קידום אורגני לאתר עסק

קידום אורגני לאתר עסק - קורנגה

 בעל חברה נדרש להתייחס לתקציב כבר בראשית השנה ולמעשה חי ונושם אותו במהלך כל השנה, אין מדובר בתקציב המדינה אות דוחים כל פעם מחדש לדיון במועד אחר…שכן קיומו של העסק תלוי בכך, ובתזרים מזומנים שלו.

על מנת לקבל את ההחלטה הנכונה מבחינת השקעה בשיווק בעל עסק/חברה צריך לדעת מה כל אפשרות תתרום לו, הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך. לדוגמה, האם לקדם את העסק בקידום ממומן המניב תוצאות מהירות תוך כמה ימים או לבחור באופציה הארוכת טווח של קידום אורגני המניב לעסק תוצאות בטווחים ארוכים יותר, אך ממיר גולשים בצורה יעילה יותר מאשר כל ערוץ שיווקי אחר.

2 המדדי איכות העיקריים והחשובים ביותר לבדיקת כדאיות שיווק הינם:

1.מדד עלות תועלת (Cost effective): תהליך המחשב את העלויות למוצר/שירות, הרווחים הצפויים ממנו ועוד מספר גורמים המאפשרים לנו בסופו של דבר לקבל החלטה לגבי פרסום בערוץ כזה או אחר.

חשוב לזכור כי פרט לערוץ השיווק באינטרנט, אף מדיום אחר הוא אינו באמת מדיד, אלא מסתמך על הערכות כאלו ואחרות, משהו כמו הקריאה של חברת החשמל את המונה שלנו בבית. אין ממש קשר בין המונה לסכום אותו אנו משלמים שכן חברת החשמל בודקת פיזית את המונה אחת לחודשים רבים ואינה מבצעת באמת מדידה מדויקת לצרכן.

כך גם בערוצי פרסום שאינם דיגיטליים, פשוט אין את היכולת לקבל נתונים מלאים, זה שהעיתון הודפס ב-200,000 עותקים אינו אומר דבר וחצי דבר על כמות הקוראים שלו באותו יום נתון, האם באמת הגיבו לפרסום, האם נחשפו אליו בכלל וכו'…

2.מדד החזר על השקעה (ROI) : מדד חשוב לאין ערוך וקריטי לקיומו של העסק. את החישוב של ה- ROI נעשה באמצעות הנוסחה שבודקת את היחס בין ההוצאה לרווח, בשאיפה כמובן שהרווח גבוה יותר מההוצאה והנוסחה תייצר מספר חיובי, שיצביע על כדאיות ההשקעה.
ROI מחשבים באופן הבא: ההכנסה פחות ההוצאה. את הסכום שקיבלנו מחלקים שוב בהוצאה. {( הכנסה – הוצאה )/ הוצאה}.

חישוב זה יספק לנו את הנתון המדויק ביותר לגבי אפיק ההשקעה המתאים והכדאי ביותר לעסק/חברה!

כעת, בעל העסק יכול לקבל החלטה מתאימה לגבי ההשקעה השיווקית, כאשר לרוב אגב, יתברר כי ההשקעה הטובה ביותר הינה האפיק המקוון המאפשר מדידה מדויקת, שליטה על התקציב, אפשרות לבצע אופטימיזציה תוך כדי תנועה ובכך למקסם את האפשרויות לחשיפה והנעה לפעולה. אנחנו מתכוונים כאן לקידום ממומן בגוגל, בפייסבוק או בכל פלטפורמה דיגיטלית אחרת.

במקרה של קידום אורגני, התהליך שונה במהותו שכן מדובר על השקעה לטווח הארוך בטרם תניבו פרי. אולם ברגע שהקידום האורגני מבוצע על ידי אדם מקצועי ומיומן הסיכוי להצלחה גדול פי כמה וכמה מכל קמפיין נקודתי או חשיפה בעיתון.

מבחינתנו בקורנגה שיווק דיגיטלי, הקידום אורגני לעסק הוכיח עצמו כערוץ השיווק הכדאי ביותר, שכן בחישוב העלות החודשית/שנתית מתברר כי ההשקעה הקטנה ביותר הייתה בקידום אורגני לאתר הבית אך התוצאות היו מעל ומעבר, כך שלמעשה ה-ROI שנתקבל באמצעות אפיק שיווק דיגיטלי מסוג זה, היה במכפלות גדולות מאד.

כפי שלקוח אחד ציין בפניי לא פעם: "כאשר התחלתי לעבוד עם קורנגה, האתר הניב כ-10 פניות מדי חודש, כיום לאחר שנה וקצת האתר מניב כ-180 פניות מדי חודש".

בעל חברה קטנה אף שיתף אותי במחזורי העסק והסביר כי הגידול העצום ממחזור שנתי של 10 מיליון  ש"ח לפני שלוש שנים למחזור של כ- 30 מיליון ש"ח לשנה האחרונה, כולו משויך ישירות לקידום האורגני ולחשיפה העצומה לה האתר זכה כממוקם בראש תוצאות החיפוש בגוגל.

