איך לקדם חנות בגוגל ?

איך לקדם חנות בגוגל ? מאמר מהמומחים של קורנגה

תוכן עניינים

פרסום חנות בגוגל היא דרך מצוינת לקדם את העסק שלכם באינטרנט. החנות מאפשרת לכם להציג את המוצרים שלכם בצורה מסודרת ומושכת בתוך הנכס הדיגיטלי שלכם, לקבל הזמנות ולנהל את החשבונות שלכם בצורה מאוד נוחה. במאמר זה, אנו נסביר את השלבים החשובים ביותר בתהליך קידומו של אתר חנות בגוגל. אנו נדבר על מה כוללת חנות מקוונת כזו, על הגדרה נכונה של המוצרים, הגדרת נושא התשלומים אונליין, הגדרת המשלוחים, הגדרת הקופונים וקידומה של החנות. לבסוף, אנחנו נפרט את השיטות הפופולריות ביותר לקידום חנות בגוגל כיום.

מדריך לקידום חנות בגוגל – ראשי פרקים

אלה הם הסעיפים המרכזיים שכדאי לשים עליהם דגש טרם התחלת תהליך קידומו של כל אתר חנות ("Ecommerce"):

  • התחילו עם הגדרת היעדים שלכם- הגדירו לעצמכם ולקהל היעד שלכם, מה החנות שלכם מציעה (ומה יתרונכם השיווקי למול המתחרים שלכם), מהו בדיוק קהל היעד שלכם ואיך החנות שלכם תעזור להם בשיפור איכות חייהם, בפתרון סוגיות מסוימות וכו'.
  • הגדירו לעצמכם את שיטת הפרסום ושיווק שלכם בגוגל, הגדירו לעצמכם יעדיים שיווקים וכספיים והתחילו לברר על הנושא- בחרו לעצמכם במטרות פרסום מסוימות, כמו: הגדלת החשיפה למותג שלכם ברשת (brand awareness), הגדלת תנועת הגולשים הממוצעת לאתר, הגדלת כמות הלידים החודשית, הגדלת כמות המכירות החודשית, הגדלת הרווחים מעסקאות אונליין המתבצעות דרך האתר וכד'. לאחר מכן, עשו "שיעורי בית" על יתרונות וחסרונות של כל שיטת פרסום/שיווק ושקלו בכובד ראש את שכירת שירותיהם של אנשי מקצוע מיומנים אשר יבצעו את קמפיין הפרסום עבורכם.
  • בחרו בפלטפורמות הפרסום המתאימות לחנות שלכם – החל מקידום אורגני בגוגל (SEO), דרך פרסום בגוגל אדסנס, פרסום בגוגל דיספליי, פרסום תוכן באתרים מובילים באמצעות פלטפורמות ה-"outbrain" ו-"taboola". 
  • הגדירו לעצמכם מראש את התקציב שלכם – התקציב שלכם אמור להתאים למטרות הפרסום שבחרתם, כמו: הגדלת המכירות, הגדלת המעקב ברשת אחר שם החברה וכו'.
  • התחילו את קמפיין הפרסום/שיווק בפועל- שכרו את שירותיה של חברת קידום אתרי איקומרס מומחית, כדי שזו תביא את החנות האינטרנטית שלכם "לכבוש" את היעדים השיווקים-כספיים שהצבתם לאתר, בצורה הטובה ביותר.
  • התחילו בבניית קהילה סביב מותג העסק שלכם- הכוונה כאן היא לקהילת לקוחות מתקדמים שיעזרו לכם להגדיל את הכנסותיכם. השתמשו בפלטפורמות חברתיות מובילות, כדוגמת: פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין, יוטיוב וכד' ובאתרים מובילי דעת קהל, כגון בלוגים חזקים ואתרים חדשותיים, על מנת להתחיל את בניית הקהילה שתתרכז סביב המותג שלכם.
  • עקבו ובדקו את התוצאות- עקבו אחר תוצאות תהליך הפרסום/שיווק שלכם באמצעות כלים כמו גוגל אנליטיקס,  Google Adwords וכו',  כדי להבין איך התהליך שלכם מתקדם והאם המבצעים שלכם "קולעים" לטעמם של לקוחותיכם.
  • שפרו דברים באתר החנות עפ"י הצורך- למשל, שפרו/שנו את המבצעים שלכם בהתאם לתוצאות התהליך.

