האם קידום אתרים אורגני באמת משתלם?

כל מי שעסק אי פעם בקידום אתרים, ובמיוחד אם הוא התנסה בשני הסוגים המרכזיים שניתן להשיג בגוגל – קידום אורגני וקידום ממומן, מכיר היטב את התחושה העולה בעת קידומו של אתר בצורה אורגנית: האם ההשקעה באמת תשתלם, האם תהיה תמורה אמיתית לכסף שמושקע כאן? והאם ניתן בכלל לאמוד זאת?

לא חשוב מה היתה התשובה שלכם ומה היו התוצאות בעיניכם, התשובה לשאלות מסוג זה תמיד יהיו מורכבות ולא ודאיות, כיוון שאכן מדובר בסוג קמפיין שונה לחלוטין ממה שמוכר בעולם הקידום הממומן והפרסום, ולמעשה בצורת חשיבה אחרת לחלוטין.

עם זאת, עדיין יכולה להיות תשובה החלטית לשאלות מסוג שכזה, ואף חיוביות למדי, וזאת כל עוד מקפידים לשמור על כמה עקרונות ברזל לכל אורך הדרך.

1. עדכון מתמיד של האתר

אם היתה לכם חנות שמוכרים בה לדוגמה נעליים, או בשמים, האם הייתם משאירים את חלון הראווה בדיוק אותו הדבר כל הזמן? ובתוך החנות, האם לא הייתם מרעננים את התצוגה אחת לשבוע, אם לא אחת לכמה שבועות לפחות?

בדיוק באותו אופן עלינו לחשוב על קידום אתרים, השקול בעצם להצבת חנות בלב המרכז המסחרי. אלא שבשונה מהחנות הפיזית שתישאר במרכז המסחרי עד לסיום חוזה השכירות במקום, הישארותו של האתר במיקום הספציפי שלו בתוצאות החיפוש של גוגל אינו קבוע – ולמעשה תלוי במתרחש באתר, ובכלל זה כמובן בעדכונו התדיר ובדאגה שהוא יישאר תמיד עדכני, מעניין ומושך.

2. תוכן מקורי

מעבר לעובדה שהתכנים באתר חייבים להשתנות כל העת, הם חייבים להיות מקוריים – ולא רק במובן הטכני והפשוט האוסר על העתקה או שכתוב בכפוף לזכויות יוצרים, אלא במובן המהותי והרחב יותר של המילה: עליהם לחדש לקוראים, ואולי אפילו לחשוף אותם מעט לטיפים ול"רזי מקצוע" שניתנים בחינם, עליהם להפגין ידע ומקצועיות ומעל לכל לתת לקוראים תחושה שכדאי להם להמשיך ולהיות איתכם בקשר, כדי לקבל מכם עוד ועוד מידע ושירותים רלוונטיים.

הרושם האחרון שאתם רוצים להעביר לגולשים באתר שלכם הוא שהם מבזבזים את זמנם על תוכן "חפיף" וממוחזר, שרק נועד למלא חלל ריק. תוכן איכותי עוזר לתהליך של קידום אורגני בגוגל והופך את האתר לאמין יותר ובכך מצליח יותר.

3. לחשוב מחוץ לקופסה

כל הטיפים והמידע אודות האלגוריתמים של גוגל כמובן יכולים לעזור ואף חשוב מאד לעקוב אחריהם, אך עם זאת כדאי לזכור כי את האתרים שבאמת זוכים ל"קפיצה" בדירוג של גוגל (ולא אלה המשתייכים לתאגידי ענק), מאפיינים פיצ'רים או סוגי תוכן ייחודיים שלא חשבו עליהם במקומות אחרים; השקעה בסרטון תדמית לא צפוי, פנייה לקהל יעד חדש שאיש לא חשב עליו קודם לכן, חזרה לגולשים שהשאירו פרטים על ידי שיחה אישית ומקצועית או כל רעין אחר – הם שעושים את כל ההבדל, במיוחד במקרים של עסקים קטנים ובינוניים, הזקוקים כל כך ל"דחיפה" הקטנה הזאת ולהפיכתם משם קטן ומקומי למותג גדול ומוביל, הנחשב לאוטוריטה בתחומו.

קדמו את העסק שלכם להצלחה>

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

קידום אורגני לתאגידים - קורנגה

קידום אורגני לתאגידים

תוכן עניינים במהלך השנים האחרונות, נתקלנו לא מעט פעמים בתאגידים גדולים ומכובדים אשר הנוכחות האינטרנטית שלהם לוקה בחסר או כמעט אינה קיימת. הסיבות לכך לרוב

קרא עוד »
מה זה SEO? מאמר מהמומחים של קורנגה לקידום אתרים

מה זה קידום אתרים בגוגל ?

תוכן עניינים   קידום אתרים בגוגל הינו מושג רחב ואף לאנשי מקצוע הוא אינו ברור מאליו, כיוון שקיימים מספר תחומים בהם הביטוי "קידום בגוגל"מתאים ולכן

קרא עוד »