למה בכל זאת כל כך הרבה עסקים עדיין אינם משקיעים בקידום אורגני?

אני מחזיק בדעה מוצקה שקידום אורגני לעסק הוא במרבית המקרים, הערוץ הראשון שכדאי להשקיע בו כשמדובר בשיווק דיגיטלי, אך בעלי חברות לא תמיד מקבלים את זה בשלב ההתחלתי, מסיבות כמו: חשש מפני כניסה לתהליך ארוך והמחויבות שבאה לצד זה (מבחינה עלות כספית ומבחינת השקעת זמן ואנרגיה בשליחת תוכן- טקסטים, תמונות וקטעי וידאו למומחה הקידום כדי שיטמיע אותך באתר, כחלק מתהליך הקידום). אם הם חדשים בתהליך הקידום האורגני (SEO), הם חוששים מהמתנה הכרוכה בקבלת תוצאות מאפיק השיווק האורגני (הגדלת תנועת הגולשים/לקוחות פוטנציאליים לאתר והגברת המכירות כתוצאה מכך, בזכות התברגות במקומות גבוהים בגוגל ושאר מנועי חיפוש) ואם הם כבר קיבלו שירותי קידום אורגני בעבר ואלה לא היו מוצלחים (כיוון שלצערי הרב, יש כמות באמת לא מבוטלת של מקדמי אתרים פשוט לא מספיק מקצועיים וטובים באוקיינוס הקידום אתרים, שבו קורנגה בע"מ שוחה בהצלחה רבה ומוכחת, כבר 20 שנה) וגרמו לבעל העסק להתייחס בחשדנות אדירה ואף בביטול ל-SEO ומנגד להתייחס לערוץ הממומן (PPC), כעל האפיק המושיע של העסק. יכול להיות גם מצב נוסף, שבו מקדמי אתרים או חברות קידום אתרים, פשוט לא הסבירו לבעל העסק את התהליך בצורה נבונה וגרמו להם לדיסאינפורמציה שיצרה בקרבו אנטי לערוץ כה חשוב זה. תהיה הסיבה אשר תהיה לכך שאינכם מאמינים מספיק בערוץ הקידום אורגני לאתר עסק שלכם, אני ממליץ לכם בחום רב לעשות את המחקר שלכם ומציע לכם לשוחח איתנו בנושא ולקבל מידע ממקום בעל ניסיון עשיר במיוחד של שני עשורים בכל ערוצי השיווק המקוון (עם דגש על הקידום האורגני).

אז נכון, זהו תהליך ארוך ומחייב הדורש במינימום חצי שנת פעילות עבור השגת תוצאות (במקרה של תחום עיסוק בעל תחרות נמוכה מאוד) בדמות עלייה בדירוגי גוגל (או כל מנוע חיפוש אחר שמתאים לקהל היעד שלכם ולשוק אליו אתם מכוונים את מוצריכם/שירותכם) והגדלת התנועה לאתר במטרה להעלות את כמות הלידים והמכירות בנכס הדיגיטלי שלכם – לגבהים חדשים!

מילה של איש מקצוע שפועל בעולם השיווק הדיגיטלי כבר מראשיתו, שהתוצאות מקידום אורגני לעסק, מגיעות… זה שווה את כל הטרחה וההשקעה הכספית של התהליך 💲💲💲

למידע נוסף בנושא קידום אורגני לאתרי עסקים ולקבלת שירות מחברת קורנגה בע"מ, חייגו אלינו למספר: 073-2555000 או שלחו הודעה ל-Whatsapp שלנו

איציק גולדנברג

איציק גולדנברג

מנכ"ל ובעלים בחברת קורנגה. בעל 29 שנות וותק בתחום השיווק

קדמו את העסק שלכם להצלחה>

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

קידום ממומן או אורגני? מאמר מאת קורנגה

קידום ממומן או אורגני ?

תוכן עניינים קידום אורגני וקידום ממומן שונים במהות התכלית האחד מהשני, לכן כל ניסיון להכיל האחד לגבי השני נידון לכישלון בסופו של דבר. ראשית, חשוב

קרא עוד »
קידום אתרים בגוגל - קורנגה

קידום אתרים בגוגל

תוכן עניינים בניתם אתר בית חדש או שדרגתם אתר קיים? תתחדשו 🙂 כעת, על מנת שגולשים יבחינו בנכס הדיגיטלי שלכם והוא לא יעלם במעמקי הדפים

קרא עוד »
מה זה שיווק דיגיטלי ? מאמר מאת קורנגה

מה זה שיווק דיגיטלי ?

תוכן עניינים שיווק דיגיטלי הוא שימוש בכלים וטכנולוגיות דיגיטליות, לקידום ושיווק מוצרים ושירותים. עולם זה, כרוך בשימוש בערוצים דיגיטליים כגון: מנועי חיפוש, ערוצי מדיה חברתית,

קרא עוד »