בניית פרופיל קישורים – איך לעשות את זה כמו שצריך?

בניית קישורים - קורנגה בע"מ

תוכן עניינים

אנחנו חיים בעידן בו הרשת היא המלכה הבלתי מעורערת של תחום השיווק והפרסום.

בתור בעלי עסקים אתם פשוט לא יכולים להרשות לעצמכם שלא להיות בזירה המקוונת, כיוון שבסופו של יום, רבים מאיתנו עברו מרכישה פרונטלית בחנויות ובקניונים לרכישה אונליין, דרך המחשב או הטלפון החכם- בקלות וביעילות מקסימליים.

מצד אחד מדובר על הזדמנות חסרת תקדים עבור קבוצה גדולה של בעלי עסקים (שעד אותו רגע מידת היכולת שלכם למכור הייתה דלה שכן לא יכלו להרשות לעצמכם להשכיר חנות במיקום אסטרטגי ולשלם הרבה כסף עבור שטח פרסום בתקשורת הממוסדת), שעתה יכולים להרשות לעצמם לנצל את המרחב האינטרנטי כדי להגיע לכל לקוח בכל העולם, במידה והאתר נגיש ומותאם לשפת הגולשים במדינות השונות. מהצד השני, חדירת האינטרנט לחיינו דרך מגוון אמצעי תקשורת ובידור (טלפונים חכמים, מחשבים, טלוויזיות חכמות וכו'ׂ, הובילה ליצירת תחרות עזה בין בתי עסק רבים מאוד.

אם כך, יש ללמוד את החוקים שיעזרו גם לכם להזרים קהל לקוחות חדש ורב אל אתר העסק שלכם ועל כך בדיוק נדבר במאמר שלפניכם>>

המטרה- להגדיל את כמות הכניסות לאתרכם וחיזוק סמכותיות האתר

מה שמכתיב יותר מכל, כמה לקוחות ייכנסו לאתר האינטרנט שלכם הוא מנוע החיפוש גוגל ודומיו (בינג, יאנדקס, באידו, דאק-דאק גו ועוד).

מה שחשוב לציין כאן, הוא שאצל כל משתמש רשימת החיפוש תראה מעט שונה, זאת בהתאם למילים שיהיו רשומות ברובריקה של מנוע החיפוש כמובן ובהתאם למידת הפופולאריות של האתר.

מה זאת אומרת מידת הפופולאריות?  כאשר מנוע החיפוש של גוגל רוצה לתת את המענה הנכון ללקוח הוא שואל את עצמו איזה אתר היה אתר אליו נכנסו הרבה גולשים באופן יחסי? בהתאם לכך הוא שוזר את מיקומו של האתר במיקום המתאים לו על פי שיקולו של האלגוריתם.

במילים אחרות וכמו שאומרים 'בעברית פשוטה'- ככל שיהיו יותר כניסות לאתר שלכם (אך לא כאלה שייכנסו ומייד אחרי מספר שניות ייצאו ממנו בחזרה למנוע החיפוש), כך האתר יזכה בדירוג גבוה יותר בגוגל ושאר מנועי חיפוש מובילים והדירוגים הגבוהים יגרמו ליותר ויותר קהל חדש להיחשף למותג שלכם ולגלות את אתר העסק (ובתקווה שגם ליצור אצלכם המרות באתר, במידה וה"משפך שיווקי" אצלכם עובד בצורה תקינה).

איך הופכים את האתר פופולארי ומובילים עוד גולשים להיכנס אליו? בין היתר על ידי בניית פרופיל קישורים

מה זה פרופיל קישורים בכלל?

זוכרים את הסיפור על עמי ותמי? אלו שהלכו ביער והשאירו עקבות כדי לדעת כיצד לחזור הביתה? זו המטרה של פרופיל קישורים. המטרה שלנו היא לסמן במקומות רבים לאורך הרשת נקודות כניסה לאתר שלכם. אם למשל אתם מחפשים באינטרנט חומר על הדברת מזיקים, תוכלו למצוא בין היתר מאמרים ותוכן ממנו אתם יכולים לצאת אל עבר אתר שמוכר חומר הדברה או מציע את שירותיו של מדביר מנוסה.

זו המטרה שלנו גם כן, ליצור תכנים ולמצוא נקודות לאורך אתרי האינטרנט השונים אליהם אנחנו יכולים להכניס את הקישורים שיובילו עוד לקוחות לאתר שלכם דרך תחומים המשיקים לתחום בו אתם עוסקים.

מנועי החיפוש עושים שימוש בקישורים עבור הדברים הבאים:

  • גילוי דפים חדשים ברחבי הרשת.
  • חיזוק הבנתם לגבי הנושאים שבהם עמודי האתר עוסקים בהם- למשל אם ההפניה מאתר חיצוני (הקישור) לעמוד תוכן כלשהו אצלכם באתר (כזה המקדם ביטוי מפתח מסוים שקשור לפעילות העסק), מגיעה מביטוי מפתח כלשהו שמוטמע בשורות המאמר אורח/ממומן והעמוד אצלכם קשור לאותו ביטוי, אזי שהבוטים של גוגל ושאר מנועי חיפוש, מקבלים "עידוד" לקדם אתכם על אותו ביטוי מפתח.
  • חיזוק הבנתם את ההיררכיה הפנימית של האתרים.
    קישורים חיצוניים (Inbound Links) הם הערוץ העיקרי שמסייע לגולשים לנווט בג'ונגל האתרים שהציף את המרחבים הווירטואליים שלנו בעשור האחרון עם התפתחות האינטרנט המהיר בפס הרחב. משמעות הקישורים האלה, היא הפנייה לכל מיני מקורות "בר סמכא", אמינים אשר עוסקים במסגרת הרחבה של התחום בו אתם פועלים. דוגמא לכך היא, הפניית גולשים למקורות אקדמאים ברשת.

*קחו בחשבון- לא כל הקישורים הינם שווי ערך מבחינת כוחם והיכולת שלהם להשפיע על מנועי החיפוש, על מנת שיראו בכם יותר סמכותיים ויקדמו את האתר שלכם בדירוג על ביטוי מפתח בתוצאות החיפוש שלהם.

למה אנחנו מתכוונים? ישנם קישורים שאינם טומנים בחובם "המלצה" מצד האתר המפנה אליכם ואחרים שכן.
קישורים סטנדרטיים, כאלה המעבירים לאתר שלכם כוח מול האלגוריתם של מנועי החיפוש (קרי ממליצים על התוכן באתר שלכם), נקראים “Follow links” ונראים בצורה כזו:

<a href="">https://www.koranga.co.il/</a> ואילו קישורים שמפנים גולשים לאתרכם (באמצעות לחיצתם על הקישור שמוטמע בטקסט או בתמונה), אך אינם ממליצים על התוכן באתרכם ולכן אינם מעבירים כוח לחיזוק סמכותכם, נקראים no follow links והם נראים כך: <a href="" rel="nofollow"> https://www.koranga.co.il </a>. אם אתם מבצעים החלפת קישורים או רוכשים קישור מאתר כלשהו, תמיד תשימו לב שאתם מקבלים קישור סטנדרטי ולא כזה הנושא את תגית הno follow”".

למה חשוב לבנות פרופיל קישורים איכותי?

לפני הכל קישורים חיצוניים הם אחד מ-3 המשתנים החשובים ביותר עבור קידום אורגני (SEO), יחד עם יצירת תוכן איכותי והענקת חווית שימוש מיטבית לגולש באתר.

אנחנו רוצים מצד אחד להזרים לקוחות חדשים לנכס המקוון שלנו ומהצד השני לגרום לאלגוריתם של גוגל ויתר מנועי החיפוש, לתפוס את האתר שלנו כסמכותי-אוטוריטה בתחומנו.

אם מנועי החיפוש יגלו שאנחנו מטמיעים קישורים במקומות לא רלוונטיים-אתרים שאין בינם לבין העסק שלנו שום קשר מבחינת תחום העיסוק (למשל אם יש לנו עסק לממכר חלונות, לא הגיוני שנקשר אליו מאתר של ביגוד וכד') או שהאתר שלנו מקבל המון קישורים מאתרים לא איכותיים עד רמת הספאם, הם עלולים לפגוע לנו בדירוגים וכתוצאה מכך חשיפת הגולשים לאתר שלנו, תרד משמעותית.

אולם, במידה ונבנה פרופיל קישורים אמיתי (שנראה טבעי ולא "הצפת" קישורים באתרים לא רלוונטיים וכד', נוכל להעלות בעקיפין את מידת הפופולאריות של האתר.

מה הופך פרופיל קישורים לאיכותי? כזה שמקשר בין תוכן איכותי ורלוונטי ובין אתר האינטרנט שלכם.

