איך להחליף דומיין מבלי להיפגע ?

החשיבות של שמירה על קשר עם לקוחות בשיווק דיגיטלי - מאמר מאת קורנגה

איך להחליף דומיין מבלי לפגוע בקידום האורגני ובטראפיק שצברנו ? 

כל בעל עסק מכיר היטב את הפעולות עליו לעשות לצרכי שיווק, מכירות, הבאת לקוחות חדשים לעסק שלו וכמובן שימורם לאורך הזמן. אולם האם בעלי עסקים מבינים עד תום את כל הפעולות אותן מבצעים הם ברשת האינטרנט?

קידום אתרים הפך בשנים האחרונות לפעולת חובה בגדר כל מי שמפרסם עצמו בזירת האונליין. לעיתים, שינויים והתפתחויות בפלטפורמה זו מחייבים אותנו לבצע שינויים במשימות הקידום ועלינו יהיה להיות מעורים לסוגיות אלו. כך למשל כאשר נרצה להחליף דומיין, (שם אתר), כאשר נהיה בעיצומו של הליך הקידום.

תהליכי החלפת שם דומיין אמנם פשוטים ומהירים, אולם באם לא נישמר, פעולות הקידום שלנו עלולות להיפגע.

האם יש זמן מומלץ איך להחליף דומיין או כתובת אתר מבלי להיפגע ?

בדרך כלל, בחירת הדומיין לאתר מתבצעת בסמוך לעלייתו לאוויר. כלומר, עוד בשלבי הקמת האתר והבנייה עצמה.

במקרים בהם ישנה מכוונות עסקית להחליף את השם לאחר עליית האתר לאוויר, מוטב כי נבצע זאת בחכמה. אין זמן מומלץ בו עדיף לרכוש כתובת אתר חדשה. הדבר מגיע כאילוץ ובעלי העסקים יהיו צריכים להתאים עצמם ואת מטרות הקידום שלהם בצורה מושכלת.

הסיבות בגינן חשוב לפעול בעדינות הן משום שהקישורים (הלינקים) המוטמעים באתר כחלק מתהליך קידום אתרים, צריכים יהיו להשתנות בהתאם לדומיין (לשם החדש) שיינתן. למשל, אם באחד מדפי האתר ישנו מאמר המפנה בסיומו לעמוד הבית, נצטרך להחליף את הקישור לעמוד הבית החדש.

הבעיה בכך יכולה להיווצר לאור העובדה כי גוגל, מנוע החיפוש, סרק בעבר את העמוד הזה פעם אחת או יותר, (תלוי בתקופת הקידום), והחלפת הקישור למעשה תציג לגוגל עמוד בית חדש, שאינו מכיר ויזהה אותו כאתר חדש אשר זה עתה הגיח בעולם האינטרנט.

דוגמה נוספת, באם החלפנו את הדומיין אך שכחנו להחליף קישורים שונים בעמודים מסוימים, הדבר יכול לבלבל עוד יותר את הבדיקות של אתר גוגל ולהוביל לירידה במיקומי תוצאות החיפוש באותו הביטוי.

דוגמה וזאת שלפניה מוכיחות לנו עד כמה עדינה לעתים קידום אתרים בגוגל.

שינוים כגון החלפת שם האתר שלנו איננה נחשבת לפעולה קשה או מסובכת מידי, אולם חוסר תשומת לב לפרטים ומקצועיות לקויה יכולים בהחלט להביא להרס העבודה הרבה שהושקעה עד כה באתר. אם נזכור את האמור ונבצע קידום אתרים מקצועי, איכותי ויעיל, נוכל להצליח לאורך הזמן, גם אם בדרך נצטרך לבצע פעולות עליהן לא חשבנו בתחילת הדרך.

קדמו את העסק שלכם להצלחה>

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

הנגשת אתרים

הנגשת אתרי אינטרנט: אילו אתרים חייבים בהנגשה? האם כל האתרים חייבים לעמוד באותה רמת הנגשה? מהי הנגשת אתרי אינטרנט? במאמר זה נעסוק בעיקרי החוק ומה

קרא עוד »

דף שגיאה 404

דף שגיאה 404 אחד המקומות הנפוצים לשם חיפוש ואיתור מידע הינו זירת האינטרנט. אתרים שונים המייצגים אינספור עסקים קטנים, בינוניים ועד תאגידי ענק מוקמים ומתוחזקים כל

קרא עוד »
קידום אתרים במרכז - קורנגה

קידום אתרים במרכז 🔝

תוכן עניינים   אזור המרכז (מתל אביב עד נתניה בצפון ועד אשדוד בדרום) הוא לב העסקים של מדינת ישראל, בשל גודל האוכלוסייה שהתיישבה בו ומניעה

קרא עוד »