קידום עסקים בגוגל

קידום עסקים בגוגל - קורנגה

תוכן עניינים

בעידן הדיגיטלי של היום, קידום העסק בגוגל הפך לכלי חיוני עבור חברות המעוניינות להגביר את הנוכחות ברשת ולמשוך לקוחות נוספים.
ולכן, קידום בגוגל הפך בשנים האחרונות לביטוי שגור בפי כל בעל עסק מהקטן (למשל חנות מקומית) לגדול (רשת מותגית).

כולם רוצים להיות בעמוד הראשון בתוצאות החיפוש, כולם חושבים שהם ראויים ומתאימים לכך ואף מביעים פליאה כאשר נאמר להם כי הדבר יארך פרק זמן של חודשים/שנים (בהתאם לתחרות בתחום הספציפי של העסק).

הדבר אינו נובע מיוהרה אלא מחוסר הבנה של עולם הדיגיטל, על יתרונותיו וחסרונותיו. המחשבה הנפוצה היא שבאינטרנט הכל חינם אז למה השירות של קידום עסק בגוגל, צריך לעלות לי כסף?

אז ראשית כל כידוע לכם, כל שירות בעולם הצרכני שלנו, עולה כסף. שנית, השירות אותו חברות קידום מקצועיות ומנוסות כדוגמתה של קורנגה, מציעות לכם בעלי העסקים, להפוך את הנכס הדיגיטלי שלכם, קרי אתר האינטרנט שלכם, לנכס מניב (מעבר להיות הפנים של החברה או כרטיס הביקור שלה). אנחנו נבדל אתכם מכל אותם בעלי עסקים שהתעלמו מעולם השיווק הדיגיטלי ובחרו שלא לפנות למומחי קידום אתרים לעסקים, כדי להביא את האתר שלהם לפסגת תוצאות החיפוש בגוגל ואחרים (מנועי חיפוש כמו בינג, יאהו, יאנדקס ועוד) או כאלה שבחרו באנשי מקצוע שאינם מספיק מנוסים ומיומנים (למשל כאלה שנבחרו רק בשל מחירם הנמוך גם מבלי לספק תיעוד מרשים של עבודות עבר שלהם) בתחום ולכן נגזר עליהם לדשדש בעמודים האחוריים של גוגל ולא לזכות בחשיפה נאותה של לקוחות פוטנציאליים.

הגישה של התמקדות בראייה צרה בשאלה" כמה זה עולה לי?" מאשר כמה ההוצאה הזו תניב עבורי (Return of investment או בקיצור ROI) ו/או מה התועלות והערכים המוספים שהיא מספקת לעסק.

אז נכון, ישנם מקדמי אתרים עצמאיים (פרילאנסרים), שיסתפקו במאות שקלים בודדים בחודש עבור עבודתם, אך איזו איכות עבודה הם מציעים לכם? אלו תוצאות הם יפיקו עבור האתר שלכם?

תבקשו מהם להראות לכם תיק עבודות שלהם ולציין בפניכם לאלו השגים הם הובילו לקוחות אחרים שלהם בעבר. ודאו עבור העסק שלכם, שלא מדובר במישהו שסיים את קורס הקידום אתרים, SEO שלו אתמול ו"מתגלח" על האתר שלכם במסגרת הכשרתו הראשונית בעולם זה.

קידום אתרים לעסקים – איך לעשות?

עולם הקידום מתחלק ל-2: קידום אורגני (SEO- Search Engine Optimization) וקידום ממומן (PPC- Pay Per Click) וזה נוגע לכל ערוצי השיווק הדיגיטלי- מרשתות חברתיות, דרך קידום באתרי חיצוניים, כדוגמת פורטלים מתחום העיסוק שלכם ואתרי משפיענים ועד לקידום הנכס הדיגיטלי שלכם (האתר או עמוד הנחיתה).

שני הערוצים יזכו את הנכסים הדיגיטליים שלכם בחשיפה ובתנועת גולשים/לקוחות פוטנציאליים, אם ייעשו בצורה מקצועית, אך לכל אחד מהם יש את נקודות החוזקה הייחודיות לו וכל אחד מהם יתאים לצרכים אחרים (אם כי קידום אורגני, הוא חיוני לעסק שרוצה קיימות ברשת האינטרנט, בכל זמן ומצב שהוא).

פירוט על כל אחד משני הערוצים והשוואה ביניהם, אתם מוזמנים לקרוא במאמר הזה>>

אך במאמר בו אתם נמצאים כעת, נעסוק בנושא המסוים של קידום אתרים לעסקים שלכם בתוצאות החיפוש של גוגל – באופן אורגני.

קידום עסקים בגוגל מבחינתנו בקורנגה, זה קודם כל קידום אורגני ורק אחר כך קידום ממומן (PPC). זהו הבסיס לכל פעילות שיווקית ברשת ויתאים לרובם המוחלט של בעלי העסקים בעת הנוכחית. היינו כולנו עדים לאחרונה, בשנתיים ומשהו האחרונות של משבר הקורונה, כמה חשובה הקיימות של עסקים – קטנים כגדולים, במרחב האינטרנטי. עסקים שלא הייתה להם נוכחות דיגיטלית בשיאו של המשבר (תקופת הסגרים וכד'), חטפו מהלומה הרבה יותר קשה מאלה שתחזקו נכס מקוון. אך להחזיק אתר או כל נכס מקוון אחר, זה אינו מספיק כדי להביא לכם תנועת לקוחות. כדי שאנשים שאינם מכירים את העסק שלכם, יגלו אתכם, אתם זקוקים לחשיפה בתוצאות החיפוש של גוגל, כלומר להופיע בעמוד התוצאות ה-1 של ענקית החיפוש האמריקאית.

על מנת להופיע בעמוד הראשון של גוגל, אתם מוכרחים לבצע קידום אורגני לנכס הדיגיטלי שלכם.

האם הקידום האורגני יגרום לחשיפה רחבה יותר לאתר שלך ויזכה את העסק בכניסות איכותיות? 

התשובה הקצרה היא: חד משמעית כן!

לשם כך בעל עסק צריך להבין את המשמעות של קידום אורגני, כיצד הדבר מבוצע (בגדול -אין צורך בירידה לפרטים, כיוון שהתחום כולל בתוכו הרבה פרטים!!) כמה זמן זה ייקח ומה התועלות מכך לאחר שהקידום יבשיל.

אלו הן שאלות שכל בעל עסק צריך ללמוד לשאול ולהבין האם המתכונת של קידום אורגני מתאימה לאופי העסק או לא (בלמעלה מ-90% אנו מאמינים כי התשובה צריכה להיות כן).

לדוגמא, עסק המוכר רק "מלאי" נקודתי אינו נדרש לקידום אורגני שכן הוא בונה על מכירת המלאי בזמן קצר מאד ולא על מכירה מתמשכת לאורך השנה. או יבואני אופנה העובדים על מלאי "עונתי", גם פחות "חומר" מתאים ל-SEO.

אלו ועוד מספר תחומים בודדים אינם נדרשים לקידום SEO, אך פרט לכך מרבית העסקים בישראל ובעולם מקודמים אורגנית על ידי חברה כזו או אחרת כיום (שנת 2023).

לכן, כבעל עסק, לא מצופה שתבין המון בעולם השיווק דיגיטלי וקידום אורגני בפרט, אך מוטב שתתעניין מעט בנושא, כדי שתדע לשאול את השאלות הנכונות:

  • כמה זמן ייקח להגיע להופעה בעמוד הראשון בגוגל, בכמה מילות מפתח ואילו?
  • מי מספק מאמרים לקידום ובאיזו איכות הם? האם מאמרים פשוטים לצורכי קידום בלבד או מאמרים איכותיים לקריאה והנעה לפעולה?
  • האם הקידום כולל גם את החלק של ה-"Off page SEO"? חלק מתהליך קידום בריא שאינו מבוצע בידי כל המקדמים חונוגע לפעילות הקידומית שמחוץ לגבולות האתר עצמו. פעילות זו כוללת בתוכה: יצירת מאמרי אורח+קישור המפנה לאתר העסק המקודם, העלאת האתר באינדקסים הקשורים לתחום העיסוק של העסק שלכם וחיבור כל הנכסים הדיגיטליים שלכם בקשר של הפניות ודיבור בשפה שיווקית-מיתוגית דומה. הכוונה היא ליצירת לינקים המחברים בין האתר לעמודי הרשתות חברתיות שלכם (פייסבוק, לינדקאין, יוטיוב, אינסטגרם, וואטאספ עסקי ועוד) בנראות העמודים העסקיים שלכם ברשתות החברתיות.
  • האם בוצע "דוח אפס" (דוח המציג ללקוח את סטטוס האתר שלו מבחינת דירוגים קיימים על מגוון מילות מפתח ומבחינת סדרי גודל של תנועת גולשים לאתר- טרום תחילת עבודת הקידום) בתחילת העבודה? אם כן שמרו אצלכם עותק, כדי שיהיה לכם מסמך מדיד ובר השוואה לתהליך הקידום האורגני שנעשה עבורכם לאורך זמן.
  • בקשו שמות של לקוחות פעילים ולקוחות עבר, צלצלו אליהם ובררו מה רמת השירות שקיבלו, האם טופלו בהתאם לציפיותיהם?
  • בדקו בגוגל אודות המקדם/חברה, האם יש להם שם טוב או מדובר בפרסונות לא מקצועיות / איכותיות? חברת קידום אתרים מוכרת וטובה, תופיע בדירוגים מכובדים בתוצאות גוגל על מגוון ביטויי מפתח הנוגעים לעולם השיווק דיגיטלי ("חברת קידום אתרים", "חברה לקידום אורגני" וכו'. במילים אחרות, בדקו ש"הסנדלר אינו הולך יחף" 😄
  • וכמובן, בררו את המחיר לכל חודש – בצעו את השוואת המחירים שלכם, אך יחד עם זאת, כפי שהדגשנו גם קודם לכן במאמר, המחיר אינו אינדיקציה לאיכות העבודה כמו בכל תחום אחר, לכן חשוב לעקוב אחר הנתונים, להבין את העבודה המבוצעת עבורכם ולקרוא את הדוח אחת לחודש על מנת להבין האם המגמה חיובית או שלילית בכל הקשור לכמות הכניסות לאתר.

מה זה גוגל לעסק (Google Buisness)?

לעסקים עם נוכחות פיזית, גוגל לעסק (GB) הוא כלי חיוני לקידום מקומי (לוקאלי) . GB מאפשר לעסקים ליצור רישום חינמי המופיע ב- Google Maps ובתוצאות חיפוש מקומיות. רישום זה כולל מידע חשוב כגון: כתובת העסק, מספר הטלפון, קישור לכתובת האתר אינטרנטי שלכם וחוות דעת של לקוחות על העסק.

על ידי אופטימיזציה של רישום ה-GB שלכם, העסק יכול לשפר משמעותית את הנראות המקומית שלו ברשת. זה לא רק עוזר ללקוחות פוטנציאליים למצוא את העסק אלא גם בונה אמון ואמינות עבורכם.

לדוגמה, מסעדה שיצרה רישום שלה בגוגל לעסקים ועשתה אופטימיזציה לחשבון שלה שם, סביר יותר שתופיע בתוצאות החיפוש של גוגל כאשר משתמשים מחפשים אפשרויות לסעודה בקרבת האזור בו הם נמצאים באותה עת. 

נשמח לסייע בפרטים נוספים והצעה איכותית ומשתלמת במיוחד לקידום העסק בגוגל.

לשירותכם בטלפון צוות קורנגה קידום עסקים בגוגל מאז 2002

אלעד גושקס

אלעד גושקס

מומחה SEO, קידום אתרים בחברת קורנגה

קדמו את העסק שלכם להצלחה>

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך: