שאלת השאלות של קידום אתרים אורגני: איך יודעים שמאמר או אתר באמת טובים לגוגל?

אז השקעתם בקידום האתר שלכם, אולי עשיתם זאת בעצמם ואולי נעזרתם במקדם אתרים חיצוני – אך כיצד תדעו שהאתר שלכם באמת נחשב כעת לבעל דירוג גבוה יותר בעיני מנוע החיפוש של גוגל? למרבה הצער, לא תוכלו כמובן לקבל תשובה חד משמעית עבור השאלה הזו (מלבד לטיפוס מעלה בתוצאות החיפוש, אם כי עדיין לא תדעו להגיד לאילו פרמטרים היה עליהם להתייחס הכי הרבה כדי להצליח). ועדיין, יש כמה דרכים לבדוק את איכות האתר שלכם, ובכלים אובייקטיביים ומדידים לחלוטין. אז אם עוד לא ידעתם עליהם או חשבתם על כך, זהו בדיוק הזמן לעשות זאת.

1. היררכיה באתר ובדיקת קישורים פנימיים

ככלל, חשוב לזכור כי אתר עמוס מדי אף פעם אינו מהווה סימן טוב בכל הנוגע לדירוג אתרים ובפרט בתחום של קידום אתרים. אתרים שבהם קשה להתמצא ולהגיע בקלות מדף לדף, ובמיוחד כאלה שההיררכיה בהם לא ברורה – כלומר שאין סדר הגיוני בין הדפים המופיעים באתר, ודפים חשובים מופיעים אחרי דפים אזוטריים – כל אלה עשויים להשפיע באופן שלילי ומשמעותי על האופן שבו תדורגו בעיני האלגוריתם המתוחכם של גוגל. כדי לשנות זאת, כדאי לחשוב על מיפוי האתר מחדש כך שהניווט בו יהיה הגיוני וקצר, ובהזדמנות זו אולי גם לשכתב כמה דפים בו מחדש, וכן למחוק הרבה מהמיותר או לכל הפחות לאחד בין תכנים לפי הקשר ומידת רלוונטיות.

2.  העתקות ושכתובים מאתרים אחרים

האם אתם כתבתם לעצמכם את התוכן באתר שלכם, או שאחרים עשו זאת עבורכם? גם אם אתם עשיתם זאת – עם יד על הלב: האם כתבתם את התוכן שלכם כפי שיצא "מהראש" שלכם ורק שלכם? או ששכתבתם תוכן קיים מאתרים אחרים המתחרים לכם ולתחום השירות שלכם? בין כך ובין כך, אתם חייבים לבדוק האם התוכן באתר שלכם מקורי, לא רק כדי להגן על עצמכם מפני תביעות חלילה, אלא גם כדי להיות בטוחים שגוגל לא "עלה" על זה בעצמו. כדי לגלות זאת, אין זה מספיק לערוך חיפוש רק בגוגל למשפטים ספציפיים מתוך האתר שלכם, אלא להיעזר בכלים כמו זה הניתן באתר CopyScape ולבדוק זאת באופן מקצועי. ובשאלה האם כדאי להשקיע בזה את מעט השקלים שהשירות כרוך בו? התשובה היא בהחלט כן.

3. נתוני כניסות לאתר

כלי נוסף וחיוני מאין כמוהו למדידת איכות האתר שלכם הוא הכלי הבודק את מספר הכניסות של גולשים לאתר שלכם, כמו גם נתונים נוספים (תלוי בשירות הספציפי) כגון זמני שהייה, מהירויות טעינה וכיוצא בזה. תמיד בעת קידום אורגני חשוב לזכור, כי אתרים כמו Alexa ודומיהם חייבים להיות בראש סדרי העדיפויות שלכם, ולמעשה יש לעיין בהם על בסיס יומי, אם לא כמה פעמים ביום.

