בניית אתר חנות – כל הדברים שכדאי לכם לדעת!

בניית אתר חנות - קורנגה

תוכן עניינים

החלטתם לבנות אתר חנות לעסק שלכם?!

כל הכבוד, זוהי החלטה נכונה עבור רוב העסקים שמחזיקים מלאי מוצרים בינוני ומעלה ומעוניינים למכור כמות מוצרים שתהפוך את העסק לרווחי מ-א-ו-ד.

אולם כעת, נותר ליישם את ההחלטה בפועל ולבחור את אנשי המקצוע/חברה הנכונה שיידעו לעשות את ההתאמה הנכונה בין פעילותו הפיזית של העסק שלכם, למרחב האינטרנטי. חברה אשר תעבוד עבור העסק שלכם ותשרת את מטרותיו בצורה מיטבית – תגרום לכם להיחשף לקבל לקוחות חדש, למכור אונליין דרך נכס דיגיטלי (קרי חנות Ecommerce ) ובכללי למכור הרבה יותר ממה שמכרתם עד כה.

איך לבחור מי יקים עבורכם את החנות לעסק? 🧐

אומרים שההתחלה הכי חשובה כי אחרת יש מצב שהכל ייצא קצת עקום.. לא תמיד זה נכון, אבל במקרה זה, יש לכך חשיבות קריטית!

אחת הסיבות לכך היא, מגוון הנושאים הקשורים להקמת אתר- סוג התשתית, שפת הפיתוח, התאמתה לדרישות התקינה האינטרנטית והתאמתו לקידום במנועי חיפוש כדוגמת גוגל (שליט עולם החיפוש ברשת) ושאר מנועי חיפוש מובילים (בינג, יאנדקס וכדומה). ללא עמידה בכללי גוגל- כבר בעת פיתוחו של אתר החנות, הרי שהאתר לא יוכל "להתרומם" בתהליך הקידום האורגני (SEO), בשלבים מאוחרים יותר, לאחר שהוא כבר יהיה באוויר. המשמעות עבורכם במצב בו תשתית הקידום האורגני לאתר החנות שלכם, לא תהיה טובה דיה, היא שכדי לחשוף את הגולשים ברשת לנכס הדיגיטלי של העסק, בהמשך הדרך, תצטרכו להשתמש בערוצים שיווקיים חליפיים שהינם יקרים יותר ויעילים פחות מאשר הקידום האורגני בגוגל (למשל פרסום מודעות בגוגל וברשתות החברתיות).

במילים אחרות, הבחירות המוקדמות שלכם לגבי הקמת אתר חנות – כבר משלב הלבטים לגבי מי יבנה עבורכם את הנכס המקוון שלכם, ישפיעו רבות ובאופן מובהק על השיווק והמכירות שלכם בהמשך.

מסיבה זו, חשוב לקבל ייעוץ מקצועי מחברה מנוסה ומקצועית שתוכל להתאים לצרכיכם וליכולות הכלכליות של העסק את הפלטפורמה הנכונה ביותר לאתר הייעודי. בחירת אתר חנות לעסק צריכה לקחת בחשבון את הטכנולוגיה העכשווית ביותר לבניית אתרים ולעשות בה שימוש, תוך התאמת תבנית העיצוב ((Template לאווירה ולאני מאמין של המותג שלכם. החנות הווירטואלית שתוקם עבורכם צריכה להתממשק בצורה מיטבית עם העסק הפיזי שלכם ולייצר "eco system" איכותי שיעבוד עבור העסק 24/7/365.

