כתיבת תוכן שיווקי לאתרים 📝

כתיבת תוכן לאתרים - קורנגה

תוכן עניינים

תוכן שיווקי הוא כל סוג של תוכן שנכתב במטרה לקדם מוצר, שירות או רעיון. תוכן שיווקי יכול להופיע במגוון פורמטים, כגון:

  • מאמרים / כתבות.
  • פוסטים.
  • בלוגים / וולוגים.
  • סרטונים.
  • אינפוגרפיקות.
  • מצגות.
  • מודעות.

תוכן שיווקי הוא אחד הכלים החשובים ביותר שיש לעסקים בימינו. באמצעות תוכן איכותי, עסקים יכולים למשוך לקוחות חדשים, לחזק את המותג, ולהגדיל את הכנסותיהם.

בעולם הדיגיטלי של היום, כתיבת תוכן שיווקי לאתרי אינטרנט היא חלק חיוני בכל אסטרטגיית שיווק. תוכן שיווקי ומקצועי מסייע לעסקים להגיע לקהלי היעד, להגביר את המודעות למותג שלהם, ולעודד מכירות.

במידה ואינכם כותבים מקצועיים, מומלץ לשכור את שירותיו של כותב תוכן מיומן שיידע לכתוב תוכן שיווקי לאתר ולכל הפלטפורמות הנדרשות האחרות.

מהם היתרונות של כתיבת תוכן שיווקי לאתרי אינטרנט?

זה אולי מובן מאליו שצריך להיות תוכן באתר שלכם, אך השאלה הנשאלת היא לאיזו מטרה ומהם היתרונות של כתיבת תוכן שיווקי? שאלתם ולכן נענה 🤓 :

  • חיזוק הנוכחות הלוקאלית של העסק: כאשר אתם יוצרים תוכן איכותי ומועיל, אתם מסייעים לאנשים לגלות את העסק ולקבל עליו אינפורמציה עדכנית.
  • הגדלת המודעות למותג: כשאתם כותבים על העסק שלכם, אנשים/ לקוחות פוטנציאליים מבינים טוב יותר את מה שהעסק מציע.
  • הגדלת הטראפיק (תנועה) לאתר ויצירת לידים: תוכן איכותי יכול למשוך יותר אנשים לאתר, לגרום להם להישאר בו יותר זמן וגם… לבצע את הפעולות שאתם רוצים שיבצעו בו, כמו למשל, השארת פרטים בטופס יצירת קשר, רכישת מוצר/ים אונליין, רישום לניוזלטר ועוד.
  • שיפור דירוג האתר במנועי החיפוש (GOOGLE ואחרים): שימוש במילות מפתח רלוונטיות בתוכן האתר, מסייע לכם להופיע גבוה יותר בדירוג בתוצאות החיפוש.

מה הם השלבים השונים בכתיבת תוכן שיווקי?

לא כולם מודעים לעניין, אך כתיבת תוכן לאתרים, קרי תוכן שיווקי, היא תהליך שדורש מחשבה מקדימה ועבודה מרובה. כותב תוכן מקצועי ומיומן אינו "שולף מהמותן" אלא מבצע עבודת מחקר מעמיקה על הנושא אותו הוא אמור לכתוב, מעלה על הכתב כמה רעיונות מפתח ומהם מתחילה התבנית למאמר כולו. התהליך בנוי בשלבים שכדאי לעקוב אחריהם:

הגדרת מטרות

לפני שמתחילים לכתוב, חשוב להגדיר מה רוצים להשיג באמצעות התוכן. האם רוצים להגדיל את המודעות למותג? לגרום לאנשים לרכוש את המוצרים או השירותים שלכם? או אולי ליצור קהילה של אנשים סביב העסק?

מחקר קהל היעד

חשוב להבין מי קהל היעד / הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. מה הם הצרכים והרצונות שלהם? מה הם מחפשים ברשת?

פיתוח נושאי כתיבה רלוונטיים

כדי למשוך את קהל הלקוחות הפוטנציאלי שלכם, כדאי לפתח נושאים שיהיו רלוונטיים לקהל היעד. הנושאים צריכים להיות מעניינים ומושכים ובעלי ערך לקריאה.

כתיבת תוכן איכותי

תוכן איכותי הוא תוכן שכתוב בצורה טובה, מעניינת ומועילה לגולש. הוא צריך להיות כתוב בשפה ברורה וקולחת, כמו גם צריך להיות ערוך בקפידה וכמובן מותאם לאופי הלקוח / אופי המוצר.

קידום האתר / התוכן

לאחר כתיבת התוכן לאתר, יש לקדם אותו כדי שאנשים יגיעו אליו. את התוכן מקדמים באמצעות ערוץ שיווקי כגון: קידום אתרים במנועי חיפוש כמו גוגל ובינג – בצורה אורגנית (SEO) או ממומנת (PPC) ו/או שיווק באמצעות ערוצי הסושיאל (מדיה חברתית) השונים כמו פייסבוק, לינקדאין, אינסטגרם, יוטיוב וכו' ושיווק באמצעות תוכן (Content Marketing) באתרים אחרים באמצעות פלטפורמות כמו Taboola ו-Outbrain.

כיצד להבין את קהל היעד שלכם?

תוכן שיווקי לא נכתב מעצמו, אלא מבוסס על הבנת קהל היעד של העסק החיונית לכתיבת תוכן שיווקי אפקטיבי. כאשר מבינים את הצרכים והרצונות של קהל היעד, ניתן ליצור תוכן שיהיה רלוונטי ומועיל עבורם. איך עושים זאת? הנה כך:

  • שאלות על קהל היעד: מהו גילם, מין, מצב משפחתי, מיקום גיאוגרפי, תחומי עניין ועוד.
  • "הדשא של השכן": מומלץ לחקור אצל המתחרים. מה הם עושים כדי למשוך את קהל היעד שלהם?
  • חקר שוק: בתחומים שונים מומלץ לבצע סקרים (באתרים ייעודיים) או לבצע מחקר משלכם.

