צמיחה כלכלית בימי קורונה

הכותרת אולי נראית לכם הזויה או לכל הפחות מנותקת מהמציאות, אבל מה אם אגיד לכם שזה בהחלט אפשרי ומוכח.

גם בימים אלה של חוסר ודאות כלכלית וחשש כבד לקיומו של העסק שלכם ניתן לפרוח כלכלית ולבסס את חוסנו של העסק על לקוחות חדשים, מכירות חדשות מדי יום והזרמת "חמצן כלכלי" לתזרים המזומנים של העסק.

אז קודם כל, חשוב לקחת צעד אחורה (מטאפורי) ולדעת כי המשבר יחלוף בחודשים הקרובים ואם אתם לא בעניין של עשייה והצלחה עדיף שלא תמשיכו לקרוא את המאמר כי זה לא יעשה לכם טוב. אבל אם כן אתם מעוניינים להציל את העסק ואף לצאת מהמשבר הכלכלי שהביאה הקורונה ביד רמה, או לפחות עם כל העסק בשלמותו, הרי שהמאמר הזה נועד עבורכם, כן כן ממש אתה ואת וכל אחד ואחת מכם שהנו בעל עסק, החל מחנות קטנה וכלה במפעל ענק! כולם נמצאים באותה סירה שוקעת הנקראת "הכלכלה בימי קורונה" .

על מנת לא להגיע לפשיטת רגל או איבוד מחצית מהעסק (דבר שיחייב שינוי דרסטי בפעילות ולרוב מוביל לסגירתו בלית ברירה) יש לנקוט צעדים מהירים ומושכלים להצלת העסק והגדלת מחזור המכירות.

שימו לב, זו לא עוד הצהרה חסרת בסיס על מנת להניע אתכם להגיב, אלא דרך להמשיך להניע את העסק בצורה טובה ויעילה תוך חסכון משמעותי בהוצאות "הרגילות" שהיו לכם על שיווק.
בואו נחזור מעט אחורה לפני ימי הקורונה- העסק שלכם עבד היטב, היו לכם עובדים ואף חשבתם לגייס עוד. שקלתם פיתוח עסקי / ייבוא עצמי של מוצרים / חלקים, על מנת להגדיל את שורת הרווח ועוד צעדים נוספים כי הרגשתם שאתם על הגל.

באותם ימים לא רחוקים, השקעתם לא מעט כסף מדי חודש בפרסום ושיווק- בין אם מדובר בקמפיין ממומן בפייסבוק ואינסטגרם או בגוגל ממומן ואף פיזרתם כסף בכתבות תדמית בטאבולה ואאוטבריין כי האמנתם שאפיקים אלה מניבים פניות ולקוחות חדשים לעסק.
יכול מאד להיות שזה אכן הניב לקוחות אך האם עצרתם רגע לבדוק כמה כסף הוצאתם על מנת להרוויח את הלקוחות הללו?

האם בדקתם בהיבט הכדאיות (ROI) את החזר ההשקעה?

אם כן אתם עושים עבודה טובה ואין ספק כי העסק שלכם מנוהל באופן מקצועי ויעיל.
השאלה הקריטית היא האם הפסקתם/בדקתם את עלויות השיווק בימי משבר הקורונה והאם ביצעתם התאמה?

אחרי כל מכבסת המילים החשובות בואו נפרוט זאת למעשים בשטח:

1.תקציב קידום ממומן: ערכו בדק בית-

פייסבוק, גוגל, אאוטבריין / טבולה וכל פרסום ממומן אחר, מה ההוצאה החודשית ומה התועלת שהפרסום מניב? יש מצב שאתם מוציאים אלפי שקלים רבים בחודש ללא כל ידיעה האם אפיק פרסום זה יעיל מול האחרים והאם החזר ההשקעה (ROI) מצדיק זאת.

יצא לנו להיתקל לא פעם בלקוחות שהגיעו אלינו לאחר שהשקיעו תקציב מופקע בקידום ממומן אשר היה כמעט ללא החזר השקעה ולאחר בדיקה מעמיקה וחישוב מחדש הגענו איתם לתוכנית משתלמת ומותאמת יותר לעסק. אז חיסכו לעצמכם תסכול וכסף וערכו בדק בית בהקדם האפשרי.

2. פייסבוק ואינסטגרם: האם לעסק יש בזה צורך?

הדרישה העצומה של עסקים לניהול וקידום עמודי מותג של העסק ברשתות החברתיות (social media networks) נוצר כתוצאה מטרנד "המונים" ולאו דווקא בהיבט השיווקי/כלכלי. כלומר החשיבה שהובילה את בעל העסק היא "העסק שלי חייב להחזיק עמוד" ברשתות חברתיות אחרת "אני לא קיים".

הנחה זו היא שגויה לדעתי, שכן היא נוצרה בעקבות נהירת העדר ל"כיכר העיר החדשה" ולא מתוך שיקולים עסקיים. כך בדיוק, עשרות אלפי עסקים משלמים עבור פעילות בפייסבוק מבלי לדעת בדיוק מה נעשה שם ומה הפעילות מניבה להם, תכלס בקופה!

3. ניוז לטר = פייק ניוז?

בעבר הרחוק מפרסמים רבים עשו שימוש בניוזלטר ודיוורים למינהם על מנת להגיע ללקוחות להם ישירות למיילים. היו שנים לא מעטות בהם ניוזלטר היה כלי יעיל להגברת מכירות, אך מזה 6 שנים לפחות, מדובר בבית קברות בתיבת "ספאם" או דואר "זבל" ולא מעבר לכך. למרות זאת בעלי עסקים רבים עדיין משלמים כל חודש על פעילות זו.

