תוכן הוא המלך החדש על פי גוגל

כתיבת תוכן לאתרים - מאמר של קורנגה בע"מ

תוכן עניינים

תוכן הוא המלך החדש על פי גוגל כשליטת העולם הווירטואלי וזו משנה מעת לעת את דרישותיה בנוגע לקידום אתר באופן אורגני. חשוב שתדעו, באמצעות תוכן איכותי ומניע לפעולה, תוכלו להעניק דחיפה לקידום האתר שלכם, לייצר יותר תנועת גולשים לאתר ולייצר יותר לידים ומכירות מהנכס הדיגיטלי שלכם.

מסיבות אלו בדיוק, מוטב שתשקיעו במאמרים ובקטגוריות שלכם, כתיבת תוכן מקצועית ושופעת בתיאורים טכניים מקצועיים לצד מלל מושך, מסקרן ורהוט.

אז מה נכון יותר ומה לא לעשות בכלל בכל הנוגע לכתיבת תוכן לקידום אתרים? על כל זה ועוד במאמר זה

שנתחיל?

רוב ההמלצות של גוגל אינן באמת המלצות אלא הנחיות (כלליות לרוב) של עשה ואל תעשה.

קשה לקבל זאת מחשבתית, אך גוגל למעשה מנהל את חיינו הווירטואליים ללא כל יכולת שלנו לקבוע מי ייחשף למה ומתי, כאשר רוב הזמן אנו בכלל לא מודעים לכך שגוגל עוקב אחרינו בכל פעם שאנו עושים שימוש כלשהו בטלפון הסלולרי או במחשב, טאבלט וכו'.

יתרה מכך, המידע אודותינו נשמר במערכות גוגל ומשמש אותם להצפת פרסומות מותאמות לחיפוש האחרון שלנו, לתחומי העניין שלנו ולכל מידע אחר שגוגל למעשה לוקח מאיתנו כשותף שקט.

גוגל כיום (סוף שנת 2022), שם דגש משמעותי על טיב התוכן באתרכם – כמה הוא רלוונטי לכותרות שהטמעתם במאמר, כמה הוא אינפורמטיבי ומעניין את הגולש וכמה הוא מהימן, הם הדברים שיש להתקד בהם בבואנו לכתוב תוכן (או לבקש אותו מכותב תוכן מקצועי שיעשה זאת עבורנו). אם חשבתם על לכתוב מאמר של 200-300 מילים, בהם תדחפו את מילת המפתח שעליה אתם רוצים להיות מדורגים גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל, אז שכחו מזה! זה היה עובד לכם עד לפני 3-4 שנים, אבל כיום זה יניב לכם את התוצאה ההפוכה ממה שאתם מחפשים. מאמר בעל ערך לקידום האורגני, כיום בשנת 2022 (בואך 2023), הוא כזה שמכיל מינימום 400 מילים, אך קחו בחשבון שאם הוא קצר (קרי 400 מילה או משהו באזור זה), המאמר צריך לקלוע למטרה, כלומר להעשיר את הקורא במידע רלוונטי לנושא הכותרת ולמילת המפתח שאתם מקדמים בעמוד (למשל, שירותי אופטיקה בתל אביב) ולהכיל מידע מעניין לגולש ואמין למנוע החיפוש (בלי הצבת עובדות שאינן מגובות בסימוכין רלוונטים וכד'). מאמר מצוין, יהיה מאמר עם תוכן ארוך, אך עם זאת מעניין עבור הגולש (שיעור "bounce rate" נמוך מעמוד התוכן) בעזרת שימוש בשפה הקולעת לקהל היעד שאליו אתם פונים, וכזה המחוזק בכמה שיותר נתונים מקצועיים מהתחום (אשר מגובים בסימוכין ממקורות מידע חיצוניים).

בנקודה זו, אם אינכם חושבים שכל האמור למעלה, אינו עומד בקנה אחד עם יכולות הכתיבה שלכם, בחרו לכם כותב תוכן איכותי ואמין, שישקיע עבורכם בכתיבה מקורית (ולא משוכתבת חלילה!).

תוכן מקורי וטוב אשר יועלה לאתר הבית שלכם מדי שבוע או אחת לחודש (בהתאם לסוג האתר ועיסוקו) באופן שוטף, יסייע רבות לקידום הנכס הדיגיטלי שלכם בצורה מעולה. עם זאת שימו לב, אין הדבר אומר כי התוכן יביא את האתר למקום הראשון אם לא תשלבו אותו עם פעולות פעולות קידום נוספות.