על פי הנחיותיה של גוגל, בניית קישורים חיצוניים מוכרחה להתבצע באופן טבעי ואין לבנות פרופיל קישורים הנשען על קבלת תגמול כלשהו מהצד השני (תשלום או קבלת קישור מהצד השני). בפועל, מקדמי אתרים רבים מאוד, כן מקיימים מערכת הדדית של החלפת קישורים, אך עושים זאת בצורה נבונה (מוצאים קישור ממאמר אורח איכותי, אשר נמצא באתר עם תחום עיסוק רלוונטי לאתר שמקבל את הקישור) ולא שקופה בפני האלגוריתם של גוגל ודומיו, כך ששני הצדדים בעסקת הקישורים, יוצא נשכרים. גם רכישת קישורים היוצאים ממאמרי אורח, הם דבר פופולרי ושכיח מאוד בעולם קידום האתרים האורגני. במסגרת עסקה זו, רוכש מומחה הקידום את שטח הפרסום, קרי את האפשרות לפרסם מאמר אורח באתר עם קשר תוכני לתחום העיסוק של האתר אותו אנו רוצים לקדם. המאמר צריך להיות מעשיר ובעל ערך מוסף, קרי מאמר טבעי ולא כזה שדוחף את הקישור לגולשים ולמנוע החיפוש בצורה גסה, ללא שום ערך מוסף אמיתי. במידה והקישור יהיה כזה, אין סיבה שגוגל תמנע מהעמוד המקודם בעזרת הקישור, להתקדם בדירוגיה.

5 טיפים מובילים לבניית קישורים

  1. התייעצו עם מומחים לקידום אתרים- אם אין לכם ידע בקידום אתרים במנועי החיפוש (SEO) או שיש לכם ידע בסיסי מאוד, אתם מוכרחים להיוועץ במומחה קידום אתרים למשימת בניית קישורים.

מקדם האתר שלכם מוכרח להתייחס בתהליך ה-SEO לאתר העסק שלכם, גם לממד של בניית פרופיל קישורים ראוי- כזה העומד בכבוד מול זה של המתחרים שלכם לתחום ואף מתעלה עליו. פרופיל קישורים איכותי, הוא כזה שיכלול בעיקר הפניות ממאמרי אורח איכותיים מאתרים שקשורים לתחום עיסוקכם או מבלוגים מובילים שכוללים מנעד רחב של עולמות תוכן  (ופחות מאינדקסים). קחו בחשבון שמומחה קידום אתרים מוכרח להישאר עם יד על הדופק בכל הנוגע לתחום ה- offsite SEOהכולל בתוכו גם את נושא אופטימיזצית הקישורים, היות ומה שעובד היום, לא בהכרח יעבוד גם בעוד חודש, חודשיים או שנה קדימה. 

מומחה קידום אתרים שכבר מנוסה בעולם הקידום מספר שנים וספציפית רכש ניסיון באופטימיזציית קישורים (לאחר תהיות וניסיונות רבים), אמור כבר לגבש אסטרטגיה מבוססת לבניית קישורים אשר מניבה פרי. הוא יידע איך זה להיות מושפע ממשתנים עיקריים בתהליך בניית פרופיל הקישורים, כמו: צרכי הלקוח, יעדיו הקידומיים ומסגרת זמנים לתהליך, כמו גם תקציב מוגדר ומוגבל, העומדים לפניו ולעשות את המיטב בהתבסס עליהם.

