איך עושים קידום אורגני בגוגל ?

איך עושים קידום אורגני בגוגל - מאמר מאת קורנגה

תוכן עניינים

הקמתם אתר אינטרנט חדש – חנות מקוונת או בלוג תדמיתי שנועד לחזק את המותג שבניתם? מעולה. תתחדשו! אבל זו צריכה להיות רק ההתחלה בתהליך חיבורכם לעולם השיווק הדיגיטלי. כעת שהקמת אתר שהוא הפנים של העסק שלכם במרחב האינטרנטי, איך הוא יזכה לחשיפה, התעניינות וכניסות מצד גולשי הרשת? הרי אם לא המצאתם טכנולוגיה פורצת דרך ומהפכנית, כנראה שאתם לא שוחים לבד בבריכה של תחום העיסוק שלכם והמתחרים שלכם עשויים היו להיכנס לעולם הוירטואלי עוד לפניכם ועל כן לקבל יתרון מוקדם עליכם בקרב ציבור הלקוחות הפוטנציאליים. 

אז לפתרון השיווקי הרלוונטי, קוראים "קידום אתרים" והוא יכול לבוא ב-2 צורות: קידום ממומן (ידוע לרבים כ-PPC) וקידום אורגני (ידוע גם כ-SEO).

במאמר שלפניכם, נדון ספציפית בעולם (כן, כן בכוונה בחרנו בשימוש במילה עוצמתית זו, כיוון שהתחום הזה כולל בתוכו המון רבדים, מתדולוגיה שלמה, או במילים אחרות: עולם ומלואו) הקידום האורגני שבו אנו בקורנגה מומחים כבר משנת 2002 ואשר הינו הבסיס הבריא ביותר לכל פעילות שיווקית של אתר.

אז מהו קידום אורגני ואיך הוא עשוי לגרום להצלחת העסק שלכם?

בעולם בו אנו חיים כיום, כל ילד (בעולם המפותח/מערבי) יודע להפעיל את המחשב, להתחבר לאינטרנט ולחפש משהו רלוונטי לתחום העניין שלו. כלומר, כל ילד כמעט, יודע לפתוח את מנוע החיפוש של גוגל, להקליד (או להגיד בקול לרשמקול הטלפון החכם או הטלוויזיה חכמה) ערך חיפוש או שאילתה שמעניינים אותו ולקבל תוצאה רלוונטית (בד"כ מדובר על סרטון כלשהו ביוטיוב השייכת לגוגל) בתוך שניות ספורות. אבל רובנו, בין אם ילדים ובין אם מבוגרים, לא חושבים על המורכבות של מנוע החיפוש וההגיון שעל פיו האלגוריתם של גוגל בוחר להציג לכם תוצאה מסוימת במקום הראשון של תוצאות החיפוש ובעצם מתעדף את אותו אתר על פני כל האחרים שגם הם נותנים מענה לערך החיפוש שהקלדתם במנוע. מה גרם לגוגל להגיד "שאפו" לאותו אתר ולתגמל אותו בבכורה בתוצאות על אותו ערך חיפוש? אז בשביל לתת לכם את התשובה הטובה ביותר לשאלה זו, בואו ניגע בבסיס ואח"כ נגיע לשאלה, מהו קידום אורנגי, SEO וכיצד זה מתחבר להופעה מכובדת בתוצאות החיפוש.

מה קורה שמבצעים חיפוש בגוגל?

בניגוד למקובל לחשוב, מנועי החיפוש השונים (גוגל, בינג, יאנדקס ועוד) לא באמת מבצעים חיפוש חי ("ב-Live") אחר הערך חיפוש שהקלדתם לו, כי אחרת הייתם מקבלים את המענה בצורה איטית מאוד (בכל זאת רשת האינטרנט כיום, מונה למעלה מחצי מיליארד אתרים) והשימוש באותן פלטפורמות, לא היה פופולארי באותה מידה. במציאות, מנועי החיפוש סורקים את הרשת בכל זמן נתון, בלי קשר לפעולת החיפוש שלכם ולוקחים עותקים מעמודי האתרים, שאותם הם "משדכים" לערכי החיפוש שהקלדתם עפ"י מידת הרלוונטיות שהם מוצאים בין התוכן שהועלה באותו עמוד אינטרנט לבין השאילתה שלכם.

 בכל פעם גוגל ודומיו, סורקים יותר ויותר עמודי אינטרנט, ומכניסים אותם למין ארכיון עצום או "אינדקס".

כאשר אנחנו כמשתמשים בשירותיו של מנוע החיפוש גוגל, אנו למעשה מחפשים בתוך אינדקס מוכן מראש, שהתשובה שנשלפת מתוכו, נקבעת עפ"י מאות רבים של משתנים המהווים מבחינת גוגל את קנה המידה להתאמתו של עמוד אתר מסוים, לערך החיפוש שבדקתם. בין הפרמטרים שגוגל בוחן כדי לדעת האם יש כאן תוצאה רלוונטית לחיפוש, על קצה המזלג, ניתן למנות את: הופעת ערך החיפוש בכותרות העמוד (בתוך קוד האתר, מה שקרוי גם תגיות מטא בשפה המקצועית של מקדמי אתרים), הופעת הביטוי בגוף פסקאות התוכן בעמוד ועמודים אחרים באתר או באתרים חיצוניים, המקשרים אל עמוד זה עבור אותו ביטוי מפתח (מה שקרוי בשפה המקצועית בשם "אנקור טקסט") כמעין הבעת אמון בתוכן כמקור סמכות לאותו עניין.

