בואו נדבר על עידון – כן, עידון, במאמרי קידום אתרים בגוגל

טקסטים ומאמרים שנכתבים באתרים, במיוחד אם הם לקידום, נחשבים לא פעם לקלילים ואולי אף לפחות מחושבים מבחינת הכותבים – משום שבצד שלנו הכותבים "מאחורי הקלעים", אנו נוטים להודות בינינו לבין עצמנו הרבה פעמים, שאלו הם טקסטים שאינם "באמת" תדמיתיים.

כך, רבים נוטים להתמקד יותר מדי באלגוריתם של גוגל ובחוקים מחוקים שונים, מבלי לזכור שמדובר במאמרים שעדיין יש להם חשיפה רחבה, וההיפך הוא הנכון בנוגע לחשיבותם: כל מאמר המתפרסם באתר הוא תדמיתי, ולכן הניסוח והעידון חשובים תמיד.

אספנו עבורכם כמה טעויות נפוצות שאנו נתקלים בהן בטקסטים לקידום שלקוחות מביאים לנו, והוספנו כמה טיפים משלנו לריכוך הטקסט ועידונו, כך שיתאים לרמתו של הקורא וכן, גם לכבוד הראוי לו בתוך לקוח פוטנציאלי.

הימנעו מביטויים קשים

הכלל הראשון והחשוב ביותר שיש לזכור בכתיבת מאמרים לאתרים – בין אם הם נועדו לשם קידום אתרים בגוגל ובין אם הם שיווקיים בלבד, הוא שיש להימנע מביטויים לא נעימים, ממילים שליליות ואפילו מאסוציאציות שעשויות להיות צורמות לאוזן.

כך למשל, אין צורך לכתוב "אם לא תשקיעו בהתקנה איכותית של המוצר תשלמו ביוקר ותפסידו הרבה כסף בהמשך", אלא "ההשקעה תשתלם במבחן הזמן, ותחסוך בהוצאות בהמשך, בזכות החסכון בזמן ובמשאבים". שימו לב שבדוגמה הזו הוצאו מהמשפט מילים טעונות ובוטות כמו 'כסף', 'בזבוז', ו'לשלם ביוקר', ובמקומן הוכנסו מילים וביטויים מרומזים ומרוככים יותר.

הניעו לפעולה ברמיזה

הנה משהו שהרבה אנשים לא יודו בו, למרות שמתחת לפני השטח הוא מוסכם על כולם: אף אחד לא אוהב שאומרים לו מה לעשות, וודאי לא כאשר מדובר בטקסט שיווקי. אל "תאכילו בכפית" את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם – תנו להם להסתקרן ולהבין לבד מה הם צריכים לעשות אם ברצונם להמשיך להיות איתכם בקשר או אפילו לבצע עסקה; היו בטוחים בעצמכם ובמוצר שלכם, ובכך שמי שיתעניין בו יגיע אליכם פשוט מעצמו – אך זאת כמובן ב"עזרה" קטנה שלכם, שכאמור צריכה להיות מרומזת ולהיעשות בטוב טעם.

אל תהיו תחבקים מדי

בטקסטים שיווקיים, בעת קידום אתרים בגוגל וכמובן בבלוגים בהחלט ניתן לשלב ביטויים איניים וקלילים יחסית, אך חשוב לעשות זאת במינונים נכונים, וכן לשמור בכל זאת על שפה גבוהה ומקצועית ברובו של הטקסט – ובמיוחד כאשר אתם מסבירים מושגים מקצועיים למשל. עם זאת, הקפידו לשמור על איזון נכון ולא לשלב שני "קצוות" לשוניים הרחוקים מדי זה מזה – שפה צעירה וסלנגית מדי, עם שפה רצינית וגבוהה מדי כך המאמרים יעזרו באופן הטוב ביותר לתהליך של קידום אורגני.

סיימו בטוב

כמו בטקסטים עצמם, כך נעשה גם כאן – וזכרו זאת ככלל ברזל: אסור שסוף המאמר יהיה שלילי, ואף יתרה מכך, רצוי שהוא יהיה חיובי באופן אקטיבי ומעצים, בצורה שהולמת את המאמר כולו ומהווה עבורו סגירה מלאה התלהבות וחשק. כך יגבר הסיכוי שהלקוחות שלכם ירצו לקחת חלק במוצר או השירות שלכם, ותוכלו להרחיב את מעגל הלקוחות שלכם עוד ועוד (הנה, בדיוק כך, כפי שכתבנו כאן).

קדמו את העסק שלכם להצלחה>

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

ניהול מוניטין בפייסבוק - קורנגה בע"מ

ניהול מוניטין בפייסבוק

תוכן עניינים בעשור האחרון או קצת יותר, אנו חולקים את חיינו ברשתות חברתיות, מעלים תמונות, סיפורי חיים, פוסטים נוקבים עם טענות ומענות, פירגונים לספקי שירות

קרא עוד »
קידום ממומן או אורגני? מאמר מאת קורנגה

קידום ממומן או אורגני ?

תוכן עניינים קידום אורגני וקידום ממומן שונים במהות התכלית האחד מהשני, לכן כל ניסיון להכיל האחד לגבי השני נידון לכישלון בסופו של דבר. ראשית, חשוב

קרא עוד »