתחדש בשוק, וזאת עוד לפני שהזכרנו את צוותי הכותבים, אנשי הקריאייטיב, עורכי מחקר המילים והמטמיעים עצמם. כדי לנצח על כל התזמורת הזו בצורה מושלמת שתביא תוצאות משמעותיות, צריך לעבוד עם המקצוענים: השאירו אתם מוזמנים להשאיר פרטים באתר ונשמח להקפיץ את האתר שלכם לרמות חשיפה שלא ידעתם שקיימות.

קרא עוד: קידום אורגני

קדמו את העסק שלכם להצלחה>

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

Q AI - מאמר של קורנגה שיווק דיגיטלי

אמזון Q – כלי AI לארגונים

אמזון (Amazon), ענקית החנויות אונליין ושירותי הענן AWS הכריזה על כלי חדש בשם Amazon Q שאמור לסייע לארגונים (ככל הנראה, הגדולים מבניהם) לתקשר פנים ארגונית

קרא עוד »
בניית אתרי קטלוג - קורנגה

בניית אתרי קטלוג

תוכן עניינים פתחתם עסק חדש ו/או מעוניינים להרחיב את הפעילות העסקית ומחזור המכירות? הברירה הטבעית שלכם להתרחבות מסוג זה הינה האינטרנט- הזירה היחידה בה רוב

קרא עוד »
Google's BARD - מאמר של קורנגה קידום אתרים

מה זה Google Bard?

תוכן עניינים כאשר מדברים על בינה מלאכותית אי אפשר להתעלם מההיסטוריה שלה, מתי הגיחה לעולמנו ולאילו סוגי שימושים נועדה, לפחות במקור, אי שם בשלהי המאה

קרא עוד »
קידום אתרי WIX - קורנגה

קידום אתרי wix

מעת לעת אנו נדרשים לתת שירות ללקוחותינו בקידום אתרי wix – כלומר אתרים שנבנו בפלטפורמה החינמית הידועה (והישראלית). כפלטפורמה חינמית להקמת אתרים קלים מדובר במערכת

קרא עוד »