כל אותם פרמטרים ועוד המון (!) אחרים, צריכים להיות מוכרים על ידי אנשי מקצוע בתחום הקידום האורגני והם צריכים לפעול בצורה מתמשכת כדי לעמוד בה עבור אתרי לקוחותיהם.

קידום אתר מקצועי, מתבסס על עשרות רבות של פעולות שיש לבצע באתר הלקוח (,Onsite SEO") ומחוצה לו (Offsite SEO), על מנת לכבוש את המקומות הגבוהים ביותר בעמוד התוצאות הראשון של גוגל ועל מנת להפוך את האתר לנכס מניב עבור הלקוח.

פעולות אלו נגזרות ממאות הפרמטרים או ה-"Signals" שאלגוריתם החיפוש של גוגל מבוסס עליהם, כדוגמת: איכות האתר מבחינת חווית השימוש בו (כמה האתר בנוי בצורה היררכית וברורה, המאפשרת לגולש להשתמש בו בצורה חלקה, מבלי לגרום לו לרצות לצאת ממנו החוצה ולעבור לאתר אחר), איכות ורלוונטיות התוכן באתר, סמכותיות האתר (כמה קישורים הוא מקבל ומאלה אתרים?מי חיבר את התוכן ואיך הוא קשור לתחום? על אלה רפרנסים התוכן מתבסס? ועוד) מהירות הטעינה של עמודי האתר, רמת האבטחה של האתר ועוד ועוד.

את מאות הפרמטרים הנ"ל, גוגל (ושאר מנועי חיפוש, כל אחד לפי נוסחה אחרת) משקללת בהתאם לנוסחת האלגוריתם נכון לאותו יום (עדכוני אלגוריתם יוצאים בתדירות הנעה בין אחת לשבוע, עבור תיקונים קלים ועד לאחת למספר חודשים, עבור מכלול גדול של שינויים ושדרוגים), שאיש מאיתנו, גם מומחי הקידום הבכירים ביותר, אינם יודעים להגיד בדיוק מהי, אך יש לנו תמונה גדולה לגביה. את האתרים השונים המתחרים ביניהם על ערכי חיפוש שונים (או "מילות מפתח" בעגה המקצועית של מקדמי אתרים), גוגל בוחנת עפ"י הפרמטרים הללו ולאחר מכן מציגה אותם בתוצאות שלה בסדר יורד – מהרלוונטי ביותר להכי פחות, בהתאם לחיפוש שהוקלד.

וכאן, במקום של עמידה במרבית הפרמטרים (חלקם גלויים וחלקם מעורפלים) של אלגוריתם דירוג האתרים של גוגל, נכנסת לתוקף עבודתם של מקדמי האתרים – מומחי ה-SEO.

על קידום אורגני ומקדמי אתרים, מעט בהרחבה…

 קידום אתרים בעברית ו- Search Engine Optimization" (SEO) בלועזית, הוא תחום ותיק בעולם האינטרנט ושמו הלועזי ממחיש טוב יותר את משמעות תחום הפעילות הזה: ביצוע אופטימיזציה לאתר עבור התאמה מיטבית למנועי החיפוש.

אנו מומחי הקידום, מבצעים מגוון רחב של פעולות באתר הלקוח וגם מחוצה לו, כדי להפוך את אתר הלקוח לקריא יותר עבור מנועי החיפוש וגם לכזה שיימצא עלי ידם כרלוונטי ביותר לביטויי החיפוש השונים שנוגעים לענף הפעילות ממנו מגיע העסק.

חשוב לנו להבהיר, כי קידום אורגני הוא תהליך מתמשך וארוך טווח ולא מיועד ל"רומן קצר" ברובם המוחלט של המקרים. ה-SEO מוכרח להיות חלק מכל אסטרטגיה שיווקית לאתר השואף לייצר תנועת לקוחות איכותית לאורך זמן רב. כתוכנית לטווח הארוך, עליכם להבין כי גם אם שכרתם את שירותיו של מומחה קידום אתרים, מהשורה הראשונה, אין זה מבטיח שתראו תוצאות מתהליך הקידום (דירוגים גבוהים בגוגל ותנועת גולשים לאתר), כבר לאחר שבוע, שבועיים, חודש. בהתאמה לרמת התחרות באותו ענף עסקי שבו אתר הלקוח מתחרה, תוצאות גבוהות, ייתקבלו בד"כ לאחר מינימום חצי שנה של פעילות, בה אתם לוקחים חלק קטן, בסיוע, באמצעות שליחת תוכן למקדם האתר – כתוב ומצולם, הנוגע לעסק.