לאחר שמבינים את קהל היעד, ניתן להתחיל לפתח נושאים רלוונטיים עבורם וליצר תכנים מקצועיים ויעילים שיובילו ללידים איכותיים ולהגדלת ההכנסות.

מספר טיפים נוספים לכתיבת תוכן שיווקי לאתרים

  • התחילו עם כותרת מושכת: הכותרת היא הדבר הראשון שגולשים רואים, לכן חשוב שהיא תהיה מושכת ותגרום להם להמשיך לקרוא.
  • השתמשו בתמונות, אינפוגרפיקות וסרטונים: תמונות וסרטונים יכולים לעזור להמחיש את הנושא של התוכן שלכם, ולגרום לו להיות יותר מושך ומעניין.
  • השתמשו בקריאות לפעולה: קריאה לפעולה היא הצעה לפעולה שאתם רוצים שהגולשים יבצעו. לדוגמה, אתם יכולים לעודד אותם להירשם לניוזלטר שלכם, לבקר בחנות שלכם, או לרכוש את המוצר שלכם.

כתיבת תוכן שיווקי לאתרים - קורנגה

כתיבת תוכן שיווקי לאתר אינטרנט. כל אחד יכול?  

כתיבת תוכן באופן עצמאי מביאה איתה יתרונות שונים כמו – חיסכון בעלויות ושליטה מלאה על התוכן, שכן  כאשר אנו כותבים את התוכן בעצמינו, יש לנו שליטה על מה שנכתב, על הסגנון ועל אורך המאמר. עוד יתרון שכתיבה עצמאית מביאה הוא דרך טובה להביע את היצירתיות שבכם. אתם יכולים ליצור תוכן ייחודי ומושך שיבלוט על פני המתחרים האחרים. אולם מנגד, כמו בכל תחום בחיים, יש גם חסרונות לכתיבה עצמאית כמו למשל:

  • זמן- כתיבת תוכן יכולה לקחת זמן רב, במיוחד אם אינכם כותבים מקצועיים הכותבים באופן קבוע ואם אתם אנשים עסוקים, כתיבה עצמאית פחות מתאימה לכם.
  • תרגול- כתיבת תוכן שיווקי אפקטיבי היא מיומנות שדורשת תרגול. אם אינכם כותבים באופן קבוע, סביר שהתוכן לא יהיה איכותי מספיק כדי להשיג את מטרותיכם.
  • אובייקטיביות – כאשר אתם כותבים על העסק שלכם, ייתכן שתהיה לך נטייה לחוסר אובייקטיביות, מה שעלול להוביל לכתיבה שיווקית לא אפקטיבית.לעומת זאת, כאשר אתם שוכרים כותב מקצועי לכתיבת תוכן שיווקי לאתר, אתם בוודאות יכולים ליהנות מהיתרונות הבאים:
  • איכות – כותב תוכן מקצועי הינו מנוסה בכתיבה שיווקית. הוא יידע כיצד לכתוב תוכן שיענה על הצרכים שלכם וימשוך את קהל היעד המתאים ביותר.
  • קידום אורגני SEO – כתיבת תוכן שיווקי לאתר אינטרנט ע"י כותב מקצועי תהיה מותאמת לקידום אורגני והתאמה למנועי החיפוש בהתאם לדרישת המקדם ותביא לחשיפה גבוהה יותר לגולשים.
  • יעילות – כותב תוכן מקצועי יכול לכתוב תוכן לאתרי עסקים, במהירות וביעילות, מה שיכול לחסוך זמן וכסף.
  • אובייקטיביות – כותב תוכן מקצועי יהיה אובייקטיבי יותר בכתיבה, מה שיוביל לכתיבה שיווקית אפקטיבית יותר.

מהו הפתרון הטוב ביותר?

ההחלטה אם לכתוב את התוכן בעצמכם או לשכור כותב תוכן מקצועי היא החלטה אישית. בהתאם לצורך שלכם, באם מדובר על כתיבת תוכן לאתר, מגזין, פלטפורמות חברתיות וכדומה, כותב תוכן מקצועי יוכל לעשות עבורכם את עבודת הכתיבה על הצד המקצועי והיעיל ביותר, כמו גם בזמן המהיר ביותר. מומלץ לבדוק הצעות מכמה כותבים טרם קבלת ההחלטה, כדי לבחון חיבור אישי עם הפרסונה וכדי לקבל הצעת מחיר מכמה גורמים ולבחור מתוכן את ההצעה שהכי נראית לכם משתלמת.

כתיבת תוכן לאתרים עם קורנגה

קורנגה מעסיקה "אינ-האוס", מומחית תוכן מקצועית, עם ניסיון רב בתחום זה, אשר תוכל להעניק לכם שירותי כתיבת תוכן בכל תחומי העיסוק.

אם אתם מחפשים חברה מקצועית לכתיבת תוכן שיווקי לאתר, קורנגה היא הכתובת הנכונה עבורכם ✒️

בהצלחה 🙂

אלעד גושקס

אלעד גושקס

מנהל מחלקת SEO, קידום אתרים בחברת קורנגה

קדמו את העסק שלכם להצלחה>

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

ניהול מוניטין לעסקים - קורנגה

ניהול מוניטין לעסקים

תוכן עניינים   יש אמרה עתיקה שידועה לרבים מאיתנו, שאומרת ש"עדיף שם טוב משמן טוב", כמשל לחשיבותו הרבה של תדמית ללא רבב. הביטוי הנ"ל מתייחס

קרא עוד »