איך להשאיר את הלקוחות באתר עבור קידום האתר בגוגל ?

איך להשאיר את הגולש באתר?

כל המומחים בתחום הקידום אתרים בגוגל מדברים על הקלקות, על כניסות ועל חשיפה. אבל מה שכולם (כמעט) מפספסים, זה את הסיבה שבשמה אנחנו מכניסים את הנכסים הדיגיטליים שלנו לתהליך הקידום מלכתחילה: ההמרות- יצירת לידים ועסקאות מהאתר שלנו.

אז נכון, כל מומחי הקידום וסוכנויות השיווק יגידו ויודו שהם "כבר מזמן" נכנסו לראשם של הלקוחות האמיתיים, כלומר בני אדם ולא מכונה מבוססת אלגוריתם מסוים (מפני שכך עובד מנוע החיפוש של גוגל), אך יש דבר אחד ש- 99% מהמקדמים והמשווקים מפספסים, שמשקף התנהגות אנושית בצורה הטובה ביותר והוא… זמן ההישארות באתר והחיפוש אחריו גם לאחר הפעם הראשונה שהגולש נתקל בו.

חשבו למשל על פרסומת ממומנת שקפצה לה בראש תוצאות החיפוש שלכם, או אפילו אתר אשר עובר תהליך של קידום אורגני ואשר הצליח לטפס למעלה לראש תוצאות החיפוש האורגני – האם זה תמיד היה מה שחיפשתם? כמה פעמים קרה לכם שאתם, בתור אנשים פרטיים (ולקוחות פוטנציאליים), התרשמתם מאתר מסוים במשך כמה שניות, אך יצאתם ממנו במרמור רב לאחר שהבנתם שהוא טעון בפרסום מאסיבי או פשוט אינו מתאים כלל למה שחיפשתם (כפי שקורה בלא מעט מהמקרים כשלוחצים על תוצאות במנוע החיפוש)?

כעת חשבו על האתר שלכם ושאלו את עצמכם בכנות: האם אתם באמת פונים לבני אדם- ללקוחותיכם, או שאתם רק רואים את המספרים לנגד עיניכם ופונים בצורה שקופה מדי לאלגוריתם של גוגל ויתר מנועי חיפוש, אך בעצם חוטאים למטרה בצורה זו, היות ואתם כותבים בצורה שאינה נראית טבעית מספיק לעין האנושית וגם מטעים לפעמים את גולשיכם, בכותרות שאינן חופפות לתוכן המאמרים עצמם.

אז איך שומרים על הלקוח באתר לאורך זמן ממושך?

במבט ראשון, קשה לענות על שאלה כזו, מכיוון שאותו "לקוח" אינו בהכרח לקוח בכלל, וכפי שכבר אמרנו ייתכן שהוא בכלל הגיע לכאן בטעות.

אך דווקא במקרים כאלה, יהיה טוב להדגים זאת בצורה המסורתית והפשוטה ביותר: חשבו עליכם כעל בעלי חנות, המציעים את מרכולתם למכירה בשוק או בקניון ואדם- לקוח פוטנציאלי נכנס לחנות שלכם. מהשלב הראשוני שבו הוא דרך בחנותכם, הוא נתון לרושם של העיצוב בחלל המקום, למוצרים עצמם, לדרך ההעמדה שלהם ("קומפוזיציה"), לאופי השירות שלכם וכו'. גם אם לא ירכוש מכם משהו באופן מיידי, במידה ותשאירו ללקוח "טעם טוב" מחווית הביקור שלו אצלכם, ישנו סיכוי לא רע שהוא יחזור אליכם בהזדמנות כזו או אחרת ויהפוך ללקוח באופן מעשי.  כלומר, אתם צריכים להשאיר בקרב העוברים והשבים רושם וטעם של עוד ולא לקחת אף אחד מהם כמובן מאליו.

איך לא להבריח את לקוחותיכם?

מצחיק (או עצוב, תלוי איך מסתכלים על זה) אולי לדבר על כך, אבל יש משווקים ובעלי עסקים שלמרבה הצער מצטיינים בלהבריח את הלקוחות הפוטנציאליים שלהם מהאתר. הם מפרסמים את העסק בגוגל (קידום ממומן- PPC), אך אינם מעניקים חווית שימוש ראויה לגולשים (ולקוחות פוטנציאליים) שלהם, היות והאתר שלהם אינו בנוי בצורה נכונה, ברורה ומזמינה או בשל תוכן לא מספיק איכותי ומותאם לביטוי החיפוש שממנו נכנס הגולש לאתריהם. קידום אורגני (SEO) מקצועי, הנעשה בצורה אפקטיבית (עם דגש על אופטימיזציה "Onsite"), יגרום לנכס הדיגיטלי שלהם, קרי אתר העסק, להראות ולהתנהג טוב הרבה יותר! מומחה קידום אתרים אמור לשים דגש על נושא היררכיית תוכן, קטגוריות ותפריטים באתר, למנוע קיומם של דפים שבורים (עמודי שגיאה 404), להקפיד על קיומו של תוכן איכותי ומעשיר עבור הגולשים (ומנועי החיפוש), להביא את עמודי האתר להיטען בצורה מהירה ועוד ועוד…

בצורה זו, הקידום האורגני אינו גורם רק לחשיפה מוגברת לאתר העסק שלכם ולתנועת גולשים/לקוחות פוטנציאליים גדולה יותר, אלא גם משפר אספקטים רבים של הנכס המקוון שלכם וזו השקעה אסטרטגית מדהימה לטווח הארוך!

עכשיו נעבור ברשותכם, ל"מה לא לעשות" במסגרת ניהולו של האתר שלכם:

  • אל  תטעו גולשים בפרסום שגוי באמצעות שימוש בכותרות למנועי החיפוש ("תגיות מטא") שאינן מתממשקות עם התוכן בדפי האתר.
  • אל תעייפו את גולשיכם- בתוכן לא מחדש מאומה בתחום, לא מעניין, לא קולח, מלא בשגיאות כתיב, לא מסודר בפסקאות וכותרות משנה שעושות סדר בעיניים. ממש כמו בחנות, כך גם בהקשר של קידום אתרים בגוגל, חשוב להראות את הסחורה שלכם ללקוחות בצורה הטובה והמותאמת ביותר.
רועי ילון

רועי ילון

מומחה לשיווק דיגיטלי וקידום אתרים בחברת קורנגה

קדמו את העסק שלכם להצלחה>

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

איך לקדם חנות בגוגל ? מאמר מהמומחים של קורנגה

איך לקדם חנות בגוגל ?

תוכן עניינים פרסום חנות בגוגל היא דרך מצוינת לקדם את העסק שלכם באינטרנט. החנות מאפשרת לכם להציג את המוצרים שלכם בצורה מסודרת ומושכת בתוך הנכס

קרא עוד »