החדשות הטובות לגבי תהליך קידום האתר, הן: שבניגוד לעולמות הפרסום והקידום הממומן, בהן הכסף הגדול מדבר, קידום אורגני הוא אינו תלוי תקציב ולכן ניתן לומר שהוא הרבה יותר שיוויני. חנות רהיטים קטנה-בינונית, יכולה להתחרות על פסגת תוצאות החיפוש של גוגל עם ענקית כדוגמת "איקאה" למשל (מניסיוננו האישי בחברת קורנגה). במידה ותבחרו נכון את מומחה קידום האתרים שלכם (הוא לא בהכרח יהיה האחד שייקח הכי הרבה כסף) ותשתפו איתו פעולה מבחינת הבאת תכנים מקוריים שנוגעים לפועלו של העסק שלכם, תוכלו להתחרות שווה בשווה על דירוגי גוגל במגוון מילות מפתח, עם חברות ענק שמועלם לא דמיינתם שתוכלו לתת להם תחרות. 

מהם הדברים העיקריים שמקדם האתר אמור לעשות עבורכם?

מומחה SEO מודרני, אמור לדעת לשווק את האתר שלכם בצורה המיטבית, קרי: לדאוג שאתר הלקוח שלו זוכה לתנועה טבעית איכותית של גולשים.

איך הוא יכול לייצר תנועה  איכותית של גולשים לאתרכם?

  • מקפיד על יצירת תוכן חדש איכותי ומעשיר (לא שיווקי-מסחרי בלבד) בתדירות משתנה בהתאם לתחום העיסוק של אתר הלקוח (תלוי בתחרות, בקצב ההתחדשות של התחום וכד'.)
  • דואג לרענון/שדרוג התוכן הקיים באתר – תוכן שאינו עומד במבחן הזמן – תוכן מיושן ופחות רלוונטי, מוכרח לעבור עריכה והתאמה לימינו. כנ"ל גם לגבי תוכן שפשוט אינו "עבה" ואיכותי מספיק. מומלץ מאוד לשפר!
  • מבנה אתר – מומחה ה-SEO מוכרח לוודא שאתר הלקוח הוא ידידותי למשתמש ולמנועי החיפוש. כלומר, האתר חייב להיות קריא, הן לאדם והן ל"בוטים" של מנועי החיפוש. על מקדם האתר לוודא שכל העמודים הטובים של האתר, אינם חסומים לסריקה בפני מנועי החיפוש ושהמעבר בין העמודים, הינו פשוט וברור. כל עמוד משמעותי באתר, חייב להיות במרחק של עד 3 קליקים מעמוד הבית של האתר! צריכה להיות היררכיה ברורה לאתר, המתחילה בגישה מתפריטי האתר ועוברת דרך הימצאותם של קישורים פנימיים, המצביעים על העמודים המרכזיים ביותר באתר. הדבר משמעותי במיוחד באתרי מסחר אונליין (אתרי Ecommerce), בהם אנחנו רוצים שהלקוח שגולש באתר, ימצא את דרכו למוצר במרחק הקצר ביותר מעמוד הבית ולאחר מכן יגיע במהירות למצב בו הוא מניח אותו בסל ומשלים את תהליך הרכישה.
  • דואג לביצוע פעילות לחיזוק סמכותיות האתר – מקדם אתרים מקצועי, יודע שתהליך מוצלח ומניב עבור אתרי לקוחות, אינו יכול להיות אופטימלי, אם לא שילבו בו עבודה מאחורי קלעי האתר, קרי לא שילבו בו "Off-page SEO (במיוחד עם התחום הוא בעל תחרות עזה)". אז נכון, מרבית העבודה בקידום אתרים בגוגל, נעשה על גבי ממשק אתר הלקוח עצמו, אך פעולות כגון רכישת והשגת קישורים איכותיים מאתרים חיצוניים (בדמות מאמרי אורח) בעלי קורלציה (מתאם) לתחום העיסוק של הלקוח, הוספת האתר לאינדקסים רלוונטים,וחיבור האתר לפעילות הסושיאל בעמודי העסק ברשתות כמו פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, הם בגדר הכרח בענפים תחרותיים, עליהם יש עשרות ואף מאות אתרים מתחרים. 

איך עושים קידום אורגני בגוגל בעזרת חברת קורנגה?

זה פשוט מאוד. מחייגים אלינו למספר: 073-2555000 ומקבלים שירות ללא דופי, מחברה מקצועית, ותיקה (פועלת משנת 2002) ואמינה שמתמחית בקידום עסקים בגוגל, מקטנים ועד תאגידים. אנו יודעים לקדם אתרי מסחר (אתרי חנות אונליין) באותה מידה שאנו יודעים לקדם אתרי תדמית (בלוגים). בין הלקוחות שאנו מקדמים כיום, ניתן למצוא: חברות פארמה, חברות אנרגיה, אדריכלים, חברות בדק בית, חברות הדברה, חברות מיגון קרינה ועוד.

אלעד גושקס

אלעד גושקס

מנהל מחלקת SEO, קידום אתרים בחברת קורנגה

קדמו את העסק שלכם להצלחה>

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: