קידום אתרים בבינג (Bing)

קידום אתר בבינג - קורנגה שיווק דיגיטלי משנת 2002

תוכן עניינים

בינג (Bing) הוא מנוע החיפוש השני בגודלו בעולם, אחרי גוגל (אם כי מפגר אחריו בשיעור ניכר מאוד, כפי שנספר לכם בהמשך המאמר). הוא נפוץ במיוחד במדינות דוברות אנגלית, כמו ארצות הברית, בריטניה ואוסטרליה.

אם אתם רוצים להגיע לקהל רחב יותר של גולשים, כדאי לכם לשקול ברצינות את קידומו של האתר שלכם/ן גם בבינג.

קידום אתר בבינג יכול לעזור לכם להופיע בראש תוצאות החיפוש של מנוע החיפוש של מיקרוסופט, ולהגדיל את החשיפה לאתרכם.

הדרך הטובה והאיכותית ביותר לקדם את האתר שלכם/ן, כדי לקבל תנועת גולשים והמרות איכותיות מנכסכם הדיגיטלי- הן בבינג והן בגוגל (מס' 1 בפופולריות טראפיק גולשים מבין מנועי החיפוש בעולם), היא קידום אורגני, הידוע בעולם כ-SEO או Search Engine Optimzation. 

הקידום האורגני בעולם, עבר תהפוכות של ממש בשנה האחרונה, לאור כניסת Chat GPT של חברת "Open AI" בפרט וטכנולוגיית ה-AI בכללותה, אשר שינתה את עולם הדיגיטל מבחינת דרך ואופי השימוש באינטרנט ובמנועי החיפוש בפרט. הסיבות לשינויים (שלא לומר זעזועים) הגדולים בתחום הקידום אורגני – SEO הן רבות: תמונות, קטעי וידיאו ונוכחות ברשת באופן כללי הם משתנים המשפיעים על הופעת אתרים בתוצאות החיפוש ועל דירוגם ועל כל אלה ועוד, השפיעה הטכנולוגיה המהפכנית של הבינה המלאכותית (AI) ששינתה את הדרך בה גולשים ברשת צורכים את התכנים הללו.

ישנם פרמטרים נוספים בהם תהיה השפעה שלילית או חיובית לטכנולוגיה, אבל את זה נגלה בהמשך כי בשלב הזה, גם אנחנו אנשי המקצוע בתחום ה- SEO לא יודעים להגיד בוודאות לאן הרוח נושבת ומה כדאי לבצע ומה לא.

יחד עם זאת, יש לנו ניחוש מושכל לגבי רוב הדברים, ואם נבחן את העבר של גוגל, העמוס בעדכוני ליבה גדולים המתרחשים אחת למספר חודשים בכל שנה ועדכונים קטנים הרבה יותר, המתרחשים באלגוריתם במנוע החיפוש של החברה "חדשות לבקרים", הרי שהצלחנו לפענח את הרוב המכריע של הנחיות גוגל העתידיות וגם למנף את השינויים ומגמות כדי לקדם טוב עוד יותר את אתרי הלקוחות שלו (כי תכלס זו המטרה הראשית שלנו).

אבל יש שחקן ותיק יותר ופחות מוערך בשם "Bing" שראוי להתחיל לקחת יותר ויותר ברצינות לשנים הבאות.

ה-Bing היה המתחרה הראשי של Google בעבר הרחוק, אבל מהר מאד נמחק מתודעתם של מרבית הגולשים ברשת בעולם (כאמור, מלבד במדינות דוברות אנגלית כשפת אם, אך גם שם הוא משני בפופולריותו בעשרות אחוזים לעומת גוגל) ונותר כמנוע חיפוש, עם כ-8% נפח שימוש בלבד. 

אולם מאז הגעת chat GPT והעניין העצום שהוא עורר (ובצדק!), מיקרוסופט פועלת ללא לאות להשבחת מנוע החיפוש שלה, כאשר שילוב הצ'אט החכם במנוע החיפוש שלה, אמור לשפר מהותית את נוחות השימוש ואת רמת הדיוק ורלוונטיותו של המידע המוגש לגולש.

ואכן, נכון להיום – חודש נובמבר 2023, אנו כבר עדים לעלייה בשימוש במנוע שעד לפני שנה החזיק נתח שוק של כ-8% מכלל החיפושים בעולם וכיום עומד על 12% מסך השימוש העולמי, כלומר, הצ'אט תרם רבות גם ברמת השימוש, וכמובן בהעלאת המודעות והזכירות למותג הזה, שפעם היה כל חיינו בכל הקשור לחיפוש וגלישה (דפדפני Edge/E).

