עדכון קורנגה על עולם ה- AI Chats (מרץ 2023)

עדכון קורנגה לנושא ה-AI Chat (מרץ 2023)

תוכן עניינים

Chat GPT שהגיח לעולם לאחרונה (פרץ לשימוש כלל ציבור המשתמשים בעולם בסוף שנת 2022), טרף את הקלפים במשחק השח-מט של עולם הפיתוח וההיי טק.  הכלי הטכנולוגי החדשני של חברת "OpenAI", יצר מציאות חדשה בה המכונה החכמה לקחה פיקוד על תחומים רבים בחיינו ובעבודתינו המקצועית, לרבות ובפרט כתיבת תכנים ומאמרים, כמו גם יצירת אמנות ומדיה חזותית, ע"י שימוש ב-"Dall-e-2" שפיתחה אותה חברת תוכנה, על בסיס טכנולוגיית הבינה מלאכותית שעושה את ה-Chat GPT לכלי המרהיב שהוא. ה-Dall-e-2, מאפשר לייצר תמונות איכותיות על בסיס הקלדת נושאים/ביטויים או מילות מפתח, שעל פיהם אתם רוצים שהכלי החכם ייצר לכם תוכן חזותי (ברזולוציה גבוהה וללא זכויות קניין רוחני/יוצרים) במגוון סגנונות אמנות (מודרני/אבסטרקט/קוביזם/פופ-ארט/סוריאליזם ועוד).

בכך למעשה כל מקלדת הופכת למעין "בד יצירה" התלוי אך ורק בדמיון של המשתמש, וביכולתו להעביר למכונה את מבוקשו בצורה מדויקת ככל הניתן.

הטכנולוגיה הזו כל כך מוצלחת, שאמנים רבים אימצו אותה בזרועות פתוחות ואף הקימו תערוכות המבוססות על יצירות של ה-AI כדוגמת "Dall-e-2" והמתחרה הבולטת ופופולרית: "Midjourney".

אז מה חדש השבוע בעולם ה-AI בהתייחס לשיווק דיגיטלי וקידום אורגני בפרט?

כל כך הרבה שינויים דרמטיים, המתרחשים על פני פרק זמן היסטורי כ"כ קצר, עולם הטכנולוגיה לא חווה שנים רבות אם בכלל, כאשר כל שבוע אנו מתבשרים על עדכון נוסף של גרסת chat GPT שאמור לצאת בגרסה חדשה ומנצנצת בכרום מטאלי (😉) תחת השם 4.0 chat GPT, לקראת אמצע החודש הנוכחי.

גרסה זו אמורה לשפר את דיוק המכונה עוד יותר, מבחנת אלגוריתם ה"למידה עמוקה", אשר גורם לבוט החכם של "openAI" להעמיק עוד יותר את יכולות השיח המגוון מול המשתמשים במגוון שפות אם. כלומר, אם עד היום חשבנו שצ'אט GPT הוא חכם ומציג בפנינו שיח שמרגיש לנו טבעי, כאילו בצד השני של המחשב, עומד אדם כמונו המנהל עימנו שיחה ומסייע לנו בקלות, בביצוע מגוון משימות שונות ומשונות, תבוא הגרסא החדשה של הטכנולוגיה הזו ותגרום לנו להישאר פעורי פה.

לעומת ה-GPT, בגוגל לא מצליחים בינתיים ליישר קו, למרות ההכרזה של מנכ"ל גוגל- סונדאר פיצ'אי, לפני חודש על השקת Bard המקבילה הטכנולוגית ל"ילד הפלא של "OpenAI". זו אמורה להיות התשובה של מנוע החיפוש המוביל בעולם (עדיין), למנוע החיפוש BING, שהחל לעורר עניין רב ומשתמשים רבים בגלובוס, זורמים אליו בזכות החיבור הטכנולוגי ל-GPT בגרסת 3.5 (חברת מיקרוסופט הבעלים של מנוע החיפוש הדי צנוע בהיקף השימוש בו בעולם, השקיעה הון עתק בזכות השימוש בטכנולוגיה החכמה הזו, בשלל הכלים המקוונים שלה ובראשם הבינג). בזכות הצ'אט החכם והיכולות הגבוהות (כאשר גוגל אינה מצליחה בשלב זה לשחרר את "Bard" לעולם החופשי), כרגע מיקרוסופט עם מנוע החיפוש שלה- בינג, נמצאת עם היתרון בידיה למול המתחרה ה"מפלצתית" גוגל. ככל הנראה, ה-AI Chat המתחרה שלה- BARD, איננו מצליח להתרומם, בשל "שיח לא נאות" מצד הצ'אט שהגיב לגולשים- נסיינים של הטכנולוגיה שלהם. ייתכן בהחלט, שנדרשים שם שיפורים נוספים באלגוריתם האחראי על "תרבות השיח של הצ'אט" ואם זה תלוי במפתחים המוכשרים של Google (שוודאי עושים ימים-כלילות בתקופה האחרונה, כדי להוציא לשוק החופשי את הכלי שלהם בתצורה מלוטשת ומופחתת באגים בצורה המקסימלית), זה יקרה בקרוב מאוד. 

עדכונים על עולם ה- AI (מרץ 2023) - מאמר מאת קורנגה שיווק דיגיטלי

 

וקצת חדשות "כחול-לבן" מעולמות הטכנולוגיית AI Chat

זה היה די ברור שה"סטארטאפ ניישן" הישראלי לא יישאר אדיש לטכנולוגיית ה-AI שהכתה גלים בעולם הטכנולוגיה ושיווק בעולם המערבי. אז הנה זה קורה וחברה ישראלית בשם AI21 Labs, הודיעה על גרסה משלה לטכנולוגיה המרעישה, תחת השם "Jurassic-2" (או "J2" בקיצור) המיועדת לארגונים וחברות שזקוקות לכלים טכנולוגיים כאלה (העושים שימוש באלגוריתם עיבוד שפה טבעית- "NLP") לצורכי מתן שירות, תמיכה וכיוצא בזה, עבור לקוחותיהם.

AI21 הוקמה ב-2017 ע"י פרופסור יואב שוהם ואורי גושן המכהנים יחד כמנכ”לים בחברה והיזם אמנון שעשוע. משרדי החברה נמצאים בתל אביב וגייסה עד היום משהו כמו 120 מיליון דולר ממשקיעים.

ע"פי אוניברסיטת סטנפורד, מבחינת "מדד HELM", מדובר כאן על צ'אט מתקדם מאד (למעשה מספר 2 ביכולות אחרי GPT-3.5 של Open AI ואף מהיר ממנו ביכולת שליפת נתונים).

ההבדל הבולט בין הכלים הוא, שמודל השפה של חברת AI21, הינו מחובר בלייב למאגרי האינטרנט ולכן יכול להציג למשתמשים בו, מידע מעודכן לאותו יום, כולל קישור לאתר הרלוונטי למידע המוצג. כך, המשתמשים יכולים לוודא בעצמם שמדובר במידע עדכני ואמין בצורה מיטבית, להבדיל מה- ChatGPT3, המציג לעתים תכופות, מידע שגוי (היות ואינו רלוונטי לימינו אנו) ואינו מפנה למקורות שלו.

קדמו את העסק שלכם להצלחה>

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: