הרשת החברתית Threads (תרדס) מבית מטא

Threads (ת'רדס)

מה זה תרדס?

אנחנו בטוחים שעד כה כבר שמעתם את השם הזה מרחף באחד מערוצי התקשורת הישראלית/עולמית ו/או באחד משיחות החולין במסדרונות עבודתכם.

אז אם תהיתם האם העולם זקוק לעוד רשת חברתית, אל תטרחו להמשיך לערער בכך, כי התשובה היא לא (ע"פ רוב הנשאלים במחקר שנערך לאחרונה בנושא, באוניברסיטת הרווארד). אז מה גרם בכל זאת לקבוצת הטכנולוגיה Meta להכריז על רשת חברתית חדשה הדומה מאד לפלטפורמת Twitter הוותיקה והידועה .

אז מה בעצם קרה שקבוצת מטא האמריקנית (הכוללת את הרשתות החברתיות: פייסבוק ופייסבוק מסנג'ר, אינסטגרם, וואטסאפ ועוד) השקיעה עשרות מיליוני דולרים בפיתוח של עוד פלטפורמה שהיא בעצם מאד דומה לאחרות?

התשובה נעוצה במאבק הענקים בין אילון מאסק, הבעלים של טוויטר, טסלה, ספייס איקס , Xai ועוד חברות נוספות, לבין מארק צוקרברג הבעלים של פייסבוק, אינסטגרם, WhatsApp וכיום גם תרדס – הרשת החברתית החדשה.

שני האחרונים החליטו לנהל מאבק מתוקשר מאד האחד נגד השני, כולל התרסות והזמנה לקרב בזירה אמיתית. היה אפילו ניסיון למכור לכך כרטיסים אבל זה התברר כהונאה (לא הקרב, אלא מכירת הכרטיסים). משום מה ולאור העובדה שיש להם יותר מדי כסף וזמן פנוי, שני בעלי ההון העצום פתחו בסדרת ראיונות לתקשורת בהם טינפו האחד על השני (מזכיר קצת את הסגנון של המתאגרפים טרום הקרב).

אז בואו ניקח כמה צעדים אחורה לחודש אוקטובר 2022, עת הכריז אילון מאסק על רכישת טוויטר בסכום פעוט של 44 מיליארד $ (😜) והתחיל לפטר אלפי עובדים. כמה אלפים אתם שואלים? ביום כניסתו לטוויטר היו בה כ-8,500 עובדים, כיום מספרם נושק ל-1,500.

בנוסף, שינה אילון את מדיניות הפרטיות של הרשת, פתח חזרה את חשבונו של דונלאד טראמפ, הנשיא האמריקאי לשעבר, חסם חשבונות רבים אחרים למעשה הפך את טוויטר למשהו שגולשים רבים פחות אוהבים ולכן גם המפרסמים הפסיקו לפרסם ברשת, מה שגרם לירידה של מאות מיליוני $ בהכנסות.

מכיוון שאיש עסקים טוב כמו מארק צוקרבג לא יפספס הזדמנות לנצח את טוויטר, קמה לה רשת "תרדס" החדשה כמעט על אותם פרמטרים הקיימים בטוויטר, וכמובן הציע יותר אפשרויות לגולש מאשר בפלטפורמה הוותיקה ומחודשת- טוויטר. הכל כדי לגבור על יריבו המר אילון מאסק.

ת'רדס מבית חברת מטא - מאמר מאת קורנגה

אז מה יש בפלטפורמת Threads החדשה?

הרשת הושקה לפני כחודש, במהלך יוני 2023 וכבר כעת עומד מספר המשתמשים על כ- 100 מיליון. מספר מטורף לחלוטין המבסס את הרשת בתוך זמן קצר ביותר כמתחרה עיקרית לטוויטר, המונה כיום כ-200 מיליון יוזרים. ישנן מספר סיבות עיקריות להסתערות ההמונים על הרשת החדשה:

  • טוויטר בקדנציה של אילון מאסק, כאמור קודם לכן במאמר, עברה שינוים רבים ומשתמשים רבים לא אהבו את השיטות וההגבלות החדשות. לכן היה להם קל לעבור לרשת מתחרה המציעה את אותו דבר ויותר.
  • אחד היתרונות של התרדס, הוא הפער בכמות התווים מול ברשת החדשה, למול "ציוץ", בחשבון החינמי של טוויטר, בו כל ציוץ הוא מקסימום 140 תווים, בעוד ת'רדס מספקים  את האפשרות להקליד עד 500 תווים ללא עלות.
  • ההתחברות ל-Threads נעשית דרך חשבון אינסטגרם- בלחיצה אחת.. לכן היה קל לשווק את הרשת למאות מיליוני היוזרים הגולשים באינסטגרם פעמים רבות מדי יום.
  • מי לא רוצה להיות ראשון?! רשת חברתית חדשה תמיד מעוררת סקרנות ועניין, ורצון "להיות שם" ולא משנה האם באמת תישארו גולשים קבועים בסופו של דבר.
  • נהירת הסלבס/עיתונאים והברנז'ה- בתוך פחות מחודש הציפו הסלבריטאים את הרשת החברתית החדשה וגררו אחריהם את העוקבים הנאמנים שלא מפספסים אף תמונה בשום פלטפורמה.

איך פותחים חשבון בתרדס?

1.מורידים את האפליקציה Threads בחנות גוגל או באפל סטור.

2.בעת הפעלה תדרשו להתחבר לחשבון האינסטגרם שלכם, לכן וודאו שאתם מחוברים בטרם הורדתם את האפליקציה.

3.לאחר שהתחברתם, שם החשבון/משתמש יוצג כמופיע בחשבון אינסטגרם, תוכלו להוסיף פרטים אישים ואחרים, או פשוט לייבא את הפרטים מחשבון האינסטגרם.

כתיבת פוסטים ב-Threads:

4. על מנת לכתוב פוסט, יש להקליק על אייקון ההוספה בחלק התחתון ו"התחילו לכתוב". זכרו, כי ישנה מגבלת מילים (כאמור עד 500 תווים), אז אל תחפרו יותר מדי 😉 על מנת לשתף אתם בוחרים חברים מתוך הרשימה, לחצו בפינה השמאלית במסך הפוסט ובחרו מי ייחשף להודעות המעניינות שלכם.

5. פיד: דפדוף כמו בכל רשת אחרת, בחרו חברים ואנשים לעקוב אחריהם, וכן הלאה.

*עדכון 24.8.23

גרסת WEB לדפדפן שוחררה לאוויר. לעת עתה הגרסה העברית טרם עלתה אבל הבטיחו לנו אישית (כן, בטח 😜)

בקרוב מאד נוכל גם אנחנו לנטוש את הרשת החברתית:) בדפדפן..

אז מה בעצם חדש? תכלס כלום, כמו כל רשת חברתית / צ'אט. גם לתרדס פיתחו גרסה שאמורה למנוע נטישת יוזרים ולהגדיל את כמות היוזרים החדשים. הגרסה החדשה עדיין קיימת רק בארה"ב, כאשר ביבשת אירופה היא אמורה לצאת בימים הקרובים.

אל תצפו לגדולות ונצורות שכן אלו אותם פיצ'רים שקיימים בגרסת המובייל. להערכתנו גרסה זו באה להשיג משתמשים שטרם הורידו את האפליקציה ועושים שימוש ממושך יותר במחשב נייד/נייח. 

נכון להיום הנטישה נמשכת ורמת השימוש היומי בירידה. יש הטוענים שמדובר בנטישה מסיבית של כ-70%. 

מה יהיה גורל הרשת החדשה והאם היא תצמח? ימים יגידו שכן בכל זאת פייסבוק היא אמא ואבא חזקים מאד כלכלית ויכולים לממן את הילד (הלא כל כך מוצלח בינתיים).

גלישה נעימה מצוות קורנגה 🏄🏻💻

אלעד גושקס

אלעד גושקס

מנהל מחלקת SEO, קידום אתרים בחברת קורנגה

קדמו את העסק שלכם להצלחה>

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

בניית אתרי תדמית לכל סוגי העסקים - קורנגה שיווק דיגיטלי משנת 2002

בניית אתרי תדמית

תוכן עניינים נכס דיגיטלי אמיתי הוא אתר הנמצא בשליטתכם המלאה, רשום תחת השם שלכם ומנוהל על ידיכם. הכוונה היא לאתר בית המייצג את העסק שלכם

קרא עוד »
ניהול מוניטין לעסקים - קורנגה

ניהול מוניטין לעסקים

תוכן עניינים   יש אמרה עתיקה שידועה לרבים מאיתנו, שאומרת ש"עדיף שם טוב משמן טוב", כמשל לחשיבותו הרבה של תדמית ללא רבב. הביטוי הנ"ל מתייחס

קרא עוד »
מה זה שיווק דיגיטלי ? מאמר מאת קורנגה

מה זה שיווק דיגיטלי ?

תוכן עניינים שיווק דיגיטלי הוא שימוש בכלים וטכנולוגיות דיגיטליות, לקידום ושיווק מוצרים ושירותים. עולם זה, כרוך בשימוש בערוצים דיגיטליים כגון: מנועי חיפוש, ערוצי מדיה חברתית,

קרא עוד »
איך לקדם חנות בגוגל ? מאמר מהמומחים של קורנגה

איך לקדם חנות בגוגל ?

תוכן עניינים פרסום חנות בגוגל היא דרך מצוינת לקדם את העסק שלכם באינטרנט. החנות מאפשרת לכם להציג את המוצרים שלכם בצורה מסודרת ומושכת בתוך הנכס

קרא עוד »