איך לבנות קישורים לקידום האתר ב-2023

איך לבנות קישורים ב-2023- קורנגה

תוכן עניינים

גם בשנת 2023 תחום הקידום האורגני של אתרים הוא תחום חשוב, מרכזי ונחוץ בשביל פרסום של עסקים באינטרנט. אחד המרכיבים המרכזיים בקידום אתרים אורגני בגוגל הוא בניית מערך קישורים חיצוני ופנימי לאתר. ניתן לבנות קישורים לאתרים בכל אחת מהדרכים הבאות:

  • החלפות קישורים – כאשר אנחנו מחליפים קישורים אנחנו מספקים לאתר אחר קישור ומקבלים קישור מאתר אחר. חשוב לשים לב שאנחנו לא מחליפים קישורים עם מתחרים ישירים שלנו. כלומר עסק שיש לו אתר בתחום הקייטרינג לא יכול להחליף קישורים עם אתר של עסק אחר בתחום הקייטרינג.
  • קניית קישורים – כל קישור מורכב מאמר תוכן שאנחנו שותלים באתר ומקשרים ממנו לאתר שלנו.על ידי קנייה של קישורים אנחנו יכולים להגדיל מאוד את מערך הקישורים החיצוני לאתר שלנו.
  • בניית אתרי לווין – אתר לווין הוא אתר "צללים". כלומר זהו אתר שאנחנו בונים רק בשביל שהוא יקשר לאתר העסק הראשי שאנחנו רוצים לקדם.

האם ניתן לקדם ללא בניית קישורים לאתר?

נכון ל-2023, קישורים לקידום אתר במנועי חיפוש וספציפית לקידום אורגני בגוגל, הם עדיין משתנה מאוד משמעותי בתהליך בניית נוכחות רשת חזקה לאתר של חברה/עסק כלשהו ועבור חיזוק סמכותו בעיני האלגוריתם של גוגל, היות ומנועי החיפוש עדיין רואים בקישורים אלו כסיגנלים המעידים על היותו של אתר כלשהו כאוטוריטה בתחומו ורואים בהם "המלצות" המכווינות אותם לבנות את דירוג האתר בתוצאות החיפוש על ביטויי מפתח שונים.

אז אם אתם מקדמים אתר בנישה תחרותית, על ביטויי מפתח מחופשים מאוד (ועל כן גם בעלי תחרות עזה), תהיו מוכרחים לבנות פרופיל קישורים מגוון וחזק (מאתרים אמינים ורלוונטיים כל האפשר לתחומכם) כדי להגיע לדירוגים גבוהים (מקומות 1-10 בתוצאות החיפוש). לעומת זאת, בתחומים נישתיים, עם תחרות קטנה על הדירוגים עבור ביטויי מפתח רלוונטיים, סביר להניח שתצליחו לטפס את דרכם למעלה בדירוגים, גם ללא השקעה בקישורים החיצוניים שאתרכם מקבל מאתרים אחרים.

מה ההבדל בין קישורים פנימיים וקישורים חיצוניים?

חשוב להבדיל בין קישורים פנימיים וקישורים חיצוניים. קישור פנימי הוא קישור שמקשר בין דף אחד באתר שלנו לדף אחר באתר שלנו. קישור חיצוני הוא קישור שמקשר בין דף באתר שלנו לדף באתר אחר. בשביל שהקידום האורגני של האתר שלנו יהיה איכותי ונהיה במיקום טוב בתוצאות החיפוש בגוגל אנחנו חייבים לקדם את האתר כך שיהיו לו הרבה קישורים חיצוניים וגם הרבה קישורים פנימיים.

למה כדאי להשקיע בקישורים חיצוניים? ואיך זה קשור לקידום האורגני של האתר שלנו?

כדאי לנו להשקיע בקישורים חיצוניים לאתר שלנו כי קישורים אלו יכולים לסייע לנו לקדם באופן אורגני את האתר שלנו. ככל שגוגל יראה שיותר אתרים ברחבי הרשת מקשרים או מפנים לאתר שלנו, כך איכות הקידום האורגני של האתר שלנו תהיה טובה יותר – כי גוגל יעניק לו ציון טוב יותר. אם אנחנו רוצים לקדם באופן אורגני את האתר שלנו – לא כדאי לנו לעשות זאת לבד אלא לשכור מקדם אתרים מומחה שיהיה אחראי על כך בשבילנו.

בניית קישורים לאתר - מאמר מאת קורנגה שיווק דיגיטלי

אילו פעולות חוץ מבניית קישורים יכולות לסייע לנו בקידום האתר שלנו?

מלבד מבניית קישורים לאתר, ישנן עוד מגוון רחב של פעולות אשר יכולות לסייע לנו בקידום העסק באינטרנט. על מנת שקידום האתר שלנו יהיה איכותי אנחנו מוכרחים קודם כל, להשקיע באיכות התוכן שיש לנו באתר. ככל שהתוכן באתר שלנו יהיה מקורי יותר, מקצועי יותר ורלוונטי יותר לגולשים – כך האלגוריתם של גוגל ויתר מנועי חיפוש (בינג, יאנדקס וכו') ייסתכלו על הנכס הדיגיטלי שלנו באור יותר חיובי והדבר עשוי בהחלט להיות מתורגם לדירוגים בתוצאות החיפוש. יש גם מקדמים שגורסים שכמה שהתוכן ארוך יותר (מבחינת מספר המילים שלו) כך הוא טוב יותר, אך יש לקחת את התפיסה המקצועית הזו בערבון מוגבל, שכן מידת האיכות והרלוונטיות של התוכן לשאילתות החיפוש של גולשים, הם מדדים הרבה יותר קריטיים עבור הדירוג בגוגל.

פעולה נוספת שיכולה לסייע לנו בקידום האתר שלנו היא להשקיע במהירות טעינת הדפים של האתר (ובראשם עמוד הבית, קרי עמוד הנחיתה לאתר). מהירות הטעינה חשובה במיוחד באתרי חנות (E-commercre) או אתרי קטלוג (כאלה המכילים דפי מוצרים, אך אין בהם סליקת אשראי אונליין), שכן הגולש הממוצע, יגלה סבלנות פחותה לאתרי מסחר איטיים בהשוואה לאתרי תדמית, בלוגים וכו'. גולש ממוצע באתרי מסחר שהדפים בהם ייטענו בלמעלה מ-2 שניות, צפויים לחוות הרבה נטישות מצד לקוחות פוטנציאליים ולאבד הרבה עסקאות בצורה זו.

קדמו את העסק שלכם להצלחה>

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

קורס שיווק דיגיטלי - מאמר מאת קורנגה בע"מ

הנגשת אתרים ♿

תוכן עניינים אילו אתרים חייבים בהנגשה? האם כל האתרים חייבים לעמוד באותה רמת הנגשה? מהי הנגשת אתרי אינטרנט? במאמר זה נעסוק בעיקרי החוק ומה המשמעות

קרא עוד »