איך להפוך מעסק למותג?

איך להפוך עסק למותג ? מאמר מאת קורנגה חברת שיווק דיגיטלי

תוכן עניינים

הזירה התחרותית התובענית והצפופה מחייבת עסקים לחשוב באופן יצירתי, מחוץ לקופסא, לחדש כל הזמן לקהל לקוחותיהם ולשדרג את הפעילות העסקית בדרך שתאפשר להם להגדיל רווחים ולצמוח.
היום יש חשיבות משמעותית למיתוג עסקי, העברת הערכים והמסרים השיווקיים תחת מעטפת של זהות תדמיתית אשר נועדה לשדר את מה שהעסק רוצה לשדר, לקהל היעד הרלבנטי, כדי לבדל אותו ביחס לעסקים דומים, למתחרים.
מיתוג יכול לעשות הבדל משמעותי – בתמחור, בבולטות ובמכירות. כל עסק בוחר למתג את עצמו מזווית אחרת, כשיש עסקים שממותגים פרימיום ודורשים יותר בעד האיכות שהם מציעים במוצר ובשירות ויש עסקים שמציעים זמינות גבוהה או טכנולוגיה מתקדמת.

כך או כך, אחרי שמצאתם את היתרון התחרותי וגיבשתם שפה וויזואלית בולטת, יש לתקשר את התדמית החוצה וזאת ניתן לעשות היום באמצעים חזותיים מודפסים או וירטואליים והקומבינציה בין שניהם קריטית להצלחה.

המיתוג יכול לבוא לידי ביטוי באפיקים שונים, מבניית אתר/ים דרך קמפיינים של קידום אורגני / קידום ממומן במנועי חיפוש (ובראשם גוגל כמובן) וברשתות חברתיות ועד כרטיסי ביקור ומוצרי דפוס ייחודיים. לפניכם היכרות עם אמצעי המיתוג המובילים היום לעסקים שרוצים להפיק יותר:

להמחיש את המסר במוצרים מודפסים

על אף העידן הטכנולוגי ואמצעי המדיה הרבים, יש מקום למוצרי דפוס פרסומיים אשר יכולים להגיע לקהלי יעד ולהעביר מסרים שיווקיים ביניהם כרטיסי ביקור, תלי דלת וכמובן רול אפ שניתן להציג לראווה במגוון מקומות או לחלק כמתנה ללקוחות.
נתין לעצב מוצרי נייר מגוונים ולחלק אותם במוקדים אסטרטגיים בנקודות ההשקה עם לקוחות, משקיעים ושותפים. למשל, לתלות על דלתות, לחלק בתיבות, להפיץ בכנסים מקצועיים.
מומלץ לעצב מוצרי דפוס אשר יישאו את סימני ההיכר של בית העסק לרבות לוגו, פלטת גוונים, אייקונים או אלמנטים שמזוהים עם הפעילות העסקית.
למוצרי דפוס יש השפעה רבה על המיתוג כולל זיכרון, יכולת הפצה מגוונת, שיעור תגובה שיכול להיות גבוה במיוחד אם אנשים שומרים את מוצרי הנייר להמשך לתקשורת חוזרת.
על מנת שהמוצר יהיה שימושי ואפקטיבי אפשר גם לחשוב על דרכי שימוש בו, לדוגמא, מחברת מודפסת או לוח שנה מודפס וכן לשלב בו הטבה אטרקטיבית כמו קוד קופון.
בחרו בית דפוס מתקדם שיוכל לעצב ולהפיק עבורכם את מוצרי הפרינט הטובים ביותר או עצבו אותם בעצמכם בממשק ידידותי או בהעלאת עיצוב קיים וודאו שאיכות ההדפסה גבוהה, בלוח הזמנים הטוב ביותר ובעלות המשתלמת ביותר.

היתרונות בבניית מותג

  1. נאמנות מוגברת של לקוחות – מותג חזק יוצר תחושת אמון ונאמנות בקרב הלקוחות. לקוחות נוטים יותר להישאר עם מותג שהם סומכים עליו, גם אם יש חלופות זולות יותר אשר זמינות לפניהם.
  2. הגברת המודעות למותג- מותג חזק הינו זכיר יותר בידי צרכנים. מותג כזה, זוכה להפניות מפה לאוזן בכמות גדולה הרבה יותר מאשר עסק זניח, אשר לא הצליח להפוך למותג זכיר.
  3. מכירות מוגברות – מותג ידוע, עשוי ליהנות מכמות מכירות/עסקאות גדולה יותר מאשר עסק שעוד לא הגיע למעמד זה, מכיוון שסביר כי יותר לקוחות יבחרו במותג שהם סומכים עליו וירגישו אליו קשר רגשי.
  4. יתרון תחרותי- מותג חזק יכול לתת לעסק יתרון תחרותי בשוק רווי ותחרותי. מותג כזה, יכול לבדל את העסק מהמתחרים שלו ולהפוך אותו לאטרקטיבי יותר עבור הלקוחות.

להפוך מעסק למותג - קורנגה

לשווק דיגיטלית באינטרנט – להצליח יותר ‼️

שיווק דיגיטלי הינו מגוון להפליא ומציע למפרסמים שלל אופציות למיתוג משכנע וזכיר. כך למשל, אפשר להעלות אתר אינטרנט תדמיתי המתאר את הפעילות של החברה, החזון, הפעילות וכן נועד לאיסוף לידים או אפילו לביצוע פעולת מכירה, דפי נחיתה תומכים, מיתוג ברשתות החברתיות באמצעות באנרים בולטים וקמפיינים שמניעים לפעולה.
חלק בלתי נפרד מהמיתוג העסקי קשור בקידום אורגני וממומן בגוגל. אתם בהחלט רוצים שהאתר המעוצב בו השקעתם יופיע בתוצאות החיפוש הרלבנטיות ביותר בדירוג גבוה ועל מנת להופיע כאשר מקישים ביטויי חיפוש רלוונטיים, יש לבצע עבודת קידום מקצועית ומחושבת אותה כדאי להפקיד בידיהם המקצועיות של מומחי קידום אתר מנוסים ומיומנים.
זכרו שברגע שלקוח רואה שוב ושוב את האתר המופיע בתוצאות החיפוש, עולים הסיכויים שהוא ייכנס לאתר, יסמוך על המותג ויבצע אינטראקציה עמו.
כנ"ל בכל הנוגע לבניית עמודים ממותגים ברשתות החברתיות, שידברו את שפת המותג, בבאנר הרחב בדף עסקי בפייסבוק, בתמונת הפרופיל באינסטגרם ובעיצוב הפיד על פי הצבעוניות המזוהה עם המותג והאלמנטים המזוהים עמו ובעוד רשתות חברתיות. מדובר במלאכת מחשבת כך שבכל ערוץ המותג יקבל את הנוכחות המרשימה ביותר באחידות שחוזרת על עצמה עם ההתאמות הנדרשות לכל אחד מערוצי המדיה.

קדמו את העסק שלכם להצלחה>

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: