שיטות פסולות בהתנהלות עסקית

נכתב בתאריך 21.12.2017

מן הסתם לא אפתיע אף אחד כאשר אגיד "איני מופתע לגלות כל יום מחדש כי הרוע והשחיתות פשטה כמו סרטן ביננו". הקלות הבלתי נסבלת של הונאה, רמאות וגזילת כספי הלקוח הפכה כך נדמה לספורט לאומי עברו בעלי עסקים שכל מטרתם הנה לגזול בעושק רב עסקים קטנים ובינוניים, לנצל את תמימותם בכל הנוגע להבנה באינטרנט, להבטיח להם הבטחות שווא שמראש ידוע שלא יקוימו ועוד אי אלו שקרים שיווקים, הכל על מנת להכניס יד לארנק הלקוח.

כל פעם אני שואל את עצמי מדוע בעלי עסקים מתנהגים בצורה הזו, האם הם לא יודעים או רוצים לעשות עסקים נקיים, מכובדים ולספק ללקוח את המגיע לו??

ככל הנראה התשובה היא לא ממש, שכן במידה והיו רוצים לנהל עסק בצורה תקינה אזי לא היו משקרים במצח נחושה ללקוחות, לא היו מבצעים מניפולציות בקוד האתר ולא גורמים ללקוח שביקש לסיים את ההתקשרות עימם נזק מכוון באתר, בצורה כזו שייקח שנה ויותר לתקן את הנזק, השקעה נוספת של עשרות אלפי שקלים וסכנה ממשית על קיימות העסק בהינתן העובדה כי הם פגעו קשות באפיק השיווק היחיד המניב לעסק תוצאות מדי יום ועל כך מתבססת פרנסתו. וישנם מקרים קשים יותר בהם חברת הקידום מחקה לחלוטין את כל עבודת התשתית באתר, מחקה קישורים ורישומים באתרים חיצוניים, הכל מתוך כוונה ופעולה ברורה וממוקדת להרוס את העסק האינטרנטי של הלקוח ואף את העסק הפיזי המתקיים במציאות.

כאן חשוב להזכיר כי האחרונים קיבלו תשלום מלא על העבודה שביצעו ולכן מחיקתה במזיד הנה גם עברה והפרה מהותית של ההסכם עליו חתמו מול הלקוח(באף חוזה לא תמצאו כנראה משפט המותיר לחברת הקידום למחוק את העבודה שלהם, ואם נתקלתם בכזה ברחו כל עוד אתם יכולים שכן מדובר בהונאה).

אז מתי אני פוגש את אלו שעשו להם עוול? אחרי שכמובן הנזק נגרם והם "בזמן פציעות" אז ההארה מגיעה והתובנות צצות ועולות, עכשיו הוא כבר חכם יותר ומבין יותר אבל הרבה יותר חשדן וסקפטי לכל חברת קידום שתקרה בדרכו.

לכן החטא פה הוא כפול ומכופל שכן גם גרמו נזק ללקוח וגם גרמו נזק לחברות קידום אחרות העושות עבודתן נאמנה וגם למוניטין של הענף הנחשב גם כך במוניטין בעייתי מעט. מה הפלא כאשר ישנן חברות(לשמחתי בודדות)העובדות בשיטות פסולות ומלכלכות את שמן של האחרות.

המקרה האחרון שנתקלתי בו היה לפני מספר חודשים בודדים כאשר בעל עסק למוצרים לבית פנה אלינו לברור נושא הקידום האורגני, הסתיר מפנינו את היות האתר שלו בעונש של גוגל בשל עברות שנעשו על ידי חברת קידום איתה עבד. הוא ניסה במילים יפות לתאר מצב בריא כאשר האתר בית שלו היה חולה אנוש (במונחי קידום) אילולא הצוות הסופר מקצועי שעובד בקורנגה במחלקת הקידום האורגני לא היינו עולים על כך ומקבלים לקוח הנמצא בעונג קשה של גוגל.

במצב כזה רוב החברות קידום לא היו מקבלות את הלקוח או לחלופין דורשות ממנו סכומים גבוהים פי כמה וכמה מהנהוג, שכן על מנת לסייע לאתר לצאת מעונש יש לבצע פעולות רבות ומגוונות על פני פרק זמן ממושך מאד ותוך פעולות נוספות הנחשבות "סודות מקצוע".

