שדרוג אתר או בניית אתר חדש ❓

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

לשדרג אתר קיים או לבנות כבר אחד חדש לגמרי וזהו?

שאלה זו עולה מעת לעת על ידי לקוחות אשר מבקשים מצד אחד לרענן את העיצוב של האתר אשר בנו לפני מספר שנים, ומצד שני כאלו המבקשים לשדרג אותו טכנולוגית על מנת שיעמוד בדרישות גוגל והעיצוב העכשווי.

בקשות אלו באות מתוך מחשבה על חסכון בהוצאות ובכאב ראש הכרוך בתהליך הקמת אתר חדש (זכור להם מהפעם הקודמת..) ומחוסר הבנה מקצועי של בקשתם. בגדול ניתן לשדרג כמעט כל אתר וכל טכנולוגיה, השאלה מה נדרש לשדרג באתר והאם ההשקעה, מאמץ, עלויות שוות את זה…רבים מהפעמים אנו לא ממליצים על שדרוג אתר קיים אלא על הקמת חדש, כל עוד האתר הישן בנוי בשפת תכנות מיושנת דוגמת ASP או שפת תכנות אחרת.

במקרים אלה השדרוג לא יעזור עבור קידום אתר שכן מעצם היותן שפות תכנות מיושנות, הן אינן מותאמות בצורה מיטבית לדרישות גוגל העכשוויות. ראה ערך WordPress אשר זוכה לאהדה רבה ולרוח גבית חזקה מגוגל טכנולוגיה המועדפת עליהם להקמת אתרים. לא בכדי שכן כיום כל אתר 5 הנבנה בעולם מבוסס וורדפרס.

לעיתים שדרוג אתר מיושן גורר עימו בעיות קוד רבות אשר היו “כסוכן רדום “בכל השנים האחרונות אך בעת ניסיון לשדרג.. הקוד השתבש והאתר למעשה הופך לשעה אבודה במקום לשעת עבודה…וכאן בדיוק השלב בו ההוצאות על השדרוג יעלו ושביעות הרצון שלך כלקוח תרד שכן יתחילו סבב תקלות חוזרות ונשנות, את רובן לא ניתן יהיה למנוע לצמיתות אלא כתיקון זמני.

לכן, המחיר הכבד הן בארנק והן בתעצומות הנפש ועדיף תמיד להתקדם טכנולוגית לדרישות עדכניות המומלצות על ידי ארגון התקינה האמריקאי W3C ועל ידי גוגל כשליט עולם הקידום.

כל כמה זמן כדאי לבצע שדרוג אתר קיים ?

כפי שרבים ממכם בוודאי שמים לב, העולם הדיגיטלי שבו אנו חיים, מתפתח בקצב מהיר מאוד! המצאת הטלפון החכם הראשון- האייפון, הכניסה טכנולוגיה מדהימה של מחשבים קטנים בכף ידינו, מחשבים איתם ניתן לבצע המון פעולות שעד לפני שני עשורים, וודאי היו נראים לרובנו כמדע בדיוני. פעולות כמו תשלום ישיר דרך הטלפון- ללא כרטיס אשראי (באמצעות חיישן NFC המוטמע במכשיר), גלישה בפלטפורמות חברתיות שונות ומשונות (פייסבוק, טיקטוק, פינטרסט וכו’), צילום ברמה גבוהה מאוד ועוד ועוד, הפכו לשגרת חיינו ונראים לנו כבר טבעיים. זוהי עובדה מדהימה, שאותם טלפונים חכמים וקטנטנים שנמצאים בכיסנו, טומנים בתוכם מעבדים עוצמתיים פי עשרות מונים מהמחשב העצום שתפס חלל של מספר חדרים והיה אחראי על הטסת החללית אפולו 11 שהנחיתה אנשים על הירח לראשונה בהיסטוריה (בשנת 1969). אז כן, הטכנולוגיה שלנו מתפתחת בקצב מסחרר וכך גם מבנה אתרי האינטרנט בעשור האחרון, מתקדמים בקצב מהיר מאוד, תוך שהם מפשטים את השליטה עליהם דרך מערכות הניהול תוכן (CMS) ומאפשרים ליצור הרבה יותר תוכן דינאמי בקלות ושלל פונקציות מדליקות המשפרות את מראה האתר ואת האינטראקטיביות שלו עבור הגולשים.

אחת מהפלטפורמות הפופולריות ביותר בעולם (נכון לתחילת 2019, דובר על למעלה מ-32% מסך האתרים בעולם, הבנויים על בסיס הממשק שלו) לבניית אתרים מודרניים ואינטראקטיביים, היא WordPress הוותיקה (החלה את דרכה כפלטפורמה פתוחה לכולם, עבור הקמה פשוטה של בלוגים), המבוססת על קוד פתוח, קרי אין דרישה של החברה המפתחת של התוכנה, להשמת זכויות יוצרים כדי לתרום לה קוד.

הוורדפרס משתנה במהירות ועדכונים לתוכנה מתרחשים בקצב גבוה, לעיתים על בסיס שבועי (שימו לב שהאתר שלכם עומד בקצב, כדי שלא תישארו מאחור מבחינה טכנולוגית ואבטחתית. רק לבצע גיבוי בשרת לפני שמבצעים עדכונים כאלה). 

אך שדרוג מערכת ניהול התוכן של וורדפרס, היא רק חלק קטן מהתמונה, בכל הנוגע לצורך בשדרוג אתרים קיימים. אבל לפני שתתבלבלו סביב השאלה של האם אתם כבר צריכים לשדרג משמעותית (שינויים ברמת פיתוח הקוד) את האתר שלכם בשל זה, מומלץ שתשאלו עצמכם את השאלות הבאות:

  • האם האתר הנוכחי שלי אכן משקף את המיתוג ואת ערכי העסק כפי שהוא בהווה?
  • האם האתר נראה מודרני מספיק בהשוואה למתחרים שלי בתחום העיסוק של החברה? כלומר, עיצובים מסוימים ופיצ’רים שהיו מרשימים, רק לפני 3 שנים, עלולים להיות כבר מיושנים כיום ולהציג אתכם כמותג שחוק ולא עדכני.
  • האם העסק שלי התרחב, אך האתר “דורך במקום” ? למשל, אם התרחבתם מעסק מקומי – ישראלי, לעסק הפועל בשווקים מעבר לים (משמע, נהייתם חברה גלובלית), אתר אינטרנט הפועל בשפה העברית בלבד, כבר ממש לא יתאים לפעילות השיווקית שלכם ויפגע לכם בעסק! במקרה כזה, תצטרכו להרחיב את נוכחות הרשת שלכם – להוסיף גרסאות נוספות של האתר שלכם, בשפות אחרות או אפילו להקים אתרים חדשים לגמרי, עבור אותו שוק שאתם מכוונים אליו את פעילותכם העסקית.

האם האתר הנוכחי שלי מותאם בצורה ראויה לקידום אורגני עכשווי? אם אתם מקדמים אורגנית את האתר (ואנחנו מאוד מקווים שאתם עושים את זה, אחרת מה הטעם להחזיק אתר בימינו?), אתם צריכים להתאים את הנכס הדיגיטלי שלכם לסטנדרטים של גוגל, בכל הנוגע לקיומו של מבנה היררכי הגיוני למשתמש באתר וקיומה של חווית משתמש ראויה עבור כל גולש (גם אם הוא סובל מליקוי או נכות כלשהי, המגבילה את יכולותו להשתמש באתר כאחד האדם).

ואם בקידום אורגני עסקינן, זה מעביר אותנו לנושא הבא במאמר:

מה יקרה עם הדירוגים בגוגל שתחליטו לשדרג אתר?

אז כן, אנחנו מבינים את החשש המוצדק שלכם לגבי שינויים מהותיים באתר, שעלולים לפגוע לכם בתוצאות הטובות במנוע החיפוש של גוגל (או כל מנוע מוביל אחר). בעלי אתרים רבים, מגיעים אלינו לפני הקמת אתר חדש או שדרוג אחד קיים, שהם ממוקמים גבוה על מגוון ביטויי מפתח בתוצאות של גוגל והם מפחדים “לירות לעצמם ברגליים” עם השינויים הכרוכים ביישום שינויים אקוטיים בנכס הדיגיטלי שלהם. אך קורנגה בע”מ שהינה חברה לבנייה וקידום אתרים, יכולה להרגיע אתכם שיש פתרונות מצוינים ליישום חלק של העברת האתר, מבלי לגרום לזעזוע בתוצאות גוגל. שמירה על מבנה היררכי דומה ככל האפשר לאתר הקיים, ביצוע הפניות 301 מעמודים של האתר הישן לאתר החדש ועוד כהנה וכהנה פעולות מחושבות שאנו יודעים לבצע, הן אלו שצריכים לגרום לכם להוריד דופק בכל הנוגע לשאלה: הם לשדרג / לבנות אתר חדש.

אז האתר שלכם לא צפוי להיפגע מבחינת תוצאות בגוגל במסגרת שדרוג האתר, אך מה תרוויחו מהסיפור הזה?