 מספר נקודות שכדאי ליישם בכתיבת תוכן לקידום אתרים

  • בצעו התאמות נדרשות לתוכן שלכם, עבור קידום באלגוריתם של גוגל – שלבו מילות מפתח בתגיות מטא ובתוכן העמוד.

    גם רבים מכם בעלי העסקים, שאינם בקיאים רבות בעולם הקידום אתרים אורגני (SEO), מכירים את הצורך בהתברגות על מגוון מילות מפתח בתוצאות החיפוש של גוגל ויודעים שאתם לא תדורגו עליהן במקומות הנחשקים בגוגל, אם לא יהיה לכם תוכן המתייחס ספציפית לאותן מילים ונגזרותיהן (מילות סמוכות). אם זאת, ברצוננו לחדד כאן משהו: אל תציפו את עמוד התוכן שלכם במילות מפתח שאתם מעוניינים לקדם בדירוג גוגל, שכן כתיבה שאינה טבעית, פוגעת בחווית השימוש של הגולשים בדף התוכן שלכם ופגיעה בחווית המשתמש באתר (המתבטאת בשיעור נטישה גבוה של הדף, לאחר זמן קצר של גלישה), בהכרח תתורגם לפגיעה בדירוג העמוד על מילות המפתח שאתם מיייחלים לקדם.

    לכן, הקפידו על כתיבה טבעית ככל הניתן ותוציאו מהתוכן קישורים לעמודים אחרים רלוונטים לנושא המאמר בלבד ולא רק לצורך הפעולה של הוצאת הקישור שלעצמה!

  • ספקו לגולשים שלכם תוכן עם ערך מוסף – מטרתו של מאמר מוכרחה להיות הענקת מידע בעל ערך לגולש (ובמקרים מסוימים גם להניע אותו לפעולה) ולא כתיבה "בשביל לצאת מידי חובה" ולהראות לגוגל שכתבתם על נושא כלשהו.

תוכן שאינו יכול לתת לגולש ערך ולהשאיר אותו בעמוד יותר מכמה שניות, "לא מחזיק מים" גם עבור מנוע החיפוש של גוגל ולכן הוא מיותר.

  • דברו עם הגולש בשפתו (התאימו את סגנון הכתיבה ואת הטרימנולוגיה המקצועית שבו, לקהל היעד של התוכן/ ללקוחותיכם- הקפידו על צורת הגשת ההתוכן שלכם. הימנעו משפה שעלולה לא להיות ברורה מספיק לקהל היעד שלכם ואף להיתפס לו כהתנשאות. אם קהל היעד שלכם הוא מישהו שצפוי לדבר באותם מינוחים מקצועיים כמוכם (למשל בקידום B2B), "הפציצו" אותו במושגים מהז'רגון של התחום ואף דברו איתו בשפה גבוהה (למשל קהל היעד הוא אנשים מהאליטה התרבותית-כלכלית וכו'). אך אם קהל היעד שלכם הינו המוני ולא נישתי, השתדלו להשתמש בשפה יומיומית (אך עם זאת נקייה משגיאות כתיב ככל האפשר ודי רהוטה והימנעות ממינוח מקצועי ללא הסברים נלווים).

בנוסף, הקפידו על קו אחיד של תוכן לכל האתר. כלומר, אם יש לכם אתר לעסק מקצועי העושה שימוש בטרימנולוגיה מקצועית רבה (למשל אתר של פירמת עורכי דין), אל תזלגו פתאום למאמרים עם תוכן ירוד מבחינת ערך התוכן ושימוש בשפה יומיומית שאינה מיישרת קו עם יתר התוכן באתר.

  • הנעה לפעולה- הצלחתם לגרום לגולש/לקוח פוטנציאלי להגיע לעמוד התוכן שלכם (קטגורית מוצר/שירות או מאמר) ולקרוא את כולו? יש לגולש המסוים הזה עניין בתוכן שלכם, כעת אתם יכולים להניע אותו לפעולה (שזו בסופו של דבר מטרתם האם של יצירת התוכן). לאחר שנתתם לגולש שלכם את הערך המוסף, קרי הענקתם לו תשובה על השאלה/ סוגייה שעניינה/הטרידה אותו, רוב הסיכויים שהוא יהיה פתוח לשמוע את מה שיש לכם להציע לו, לדוגמא מילוי טופס יצירת קשר או הורדת מסמך כלשהו ("white paper") שאתם רוצים שיורידו. בדקו שרכיב ההנעה לפעולה בעמוד התוכן שלהם, מניב אחוז הקלקות הגיוני, ביחס לכמות הכניסות לעמוד וזמן השהייה בו. כלומר במידה והעמוד מעניין את גולשכם, אך עם זאת אינו מוליד CTA (Call to action) בשיעור סביר ומעלה, בצעו A/B testing עד שתגיעו למשפך השיווקי הרצוי.
  • תוכן לאתר הוא לא טקסט בלבד – השתדלו להכליל בעמודי התוכן שלכם, אלמנטים ויזואליים וגרפיים שיוסיפו עניין לחווית השימוש בדף התוכן ואף ייתרמו להעשרת המידע בו. למשל, שימוש בקטעי וידאו המחזקים את התוכן בצורה ויזואלית או גרפים ואינפוגרפיקות שעוזרים לגבות את האמור בתוכן. 
  • ספקו לגולשיכם תוכן המוגש בצורה נעימה וברורה – אל תזניחו את השימוש בכללי כתיבה ותחביר אלמנטריים. 

הקפידו על חלוקה לפסקאות ושימוש בכותרות משנה אטרקטיביות  ומעניינות (בנוסף לכותרת הראשית כמובן), שתייצר לגולשכם חווית שימוש קלה ונעימה בדף התוכן.
השתמשו בתבליטים ומספור עבור הקלה על הגולש בקבלת הדברים החשובים ביותר שברצונכם להעביר לו בדף.

  • סכמו את עמוד התוכן שלכם- כתבתם תוכן נכון ומעניין עד כה? יופי אבל אל תפטרו את עצמכם מכתיבת פסקת סיכום לפוסט שיצרתם, שירכז בקצרה את כל הנקודות החשובות שנגעתם בהן בטקסטים שלכם. לעיתים לא נדירות, קוראים יצרכו את התוכן שלכם, ישר מפסקת הסיכום, כיוון שהם מעונייינים לקבל את עיקרי הדברים (את הקונטקסט העיקרי) ולא את כל המלל על הרזולוציות הקטנות שלו. חבל להבריח החוצה את הגולשים שאין להם מספיק זמן או רצון לקרוא מאמר במלואו!
  • שיתופים ברשתות חברתיות- כאשר אתם כותבים תוכן לקידום אתרים והוא נעשה עפ”י כל הקווים המנחים שציינו (או לפחות רובם), בהחלט ישנה סבירות גבוהה שהתוכן שלכם ישותף ברשתות החברתיות ומשם הדרך שלו לדירוג גבוה במנועי החיפוש כדוגמת גוגל, היא דרך קצרה!

מסיבה זו, השתדלו לפעמים לכוון את המאמרים  שלכם גם לפלטפורמה של ה"סושיאל" (מאמרים שבעיקרם הם "פחות מעונבים" אך עם זאת עשירים במידע אינפורמטיבי ושיווקי).

בהקשר זה, חשוב מאוד לשים דגש על הויזואליות של המאמרים בעת שמשתפים אותם, למשל שימוש בתמונות חזקות!

לסיכום

התוכן אינו רק המלך של עולם הקידום האורגני, אלא גם ליבו של האתר (והעסק) שלכם- בוודאי בכל הקשור למנועי החיפוש ברשת ולהמרתם של גולשים באתרל לקוחות העסק.

אז נכון, התוכן לבדו לא יספק לכם תוצאות אופטימליות בקידום האתר בגוגל ודומיו, אך הוא אחד מ-3 המשתנים (יחד עם חוווית השימוש באתר והסמכותיות שלו) שמשפיעים באופן ישיר על דירוגכם בתוצאות החיפוש!

זקוקים לתוכן לקידום אתרים עבור העסק שלכם? רוצים לדעת יותר? חייגו אלינו למספר :073-2555000

אלעד גושקס

אלעד גושקס

מומחה SEO, קידום אתרים בחברת קורנגה

קדמו את העסק שלכם להצלחה>

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

הסרת אזכורים שליליים - קורנגה בע"מ

הסרת אזכורים שליליים

תוכן עניינים "הסרת אזכורים שליליים" באינטרנט, הינה חלק מתהליך שלם הנקרא "ניהול מוניטין ברשת" ומדבר על דחיקת האזכורים השליליים על אותו אדם/ חברה / מותג

קרא עוד »