מדריך לאופטימיזציה – Off Page SEO

Onsite SEO - קורנגה

מה זה Off Page SEO ?

אנשים אשר עוסקים ומשתמשים במקצועם בפלטפורמת האינטרנט, מכירים היטב את יכולותיה של רשת זו להביא לקוחות חדשים ולשמר לקוחות קיימים באמצעות אתרים ומנועי החיפוש השונים. אתר גוגל, משמש כמנוע חיפוש מוביל שכזה.

האתרים הנמצאים בו מנסים כל העת להימצא בתוצאות החיפוש של הגולשים, כדי שהללו יהפכו ללקוחות הבאים. על מקדמי האתרים למיניהם לבצע את כל הנדרש לשם השגת מטרות הלקוחות שלהם – בעלי העסקים / האתרים.

חלק מאותן פעולות אותן יבצע מקדם אתרים מקצועי, קשורות למרחב האינטרנט כולו, אך הן אינן מבוצעות על גבי האתר המקודם עצמו (להבדיל מקידום "Onpage SEO"). עיקר העיסוק במסגרת הקידום האורגני מסוג זה, הוא במרחב הרשתות החברתיות (פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, פינטרסט, יוטיוב וכו') ובאתרים חיצוניים העוסקים בתחום חופף או דומה לזה של האתר המקודם.

הפעולות המבוצעות מחוץ לאתר המקודם הינן בעלות משקל לא קטן ולעיתים בענפים מסוימים שנרצה לקדם אורגנית, כובד המשקל של ה-Off page SEO הוא אינו פחות מזה של האופטימיזציה הנעשית בתחומי הנכס הדיגיטלי המקוון של הלקוח.

ללא ביצוע אופטימיזציה "Off Page", האתר המקודם יתקשה לעלות במעלה דירוג תוצאות החיפוש ולהניב תנועת גולשים גדולה.

 

פעולות שנבצע במסגרת ה- Off Page SEO

ישנן משימות רבות אותן מומלץ לבצע במסגרת תהליכי בקידום אתרים אורגני בהתבסס על ה- guide lines של גוגל לקידום אתרים. מעבר לקווים המנחים הכתובים של ענקית החיפוש האמריקנית, ישנם גם "Signals" שמומחי הקידום בעולם, מזהים בעצמם על סמך כל מיני מגמות ואנומליות שהם מזהים בדירוגי האתרים שהם מנהלים, אבל בכל מקרה גם אם איננו מסתמכים על תיאוריות והשערות של קהילת ה-SEO העולמית, תמיד נרצה לעקוב אחר התוצאות של כל פעולה אקטיבית שנבצע באתר ומחוצה לו. חלק לא מבוטל מהמשימות האמורות, נוגעות לסביבה שמחוץ לאתר המקודם, אך נוגעות לקידומו בצורה דרמטית.

אחד מהערוצים לקידום "off-page" הוא פרסום מאמרי אורח באתרים חיצוניים עם קורלציה לאתר שברצוננו לקדם. גוגל ושאר מנועי חיפוש (בינג, יאנדקס ועוד), רואים בקישורים מאתרים שאינם אתרי "ספאם", המלצות לגיטימיות על אתר מסוים וככל שירבו ההמלצות האלה מאתרים איכותיים, כך (בשילוב עם משתנים רבים אחרים הנוגעים למהימנותו ואיכותו של אתר) הדירוג של האתר על מגוון מילות מפתח – צפוי לעלות!

מאמרי אורח אלה, עוסקים בנושאים הקשורים באופן ישיר או עקיף מעט לתחום של האתר המקודם ויפנו באמצעות קישור (בד"כ מתוך מילת מפתח שנרצה לקדם ובה יוטמע הקישור) – "back link" לאתר המקודם. מקדמי אתרים שונים, מקימים תשתית של "אתרי תמיכה" שנושאם המרכזי עומד בחפיפה כלשהי לאתר אותו הם מקדמים דרך הוצאת קישורים המפנים מאתר התמיכה לאתר המקודם, אך רוב המקדמים בוחרים בשיטות פשוטות יותר לקבלת backlinks מאתרים אחרים. נהוג בקהילת מקדמי האתרים, לבצע "עסקאות החלפת קישורים" אשר יוצרות תגמול הדדי לשני הצדדים. מקדם א' מבקש ממקדם ב' את אישורו לכתוב ולהעלות מאמר אורח באתר של לקוח מהרשימה שלו ובתמורה מקדם א' מקבל נותן למקדם ב' את המאמר אורח אצל הלקוח שהוא מבקש בתמורה.

דרך נוספת להשגת קישורים מאתרים חיצוניים, היא רכישתם בכסף מכל מיני בעלי נכסים דיגיטלים שהקימו אתרים ראויים. המחירים נעים מעשרות שקלים בודדים לקישור ועד מאות רבות של שקלים, עבור קישור+תוכן למאמר מקצועי באתר חזק במיוחד (ותיק ברשת ואיכותי)

דבר נוסף וחשוב לא פחות יהיה שיתוף המידע והתכנים דרך הרשתות החברתיות  הידועות כדוגמת: יוטיוב, פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, לינקדאין ועוד.

נכון להיום יותר ויותר אנשים גולשים ישירות מ/אל הרשתות המאגדות בין מעגלי חברים, דבר אשר מהווה קרש קפיצה אמיתי לכל אתר המנסה את מזלו בעולם קידום האתרים. מקדמי אתרים המבינים את הפוטנציאל הטמון בכך מנצלים את הפלטפורמות החברתיות בעת ביצוע פעולות Off Page, תוך שיווק נכון, יעיל וחכם של ההיצע שלהם.

ישנן דרכים שונות אשר שמורות לאנשים עם יכולות טכניות המבצעים קידום לאתר כלשהו. למשל, הוספת מפת אתר המאגדת קישורים בדף אחד כך שלמנוע החיפוש והן לגולשים ישנה האפשרות למצוא את המידע המדויק אותו מחפשים בקלות יתרה. גם עדכון מידע אוטומטי (RSS) יהיה רלוונטי הן למנוע החיפוש והן לגולש הפוטנציאלי.

כפי שניתן לזהות, עולם קידום האתרים הינו עולם נרחב ועצומתי בו פעולות המתקיימות באתר המקודם וגם אלו מחוצה לו, יכולות להשפיע לטובה או לרעה על הצלחת הקידום האורגני. אנשי המקצוע בעלי הניסיון והידע הדרוש אשר יידעו להתאים את מה שמבוצע באתר המקודם ובזירת האונליין בכלל, יוכלו לנתב אותנו אל ההצלחה הנכספת. באם נדע לזהות מתי עלינו לשים דגש על כל אותן פעולות אופטימיזציית  Off Page – נגיע אל כל המטרות והיעדים בקידום האתר.

למידע נוסף אודות שיטת הקידום offpage SEO שלנו בקורנגה ולנושאים נוספים, צרו איתנו קשר בטלפון: 073-2555000

קדמו את העסק שלכם להצלחה>

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

קידום מילות מפתח - קורנגה

קידום מילות מפתח באתר 🔐

הצורך בקידום אתרים, נובע ממבנה הרשת הדיגיטלית הצפופה, וגם מהצורך לפעול לפי החוקים של מנוע החיפוש גוגל. חשוב להתמקד בחלוקת הערך לגולשים, לכתוב תוכן רלבנטי

קרא עוד »