קידום אתר חנות - קורנגה

שיטות יעילות לקידום חנות בגוגל

כדי לקדם חנות בגוגל, יש מספר שיטות שיכולות לעזור לכם בצורה ניכרת:

  1. הראשונה היא, להקים ולפתח בלוג מקצועי המכיל מידע על המוצרים שלכם- השירותים שאתם מציעים, וכל דבר אחר הנוגע לחנות שלכם. בבלוג שלכם תוכל לפרסם מאמרים מעודכנים שמסבירים את המוצרים שלך, את השירותים שאתה מציע, וכל מה שקשור לחנות שלך. בנוסף תוכלו להשתמש בבלוג שלכם, כדי לבנות קהילה של לקוחות המתעדכנים על המוצרים והשירותים שאתם מציעים, כדי לתת להם תחושה קהילתית, קרי שהם חלק מקבוצה ערה (וכפועל יוצא לכך, כך הם עוזרים לדחוף את הברנד שלכם למעלה).
  2. השתמשו ברשתות החברתיות כדי לפרסם מידע על המוצרים/שירותים שאתם מציעים באופן "אורגני"- בנוסף, תוכלו להשתמש בעמודי הסושיאל שלכם על מנת לחזק את ה"brand awareness" שלכם.
  3. פרסמו מודעות במדיה החברתית כדי להגדיל את המודעות למותג שלכם, לקיומה של החנות ולעודד רכישה של המוצרים/שירותים שאתם מציעים- הקמת קמפיין PPC (Pay Per Click) בערוצי סושיאל כגון פייסבוק, לינקדאין, יוטיוב, פינטרסט ועוד, עשוי לדחוף את המודעות לחנות שלכם ולמוצריכם/שירותכם בצורה מאוד יעילה ולתת בוסט משמעותי למכירותכם (ובכך כמובן תחזירו לעצמכם את עלות ההשקעה הכספית בקמפיין ותהפכו אותה לרווחית מאוד עבורכם, במידה ותיישמו אותו בצורה מקצועית ומושכלת). 
  4. תוכלו להשתמש במובילי דעת קהל, פרסונות ידועות, כדי לפרסם מודעות למותג ולמוצרים שלכם- בנוסף, תוכלו להשתמש במפרסמים השונים כדי לבנות קהילה של לקוחות המתעדכנים לגבי המוצרים/שירותים שלכם. לאותם "משפיענים" יש עוקבים רבים ברשת ולכן הם טומנים בכוחם פוטנציאל שיווקי/כלכלי גדול עבור החנות שלכם – הגדלת המודעות למותג, הגברת טראפיק הגולשים לנכסכם הדיגיטלי והגדלת המכירות בחנות.

שימוש בכלים מקצועיים של גוגל כדי לקדם אתר חנות

Google מספקת מגוון כלים שיכולים לעזור לכם לקדם את החנות המקוונת שלכם. בין הכלים החשובים ביותר, ראוי למנות את:

  • Google Ads: כלי הפרסום במנוע החיפוש של גוגל, מאפשר לכם להציג מודעות בשולי עמוד התוצאות של ענקית החיפוש, עבור מגוון מילות/ביטויי מפתח הנוגעים לתחום עיסוקכם וגם מאפשר לכם לפרסם באתרי השותפים שלהם. הכלי מאפשר לכם להגדיל את כמות הגולשים שלכם ואת היקף מכירותכם.
  • Google Business: כלי הפרסום הלוקאלי של גוגל, מאפשר לכם ליצור חשבון חנות ב-Google אשר מאפשר לכם להציג באופן חינמי, פרטים משמעותיים אודות החנות שלכם- פיזית ואונליין, כולל: כתובת האתר, סוג החנות, כתובת, שעות פתיחה, תמונות מהעסק, תמונות המוצרים ועוד. כלי הגוגל לעסקים מקומיים, מאפשר לכם גם ליצור חיבור עם החנות הדיגיטלית שלכם וליצור עוד במה שבה תוכלו לחשוף לקוחות פוטנציאליים למוצריכם ולמכור להם בפועל, באמצעות כלי ה-"Google Merchant" שמתממשק עם הפלטפורמה הזו.
  • Google Analytics: מאפשר לכם לעקוב אחר התנהגות הגולשים באתר החנות שלכם ולהסיק מכך תובנות חשובות אודות קהל היעד שלכם ואודות המשך פעילותכם. הכלי הותיק והטוב מאפשר לכם גם להבין את מקורות ההגעה של הגולשים שלכם לחנות – ערוצי השיווק בהם עשו שימוש כדי למצוא אתכם ולכוון את קמפיין הפרסום שלכם בהתאם.
  • Google Trends: כלי הטרנדים של גוגל מאפשר לכם להיחשף לנושאים הפופולריים ביותר בישראל ספציפית ו/או בכל מדינה אחרת בעולם לתקופת הזמן שתגדירו לו ולהבין את הלך הרוח של הציבור. הוא מאפשר לך לקבל רשימה של ביטויי חיפוש פופולאריים בהקשר של החנות שלכם, להבין את צרכיו של קהל לקוחותיכם ולהתאים את מסע הפרסום שלכם לאותו הלך רוח ומונחי חיפוש.