  1. חשבו על קבלת הפניות מאתרי לקוחות ושותפים- אם יש לכם שותפים שאתם עובדים איתם באופן מתמשך, או לקוחות נאמנים שמאוד אוהבים את המותג שלך (אם אתה עסק המציע שירותי B2B), תוכלו לפנות אליהם ולהרוויח קישורים בקלות יחסית. אתם יכולים לשלוח להם תגי שותפות (לוגואים ושאר סמלים גרפיים המסמלים שותפות הדדית) שמהם יוציאו קישור לאתרכם, או להציע להם שתכתבו המלצות על המוצרים/שירותים שלהם, בתמורה לקישור וכדומה.
  2. היו מעורבים מאוד בקהילה המקומית שלכם- עבור עסק מקומי (כזה שפוגש את לקוחותיו באופן אישי), הגעה לליבה של לקהילה יכולה להוביל לכמה מהקישורים בעלי הערך הרב ביותר להגיע לפתחכם. למשל, תנו חסויות לאירועים וירידים מקומיים בעיר בה העסק פועל, השתתפו באירועים קהילתיים, סמינרים, סדנאות וכד' שקשורים לקהילה ובנוסף, הצטרפו לאגודות עסקים לוקאליים. כל האפיקים האלה, עשויים להניב לכם קישורים מאתרים של עסקים וארגונים אחרים שקשורים לקהילת עירכם.
  3. העלו לרשת בלוג מיוחד המתמחה במידע מסוים- אסטרטגיית הקישורים הזו כל כך פופולרית וטובה, שהיא אחת מהבודדות המומלצות באופן רשמי על ידי המומחים של גוגל. לבלוגים יש את היכולת להרוויח קישורים מבלוגים אחרים באמצעות כך שתקפידו על יצירה עקבית של חומרים איכותיים וטרנדיים על התחום שלכם. חומרים אלה אם אכן יהיו מקוריים וטובים במיוחד, צפויים לייצר תהודה ברשת ולהניב לכם הרבה שיתופים והטמעת קישורים מאתרים ועמודים ברשתות חברתיות.
  4. גוונו את פרופיל הקישורים הנכנסים שלכם כמה שיותר- ישנם סוגים רבים ושונים של קישורים נכנסים, כאשר אלה המגיעים מ"אנקור טקסט" המוטמע בתוך מאמרים איכותיים באופן הנראה כמה שיותר טבעי, הם אלה המובילים באיכותם. אולם אל תוותרו על קישורים מתוך כרטיס עסקי באינדקסים הקשורים לתחום עיסוקכם, מרשתות חברתיות, אתרי ספריית ידע וכו', אשר מגדילים את הפרופיל קישורים שלכם ועושים אותו "טבעי יותר" עבור מנועי החיפוש.

לסיכום

שילוב בין רכישת קישורים לבין החלפת קישורים הוא הפתרון האולטימטיבי לבניית פרופיל קישורים איכותי שיחזק את תנועת הגולשים/לקוחות פוטנציאליים לאתרכם ואת הסמכותיות של דומיין האתר שלכם למול האלגוריתם של מנועי החיפוש השונים ובראשם גוגל כמובן (מנוע החיפוש המוביל בפופולריות בעולם בכלל ובישראל בפרט). בעולם אידיאלי, האתר שלכם היה מקבל "קישורים טבעיים" בלבד, בצורה פסיבית ולא הייתם נזקקים להשגת קישורים בדרכים אקטיביות שציינו, אך המציאות היא כזו שרק אם הינכם בעלי מותגי ענק בתחומכם, תזכו בפרופיל קישורים רחב, המבוסס כולו על הפניות טבעיות מאתרים חיצוניים שבוחרים לקשר אליכם מתוקף היותכם אוטוריטות בתחום, אשר שווה לציין כרפרנס.

בכל מקרה, נסו תמיד לשמור על פרופיל קישור "בריא וטבעי ככל הניתן". פרופיל קישורים "בריא" הוא כזה הנותן מראית עין למנועי החיפוש, שאתם מרוויחים את הקישורים הסמכותיים שלכם- בצורה ישרה ולא ע"י מניפולציות (כמו רכישה מאסיבית של קישורים ממומנים, שעולים לאוויר בפרק זמן קצר).

Picture of אלעד גושקס

אלעד גושקס

מומחה SEO, קידום אתרים בחברת קורנגה

קדמו את העסק שלכם להצלחה>

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

הקמת אתר תדמית

בניית אתר תדמית אם פעם היה זה התפקיד של חלונות הראווה או של הפרסומות בדפי זהב, ללכוד את תשומת הלב של הקורא או הלקוח הפוטנציאלי,

קרא עוד »
קידום ממומן או אורגני? מאמר מאת קורנגה

קידום ממומן או אורגני ?

תוכן עניינים קידום אורגני וקידום ממומן שונים במהות התכלית האחד מהשני, לכן כל ניסיון להכיל האחד לגבי השני נידון לכישלון בסופו של דבר. ראשית, חשוב

קרא עוד »
בניית אתרי תדמית לכל סוגי העסקים - קורנגה שיווק דיגיטלי משנת 2002

בניית אתרי תדמית

תוכן עניינים נכס דיגיטלי אמיתי הוא אתר הנמצא בשליטתכם המלאה, רשום תחת השם שלכם ומנוהל על ידיכם. הכוונה היא לאתר בית המייצג את העסק שלכם

קרא עוד »