עצה מרכזית וראשונה: אל תבואו בגישת "לחסוך כמה שקלים"-  כי בתחום בניית האתרים, ככל הנראה תמצאו שפע הצעות זולות שעל פניו נראה שיספיקו לצרכים שלכם מהאתר, אך הציפיות לחוד והמציאות לחוד. ישנם פרילנסרים רבים בתחום זה וגם חברות חדשות, שאינם מספיק מנוסים/מקצועיים בהקמת אתרי חנות (אשר אינם מאוד פשוטים להקמה, להבדיל מאתרי תדמית בעלי כמה עמודי תוכן בודדים). אתר חנות הוא לא דבר מאוד פשוט לפיתוח ולכן אל תסתבכו עם מתכנת אתרים לא מספיק טוב ומנוסה, אשר עלול להתחיל את הפרויקט ברעש גדול ובביטחון מלא, אך יסיים אותו עבורכם בקול ענות חלש (מה גם שפרילאנסר עלול להיעלם לכם במהלך הפרויקט או בסופו ולהתחמק מלתת לכם שירות מלא על באגים באתר).

  • קחו 3 הצעות שונות מחברות דיגיטל– בדקו את התמחור מול מה שמוצע לכם בכל חברה. מה שנקרא " תכולת ההצעה", והאם יש יתרון או בידול בין ההצעות? מה ההתרשמות שקיבלת בשיחת הכרות/פגישה? האם אתה מרגיש שקיבלת מידע רלוונטי? ומה ההתרשמות שלך מהפרסונות איתם נפגשת?
  • הגדרת תקציב– בין אם מדובר בהקמת חנות לעסק, או בפעילות שיווק בנוסף, חשוב שלאחר שתקבלו הצעות מחיר לבניית אתר החנות ותלמדו מעט את הנושא, תגדירו תקציב ריאלי- כזה שתוכלו לעמוד בו, אבל באותה נשימה יאפשר לבצע שיווק דיגיטלי ראוי, מדי חודש לאורך תקופה (לפחות עד שהעסק יצבור לעצמו מוניטין מספיק חזק וקהל לקוחות מספיק מבוסס ונאמן). חנות של עסק ממוצע בגודלו אמורה לתקצב בין 4,000 ₪ ל 8,000 ₪ לחודש, למשך שנה מינימום. לא כולל את עלות הקמת החנות (הוצאה חד פעמית).
  • בקשו המלצות מלקוחות– מומלץ לבקש לשוחח עם לקוח או שניים של החברה, על מנת לקבל אינדיקציה אמיתית מהשטח. לחילופין אתם יכולים לגלוש לאתרי הלקוחות ולהתקשר ישירות לקבלת חוות דעת. לרוב, כאשר לקוח מרוצה מחברת בניית האתרים שהקימה עבורו את האתר, הוא יספר על כך וכנ"ל גם ההיפך, כלומר אם הוא לא מרוצה אזי שכנראה תקבלו ממנו את המסר הזה בצורה ברורה.

הקמת אתר חנות - קורנגה

מדוע לבחור בקורנגה עבור בניית אתר חנות?

אנו בעלי ניסיון של 20 שנה בבניית אתרים ושיווקם (קידום אורגני וקידום ממומן בגוגל וברשתות החברתיות). אנחנו בנינו אתרים עוד בימי האינטרנט המוקדמים (טרום עידן האינטרנט המהיר- WEB 2.0) שממשק ה-WordPress המפורסם עוד היה בחיתוליו ורוב האתרים נבנו בקוד סגור ומורכב מאוד. כיום, אנו בקורנגה, מומחים לבניית אתרי וורדפרס מעוצבים ומותאמים בצורה מושלמת לחנות אינטרנטית (באמצעות שילוב עם תוסף WOO-Commerce המצוין והידוע) בניית חנות וירטואלית איתנו אומרת, שאנו משתפים אתכם לאורך כל הדרך בתהליך, כדי שתיהנו משקיפות וראש שקט ככל האפשר בזמן תכנונו ופיתוחו של הנכס הדיגיטלי שלכם.

לוורדפרס, מערכת פיתוח האתרים בעלת הקוד הפתוח (קוד האתר אינו שייך לאף גורם צד שלישי כמו במערכות ניהול תוכן רבות אחרות, אלא רק לכם בלבד) שעל בסיסו אנו מקימים את מרבית אתרי לקוחותינו, ישנם יתרונות רבים עבור מנהל החנות/בעל העסק שהאתר שייך לו. בין היתרונות הבולטים ששווה לציין, הם להלן:

  1. ממשק ידידותי ונוח לתפעול (גם בידי מי שאינו מאוד "טכנולוגי") – אפשרות הוספת עמודי תוכן חדשים ועריכת עמודי תוכן קיימים (מאמרים, עמודי נחיתה וכדומה), קלה ומהירה לביצוע באמצעות העורך המקורי של התוכנה. בנוסף לכך, ניתן לשדרג את העורך באתרי וורדפרס באמצעות הרחבות הנקראות "Page builders" (כדוגמת "Elementor" הישראלי והמוצלח), המאפשרות הוספת ווידג'טים ושאר אלמנטים עיצוביים ופונקציונליים מדליקים באתר, ללא צורך בפיתוח נוסף מצד מתכנת.
  2. קוד פתוח – כאמור קודם לכן במאמר זה, אתרים הבנויים על גבי פלטפורמה זו, הם בעלי קוד פתוח (בצורת שפת ה-PHP) ועל כן אינם שייכים לאף גורם חיצוני לכם וזאת להבדיל מאתרים אחרים, כולל אתרי חנות רבים, אשר בנויים על בסיס מערכת של קוד סגור, "מקוסטמת" לאתר הספציפי ושייכת למפתח האתר ולא לבעל העסק ששילם על הקמתו. בנוסף, הקוד הפתוח מאפשר את הטמעתם של תוספים ייעודיים המשמשים עבור פונקציות שונות ורבות שאתם עשויים לרצות באתר החנות שלכם, כדוגמת תוספי סליקת אשראי, תוספי איסוף נתוני מכירות, תוספים עיצוביים, תוספים לשיפור מהירות טעינת האתר ועוד. על כך בדיוק, נרחיב בסעיף הבא>
  3. תוספי וורדפרס (plugins) לעולם שלם של אפשרויות עיצוביות ופונקציונליות – אחד היתרונות הבולטים ביותר של ממשק זה, על פני מתחריו (גם מקרב מערכות מבוססות קוד פתוח אחרות), הוא מאגר כמעט בלתי נגמר של תוספי מערכת אשר פותחו על ידי מתכנתים מכל רחבי העולם. באמצעות מגוון התוספים שפותחו עבורה, מערכת זו מאפשרת אפשרויות רבות וחשובות עבור הצלחתו של האתר לעמוד ביעדים שהוגדרו לו, כגון: איסוף לידים מגולשים, יישום עסקאות מכר אונליין, פיתוח מותג עסקי ועוד. אתרי וורדפרס מאפשרים אינטגרציה עם מערכות חיצוניות התורמות להנגשתם עבור בעלי לקויות מסוימות (יש חוק ישראלי האוסר על הקמת אתרים לא מונגשים לבעלי מוגבלויות פיזיות מסוימות) ובעלי שפות שונות מעברית, מאפשרות איסוף נתונים בצורה אידיאלית על הנעשה באתר, מאפשרות לקדם את האתר בצורה אורגנית וממומנת בצורה מיטבית ומאפשרות לחברם לסליקת אשראי (חברות אשראי וחברות סליקה מאובטחת צד שלישי כמו PayPal).
  4. ה-מו-ן אפשרויות עיצוביות בזכות מיליוני ערכות עיצוב הקיימות ברחבי הרשת וניתנות להוספה לממשק – בנוסף לאפשרויות הרבות ש- page builders כמו "Elementor" ו- wpbakery מאפשרים מבחינה עיצובית לבעלי האתרים, ניתן לקחת אתר עם עיצוב קיים בוורדפרס ולשנות לו את כל החזות (מבלי לפגוע בנמצא "מתחת למכסה מנוע"), באמצעות שינוי תבנית העיצוב ("Template”) והתאמתה לרוח העסק. את תבניות העיצוב ניתן להשיג או לרכוש (במקרה של תבניות מורכבות טכנולוגית ומעניינות עיצובית) בחנויות אינטרנטיות רבות שקיימות לעניין זה, כדוגמת themeforest, templatemonster וכדומה.
  5. תשתית קיימת מוצלחת לקידום אתר אורגני (SEO) – כפי שציינו קודם לכן במאמר, הוורדפרס הוא ממשק אידיאלי עבור מקדמי אתרים ורבים מהם יזיעו מעט כשיקבלו תיק קידום לקוח שבנה אתר באמצעות פלטפורמה אחרת 😅 בוורדפרס תמצאו באופן מובנה, עוד לפני שהוספתם לו את אחד מהתוספים המובילים לפיתוח ה-SEO באתר (למשל: Yoast, all in one seo ועוד), יישומים משמעותיים עבור קידום האתר. אפשרויות כמו: הטמעה קלה ומהירה של תגיות כותרת+ תיאור עמוד תוכן (תגיות מטא), אפשרות לעריכת גדלי תמונות והוספת תגיות תיאור לתמונות (תגית ALT description), עריכת כותרות בגוף הטקסט (כותרות H) והוספת קישורים פנימיים, הם רק מהדברים הבסיסיים לקידום אתרי איקומרס, שנמצאים בממשק הוורדפרס באופן דיפולטיבי ובלעדיהם אין אפשרות להופיע בשום מנוע חיפוש, על שום ביטוי מפתח.

