איך להיות מקום ראשון בגוגל – קידום אורגני בשירות העסק שלכם

איך להיות מקום ראשון בגוגל? מאמר מהמומחים לקידום של קורנגה

תוכן עניינים

קידום אתרים אורגני הוא שיטת מקוונת של שיפור הדירוג של אתר במנועי חיפוש כגון גוגל. השיטה מבוססת על העקרונות של החיפוש האורגני של גוגל, שמטרתם היא לספק תוצאות חיפוש אמינות ומעודכנות. במקום הראשון בגוגל באמצעות קידום אתרים אורגני, אתה יכול להגיע לקהל המבקרים המבוקשים שלך באמצעות הגדלת הדירוג של האתר שלך בתוצאות החיפוש. במאמר זה, אנו נדון בכל הנושאים החשובים הקשורים לקידום אתרים אורגני ואיך אתה יכול להשתמש בהם כדי להיות ראשון בגוגל מבחינת דירוג על מגוון ביטויי מפתח הרלוונטיים לפועלכם.

למה לכם לרצות להיות במקום הראשון בגוגל עבור קידום העסק?

כולם רוצים להיות במקום הראשון בגוגל, אך מה מה זה אומר מבחינת הגולשים? מנתוני מחקר שנערך בשנת 2012, עולה כי קידום אורגני אכן מוביל יותר גולשים להקלקות וגלישה באתרים המופיעים במקום הראשון בגוגל. משתמשים דרך מנועי החיפוש גוגל ובינג, הקליקו ב-94% מהמקרים על תוצאות אורגניות לעומת קידום ממומן, וזה עוד לא הכל. מה שזה אומר במילים אחרות הוא, שקניית מודעות (קידום ממומן) פחות משכנעת בעיני הגולשים ממיקום גבוה בגלל תוצאות אורגניות. באיזה שהוא מקום כנראה יותר מרשים ובצדק, זה מעיד על תוכן רב שמכיל את מילות המפתח, וגם על זה שבעלי האתר משקיעים בו ולכן זה גם מעיד על רמת המקצועיות שלהם.

על המקום הראשון הקליקו 48%

מהמחקר עולה כי על המקום הראשון הקליקו 48% מהגולשים ואילו על השני רק 12 ועל השלישי 8% בלבד. נתונים אלה מעידים על החשיבות שמייחסים הגולשים למיקום התוצאות בגוגל. נקודת ההנחה שלהם כפי הנראה היא, שהם מתייחסים ומעריכים יותר אתרים הממוקמים במקום הראשון בגוגל אין ספק כי המיקום הזה הוא תוצאה של קידום אורגני. הגולשים יודעים גם את זה, אבל כנראה ובצדק- מעריכים אתרים שמשקיעים באופן מקצועי בקידום ותחזוקת האתר שלהם. שיעור ההקלקה הגבוה על האתרים, אכן מוביל למחשבה כי המיקום נתפס בעיני הגולשים כהמלצה, הם מבינים שיש בו תוכן ראוי ומעריכים יותר מיקום גבוה בתוצאה אורגנית מאשר בקידום ממומן.

נשים מקליקות יותר מגברים

בנוסף עלה, כי נשים מקליקות על פרסומות יותר מאשר גברים (53% מול 47%). באופן כללי הוכיח המחקר כי ככל שעולה גיל הגולשים, כך עולה שיעור ההקלקות על מודעות. יש יותר התייחסות למודעות וב-65% ממקרי ההקלקה זה היה מטעמם של גולשים בני 35 פלוס. אבל אין ספק כי קידום אורגני מנצח במחקר הזה בגדול. העובדה שאתרים מגיעים למקומות גבוהים בגוגל בזכות התוכן שלהם, ולא דרך קידום ממומן עושה על הגולשים רושם יותר טוב. זה מקביל לכך שכאשר חברה רוצה להגיע לקהלי יעד, היא לא תהלל את עצמה בפניהם ועדיף שלקוח מרוצה למשל יהלל אותה במקומם. זה נשמע יותר אמין ופחות לוחץ. זה נשמע כמו חוות דעת טובה יותר מאשר התנשאות עצמית. כך זה קידום אתרים שעובד בצורה טובה וחכמה.הוא יעיל ואפקטיבי ומפיק תוצאות מירביות.

מה הם הכלים החשובים ביותר לקידום אתרים אורגני כדי להיות ראשון בגוגל?

1. אופטימיזציה של התכנים: יש לבצע אופטימיזציה של התכנים של האתר כדי להבטיח שהוא מתאים לקריטריוני החיפוש של גוגל. יש לבצע אופטימיזציה של הכותרות, התוכן, התמונות והקישורים של האתר.

2. קידום בפורטלים חברתיים: יש להשתמש בפורטלים חברתיים כדי להפוך את האתר לפופולרי ולהגביר את הפניות אליו.