למרות שהלקוח ניסה לרמות אותנו או בשפה עדינה לא חלק עמנו מידע קריטי המשפיע על כלל העבודה שלנו החלטנו שלא לוותר(כי אנחנו ווינרים בנשמה) ולקחת את הלקוח כמשימה מרכזית של כלל המחלקה, כך שכל איש צוות תרם את חלקו מעבר למקדם הייעודי המטפל בלקוח באופן קבוע. מעבר לעונש של גוגל התברר כי הוא הגיע מחברת קידום הידועה במשק כמי שגורמת נזק ללקוחות נוטשים ואנשי הצוות שם נוקמים בלקוחות אלו על ידי מחיקת האופטימיזציה ויתר פעולות הקידום אורגני (SEO).

גם את העובדה האחרונה גילינו עצמאית שכן ברגע שנחשפה שם החברה הקודמת הבנו כי עלינו לבדוק היטב לעומק ולכן גם איתרנו מהר את העברות שבוצעו באתר. על מנת לסדר את האוזן מישהו שם הגדיל לעשות ושתל קישורים של פורנו באתר הלקוח, כל זאת על מנת לחבל ככל הניתן ולייצר לגוגל מצג שווא בו הלקוח יקבל עונש, דבר אשר צלח להם לצערי ואכן אתר הבית של הלקוח נמצא בעונש.

לאחר מעבר האתר לידי קורנגה…

כיום לאחר 8 חודשים לערך בו אנו מטפלים ללא לאות באתר הלקוח מסתמנת תזוזה חיובית ראשונה מצד גוגל, לכן אנו מאמינים כי הדרך בה בחרנו לחלץ את האתר מעונש הנה הנכונה, פקטור הזמן כפי שציינתי חשוב מאד ויעברו ככל הנראה עוד כמה חודשים עד להוצאת האתר מעונש.

יחד עם זאת הדומיין (שם מתחם) מאד מאד וותיק והלקוח מנהל את המוניטין שלו על סמך שם זה, לכן גם החלפת שם העסק/דומיין לא באה בחשבון.

ללקוח הנזק נאמד בכ-370,000 ש"ח בערכים ראליים לחלוטין, הסכום מהווה את מחזור המכירות החודשי אשר האתר הניב ישירות בכל חודש, סך הכספים שהושקעו בשיווק וקידום באותה תקופה וגם בתקופה שאחרי על מנת להשיב את האתר לקדמותו ולחלצו מהעונש של גוגל, עלויות תוכן ועיצוב, שדרוג אתר בית מבחינה טכנית ועיצובית, שינוי כל הקמפיינים של הקידום הממומן ועוד פעולות נוספות. לכן הסכום העצום שנגרם לו הטיל ספק על המשך קיומו של העסק ועל היכולת שלו להתגבר על העברות החמורות שבוצעו נגדו.

למרות כל הסיכויים, הלקוח מדווח על פניות הולכות וגוברות מהאתר, לקוחות מוצאים את האתר בחיפוש ונראה כי הדרך לחזרתו לראש העמוד הראשון הנה עניין של זמן והתמדה של קורנגה (בשלב זה).

אם חברת הקידום שלכם משחקת אתכם משחקים או מנסה להלך עליכם אימים, פנו אלינו עוד היום!

אם אתם מרגישים שאתם לא מקבלים תמורה הולמת לכסף שלכם, פנו אלינו כבר אתמול!

בואו לחוות שרות מקצועי יעיל ועוצמתי כפי שמעולם לא חוויתם, זו הבטחה אישית שלי כמנכ"ל קורנגה.

איציק גולדנברג

איציק גולדנברג

מנכ"ל ובעלים בקורנגה בע"מ

קדמו את העסק שלכם להצלחה>

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

קידום אתרים בגוגל - קורנגה

קידום אתרים בגוגל

תוכן עניינים בניתם אתר בית חדש או שדרגתם אתר קיים? תתחדשו 🙂 כעת, על מנת שגולשים יבחינו בנכס הדיגיטלי שלכם והוא לא יעלם במעמקי הדפים

קרא עוד »
קורס שיווק דיגיטלי - מאמר מאת קורנגה בע"מ

הנגשת אתרים ♿

תוכן עניינים אילו אתרים חייבים בהנגשה? האם כל האתרים חייבים לעמוד באותה רמת הנגשה? מהי הנגשת אתרי אינטרנט? במאמר זה נעסוק בעיקרי החוק ומה המשמעות

קרא עוד »