כאמור קודם לכן, אתר הבנוי לפי הקווים המנחים של האלגוריתם חיפוש של גוגל ויעניק לגולשים בו את חווית השימוש המהירה, הנוחה וההגיונית ביותר, תזכה את בעליו בדירוגים גבוהים בגוגל, מה שייצר עבורכם בסבירות גבוהה, הרבה יותר תנועה לאתר שתוכל בפוטנציה, לייצר לכם הרבה יותר עסקאות.

אתר משודרג צריך להיות מהיר יותר מבחינת טעינת דפים ושימוש בפונקציות השונות באתר, הוא צריך להיראות טוב ולהניע את הגולש לפעולה הרצויה (מילוי טופס יצירת קשר, הרשמה לניוזלטר / מועדון חברים, רכישת מוצר בצורה מקוונת ועוד), תוך מספר קטן של קליקים מעמוד הנחיתה / עמוד הבית של האתר.

אחד הדברים החשובים בשנים האחרונות, מבחינת חווית השימוש באתרי אינטרנט והתאמתם לקידום אורגני בגוגל ודומיו, הוא התאמת האתר בצורה מלאה לשימוש בטלפונים חכמים שונים ועל כך בדיוק נדבר בפסקה הבאה.

שדרוג אתר מיושן לאתר מותאם למובייל

אתר ריספונסיבי חדש המעוצב במיוחד עבור העסק שלך ואינו חלק מתבנית וורד פרס יעלה כמעט כמו השדרוג של האתר הישן ולכן אין טעם לחשוב על שדרוג הישן כלל וכלל, אלא על הקמת אתר ריספונסיבי חדש.

אתר ריספונסיבי יאפשר לעסק להמשיך להתפתח גם בשנים הבאות מבחינה טכנולוגית ועיצובית, יאפשר לעסק להוסיף פיצ’רים שונים ומגוונים ולהרחיב את סל השירותים של העסק באינטרנט. מעבר לכך האתר יעמוד בדרישות גוגל לקידום אורגני וימשיך לגייס לקוחות חדשים מדי יום, גם כאשר העסק סגור.

למה כדאי לכם לשדרג אתר קיים או לבנות אחד חדש בעזרת קורנגה ?

אנחנו חברה לבניית אתרים וקידומם עם ניסיון של קרוב לשני עשורים (משנת 2002) ואנו מאמינים שהקמת אתר אינטרנט היא תהליך שצריך להתבצע בשיתוף מלא של הלקוח, כבר משלב האפיון ועד שלב ההרצה.
אנשינו הם בעלי ידע אדיר בכל הנוגע לאפיון, עיצוב ופיתוח אתרים מודרניים-מותאמים למשתמש ולמנועי החיפוש. אנו נפתח עבורכם אתרים מותאמים לטלפונים חכמים ומונגשים לכלל האוכלוסייה (גם בעלי הלקויות), שנטענים מהר ובנויים בצורה היררכית נכונה והגיונית ומניעים את הגולש דרך משפך שיווקי המתאים לצרכי העסק שלכם.

אתם רוצים להיות אלה שבולטים בתחרות העצומה הקיימת ברשת האינטרנט ובמנועי החיפוש בפרט שימשכו ואנחנו בקורנגה, יודעים לעשות בדיוק את זה כבר 19 שנה!

נשמח מאוד לסייע לכם בכל הנוגע לשדרוג אתר קיים או החלפתו לאחד חדש לגמרי (למשל במעבר מאתר בממשק קוד סגור מיושן לאתר וורדפרס חדשני)..

לפגישת יעוץ ללא כל התחייבות, חייגו: 073-2555000 או השאירו את פרטיכם בטופס שלמטה>>

איציק גולדנברג

איציק גולדנברג

בעלים ומנכ"ל חברת קורנגה בע"מ

כתבו לנו

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

בלוג קידום אתרים מקיף ומקצועי - קורנגה

הנגשת אתרים

הנגשת אתרי אינטרנט: אילו אתרים חייבים בהנגשה? האם כל האתרים חייבים לעמוד באותה רמת הנגשה? מהי הנגשת אתרי אינטרנט? במאמר זה נעסוק בעיקרי החוק ומה

קרא עוד »
Capture.PNG2

אנקור טקסט (טקסט עוגן)

אנשי מקצוע אשר שגרת יומם עוסקת בקידום אתרי אינטרנט במנועי החיפוש ברשת, מבינים היטב את הפעולות הנחוצות והרבות אותם יש לקיים בכל תקופת הקידום. חלק

קרא עוד »