לאחרונה ביצענו בדיקה של פעילות אימייל/דיוור בקרב מספר רב של לקוחות קורנגה, פעילות זו לא בוצעה על ידנו אלא נוהלה באופן מסורתי על ידי חברות אחרות. בבדיקת נתוני גוגל אנליטיקס התברר כי בקרב 18 לקוחות עבורם בדקנו את פעילות הדיוור עלה כי הדיוור מניב בין כניסות בודדות לאפס!

כלומר הניוזלטר לא מעניין אף אחד, הוא גם כבר מזמן הוגדר כספאם או זבל אבל אתם ממשיכים לבזבז כסף וזמן על אפיק שיווקי הרלוונטי כמו נפטלין בארון הבגדים של סבתא..

4. כתבות ממומנות במתכונת טבולה / אאוט בריין וכו'- בדיקת אפקטיביות:

בנושא הכתבות שיווק / תדמית, הדעות חלוקות בין אנשי המקצוע העוסקים בעולם הדיגיטל, חלקם מפרגנים ומעודדים לקוחות לפרסם במדיום זה וחלק אחר אינו מוצא כל תועלת בבזבוז תקציב על יצירת כתבות שאינן קשורות לתחום עיסוקכם אלא רק על מנת למשוך תשומת לב על ידי כותרות "מפוצצות" כגון, "האיש שחזה באלוהים", "האישה שגילתה את סוד הנעורים" ועוד כותרות הזויות שלרוב זוכות להקלקות על ידי גולשים שלא תוכלו להמיר ללקוח.

5. ניהול מקצועי בפעילות השיווקית – זה שם המשחק:

האם יש לכם עובד שכיר של החברה המנהל את כל הפעילות לבד או מפעיל משרדים חיצוניים?
האם אותם חברות חיצוניות באמת מעורות בביזנס שלכם ומכירות את הפעילות ומביאים רעיונות להשבחת הפעילות, או שמא זרוע ביצוע בלבד ללא כל תשומת לב מעבר לכך. גם העובד השכיר האחראי לשיווק, עד כמה הוא מבין/יודע/מקצועי.

על מנת לתת לך דעה מקצועית ועדכנית, קריטי שהעובד יהיה מעורה בעולם השיווק הדיגיטלי וידע לזהות מגמות חזקות או משתנות כדי להסיט את תקציב השיווק בהתאם..
אנו לא מעודדים אף אחד לפטר עובדים חס וחלילה אלא להביט למציאות בעיניים ולמצוא פתרונות יעילים ומהירים על מנת לאפשר לעסק להמשיך להתקיים ולא לסיים כעוד סטטיסטיקה של עסקים כושלים וכאלה שהקורונה הכריעה אותם.

האם תיתן לוירוס להפיל אותך? ברור שלא!

ישנם עוד מספר נושאים אותם חשוב לבדוק בעסק בימים אלה ולהפנות את התקציב לאפיקים היעילים יותר מבחינה שיווקית, כאלו שיניבו עבור העסק תוצאות מוכחות בקופה!

הדבר דומה לבדיקה של החשבונות שלך בעסק, או בבית, אחרי מספר שנים או תקופה ארוכה שלא בדקת, לרוב תוכל לשפר תנאים, לחסוך כסף מדי חודש ולקבל פניות מלקוחות חדשים, אשר יסייעו לך למנף את העסק כלכלית בצורה יעילה וטובה ולמשך שנים.

זו לא בדייה ,או עוד סיפור שיווקי במטרה לשכנע אתכם לצור אתנו קשר, אלא מציאות של עסקים רבים בישראל שלא ביצעו בדיקת כדאיות להוצאות השיווקיות שלהם מזה זמן רב ועוד לא התחלנו לדבר על מה נכון ומומלץ לעשות ואילו מהלכים אנו מציעים לכם שיניבו הכנסה גבוהה יותר מדי חודש, ע"י הגדלת מחזור המכירות וקבלת פניות איכותיות מצרכנים פוטנציאליים.
אם התחברתם לכתוב והגעתם עד כאן, הרי שהצלחנו לסקרן אתכם ויש מצב שהעסק / חברה / תאגיד שלכם, יכול לשפר תוצאות בתוך חודש ימים בלבד!

צרו עימנו קשר עבור קידום אורגני לעסק שלכם ובשביל שיווק בערוצים דיגיטליים נוספים, בכולם יש לנו ניסיון עשיר.

 אנחנו בקורנגה, ראינו כבר הכל בשני העשורים בהם אנו פועלים: כלכלה בדעיכה, בנסיקה, טרנדים שיווקים למיניהם וכעת גם וירוס הקורנה.

אנו נעזור לכם לשים את העסק "על הסוס" בעזרת חיזוק הנכסים הדיגיטלים שלכם.

איציק גולדנברג

איציק גולדנברג

מנכ"ל ובעלים בחברת קורנגה בע"מ

קדמו את העסק שלכם להצלחה>

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

איך לקדם חנות בגוגל ? מאמר מהמומחים של קורנגה

איך לקדם חנות בגוגל ?

תוכן עניינים פרסום חנות בגוגל היא דרך מצוינת לקדם את העסק שלכם באינטרנט. החנות מאפשרת לכם להציג את המוצרים שלכם בצורה מסודרת ומושכת בתוך הנכס

קרא עוד »