תוכלו לראות בגרף שלפניכם, ששיאו של השימוש בבינג (17.01% נפח שימוש עולמי) התרחש באוק' 2022, עם יציאתו לאוויר ופרסומו של ה-Chat GPT המהפכני, אשר מיקרוסופט השקיעה בפיתוחו הון עתק והצהירה על הטמעתו במנוע החיפוש שלה. אולם מאז ועם השקתו של ה-AI המתחרה של תאגיד גוגל – "Bard", המספרים פחתו לרעת בינג והתייצבו כיום, נכון לנובמבר 2023 על 12% שימוש כאמור וממוצע של 11.57% בשנה האחרונה (אוק' 2022- אוק' 23).

בינג מול גוגל

**הנתונים לקוחים מתוך אתר סטטיסטיקות השימוש באינטרנט: netmarketshare.com

 

איך לקדם אתר בבינג ?

קידום אתרים בבינג דומה לקידום אתרים בגוגל, אך ישנם כמה הבדלים חשובים. הנה כמה טיפים לקידום אתר בבינג:

  • התמקדו בקהל היעד הרלוונטי: בשל השימוש הקטן עדיין, במנוע החיפוש בינג בעולם, אם הינכם מכוונים את שיווקם של הנכסים המקוונים שלכם, קרי אתריכם למדינות בהם הוא אינו פופולארי, לדוגמה סין או רוסיה, עדיף לכם להתמקד בקידום אתרים במנועי חיפוש אחרים פופלאריים במדינות אלו, כמו למשל Baidu ו- Yandex (בהתאמה), נוסף למנוע החיפוש של גוגל. 
    • בתהליך הקידום בבינג, שימו דגש רב יותר בתהליך לתוכן איכותי מאשר יצירת קישורים איכותיים: נכון למידע הקיים בידינו כיום, קהילת מומחי ה-SEO העולמית, מנוע החיפוש של בינג מתייחס ברצינות לפרופיל הקישורים החיצוניים שאתר מקבל אליו ("External backlinks), אך פחות מבגוגל היריבה הגדולה. בנוסף לכך, האלגוריתם של גוגל מתקדם וטוב יותר בהבנת ההקשרים וסמנטיקות של ביטויי מפתח באנקורים המפנים לאתר מסוים (אנקור = טקסט המכיל קישור לעמוד מסוים באתר כלשהו).

      האלגוריתם של גוגל יודע לזהות הקשרים מאנקורים המורכבים ממילים עם הטיות לזכר/נקבה או יחיד מול רבים, כמו לבין הקשר של מילים נרדפות, למשל הקשר בין המילה ב"ש לבאר שבע, או בין אוטו למכונית.

    • שלבו בתוכן ששלכם יותר קבצי מדיה ויזואליים – בינג נוטה לתגמל אתרים המשלבים קטעי וידאו, תמונות, אינפוגרפיקה וכד', יותר מאשר גוגל, מה שנובע בין היתר מכך שה"זחלן" של בינג יודע לקרוא קבצי פלאש טוב יותר, כך שלצד התוכן הכתוב, טקסטים איכותיים, השתדלו לשלב כמה שיותר מדיה מעשירה בעמודי התוכן שלכם.

  • מעורבות חברתית: בינג שם משקל כבד יותר מאשר גוגל על עניין המעורבות חברתית (קרי, פעולות שגולשים מבצעים בעמודיכם העסקיים ברשתות החברתיות השונות: פייסבוק, לינקדאין, יוטיוב, פינטרסט, טוויטר ועוד), כך שאתר שיש לו כמות גדולה של שיתופים, תגובות ולייקים בפלטפורמות סושיאל, עשוי לזכות בתגמול בבינג, בדמות דירוג גבוה יותר מאשר עסק שיש לו אתר איכותי וסמכותי באותה מידה, אך פעולתו ברשתות החברתיות היא פחותה משמעותית.
  • בצעו את הבדיקות הטכניות/מקצועיות ל-SEO שלכם באמצעות כלי מעקב יעודיים: כמו שלגוגל יש את ה-Search Console (לשעבר – Webmaster Tools), כך גם לבינג יש את ה-"Webmasters Tools" שלו ויש לעשות בו שימוש שוטף כדי להבין כיצד מנוע החיפוש סורק, מנתח ומגיש את אתרכם לגולשים (מאנדקס בז'רגון המקצועי) ולכוון את  תהליך הקידום שלכם עפ"י הנתונים המשתקפים מכלי המחקר ביצועים/נתונים הייעודי של מנוע החיפוש בינג. 

