בניית אתר מסחר באינטרנט

בניית אתר מסחר - קורנגה בניית אתרים מ-2002
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

בעבר הלא רחוק כאשר רצינו לרכוש מוצר מסוים מכל תחום, יכולנו לאתר את המידע לגבי אותו מוצר דרך אמצעי המדיה השונים, לרבות האינטרנט, אולם בסופו של תהליך היינו חייבים להגיע לחנות המשווקת את הפריט ולקבל אותו לאחר ששילמנו בו במקום. עם התפתחות הטכנולוגיה, אנו יכולים לקנות למעשה את כל המוצרים הקיימים, כולל בתים, דירות, מכוניות ועד כפתור לבגד. מכל מקום בעולם ובכל שעה.

עובדה זו התאפשרה בזכות בניית אתרי מסחר באינטרנט אשר החלה לפני כ-20 שנה ויותר, מאז הטכנולוגיה השתנתה לחלוטין והתפתחה לנגישה וידידותית, הן בצד הצרכן/גולש והן בצד התפעולי של האתר(back office) בהזנת מוצרים, עדכון תכנים וכל צורך אחר. וכמובן מאפשרים לנו, הצרכנים לקנות את המוצרים בצורה מאובטחת, במהירות רבה ובקלות.

קידום אתרי מסחר - מאמר מאת קורנגה

כיצד היתרונות של בניית אתר מסחר באים לידי ביטוי בעולם המסחר הדיגיטלי ?

האפשרות לסחור (לקנות ולמכור) דרך הרשת שינתה את הרגלי הצריכה של אנשים בכל רחבי העולם. הדבר בא לידי ביטוי בעליה בכמות הסחורה המשווקת ברחבי העולם. עד כדי כך שבשנים האחרונות ממשלות עוסקות בהרחבת והעמקת תעלות המעבר בין הימים, כגון תעלת סואץ, תעלת פנמה, גיברלטר ועוד. זאת עקב העלייה בצריכה העולמית והשקת ספינות ענק המובילות עשרות אלפי מכולות בהפלגה. ומשנעות את כל השופינג הכלל עולמי שכולנו מבצעים מהספה הנוחה שלנו בבית. בניית אתרי מסחר איכותיים זו הדרך המוכחת להצלחה ושגשוג של כל עסק/חברה/תאגיד ועל כך אין עוררין. בניית אתר אונליין איכותי מראה כי הם  הגדילו בעשרות ומאות אחוזים את מחזור המכירות ושורת הרווח הנקי ומהווים “מנוע צמיחה” עיקרי ויציב. גם מבחינת הוצאות התפעול מדובר בחסכון עצום.

עובדות מסוג אלו גרמו לחברות להבין כי למסחר באינטרנט קיים כוח קנייה עצום, וההשקעה בבניית אתרי מסחר באינטרנט הנה כורח המציאות, וכדאית מאד ברמה הכלכלית. אך כיצד בעל עסק או חברה יודע איזה אתר נכון ומתאים?

אז טוב ששאלתכם ואנחנו כאן כדי לסייע לכם לעשות את הבחירה הנכונה לכם. קבלו מספר טיפים חשובים, כמובן שלא נוכל לפרט את כל ההמלצות כאן, אך אלו אבני דרך מרכזיים עליהם אנו ממליצים לתת דגש:

1.אתר עצמאי לחלוטין מבחינת תפעול וניהול שלכם, ובבעלותכם הבלעדית. ישנם מגוון סוגים של אתרי מסחר וחלקם אינם עצמאיים, אלא חלק ממערכת גדולה המרכזת בתוכה אתרים רבים, כל אתר אומנם בעל זהות משלו אך תשתית האתר אינה שלכם, כנ”ל לגבי שינויים ייעודים רק לכם, לרוב תתיקלו בחוסר יכולת לבצע או עלויות יקרות מאד, מדובר באלפים רבים של שקלים לפעולות יחסית פשוטות. הגם שביום בתרצו/תאלצו לבנות אתר חדש יש סבירות גבוהה שתיתקלו בבעיות טכנולוגיות להעברת המוצרים ותכולת האתר ועלויות גבוהות מאד. הדבר משול להשכרת רכב ולא לרכישתו.

 

2.קוד פתוח או קוד סגור: מבחינתנו אין בכלל שאלה, קוד פתוח תמיד עדיף על סגור, לא צריך להבין בתכנות כדי להבין שקוד סגור משמעותו”לקוח שבוי” כלומר, כל שינוי ולו המינורי ביותר יגרור אחריו חיוב כספי. בעוד קוד פתוח יאפשר לכם לבצע עצמאית ובמהירות כמעט כל שינוי וללא עלות. בנוסף בקוד סגור יש לחשב גם עלויות רישיונות שונים שעלותם השנתית יכולה להגיע לאלפי דולרים.

3.עיצוב ייחודי או דומה לכולם?

אם אתם עסק מבוסס ומדובר על אתר שני או שלישי הנבנה במהלך חיי העסק, אזי יש מקום לשקול עיצוב ייחודי, הכוונה לבנות אתר המייחד אתכם עיצובית,  אם מדובר בעסק חדש או קטן איניננו ממליצים על יעצוב ייחודי אלא שמירה על השפה והזהות העסקית שלכם תוך שימוש בקו עיצובי ומבנה הדומה לאתרי מסחר נוספים. כך הגולש מרגיש”בבית” בסביבה הנוחה לו ולרוב יגלוש באתר עוד זמן מה ובכך תגדילו את סיכוי הרכישה של הגולש.

 

4.אתר בעל תשתית נכונה לקידומו במנועי החיפוש השונים בעתיד הקרוב והרחוק כאחד. עצם העובדה שהקמנו אתר מסחר לא אומרת כי מעתה הגולשים ייכנסו ויירכשו מוצרים, כ כמו העסק שלכם יש עוד מאות ואלפים רבים וכולם רוצים למכור, לכן התחרות לבולטות וחשיפה בגוגל זו הזירה האמיתית בה נלחמים העסקים ומי שדואג לקידום אורגני יעיל ומקצועי יראה את האתר מטפס בדרוג בגוגל וירגיש את התמורה בקופה. אתר מסחר חייב להיות מקודם אורגנית במגוון מילות מפתח אחרת כל ההשקעה באתר שווה כקליפת השום שכן אף אחד לא ייחשף אליו. לכן מומלץ קודם כל לדאוג לקידום SEO ורק אחר כך לרוץ לפייסבוק/אינסטגרם/לינקאדין לפרסם ולהשקיע בטרם טיפלת בנכס העיקרי שלך, הלא הוא אתר הבית.  מהשנה וחצי האחרונות למדנו כי סדרי עולם אכן משתנים ולנו אין כל שליטה על כך. מגפת הקורונה הגיעה ועימה סדר צרכני חדש אשר חייב את מרבית האנושות להצמד למחשב ולערוך קניות. גם כיום לאחר שהמגפה נרגעה צרכנים עדיין ממשיכים לבצע קניות אונליין בכל רחבי העולם. מגמה זו אינה טרנד שיעלם אלא ההיפך, הטרנד הזה(למי שעוד חושב שזה נושא חדש)ישתלט על המסחר העולמי בתוך שנים בודדות בלבד וכל עסק או חברה שלא תשכיל להבין זאת, גם אם היא מוכרת חלקי תריסים או ברגים..תעלם מהנוף העסקי.

אל תחכו שהעסק שלכם יעלם לדפי ההיסטוריה!! 

5.מהירות טעינת אתר: עד כמה מהר האתר שלכם עולה במכשיר הנייד ובמחשב? לצרכנים שלכם זה חשוב מאד שכן אף אחד לא ממתין לאתר מעבר למספר שניות ואם הוא לא עולה אזי רוב הסיכויים שינטוש ויעבור לאתר אחר. לא רק הפסדתם לקוח פוטנציאלי אלא גם דרוג אורגני בתוצאות החיפוש בגוגל..מה שאומר עוד לקוחות שלא ייחשפו לאתר שלך.

6.תוספים ואפליקציות: אל תעמיסו תוספים על האתר שכן הדבר מכביד עליו ועל מהירות הטעינה, דבר נוסף הנה הסבירות ל”באגים” בתוספים השונים העלולים לשבש את תקינות האתר כולו, לא כל תוסף מעודכן וחלקם אף נפרצו ומכילים “תוכונת ריגול וזדוניות” הפוגעות באתר עד כדי השבתתו. לכן בחרו בתבונה את התוספים הנחוצים לפונקציונליות האתר ולא לשם “יצירת אווירה”.

למידע נוסף בנושא הפרויקטים שלנו בעמוד הזה.

קראו עוד בנושא : קידום אתרי מסחר

איציק גולדנברג

איציק גולדנברג

מנכ"ל חברת קורנגה בע"מ

כתבו לנו

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: