איך לבחור חברת קידום אתרים בשנת 2024 ?

איך לבחור חברת קידום אתרים? מאמר מאת קורנגה בע"מ

תוכן עניינים

קידום אתרים הוא אחד הנושאים החמים והחשובים ביותר שמדברים עליהם כאשר עוסקים בנושאי נוכחות אינטרנטית, יחסי ציבור (PR) ואפילו פרסום לעסק, אך לא פעם נראה כי כולם מסביב מאד מבינים מאד בתחום – אולי כולם חוץ מכם והאמת היא שיש הרבה מאד בלבול בתחום – גם אצל מי שחושב שהוא בקיא ויודע הרבה ממנו.

למעשה, רוב החברות והעסקים כיום, נעזרים בשירותיהם של מקדמי אתרים מקצועיים כדי להגיע למקומות גבוהים במנועי החיפוש, אולם גם החברות הללו עצמן לא תמיד יודעות בדיוק כיצד לעשות זאת על הצד הטוב ביותר.

אז רגע לפני שאתם קופצים על ההצעה הראשונה שהזדמנה בדרככם, חשוב שתבצעו מחקר ותבחרו בחברת קידום אתרים אמינה ומקצועית שתביא לכם תוצאות.

הנה כמה כללי ברזל שאתם חייבים לעקוב אחריהם בבחירת החברה שתעשה איתכם את הדרך:

1. תיק עבודות

אין חברת קידום אתרים שעובדת ללא תיק עבודות ואם יש כזאת, זהו הסימן הראשון עבורכם לחשוד.

כדי לדעת שהחברה שתעשה עבורכם קידום אתרים היא אכן מהימנה ומומלצת, ועוד יותר מכך מתאימה לכם באופן ספציפי – חשוב לעיין בתיק הפרוייקטים שלה, לשמוע על הישגים ולבחון את מידת ההבנה של אנשי הצוות בה בעולם המתחדש של קידום אתרים, וכן בתחום השירות הספציפי שאתם מתמחים בו. בנוסף, אל תהססו לפנות ללקוחותיה של חברת הקידום אתרים שאתם מתעניינים לגבי שכירת שירותיה. אם אינכם מוצאים בערוצי המדיה השונים (כרטיס העסק בגוגל ביזנס, אתרי אינדקס מקצועיים כמו "מידרג", B144, "דפי זהב" וכו') חוות דעת כתובות המספקות אתכם, פשוט הרימו טלפון לחברות המופיעות באתר תחת "לקוחות החברה" ושאלו אותם אודות טיב השירות שקיבלו.

2. טעם אישי

אין כל בושה להגיד בפה מלא, שחשוב שתאהבו באופן אישי את מה שהחברה המקדמת שלכם עושה. זה חשוב לחיבור ביניכם ברמה האישית, ועוד הרבה יותר מכך, זה חשוב ואף חיוני לדרך הארוכה שתעברו ביחד.

קידום אורגני לאתר אינטרנט הוא תהליך מורכב, מתמשך ויש שיגידו מתמיד – לכן חשוב מאד שתעשו זאת רק עם מי שתחושת הבטן שלכם אומרת לכם דברים טובים לגביו.

3. יחס אישי וקשוב

בשונה מתחומי שירות אחרים, בהם היחס האישי הוא כמובן חשוב תמיד – כאן במקרה שלנו יש לו חשיבות קריטית, מכיוון שההיכרות האישית והבלתי- אמצעית עם החברה שלכם והחזון שלה היא המפתח לקידום איכותי. בשל כך, זה לא מספיק שייעשה מעקב טכני אחר המתרחש באתר שלכם, אלא יש למנות איש קשר ישיר שיהיה אמון באופן אישי ומתמיד אחר כל שינוי וכל עדכון חשוב שיש לעשות באתרכם ויעדכן את חברת הקידום על השינויים הרצויים שהעסק רוצה להנחיל באתר (שינוי והוספת תוכן, הוספת מוצרים חדשים בחנות מקוונת – E commerce, שינוי שעות פעילות ומיקום חנות ועוד) .

4. שימו לב לסימני אזהרה

  • הבטחות גדולות מדי: היזהרו מחברות שמבטיחות לכם תוצאות מידיות מדי או התחייבות ודאית למיקום ראשון בגוגל (בטח ובטח בתחומי עיסוק שהינם מאוד תחרותיים, כגון: משרדי עריכת דין, ראיית חשבון, תיווך נדל"ן, אופנה ועוד.
  • טכניקות שחורות: ודאו שהחברה אינה משתמשת בטכניקות קידום אתרים שחורות העשויות לפגוע באתר שלכם בדירוג גוגל למשך זמן ארוך קדימה במידה ו"יזכו" אתכם בעונש ("penalty") מענקית החיפוש גוגל.
  • חוסר שקיפות: הימנעו מחברות שאינן מוכנות לספק לכם מידע על אסטרטגיית קידום האתרים שלהן ואינן נכונות לשלוח לכם דוחות עבודה חודשיים (להצגת החשיפה, תנועת גולשים, המרות וכד' שהינם תוצאה של תהליך קידום האתר שלכם בידם).

4. המרכיב הסודי

לבסוף ובמיוחד אם אתם מתלבטים בין כמה חברות שונות, חפשו את זאת שתציע לכם עוד אלמנט שמעבר, משהו ייחודי שניתן "במתנה" וכלול בשירותי החברה: חשיבה מקורית במיוחד ואופן פעולה שמפעיל את הראש מחוץ לקופסה, השקעה בשעות נוספות עבור הלקוחות, מעקב צמוד אחרי נתונים ספציפיים שחברות אחרות לא מציעות ועוד – כל אלה הם סימנים שיעידו על כך שיש לכם עסק לא רק עם חברה טובה, אלא חברה מקצועית ואכפתית באמת, שלבטח תצעיד אתכם להצלחה ושאיתה תראו את התוצאות הטובות ביותר שניתן לבקש.

שאלו את השאלות הנכונות:

  • מהי אסטרטגיית קידום האתרים שלכם?
  • באילו כלים ותוכנות אתם משתמשים?
  • מהן הדרכים שבהן אתם מודדים הצלחה?
  • האם אתם נותנים דיווחים שוטפים?
  • מהי עלות השירות?

5. מחיר 

תעשו את הבדיקה ואת ההשוואות שלכם בעלויות של תהליך הקידום האורגני בין חברות שונות, אך דעו לכם שבמקרים רבים הזול לא בהכרח משתלם (כמו בעוד תחומים רבים אחרים בחיים).

משמע, שלא בהכרח שכל בחור/ה צעירים שהרגע סיימו קורס בתחום, ישרתו את הנכסים הדיגיטליים שלכם בצורה אידיאלית (וזה מתקשר בחזרה לסעיף ה-1 שמנינו, של "תיק עבודות" ובחינת הניסיון המעשי של הגוף, המקדם ששוכרים את שירותיו) , כיוון שקידום אתרים – על ערוציו השונים- אורגני וממומן, הוא תחום מורכב שמצריך "ניסיון בשטח", כדי לרכוש את הכישורים המתאימים, מומלץ בחום ש"טבילת האש" של המקדם, לא תהיה על האתר שלכם. בשל כך, אל תתפתו להצעה הזולה הראשונה שתגיע לדלתכם, אלא בצעו את הבדיקות שלכם, תוך בדיקת הרזומה של המקדם ושכרו את שירותיה של החברה שתציע לכם מחיר הוגן בצירוף עם "קבלות" בענף הקידום: תוצאות בדמות דירוגים גבוהים במנועי החיפוש (ובראשם המלך- גוגל) של אתרי לקוחות אחרים והפקת שיפור מרשים בכמות התנועה האורגנית שמגיעה לאתריהם כתוצאה מתהליך הקידום של החברה שאתם חושבים לשכור.

קידום אתר עם חברת קורנגה

קורנגה היא חברת SEO מובילה בישראל המתמחה בקידום אתרים בגוגל כבר משנת 2002 ומהווה את אחת מסוכנויות השיווק דיגיטלי הותיקות ומנוסות בישראל. צוות המומחים שלנו בעל ניסיון רב וידע נרחב בתחום ה-SEO וישמח לעזור לכם לקדם את האתר שלכם ולהגיע לקהל היעד שלכם.

איציק גולדנברג

איציק גולדנברג

מנכ"ל חברת קורנגה

קדמו את העסק שלכם להצלחה>

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

קידום ממומן או אורגני? מאמר מאת קורנגה

קידום ממומן או אורגני ?

תוכן עניינים קידום אורגני וקידום ממומן שונים במהות התכלית האחד מהשני, לכן כל ניסיון להכיל האחד לגבי השני נידון לכישלון בסופו של דבר. ראשית, חשוב

קרא עוד »