3. שימוש בקישורים חיצוניים: יש לבצע שימוש בקישורים חיצוניים מאתרים אחרים כדי להגביר את הרמת האמון של האתר בעיני גוגל.

5. שימוש בכלים טכנולוגיים עבור מעקב ביצועים ושיפור תהליך קידום בהמשך הדרך: שימוש בכלים המסייעים לתהליך הקידום אורגני, כמו: Google Analytics,Google Adwords ושימוש ב-Google Search console.

4. שימוש במילות מפתח: יש לבחור מילות/ביטויי מפתח מתאימים אשר יעזרו בקידום האתר בגוגל ויתאימו בצורה הנכונה ביותר לתחום פועלו של העסק הספציפי אותו מקדמים במנוע החיפוש.

מה זה חקר מילות מפתח ?

חקר מילות מפתח הוא השלב הראשון לפני התחלת תהליך הקידום אורגני, בו מקדם האתר (או מומחה הקידום) חוקר את מילות המפתח של הלקוח. מילות המפתח הן מילים המופיעות בחיפוש בגוגל ולכל מוצר או שירות יש את מילות המפתח שלו. פעמים רבות, הדרך של הגולשים להשיג מידע היא בשיבוש של עברית ובקוצר סבלנות. זה אכן בא לידי ביטוי בהמצאות מילוי המפתח של הגולשים. כך למשל אם תרצו לדעת כמה יעלה לכם קידום אורגני, תצטרכו להקליד בגוגל את ה: "קידום אורגני מחיר" ולא למשל: כמה עולה קידום אורגני. זה ארוך מדי בשביל הגולשים שלמדו כבר, איך לחפש כל אתר מהר והמציאו מה שנקרא עברית חדשה.

איך להשתמש בכלים החשובים ביותר לקידום אתרים אורגני כדי להיות ראשון בגוגל?

  • התחל בבניית מערכת קישורים ענפה וסמכותית- התחל על ידי בניית קישורים מקומיים מאתרים הקשורים לתחום עיסוקך, כגון אינדקסים של בעלי מקצוע מתחומך (למשל אתר אינדקס נגרות, אם יש לך עסק לעיבוד מוצרי עץ). המשך לאחר מכן, לבניית קישורים מאתרים אחרים עם קשר טיפה רחב יותר לתחומך, לדוגמא אתרי אינדקסים מקצועיים כלליים, כמו למשל אתר "המקצוענים" או B144 בישראל.
  • התחל בבניית תוכן מקצועי, רלוונטי ומעודכן- התוכן המקצועי צריך לתאר את עיסוקך ופועלך באופן מפורט ומקצועי לעילא. התוכן צריך להיות מעודכן ומפורט במיוחד, כך שהגולשים יוכלו להבין את רצונך מהם ולקבל את המסר ממך באופן מהיר, ברור וחד משמעי.
  • התחל בשיתוף התוכן בעמודי הרשתות חברתיות שעומדים לרשותך (אם אין לך, פתח בהקדם)- שתף את התוכן שלך ברשתות חברתיות כדי להפיץ את מסרך באופן המהיר והמוצלח ביותר. השתמש ברשתות חברתיות מובילות כדוגמת: פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין, טוויטר, יוטיוב ועוד, כדי להפיץ את התוכן שלך – כולל זה השיווקי, באופן די פשוט ובתפוצה רחבה ועל ידי כך גם להגדיל את כמות המבקרים באתר שלך.
  • השתמש במילות/ביטויי המפתח שאספת במסגרת תהליך חקר מילות המפתח הקודם לקידום האתר המעשי- השתמש במילות המפתח המתאימות ביותר עבור האתר שלך להיות מדורג עבורן גבוה בתוצאות גוגל ויתר מנועי חיפוש. מטרת ההליך הכה חשוב הזה, הינה משיכת המבקרים הרלוונטים ביותר לאופי פעילות האתר שלך והבאתם לביצוע הפעולה או המרה הרצויים לך\ באופן המיטבי. ככל שתדייקו את בחירת מילות המפתח שלכם לסוג לקוחותיכם ומה שהם עשויים לחפש באתר כמו שלכם, כך יגברו הסיכויים שתצליחו לגרום להם לבצע המרה באתרכם, למשל מילוי טופס יצירת קשר (= ליד).

קדמו את העסק שלכם להצלחה>

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

קידום מילות מפתח - קורנגה

קידום מילות מפתח באתר 🔐

הצורך בקידום אתרים, נובע ממבנה הרשת הדיגיטלית הצפופה, וגם מהצורך לפעול לפי החוקים של מנוע החיפוש גוגל. חשוב להתמקד בחלוקת הערך לגולשים, לכתוב תוכן רלבנטי

קרא עוד »