שימוש בבינג AI עבור קידום האתר

בינג AI הוא מנוע החיפוש החכם של מיקרוסופט. הוא משתמש בטכנולוגיות בינה מלאכותית מבוססת כאמור על טכנולוגיית הצ'אט GPT, כדי לספק לגולשים תוצאות חיפוש רלוונטיות יותר.

אם אתם רוצים להופיע בראש תוצאות החיפוש של בינג, חשוב להתאים את האתר שלכם לטכנולוגיית הבינה מלאכותית. הנה כמה טיפים לזה:

  • השתמשו בכותרות ותיאור מטא קצרים וקולעים: בינג AI מתמקד בכותרות ותיאור מטא קצרים וקולעים.
  • השתמשו בתמונות באיכות גבוהה: תמונות באיכות גבוהה יכולות לעזור לכם לבלוט בתוצאות החיפוש של בינג AI. הקפידו להשתמש בתמונות באיכות גבוהה עם טקסט אלטרנטיבי רלוונטי (alt text).
  • השתמשו בטקסט חזותי: טקסט חזותי, כמו טבלאות וגרפים, יכול לעזור לכם להעביר מידע בצורה ברורה  ויעילה יותר לגולשים והוא אהוד על בינג.

Bing AI

האם הפרמטרים לקידום אורגני בגוגל ובינג זהים?

ישנם פרמטרים זהים/חופפים בין שני מנועי החיפוש, שכן אלגוריתם החיפוש במהותו מכיל פרמטרים המהווים את תנאי הבסיס להופעה ברשת, כגון מילות מפתח, תיאור, ולידציה רבת פרמטרים.

יחד עם זאת ישנו שוני בהצגת התוצאות, הן ברמה הוויזואלית והן ברמת התוצאות חיפוש.

בעוד גוגל חושף את מרבית משנתו בפורומים מקצועיים של קידום אתרים, מניח אבני יסוד ברורים בחוקיות של "עשה ואל תעשה". מספק מידע אודות עדכונים משמעותיים, מזהיר מפני "ארגז החול" ורשימות שחורות.

לעומתם, בינג לא ממהרים לפרסם הנחיות כלשהן, או הגדרות מרכזיות לנושא הקידום. לכן ישנה חשיבות עליונה למקצועיות המקדם האורגני, שכן ללא הבנה עמוקה ויישום של העדכונים באתר, האתר עלול לאבד דירוג.

 הבדלים נוספים בין בינג לגוגל:

  • בינג (Bing) לא היה בשימוש משמעותי מעל 15 שנה, וככל הנראה לא שודרג דיו כדי להפוך ליריב לגוגל, יש מצב שפשוט "שכחו אותו" בבית.
  • כניסת chat GPT ושילובו במנוע החיפוש אילצו את Microsoft לבצע שינוים מהירים, אך ייתכן שלא חשבו עד הסוף על הקידום האורגני, אלא התרכזו בהטמעת הצ'אט החכם. גם עבורם ההצלחה הגוברת של מנוע החיפוש שלהם, מאלצת לעבוד קשה יותר כדי להצדיק את העלייה המפתיעה בנפח השימוש ולשמרו באמצעות מתן חווית שימוש מיטבית ותשובות מדויקות לשאילת החיפוש של הגולש, בצורה המקסימלית.
  • גוגל סורק את כל סוגי האתרים הקיימים, לרבות טכנולוגיות חדשות וישנות, אתרי תבנית ואתרים בקוד סגור. בינג לעומתו, אינו סורק חלק מהאתרים. לדוגמא: אתרים של חברת "קונימבו"(Konombo) לא ייסרק בבינג, גם אם הוא מקום ראשון בגוגל בשל היותו אתר בעל תוכן איכותי וסמכותיות רבה ולכן לא תהיה לו כל נוכחות בבינג. תופעה מוזרה הקשורה גם לקוד הסריקה שאינו מזהה אתרים אלו לעת עתה.
  • כרטיס ביזנס: מוכר יותר כגוגל ביזנס, המציין את פרטי העסק, שעות פתיחה, מפה, אתר וכן הלאה. כיום בינג מאפשרים לבצע העתקה אוטומטית של גוגל ביזנס לבינג ביזנס. המשמעות היא שכפול כרטיס העסק גם לבינג בתוך פחות מדקה והכרטיס שלהם מקצועי ואיכותי לא פחות, אם כי כמובן בעל תפוצה נמוכה יותר באופן טבעי מאשר זה של הגוגל ביזנס!

האם יש הבדל בקידום אורגני לפלטפורמה מסוימת לבניית אתרים?

ישנם חילוקי דעות בין תכנתים ואנשי קידום לגבי הפלטפורמה האופטימלית להקמת אתר.

אנשי קידום ובעלי עסקים SMB (עסקים קטנים-בינוניים) יעדיפו להקים אתר בקוד פתוח, לדוגמא WordPress האהודה על גוגל ואנשי הקידום והשיווק. לעומתם מתכנתים ואנשי פיתוח יעדיפו קוד סגור המאפשר אבטחה גבוהה יותר, אך לרוב מסרבל את עדכון האתר והופך את התפעול למסורבל, בעוד שעדכון אתר בקוד פתוח לוקח זמן קצר מאד ואינו דורש ידע תכנותי או רקע טכני.

מסיבות אלו ועוד, מומחי SEO יעדיפו תמיד לקדם אתר הבנוי בקוד פתוח על פני זה הבנוי בקוד סגור (למשל אתרי storyblok).

דבר נוסף שחשוב לבעל העסק הוא השוני הגדול בעלויות התחזוקה של אתרים בקוד סגור לעומת אלו בקוד פתוח. אתר בקוד פתוח אינו מצריך תחזוקה כפי שאתר שנבנה בקוד סגור. ההפרשים יכולים להיות עשרות אלפי שקלים בשנה, ולכן מדובר בשיקול מרכזי בקרב בעלי עסקים SMB.

כנ"ל לגבי קידום אתרים שנבנו ב- WIX, מאחר ומדובר במערכת סגורה, אפשרויות הקידום מוגבלות. אם יש לכם אתר תדמית שאתם מטפחים רק עבור הנראות והנוכחות ברשת, אזי WIX יספק לכם את המענה (בתנאי שלא תצטרכו לעדכן אותו חדשות לבקרים, היות ומערכת ניהול האתר מסורבלת למדי בעיני רבים) אם יש לכם אתר מכירות/מסחר אנו לא ממליצים על מערכת ניהול תוכן סגורה, אלא על אתר בקוד פתוח כמו וורדפרס משולב עם תוסף ווקומרס או מג'נטו.

ישנן חברות נוספות המספקות אתרי "תבנית" המוקמים במערכות סגורות, לכן חשוב להבין באיזו טכנולוגיה בונים אתר. אל תתפשרו בגלל עלויות, אתרי התבנית יעלו לכם הרבה יותר בשל עלויות של עמלות סליקה גבוהות ותפעול אתר ע"י גורם שלישי, בנוסף לקושי היחסי בקידום במנועי חיפוש.

קידום אתר בבינג עם קורנגה שיווק דיגיטלי

אנו חברת קידום אתרים מובילה בישראל ומהוותיקות בין סוכנויות השיווק דיגיטלי בארץ (פועלים משנת 2002). החברה מתמחה בקידום אתרים אורגני וממומן במנועי חיפוש, כולל Bing.

אנו יכולים לעזור לכם לקדם את האתר שלכם בבינג ולהופיע בראש תוצאות החיפוש במנוע החיפוש המתחדש ומתחזק של Microsoft. החברה משתמשת בכלים טכנולוגיים מתקדמים, בהון אנושי איכותי במיוחד ובניסיון רב שנים כדי להבטיח לכם את התוצאות הטובות ביותר גם בבינג.

לקידום אתרכם צרו איתנו קשר באמצעות שיחת ייעוץ חינמית למספר: 073-2555-000 או מלאו את הטופס שלמטה ונחזור אליכם.

אלעד גושקס

אלעד גושקס

מומחה SEO, קידום אתרים בחברת קורנגה

קדמו את העסק שלכם להצלחה>

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

CHAT GPT - מאמר מאת קורנגה קידום אתרים

צ'אט GPT

תוכן עניינים הכוכב הטכנולוגי החדש שעולה בשכונה הגלובלית שלנו, הצ'אט שכולם מדברים עליו בימים אלה: מהללים, מכחישים, ואף ספקנים לגביו, הוא הצאט GPT של חברת

קרא עוד »