קידום אתר חנות בגוגל - קורנגה

לסיכום

כדי לקדם חנות בגוגל בצורה יעילה אשר תניב למותג העסק שלכם, נוכחות רשת מוגדלת ומכירות מוגברות, יש לבצע מספר צעדים חיוניים: הראשון- ביצוע הגדרה של מוצרים תחת קטגוריות ותת קטגוריות. לאחר מכן, יש להגדיר את המחירים של כלל המוצרים בחנות. בהמשך, יש להגדיר את שדות הפרטים הנדרשים למילוי בידי הגולש באתר, עבור ביצוע הזמנת מוצרים מהחנות שלכם. צעד רביעי שיש לבצע בתהליך הקידום של החנות הוא, הגדרתם של אמצעי התשלום והדרכים בהם הלקוחות יכולים לשלם עבור המוצרים שהזמינו. לאחר מכן, יש להגדיר את הדרך שבה הלקוחות יקבלו את המוצרים שהזמינו, קרי אפשרויות המשלוח השונות. לאחר הגדרתם את כל המשתנים האקוטיים של אתר החנות שלכם, הגדירו לעצמכם יעדים פרסומיים/שיווקים באינטרנט ובצעו זאת באמצעות קמפיינים אורגניים וממומנים במנוע החיפוש המוביל בעולם- Google ובאמצעות פעילות אורגנית וממומנת  בערוצי המדיה חברתית (פייסבוק, לינקדאין, אינסטגרם, יוטיוב, טיקטוק ועוד). צעד אחרון חביב בתהליך קידומה של החנות האינטרנטית שלכם- בצעו מעקב אחר קמפייני השיווק/פרסום שלכם והסיקו מכך את המסקנות המתבקשות. במידה ואין לכם את הידע הרב והזמן הלא מועט שנדרש להעלאתם (ושכלולם) של קמפיינים שיווקיים/פרסומיים בגוגל ושאר פלטפורמות רשת מובילות, אל תיכנסו להרפתקאה מיותרת (העשויה לעלות לכם המון כסף ולהניב לכם מינימום תוצאות רצויות) ושכרו את שירותיה של חברת קידום אתרים- מקצועית ומנוסה בשיווקן של חנויות מקוונות כשלכם.

לחברת קורנגה הוותיקה, ישנו ניסיון מצטבר של למעלה מ-20 שנים בקידום אתרים בגוגל ומתוכן כ-12 שנים של התמחות בקידום אתרי חנות אינטרנטית (בעיקר מבוססי פלטפורמת "Woo-commerce" של WordPress, אך ממש לא רק).

אנו מבטיחים לעסק שלכם, ראש שקט, המבוסס על כך שצוות המקדמים המקצועי שלנו ידאג להביא אתכם למקומות הגבוהים ביותר בתוצאות החיפוש של גוגל ועל כך שאנו שקופים במהלך עבודתנו לאורך כל תהליך השיווק ו/או קמפיין הפרסום של החנות האינטרנטית שלכם.

רוצים לקדם את אתר החנות שלכם?

הגבירו את מכירותיכם באינטרנט והגיעו ללקוחות נוספים עם שירותי קידום אתרי מסחר אלקטרוני עם המומחים של קורנגה

קדמו את העסק שלכם להצלחה>

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

הקמת אפליקציות - קורנגה שיווק דיגיטלי ובניית אתרים

הקמת אפליקציות 📱

עולם העסקים נמצא במירוץ אחר אפליקציות שונות ומגוונות, כאשר מבחינת לקוח הקצה, התועלת שלו מפיתוח האפליקציות היא: שיפור איכות חייהם וקבלת מענה ממשי לצרכיהם היומיומיים

קרא עוד »