לסיכום

אם כן, אלו היו רק חלק מהסיבות שבזכותן אנחנו בקורנגה, כל כך אוהבים את מערכת ה- WordPress  עבור בניית חנויות וירטואליות קטנות-בינוניות (ולא רק עבור הקמת "אתרי תדמית"). אנו מומחים לבניית אתרי חנות על בסיס וורדפרס ובמהלך שני העשורים בהם אנו בונים אתרים ללקוחות מכל תחומי העיסוק וממגזרים עסקיים שונים, הקמנו מאות רבות של אתרים כאלה, בכל מיני גדלים של אתרים ועבור עסקים בסדרי גודל שונים.

אתר החנות שאנו נבנה עבורכם – לאחר תכנון משותף עימכם, יהיה כזה שימשוך את מלוא תשומת ליבם של הגולשים ויגרום להם להשלים את היעדים שבשמם בחרתם להקים את האתר. כלומר, אנו נקים עבורכם אתר שנראה מדהים מבחינה ויזואלית, בדיוק באותה מידה שהוא יהיה נוח וברור למשתמשים בו. בצורה זו, תקבלו משפך שיווקי נכון אשר יגרום לנכס הדיגיטלי שלכם להיות מניב במקסימום (עסקאות מכר אונליין מרובות) ועל הדרך גם לחזק את המותג שלכם (מה שיוביל לחיזוקכם גם בחזית של החנות הפיזית).

הצלחנו לעניין אתכם ❓

מעולה. כל מה שנותר לכם לעשות כדי להקים אתר חנות, מודרני, נוח ומושך במיוחד, הוא לפנות אלינו ולקיים איתנו שיחת ייעוץ חינמית

דוגמאות לאתרי חנות שבנינו בשנים האחרונות:

קדמו את העסק שלכם להצלחה>

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

קידום אתרים בחו"ל - קורנגה שיווק דיגיטלי מ-2002

קידום אתרים בחו"ל

תוכן עניינים   רבים מבעלי העסקים בישראל רוצים למכור את מרכולתם או שירותיהם מעבר לים, בחיפוש אחר הגדלת חוג הלקוחות והרחבת תזרים המזומנים בשורה התחתונה!

קרא עוד »