4. נתוני ההמרות באתר:

יחס המרה (Conversion rate) הוא כמות הגולשים הנכנסים לאתר שלכם ומשלימים את הפעולה הרצויה מבחינתכם, למשל: מילוי טופס יצירת קשר (עבור השגת ליד), רכישת מוצר באתר בצורה מקוונת, חיוג לטלפון החברה, ההורדת מסמך כלשהו (לדוגמה "Whitepaper") וכד'. לצורך העניין, נגיד ומתוך 100 גולשים שנכנסו לאתר שלכם החודש, 5 השלימו את הפעולה המבוקשת מבחינתכם, אזי שיחס ההמרה שלכם הוא 5% (שלרוב זה נחשב שיעור המרה מצוין). ככל שיחס ההמרה גבוה יותר, כך תדעו שיעילותו של ה"משפך שיווקי" באתר שלכם, היא טובה יותר ואתם בכיוון הנכון!

בדקו את ה-Conversion rate של האתר שלכם, האם הנתונים "עושה שכל" או שהמספר נראה לכם מאוד נמוך?

לצורך סיבור אוזניכם, יחס ההמרה הממוצע בעולם החנויות המקוונות (אתרי הE-Commerce), עומד על 1-2% בלבד.

במידה ושיעור ההמרה שלכם נמוך מ-1%, כנראה שמשהו במסע הלקוח שלכם באתר, אינו עובד כשורה ויש לבצע CRO (Conversion rate optimization) כדי לשפר את כמות הלידים והעסקאות שאתם זוכים להם מפעילות האתר. הגעה ליחסי המרה בטווח שבין 4%-7% הם האידיאל הנכסף שכדאי לשאוף אליו ברוב תחומי העיסוק.

אילו משתנים משפיעים על יחס ההמרה?
מבנה האתר-נוחות השימוש בו, הויזואליות שלו – האם האתר נראה טוב ומשדר אמינות וסמכותיות: אם יש באתר תמונות וקטעי וידאו שנראים טוב ומעניינים, זה אידיאלי עבור שיפור יחס המרה, איכות התוכן הכתוב באתר ועוד.

את נתוני ההמרות תוכלו לראות ולנתח באמצעות השימוש בכלי ה- Google Analytics, שם כדאי לכם להסתכל בעיקר על 2 דברים: שיעור הנטישה של הגולשים שלכם ("Bounce Rate") וזמן השהייה שלהם באתר (Avg. Session" Duration") למול שיעור ההמרה.

 

שיפור תנועת הגולשים לאתר ושיעור ההמרה מפעילותם עם חברת קורנגה

אם אתם מרגישים שאתם משקיעים באתר שלכם לא מעט משאבים ואנרגיה והוא לא מחזיר לכם באותו מטבע, מבחינת כמות הגולשים שנכנסים אליכם ומשלימים את הפעולה שאתם רוצים שיבצעו, כנראה שאתם זקוקים לייעוץ מקצועי מצד חברת קידום אתרים עם ידע וניסיון רב בכל הנוגע לשיווק דיגיטלי מניב הכנסה.

קורנגה שוחה בהנאה באוקיינוס המידע של עולם קידום האתרים, כבר קרוב ל-20 שנה (קיימים כבר מראשית ימיו של תחום השיווק הדיגיטלי בישראל- שנת 2002). אנחנו נדאג "להביא אתכם לחוף מבטחים" בכל הנוגע לטראפיק איכותי של גולשים/לקוחות פוטנציאליים ולהמרות כתוצאה מפעילות בנכס הדיגיטלי שלכם.

החזר ההשקעה שלכם בשכירת שירותי הקידום אתר שלנו, יחזיר עצמו פי כמה וכמה, אז אם זו לא עסקה כדאית, אנחנו לא יודעים ה כן? 😁

 

סיקרנו אתכם ומעוניינים לשמוע עוד? חייגו אלינו למספר: 073-2555000

קדמו את העסק שלכם להצלחה>

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: